Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerquote:Op woensdag 24 september 2008 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
....jarenlang groente met slakken erin uit de moestuin gegeten
quote:Op woensdag 24 september 2008 11:59 schreef SHE het volgende:
Iets met gegeven zaad!...
Tvp dus!quote:Wat zou beter zijn om te slikken bij botbreuken en gescheurde banden?
Vroegerrrrquote:Op woensdag 24 september 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is niet zo dat ik mezelf zielig vind, of beter of slechter of weetikveel wat, maar ik begrijp gewoon niet hoe mensen zo makkelijk over geld kunnen denken....
zeg maar...
Mijn ouders woonden op het platteland, beebquote:Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerDie stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
Ja! Mijn mama is kleuterjuf met kinderen met stoornissen/kinderen waarvan de ouders een stoornis hebben/verwaarloosde kinderen etc. Dus die kon denk ik ook wel wat knutseldingen mee smokkelenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:04 schreef ColdFeet het volgende:
SHE, ik slik Ibuprofen voor ontsteking/verrekte kniebanden, ja.
Farfallus, jij omschrijft een beetje hoe ik het ook heb ervaren. Als kind boeit het je gewoon allemaal niet! Tenzij je zielig en verwaarloosd bent, natuurlijk. Maar als je eten en kleren en speelgoed hebt... Och
Ik heb die film trouwens niet gezien. Maar ik heb me wel hogelijk verbaasd over de reacties op Freecells zwangerschap: 'hoe kun je nou voor een kind kiezen als je geen (echte/fulltime/hoogopgeleiden-)baan hebt'.
Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.quote:Op woensdag 24 september 2008 12:02 schreef Tinkepink het volgende:
Je weet dat volkstuintjes tegenwoordig alleen zijn voorbehouden aan de rijke tweeverdienerDie stukjes grond zijn ongelooflijk duur op het moment!
Overigens eten wij ook veel van eigen grond (of die van de buurman). Niet uit geldgebrek overigens, want sla en komkommer uit eigen tuin zijn vaak duurder dan die uit de supermarkt. De tomaten daarentegen kan ik dit jaar haast niet verwerken
quote:Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.
Dan krijg je wel een beetje een achterstand tochquote:Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders woonden op het platteland, beebIk heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis
Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
Ik heb het ook over nu, in de alom gewaardeerde Randstadquote:Op woensdag 24 september 2008 12:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn ouders woonden op het platteland, beebIk heb mijn hele jeugd snijbonen gegeten. En wij hadden een geit, thuis
Nou ja, tot ik 3 was ofzo.
Mijn ouders hadden ook zo'n filosofie, ja. Ook toen ze later veel meer te makken haddenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:07 schreef Tinkepink het volgende:
Ik werkte ook al vanaf mijn 15e na schooltijd. Afwassen, bollenpellen, later in winkels en op de markt. Kreeg toen ook geen zakgeld meer. Als gevolg daarvan ken ik de waarde van geld en vindt het dus ook niet erg om te werken.
Ik had een schooltuintje toen ik in hartje A'dam woondequote:Op woensdag 24 september 2008 12:09 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Waarom volkstuintjes? Eigen tuin kan ook he, niet iedereen in NL woont in hartje A'dam.![]()
Enne, groente verbouwen kan prima op het balkon.
*Plukie vroegah ook snijbonen, bietjes, boerekool, rabarber, aardbeien, druiven, tomaten, komkommers, appels, peren, bessen en vast nog wel veel meer uit eigen tuin kreeg voorgezet.*
En nu nog steeds, alleen de groente heeft plaats moeten maken voor meer fruit.
Heeft niks met arm te maken, wij waren helemaal niet arm vroeger.
Hoe oud is je zusje? ik heb tot mijn 18e ook niet gewerkt en is nu toch ook wel goed gekomenquote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik naar mijn zusje kijk (mijn mams heeft niet dezelfde fout bij haar gemaakt als bij mij door haar bewust te maken van de financiele situatie) kan ik daar af en toe echt woedend op worden, terwijl ik dat eigenlijk niet zou moeten doen, maar moet 'laten gaan'.
Ze wil namelijk alleen maar merk-kleding, durfde niet naast mijn moeder te lopen als deze een Zeeman tasje droegen heeft totaal geen schuldgevoel (wat ook niet hoort als kind zijnde, dat wéét ik) als mijn moeder tóch die dure merktrui koopt, omdat ze iets anders écht niet wil
![]()
Want ja, mijn moeder wil ook niemand tekort doen ofzo, heeft ze mij ook niet willen doen, maargoed, ik vond Hema en zeeman ook prima
Misschien heb ik een vertekende blik op dat alles, maar ben absoluut niet werkschuw, in tegenstelling tot mn zusje, die ik af en toe/met regelmaat erop wijs dat er niets mis is met zelf werken en je eigen geld verdienen...
Tegen die tijd woonden we niet meer op het 'platteland', hoorquote:Op woensdag 24 september 2008 12:11 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan krijg je wel een beetje een achterstand toch
Nou ja, hangt ook van je ouders af
Ik woonde in centrum Amsterdam, heeel veel buiten spelen, geintjes uit halen, banden leeg laten lopen, belletje trek. Jezelf vermaken hoeft geen geld te kosten![]()
Ja ja, ik was tuiggg van de richel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |