waar dan ? Zeg maarquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Joh ik heb jou al diverse malen antwoord gegeven op dit probleem.
Geef jij nou eens antwoord waarom je alleen maar de negatieve dingen wilt zien.
20 euro instaptarief. mooie melkkoe word dit. Gelukkig kan ik snel een auto krijgen. Ow wacht, ik sta dan in de file. Nouja, beter dan dat OV.quote:Nog dit jaar ov-chipkaart voor driekwart Nederlanders
Uitgegeven: 14 januari 2009 16:54
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 18:40
DEN HAAG - Driekwart van de Nederlanders moet nog dit jaar in staat zijn met de ov-chipkaart te reizen. Dat bleek woensdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.
Als het aan het GVB ligt, gaat de metro in Amsterdam in april volledig over op de ov-chipkaart. "We zijn er klaar voor", zei algemeen directeur Gertjan Kroon woensdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.
Hoewel het betaalmiddel inmiddels is ingeschakeld binnen het hele bedrijf, wordt slechts 30 duizend van de 5,6 miljoen wekelijkse ritten met het GVB met de ov-chipkaart afgerekend, erkende Kroon.
In Rotterdam is de kaart al langer in gebruik.
Landelijke uitrol
Bij een introductie in Rotterdam en Amsterdam mag het echter niet blijven, meent de implementatiegroep ov-chipkaart. Ondertussen zijn de voorbereidingen getroffen om driekwart van alle reizigers in Nederland nog dit jaar gebruik te laten maken van de kaart, maar de strippenkaart wordt nog niet verbannen.
Op de lijst staan in ieder geval de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Friesland, Utrecht, Friesland en Flevoland. Daarnaast overlegt de regiegroep nog met de Overijssel en Zeeland over de introductie. "De rest zal dan volgend jaar volgen", voorspelt voorzitter Leen Verbeek, omdat dat een afgesproken deadline is.
Vergeten uit te checken
Tijdens de hoorzitting werd duidelijk hoeveel reizigers in Rotterdam nu wel inchecken, maar niet uitchecken. De reizigers verliezen dan standaard vier euro. Ondanks druk uit de Kamer lukte het de vervoersbedrijven niet om gegevens daarover eerder dan vandaag te leveren.
Dat dit een probleem is, blijkt wel uit de cijfers. In totaal 1,28 procent van de metroreizigers krijgt het boetebedrag van 4 euro aan de broek, terwijl 4,67 procent van de klanten in tram en bus het niet lukt om zich correct af te melden bij het systeem. Slechts in 1,1 promille van alle ov-chipreizen wordt uiteindelijk restitutie aangevraagd.
De SP en GroenLinks dringen daarom aan op uitstel van de definitieve afschaffing van de strippenkaart in de Rotterdamse metro.
20 euro
Vergeetachtigheid zal bij de Nederlandse Spoorwegen nog strenger worden bestraft. Begin mei hoopt het bedrijf op de lijn Schiphol-Lelystad te gaan testen met de ov-chipkaart. Anonieme reizigers die vergeten uit te checken raken 20 euro kwijt. Bij passagiers die bekend zijn, kost de vergeetachtigheid een tientje.
"We zoeken naar een evenwicht tussen het bestrijden van fraude en klantvriendelijkheid", stelt Boukje Bügel, directeur commercie NS Reizigers tegenover de Kamercommissie. Volgens haar gaat het bedrag om een proef.
Blinden
Blindenorganisatie Viziris maakt zich zorgen over de invoering van de chipkaart Voorzitter Joosten constateert dat veel afspraken niet zijn nageleefd. Zo is het zelfstandig opladen van de kaart voor blinden niet mogelijk.
Lek
Hoogleraar computerbeveiliging Bart Jacobs van de Radboud Universiteit Nijmegen wees tijdens de hoorzitting op de onveiligheid van de kaart, die door hackers inmiddels is gekraakt.
Hij demonstreerde hoe de gegevens op de chip in een seconde zijn uit te lezen. "Dat kan met alle gegevens, en die kun je ook manipuleren", stelt hij. "Mijn conclusie is dat de ov-chipkaart een open portemonnee is."
