abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61873823
SHE Dikzak ik was nog niet klaar

Dit moet in de OP:

Het vorige deel: Slank de herfst in #236: buikdansen met cote dOr in de bonus

Voor wie is "Slank de herst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Ook niet onbelangrijk: MEET op 11 oktober. Het meetingtopic vind je hier

[ Bericht 97% gewijzigd door SHE op 24-09-2008 12:13:37 ]
pi_61873842
Ja doei.
pi_61873853
  woensdag 24 september 2008 @ 12:02:37 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61873870
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
....jarenlang groente met slakken erin uit de moestuin gegeten
Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdiener Die stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? woensdag 24 september 2008 @ 12:02:49 #5
70532 loveli
N
pi_61873877
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:59 schreef SHE het volgende:
Iets met gegeven zaad!...
quote:
Wat zou beter zijn om te slikken bij botbreuken en gescheurde banden?
Tvp dus!
crap in = crap out
pi_61873899
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....

zeg maar...
Vroegerrrr
toen ik nog klein was (tot een jaartje of zeven ) woonde we in een huisje van 7*7 met z'n vieren en werkte mijn mama de hele week en mijn papa paste op en was bezig met afstuderen Ik ging nooit als verjaardags feestje naar de bioscoop of dat soort dingen. Maar ik had het wel heel leuk! En ja ik had kleding aan van andere mensen en speelgoed en alles gekregen van iemand anders. Maar dat heb je toch niet door

Daarna zijn we naar een iets groter apartementje gegaan, m'n papa had toen geloof ik een echte baan! Dat ging wel prima maar was eigenlijk ook niet zo heel groot (Amsterdam) Ik kreeg voor m'n verjaardag dingen zoals een bureau stoel etc. Oh en 1x een dure pop die heb ik nog

M'n ouders wilden verhuizen, een koophuis met een tuin. Nou hebben ze gedaan. De grond is iets van 750 m2 schat ik, het huis is ook enorm Maarrrr dan zouden we wel moeten bezuinigen blabla. Nou ja prima, geld is maar geld En toen kreeg m'n papa een andere baan, en nu zit ie prima in 't geld, bijna al het geld gaat op aan lekker ete (en wijn)

Ik krijg nog steeds dingen als bedden en kasten voor m'n verjaardag (of hardloop schoenen ) Maar dat is omdat ik dat zelf graag wil Eind goed al goed Ennn ik zie eigenlijk niet in waarom ik heel veel geld nodig heb, dan ga ik wel bezuinigen (jaaa ik heb een baantje, twee zelfs !)
pi_61873911
PF je valt in herhaling
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61873920
SHE, ik slik Ibuprofen voor ontsteking/verrekte kniebanden, ja.

Farfallus, jij omschrijft een beetje hoe ik het ook heb ervaren. Als kind boeit het je gewoon allemaal niet! Tenzij je zielig en verwaarloosd bent, natuurlijk. Maar als je eten en kleren en speelgoed hebt... Och

Ik heb die film trouwens niet gezien. Maar ik heb me wel hogelijk verbaasd over de reacties op Freecells zwangerschap: 'hoe kun je nou voor een kind kiezen als je geen (echte/fulltime/hoogopgeleiden-)baan hebt'.
pi_61873945
ik heb het ook nooit SLECHT gehad, maargoed, zoals ik al vertelde was ik mij terdege bewust van wat mijn ouders allemaal voor moeite moesten doen om dit te verwezenlijken...

Mijn ouders hebben mij alles gegeven wat ze konden, maar voelde me wel 'schuldig' als ik iets graag wilde hebben enzo, dus ging ik kranten lopen enzo zodat ik 'stiekem' zelf een truitje enzo kon kopen
Ja doei.
pi_61873956
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Tvp dus!
Ik was dus niet de enige die dat zo las
pi_61873970
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdiener Die stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
Mijn ouders woonden op het platteland, beeb Ik heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
pi_61873988
SHE

[ Bericht 95% gewijzigd door Principessa.Farfallus op 24-09-2008 12:14:17 ]
pi_61873993
de OP moet in de OP
Ja doei.
  woensdag 24 september 2008 @ 12:07:42 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61873997
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.
pi_61874040
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:04 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, ik slik Ibuprofen voor ontsteking/verrekte kniebanden, ja.

