abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65013915
Ik gebruik mijn kaart hier nu in Amsterdam en ben er erg tevreden over. Geen gemiste trams meer omdat ik voor het kopen van een strippenkaart achter in de rij mocht aansluiten of in de nachtbus naar schiphol erachter komen dat die plotseling een andere kaart gebruikten.
pi_65016930
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:06 schreef Houtworm het volgende:

[..]

List en bedrog en niks objectiefs brengen.
Toe maar.

Als ik me niet vergis heb ik onlangs nog uitgebreid op een paar vragen van jou gereageerd en heb jij dat compleet langs je heen laten gaan. En dan kom je mij verwijten dat ik niet objectief ben... Lachertje.
Sowieso behoorlijk kinderachtig om zo op de man te gaan spelen, maar ja, dat is niks nieuws hier.

Maar goed, het CBP is er nu dus wel tevreden mee. Mooi toch!

Een uitgebreid bericht daar over, laten we het wel objectief houden en niet alleen de koppen pakken.
[..]

Moet toch goed nieuws zijn voor mensen zoals jij!
Weer een boel ophef om niks gemaakt.
Zwak als je het mij vraagt. Het zegt helemaal niks en geeft geen uitsluitsel dat mij geruststelt. Het garandeert helemaal niks mbt. de individuele privacy-gegevens. Ik vind het een hoop gelul in de ruimte om mensen een beetje goed te stemmen. Reizigers-informatie vastleggen mbt. politieke doeleinden lijkt mij al helemaal geen goed idee. Zowiezo heeft de politiek niks te maken met de reisjes van iedere individu. Toch willen ze die informatie, en dat geeft je te denken.

Als je de kosten per reisje wilt verhalen op iedere gebruiker, zul je toch beide databases (persoonsgegevens, en traject kosten) moeten koppelen. Zo simpel. En zeker ook als er hulp nodig is bij een foutief administratieve voorval. Dus als zij die twee kunnen koppelen, kunnen de overheid en anderen het ook.

Nederland wordt daarnaast steeds meer een controlestaat dat is niet te ontkennen. Met steeds meer privacy overschreidende wetten tegen de eigen burger. En waarvoor dat goed is is de vraag.
Controleucht geeft het iig. wel aan. En er is totaal geen controle of toezicht als de overheid in de toekomst besluit, deze nog gedetailleerdere persoongegevens, te gebruiken voor doeleinden die de burger niet zo leuk zou vinden. Want wie houdt ze tegen jouw of mijn informatie inte zien? Niemand!
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2009 @ 08:02:41 #228
145738 superworm
is erbij
pi_65017817
Moet ik zeker wéér naar het potskantoor. Ben net nog geweest voor mn OV
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_65020359
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:52 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En om die cijfers nog meer op te krikken willen ze bejaarden gratis OV geven in Rotterdam. Da's dubbel opkrikken van cijfers, want gratis betekent dat de ouderen weinig problemen zullen hebben met de chipkaart, en kunnen ze dat ook nog eens meenemen in de reclamecampagne...
Het heeft niet geholpen, want nog steeds reist 35% maar met de chipkaart
Hoe de RET er bij komt om dat een stijging te noemen snap ik niet, % blijft gelijk, zou betekenen dat of de ouderen niet gebruik maken van gratis OV of dat de gewone reiziger nog meer de pest heeft gekregen aan de chipkaart
pi_65020542
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:39 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Zwak als je het mij vraagt. Het zegt helemaal niks en geeft geen uitsluitsel dat mij geruststelt. Het garandeert helemaal niks mbt. de individuele privacy-gegevens. Ik vind het een hoop gelul in de ruimte om mensen een beetje goed te stemmen. Reizigers-informatie vastleggen mbt. politieke doeleinden lijkt mij al helemaal geen goed idee. Zowiezo heeft de politiek niks te maken met de reisjes van iedere individu. Toch willen ze die informatie, en dat geeft je te denken.

