abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61891165

Het vorige deel: Slank de herfst in #237: OUD is verplaats naar LIF, grappig

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Ook niet onbelangrijk: MEET op 11 oktober. Het meetingtopic vind je hier
  woensdag 24 september 2008 @ 22:49:45 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61891243
Dank u voor de poep.

Op naar weer een beetje betere results (voor mijzelf dan).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61891245

Nu op RTL4: Superdik, superdun. Echt een leuk programma!
pi_61891346
Zo weer terug van 2e avondje dansen
De gebarentaal workshop was vooral een lezing maar ken nu wel het alfabet
pi_61891368
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:49 schreef Sugar het volgende:
Dank u voor de poep.

Op naar weer een beetje betere results (voor mijzelf dan).
Dat het maar net zo snel mag gaan als deze reeks!
pi_61891376
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:49 schreef cinnamongirl het volgende:

Nu op RTL4: Superdik, superdun. Echt een leuk programma!
Ja Klopt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 24 september 2008 @ 22:55:46 #7
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61891476
Hee, ik was uit het lijstje .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61891501
Ah... jullie zitten al hier!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61891633
Heeft iemand dit boek al gelezen? De mannenversie was er al eerder en onlangs is er een vrouwenversie van verschenen. Als ik de omschrijving lees, dan lijkt het nogal op het SHE-eetplan.

quote:
Het principe van dit dieet is dat je spieren opbouwt. Spieren verbruiken veel energie. Door een pond extra spiermassa, mag je dan ook 50 calorieen meer eten. Extra spieren, verhogen dus je ruststofwisseling. Waardoor je 'automatisch' meer (vet en calorieen) verbrandt.

Dit opbouwen van de spieren doe je door krachtrraining en het eten van de juiste voedingsmiddelen. Deze bestaan uit veel eiwitten, (goede, dus langzame) hoolhydraten en (goede, dus onverzadigde of omega 3) vetten.

Hierbij moet je denken aan: bonen, volkorenproducten (brood, pasta, ontbijtgranen, zilvervliesrijst), groene groente, eiwitrijk en mager vlees en vis (zoals kip, kalkoen, rundvlees, tonijn), magere zuivel, noten (ongebrand en ongezouten), lijnzaad(olie), whey-eiwitpoeder, bessen (of bramen, frambozen), grapefruits, appels, pindakaas (zonder transvetten en zonder suiker).

Hier zijn heerlijke gerechten mee te maken.

Het principe van het wasborddieet in tegenstelling tot andere dieeten is dat je spieren opbouwt in plaats van verbrandt. Dit voorkomt jojo-en.

Het dieet is beschreven in het boek 'het wasborddieet' en is geschreven door David Zinczenko en Ted Spiker (redacteurs van Men's Health)
pi_61891705
Daar had ik het in het vorige topic over ( nou ja... De schrijver dan... Maar geen reaktie
pi_61891725
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:55 schreef k_i_m het volgende:
Hee, ik was uit het lijstje .
Volgens mij gebeurt dat automatisch als je gedurende een x periode geen update plaatst.
  woensdag 24 september 2008 @ 23:02:49 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61891746
Dat viel mij ook al op, dat het zo veel overeenkomsten had met het SHE-eet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_61892030
Ik ben trouwens vandaag pas achter mijn uurloon gekomen (werk er ook pas een paar maanden ) en is gewoon meer dan 11 euro
Normaal kreeg ik maar een vrijwilligersvergoeding en dat was 6 euro per uur
pi_61892045
TVP.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_61892054
Is er hier iemand die weleens van die whey-eiwitproducten gebruikt? Dat weiger ik hoor, dat is me te dieet-achtig

Ik heb trouwens gecheat met de polenta; ik vond een pak voorgekookte in mijn voorraadkast
Maar ik eet m morgen met home-made knoflokerige tomatensaus
pi_61892094
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:52 schreef Miss_S het volgende:
Zo weer terug van 2e avondje dansen
De gebarentaal workshop was vooral een lezing maar ken nu wel het alfabet
nou, als je nou naar de meet komt de 11e, en alles loopt mis, dan kunnen we met jou en viking altijd nog letter voor letter gaan communiceren

en ik wil even zeggen dat ik je echt heel relaxed vind sinds je terug bent, stuk gezelliger

welterusten allemaal, ik ga naar bed met mijn lief
Ja doei.
pi_61892138
Nu over efedrine op rtl4. Ik kan bevestigen dat je ervan afvalt als een dolle. Of het zo gezond is, is een tweede...
pi_61892139
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, als je nou naar de meet komt de 11e, en alles loopt mis, dan kunnen we met jou en viking altijd nog letter voor letter gaan communiceren

en ik wil even zeggen dat ik je echt heel relaxed vind sinds je terug bent, stuk gezelliger

welterusten allemaal, ik ga naar bed met mijn lief
Dankjewel alleen durf ik nog steeds niet naar de meet te komen

Slaap lekker
pi_61892168
quote:
Op woensdag 24 september 2008 22:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat het maar net zo snel mag gaan als deze reeks!
We zijn zelfs al bijna de dieetclub voorbij in aantal topics.

Ik ga slapen, denk ik. Heb alleen nog steeds honger .
pi_61892175
ook niet als we voor die tijd het DE-cafè eens proberen? Kun je vanaf Nijmegen met mij mee-treinen tenzij we elkaar al afgemaakt hebben voor die tijd, dan niet, uiteraard
Ja doei.
pi_61892196
Ik heb 11 oktober al een "meet" met derek ogledinges (en met mij de hele theaterfabriek)
pi_61892237
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Nu over efedrine op rtl4. Ik kan bevestigen dat je ervan afvalt als een dolle. Of het zo gezond is, is een tweede...
Die Hoodia waar ze t over hadden.... Daar is toch ook zo'n ophef over geweest?
pi_61892239
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Slaap lekker
Hopend dat ik niet lullig klink, maar je bent een positief mens geworden. Das gezellig. En zelfs ik durf ondertussen mee naar de meet . Zou het wel leuk vinden als je wel kwam. Hoe meer zielen etc ...
pi_61892272
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:12 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Slaap lekker
Ik ook niet, zullen we elkaar gezelschap houden op Fok dan?
pi_61892407
quote:
Op woensdag 24 september 2008 23:14 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Hopend dat ik niet lullig klink, maar je bent een positief mens geworden. Das gezellig. En zelfs ik durf ondertussen mee naar de meet . Zou het wel leuk vinden als je wel kwam. Hoe meer zielen etc ...
Het klinkt niet lullig
En MoBlo ik zal er hard over nadenken

11 oktober toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')