Farfallus, jij omschrijft een beetje hoe ik het ook heb ervaren. Als kind boeit het je gewoon allemaal niet! Tenzij je zielig en verwaarloosd bent, natuurlijk. Maar als je eten en kleren en speelgoed hebt... Och

Ik heb die film trouwens niet gezien. Maar ik heb me wel hogelijk verbaasd over de reacties op Freecells zwangerschap: 'hoe kun je nou voor een kind kiezen als je geen (echte/fulltime/hoogopgeleiden-)baan hebt'.
Ja! Mijn mama is kleuterjuf met kinderen met stoornissen/kinderen waarvan de ouders een stoornis hebben/verwaarloosde kinderen etc. Dus die kon denk ik ook wel wat knutseldingen mee smokkelen Of ze nam ons gewoon mee, prachtig!

Mijn grootst hobby was lezen, abo voor 2,50, elke week 10 boeken lezen. Tadaa!
En we hebben zo veel geknutseld etc. Nu mag ik 1x per jaar invullen waar ik heen wil in het theater. Al vul ik 15 voorstellingen in, allemaal prima.

Maar ja dat zijn nu de enige dingen die we nog samen doen Dus dat is misschien ook wel weer een con.
pi_61874046
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:

Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.

Enne, groente verbouwen kan prima op het balkon.

*Plukie vroegah ook snijbonen, bietjes, boerekool, rabarber, aardbeien, druiven, tomaten, komkommers, appels, peren, bessen en vast nog wel veel meer uit eigen tuin kreeg voorgezet.*
En nu nog steeds, alleen de groente heeft plaats moeten maken voor meer fruit.

Heeft niks met arm te maken, wij waren helemaal niet arm vroeger.
pi_61874069
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.

als ik naar mijn zusje kijk (mijn mams heeft niet dezelfde fout bij haar gemaakt als bij mij door haar bewust te maken van de financiele situatie) kan ik daar af en toe echt woedend op worden, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar moet 'laten gaan'.

Ze wil namelijk alleen maar merk-kleding, durfde niet naast mijn moeder te lopen als deze een Zeeman tasje droeg en heeft totaal geen schuldgevoel (wat ook niet hoort als kind zijnde, dat wéét ik) als mijn moeder tóch die dure merktrui koopt, omdat ze iets anders écht niet wil
Want ja, mijn moeder wil ook niemand tekort doen ofzo, heeft ze mij ook niet willen doen, maargoed, ik vond Hema en zeeman ook prima

Misschien heb ik een vertekende blik op dat alles, maar ben absoluut niet werkschuw, in tegenstelling tot mn zusje, die ik af en toe/met regelmaat erop wijs dat er niets mis is met zelf werken en je eigen geld verdienen...
Ja doei.
pi_61874085
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mijn ouders woonden op het platteland, beeb Ik heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
Dan krijg je wel een beetje een achterstand toch
Nou ja, hangt ook van je ouders af

Ik woonde in centrum Amsterdam, heeel veel buiten spelen, geintjes uit halen, banden leeg laten lopen, belletje trek. Jezelf vermaken hoeft geen geld te kosten

Ja ja, ik was tuiggg van de richel

Oh en verder heb ik niet echt een mening over kdv of zo iets! Zal wel voor iedereen verschillend zijn. En kinderen krijgen is naar want ik ben zelf nog een kindje
  woensdag 24 september 2008 @ 12:12:05 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61874089
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb het ook over nu, in de alom gewaardeerde Randstad
Woon zelf ook op het platteland trouwens, al heet dat hier anders
pi_61874093
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn ouders hadden ook zo'n filosofie, ja. Ook toen ze later veel meer te makken hadden Zelfstahahandigheid enzo

Afijn, ik heb best wel wat problemen met mijn ouders (gehad), maar dat ging dan vooral om dingen die misgingen in mijn puberteit, niet om de, volgens velen hier, 'instabiele situatie' waarin ik ben geboren
pi_61874101
Huh waarom gaat het nu van het KVD opeens over arm zijn?
Krijgen we weer van die verhalen over waarde van het geld kennen enzo.... En werken vanaf de 14e blablablabla.
Bah.