Als je de kosten per reisje wilt verhalen op iedere gebruiker, zul je toch beide databases (persoonsgegevens, en traject kosten) moeten koppelen. Zo simpel. En zeker ook als er hulp nodig is bij een foutief administratieve voorval. Dus als zij die twee kunnen koppelen, kunnen de overheid en anderen het ook.

Nederland wordt daarnaast steeds meer een controlestaat dat is niet te ontkennen. Met steeds meer privacy overschreidende wetten tegen de eigen burger. En waarvoor dat goed is is de vraag.
Controleucht geeft het iig. wel aan. En er is totaal geen controle of toezicht als de overheid in de toekomst besluit, deze nog gedetailleerdere persoongegevens, te gebruiken voor doeleinden die de burger niet zo leuk zou vinden. Want wie houdt ze tegen jouw of mijn informatie inte zien? Niemand!
Ok, schattebout, misschien is het moeilijk om te begrijpen voor jou, maar als dat het doel van 'de overheid' was, als ze werkelijk zulke geniepige snode plannen met jou voorhadden, denk je dan werkelijk dat ze niet allang in staat waren geweest om alle informatie over jou te krijgen die ze willen?

Een beetje handige techneut verandert jouw gewone of mobiele telefoon met niet al te veel moeite om in een permanente babyfoon waarmee elk woord dat je zegt kan worden vastgelegd.
pi_65021208
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het heeft niet geholpen, want nog steeds reist 35% maar met de chipkaart
Hoe de RET er bij komt om dat een stijging te noemen snap ik niet, % blijft gelijk, zou betekenen dat of de ouderen niet gebruik maken van gratis OV of dat de gewone reiziger nog meer de pest heeft gekregen aan de chipkaart
Of dat men bang is voor nieuwe dingen en blijft krampachtig vasthouden aan ouderwetse gewoontes.

Aan de berichten te zien zijn de grootste problemen niet gewend zijn aan de apparatuur. Er is maar 1 manier om die problemenen te verhelpen.
pi_65021259
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:39 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Geen controle?
Wat dacht je van het CBP
http://www.cbpweb.nl/
pi_65021379
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met ineens of geleidelijk.

In de huidige situatie zijn er bijvoorbeeld in Groningen 62 winkels waar je strippenkaarten kunt kopen. Bij 15 winkels daarvan kun je ook een sterabonnement afsluiten. Dus als je, volgens jouw idee, straks alleen nog maar bij de 3 stations terecht kunt, dan is dat echt een gigantische achteruitgang.
In Rotterdam zijn er nu ook Chipkaarten te koop bij de Postkantoren, Primera en Tabac en Gifts.

Geen idee hoeveel verkooppunten dat dan zijn, het is in ieder geval niet zo dat je perse naar het station moet gaan.
pi_65021964
Ik hoef trouwens helemaal nergens langs te gaan om iets te kopen. Die kaart heb ik besteld, toen moest ik me één keer melden omdat ik hem heb gekoppeld aan een automatische opwaardering. Vervolgens heeft hij meer dan een jaar in een la gelegen omdat hij niet gebruikt kon worden. Sinds Amsterdam het systeem heeft ingeschakeld reis ik zonder te hoeven zoeken naar plekken waar ze kaarten verkopen of veel te duren kaarten in de tram. Bijkomend voordeel is ook dat de rit tussen mijn werk en mijn huis met bijna 30% goedkoper is geworden.
pi_65026521
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In Rotterdam zijn er nu ook Chipkaarten te koop bij de Postkantoren, Primera en Tabac en Gifts.