Ik ga wel weer leren.
pi_61874124
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:09 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.

Enne, groente verbouwen kan prima op het balkon.

*Plukie vroegah ook snijbonen, bietjes, boerekool, rabarber, aardbeien, druiven, tomaten, komkommers, appels, peren, bessen en vast nog wel veel meer uit eigen tuin kreeg voorgezet.*
En nu nog steeds, alleen de groente heeft plaats moeten maken voor meer fruit.

Heeft niks met arm te maken, wij waren helemaal niet arm vroeger.
Ik had een schooltuintje toen ik in hartje A'dam woonde Ook lekker hoor! En op je balkonnetje kun je ook van alles verbouwen
pi_61874135
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als ik naar mijn zusje kijk (mijn mams heeft niet dezelfde fout bij haar gemaakt als bij mij door haar bewust te maken van de financiele situatie) kan ik daar af en toe echt woedend op worden, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar moet 'laten gaan'.

Ze wil namelijk alleen maar merk-kleding, durfde niet naast mijn moeder te lopen als deze een Zeeman tasje droeg en heeft totaal geen schuldgevoel (wat ook niet hoort als kind zijnde, dat wéét ik) als mijn moeder tóch die dure merktrui koopt, omdat ze iets anders écht niet wil
Want ja, mijn moeder wil ook niemand tekort doen ofzo, heeft ze mij ook niet willen doen, maargoed, ik vond Hema en zeeman ook prima

Misschien heb ik een vertekende blik op dat alles, maar ben absoluut niet werkschuw, in tegenstelling tot mn zusje, die ik af en toe/met regelmaat erop wijs dat er niets mis is met zelf werken en je eigen geld verdienen...
Hoe oud is je zusje? ik heb tot mijn 18e ook niet gewerkt en is nu toch ook wel goed gekomen
En dat ze geen schuld gevoel heeft is alleen maar goed natuurlijk, dat is echt erg voor een kind. De rest wat jij dan wel al hebt kan ze nog leren.
pi_61874191
quote:
Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dan krijg je wel een beetje een achterstand toch
Nou ja, hangt ook van je ouders af

Ik woonde in centrum Amsterdam, heeel veel buiten spelen, geintjes uit halen, banden leeg laten lopen, belletje trek. Jezelf vermaken hoeft geen geld te kosten

Ja ja, ik was tuiggg van de richel

Tegen die tijd woonden we niet meer op het 'platteland', hoor Dat was tot ik 5/6 was ofzo. Inclusief groentetuin. Daarna veranderde mijn vader van beroep en woonden we in een nieuwbouwwijk en droegen we meer kleren uit de winkel enzo.
pi_61874195
ze is 18

en ik zeg ook dat het allemaal ook wel zo hoort, dat ze geen schuldgevoel hoeft te hebben enzo, maar soms kan ik het niet helpen dan te denken dat ze oneerlijk bezig is, terwijl ik het zélf heb gedaan: dat werken en dingen zelf kopen..... want ja, ik had vast ook niet hoeven werken, school ging voor maar ik zit nou eenmaal compleet anders in elkaar dan mn zusje.
Het komt ook hopelijk allemaal nog wel goed, ze doet ook elke zomer 3 weken vakantiewerk (moet van mn moeder ) maar verder niet... dus ach... het zal wel goedkomen, en dat ik het anders zie is mijn gedachtenkronkel door mijn schuldgevoel
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')