Geen idee hoeveel verkooppunten dat dan zijn, het is in ieder geval niet zo dat je perse naar het station moet gaan.
oh sinds wanneer is dat ? mijn zus werkt bij Postkantoren BV en die verkochten ze nog niet.
pi_65026581
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

kan ik daar ook mijn chipkaart opladen ?
pi_65035918
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

kan ik daar ook mijn chipkaart opladen ?
Geen idee.
Waarom zou je dat willen? Als je je chipkaart gebruikt kom je toch vaak zat op een station of ergens anders waar dat kan. Dus waarom wil je het nog bij allerlei andere plaatsen?
pi_65036281
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh sinds wanneer is dat ? mijn zus werkt bij Postkantoren BV en die verkochten ze nog niet.
Geen idee sinds wanneer dat is. Staat op de RET site zo te lezen.
pi_65038848
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee.
Waarom zou je dat willen? Als je je chipkaart gebruikt kom je toch vaak zat op een station of ergens anders waar dat kan. Dus waarom wil je het nog bij allerlei andere plaatsen?
omdat ik in RIdderkerk ook wil reizen misschien ? Hier geen station hoor.
pi_65038899
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:56 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geen idee sinds wanneer dat is. Staat op de RET site zo te lezen.
misschien goed lezen ? Anonieme chipkaarten. Ik heb al een chipkaart, waarom kan ik die niet opladen bij postkantoor of Primera ? Waarom kan ik geen abonnementen kopen daar ?

Kan nu toch ook ?
pi_65051044
Update:
quote:
Nog dit jaar ov-chipkaart voor driekwart Nederlanders
Uitgegeven: 14 januari 2009 16:54
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 18:40

DEN HAAG - Driekwart van de Nederlanders moet nog dit jaar in staat zijn met de ov-chipkaart te reizen. Dat bleek woensdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Als het aan het GVB ligt, gaat de metro in Amsterdam in april volledig over op de ov-chipkaart. "We zijn er klaar voor", zei algemeen directeur Gertjan Kroon woensdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Hoewel het betaalmiddel inmiddels is ingeschakeld binnen het hele bedrijf, wordt slechts 30 duizend van de 5,6 miljoen wekelijkse ritten met het GVB met de ov-chipkaart afgerekend, erkende Kroon.

Landelijke uitrol

Bij een introductie in Rotterdam en Amsterdam mag het echter niet blijven, meent de implementatiegroep ov-chipkaart. Ondertussen zijn de voorbereidingen getroffen om driekwart van alle reizigers in Nederland nog dit jaar gebruik te laten maken van de kaart, maar de strippenkaart wordt nog niet verbannen.

Op de lijst staan in ieder geval de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Friesland, Utrecht, Friesland en Flevoland. Daarnaast overlegt de regiegroep nog met de Overijssel en Zeeland over de introductie. "De rest zal dan volgend jaar volgen", voorspelt voorzitter Leen Verbeek, omdat dat een afgesproken deadline is.

Vergeten uit te checken

Tijdens de hoorzitting werd duidelijk hoeveel reizigers in Rotterdam nu wel inchecken, maar niet uitchecken. De reizigers verliezen dan standaard vier euro. Ondanks druk uit de Kamer lukte het de vervoersbedrijven niet om gegevens daarover eerder dan vandaag te leveren.

Dat dit een probleem is, blijkt wel uit de cijfers. In totaal 1,28 procent van de metroreizigers krijgt het boetebedrag van 4 euro aan de broek, terwijl 4,67 procent van de klanten in tram en bus het niet lukt om zich correct af te melden bij het systeem. Slechts in 1,1 promille van alle ov-chipreizen wordt uiteindelijk restitutie aangevraagd.

De SP en GroenLinks dringen daarom aan op uitstel van de definitieve afschaffing van de strippenkaart in de Rotterdamse metro.

20 euro

Vergeetachtigheid zal bij de Nederlandse Spoorwegen nog strenger worden bestraft. Begin mei hoopt het bedrijf op de lijn Schiphol-Lelystad te gaan testen met de ov-chipkaart. Anonieme reizigers die vergeten uit te checken raken 20 euro kwijt. Bij passagiers die bekend zijn, kost de vergeetachtigheid een tientje.

"We zoeken naar een evenwicht tussen het bestrijden van fraude en klantvriendelijkheid", stelt Boukje Bügel, directeur commercie NS Reizigers tegenover de Kamercommissie. Volgens haar gaat het bedrag om een proef.

Blinden

Blindenorganisatie Viziris maakt zich zorgen over de invoering van de chipkaart Voorzitter Joosten constateert dat veel afspraken niet zijn nageleefd. Zo is het zelfstandig opladen van de kaart voor blinden niet mogelijk.

Lek

Hoogleraar computerbeveiliging Bart Jacobs van de Radboud Universiteit Nijmegen wees tijdens de hoorzitting op de onveiligheid van de kaart, die door hackers inmiddels is gekraakt.

Hij demonstreerde hoe de gegevens op de chip in een seconde zijn uit te lezen. "Dat kan met alle gegevens, en die kun je ook manipuleren", stelt hij. "Mijn conclusie is dat de ov-chipkaart een open portemonnee is."

© NU.nl/Brenno de Winter
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_65051605
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

misschien goed lezen ? Anonieme chipkaarten. Ik heb al een chipkaart, waarom kan ik die niet opladen bij postkantoor of Primera ? Waarom kan ik geen abonnementen kopen daar ?

Kan nu toch ook ?
Je kunt je chipkaart ook automatisch op laten laden. Hoef je niet eens naar het Postkantoor of Primera.
Scheelt heel veel moeite.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:14:20 #243
141482 Q.
JurassiQ
pi_65052999
Gaan we hier verder?
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 @ 23:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

In zijn opinie.
Er zijn ook zat andere mensen die het wel prima vinden.
Nee, HET WERKT GEWOON NIET GOED. DAT IS GEEN MENING. Jezus. Hoe objectief wil je het hebben? Kut-troll.
For great justice!
pi_65053075
ja irritant he

hij ziet voordelen maar wil ze niet delen

die man geeft gewon voorbeelden en darvan kan je er tientallen lezen bij fora zoals deze
pi_65053174
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:14 schreef Q. het volgende:
Gaan we hier verder?
[..]

Nee, HET WERKT GEWOON NIET GOED. DAT IS GEEN MENING. Jezus. Hoe objectief wil je het hebben? Kut-troll.
Zie de opmerkingen van HiZ. Die vind het prima werken.
Of is dat niet objectief?
pi_65053210
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:16 schreef macca728 het volgende:
ja irritant he

hij ziet voordelen maar wil ze niet delen

die man geeft gewon voorbeelden en darvan kan je er tientallen lezen bij fora zoals deze
Je wilt het gewoon niet zien he!
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je kunt je chipkaart ook automatisch op laten laden. Hoef je niet eens naar het Postkantoor of Primera.
Scheelt heel veel moeite.
pi_65053272
tuurlijk, de kaart kan ook goed werken, ik reis ook probleemloos in de metro, of bijna probleemloos als ik hem gebruik.

Alleen de kaart heeft geen voordelen t.o.v. de huidige strippenkaart, sterker veel nadelen
pi_65053348
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:21 schreef macca728 het volgende:
tuurlijk, de kaart kan ook goed werken, ik reis ook probleemloos in de metro, of bijna probleemloos als ik hem gebruik.

Alleen de kaart heeft geen voordelen t.o.v. de huidige strippenkaart, sterker veel nadelen
Automatisch opladen vind jij geen voordeel boven elke keer naar de sigarenzaak gaan?

Als je zelfs dat niet wilt zien is het echt hopeloos met je....
pi_65053366
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je wilt het gewoon niet zien he!
[..]

Ok dat is een voordeel !!!!
pi_65053475
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Automatisch opladen vind jij geen voordeel boven elke keer naar de sigarenzaak gaan?

Als je zelfs dat niet wilt zien is het echt hopeloos met je....
Ik heb er toch liever zicht op wat ik besteed, van mij hoeft dat zo maar niet automagisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')