© NU.nl/Brenno de Winter
Jammer dan. Er zijn ook een groot aantal acties geweest waarbij je de kaart wel gratis kreeg of voor minder.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
omdat ik een voordeelurenkaart had,
Nu krijg je hem nergens meer voor NIETS
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:30 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
20 euro instaptarief. mooie melkkoe word dit. Gelukkig kan ik snel een auto krijgen. Ow wacht, ik sta dan in de file. Nouja, beter dan dat OV.Kutkaart die ondanks alles er gewoon doorheen gedouwd wordt!
Wil je niet lezen of kun je niet lezen?quote:
Wie bepaald dat?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
je mag geen negatieve dinge zeggen over de chipkaart, anders ben je zeikerd
Welke problemen verzin ik dan ? Noem ze even dan weet ik het ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie bepaald dat?
Wat mij betreft mag je best wel negatieve dingen zeggen. Maar als je alles ombuigt in het negatieve en zelfs problemen verzint, ben je in mijn ogen een zeikerd.
Of een reisproduct kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja en dan zeggen dat je het geld kost als mensen vergeten uit te checken
Je moet dus minimaal 20 euro tegoed hebben op je kaart ?
Kun je niet lezen of wil je niet lezen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Welke problemen verzin ik dan ? Noem ze even dan weet ik het ook
nee geen tijd, noem ze even, dan reageer ik er graag opquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:35 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kun je niet lezen of wil je niet lezen?
Je kunt je transacties uitprinten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:37 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wil gewoon treinkaartjes kopen. Die zijn nu een nostalgische herinnering aan waar ik ben geweest. Bijvoorbeeld mijn eerste date
kan toch ook ? gewoon opladen op je chipkaartquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:37 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik wil gewoon treinkaartjes kopen. Die zijn nu een nostalgische herinnering aan waar ik ben geweest. Bijvoorbeeld mijn eerste date
Ik zeg niet dat jij problemen verzint, dat doet onder andere achja.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee geen tijd, noem ze even, dan reageer ik er graag op
welke probleem verzin ik ?
Dat punt hebben we ook al behandeld. Wil je echt alles 5 keer bespreken ofzo?quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:38 schreef macca728 het volgende:
Nou dit probleem alvast niet
Lek
Hoogleraar computerbeveiliging Bart Jacobs van de Radboud Universiteit Nijmegen wees tijdens de hoorzitting op de onveiligheid van de kaart, die door hackers inmiddels is gekraakt.
Hij demonstreerde hoe de gegevens op de chip in een seconde zijn uit te lezen. "Dat kan met alle gegevens, en die kun je ook manipuleren", stelt hij. "Mijn conclusie is dat de ov-chipkaart een open portemonnee is."
Ja dan kan iedereen zien in welk stadje ik een schatje had. Dat kan niet de bedoeling zijn van deze chipkaartquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt je transacties uitprinten.
Als je vriendin je treinkaartjes vind ziet ze dat ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:40 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Ja dan kan iedereen zien in welk stadje ik een schatje had. Dat kan niet de bedoeling zijn van deze chipkaart![]()
[/quote]quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:40 schreef macca728 het volgende:
volgens jou gaat dit echt niet gebeuren op grote schaal
nee hoor echt niet
quote]Op woensdag 14 januari 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat punt hebben we ook al behandeld. Wil je echt alles 5 keer bespreken ofzo?
Eerst de nadelen kennen, dan de nadelen aanpakkenquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat jij problemen verzint, dat doet onder andere achja.
Jij wilt alleen maar negatieve dingen zien.
Door alleen maar negatief naar zaken te kijken los je niks op.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Eerst de nadelen kennen, dan de nadelen aanpakken
dan krijg je een goed product. Grote voordelen zie ik niet nee, welke dan ?
Hoevaak gebeurd het op grote schaal in Rotterdam of Londen?quote:
Schei toch uit man, het is zelfs de bedoeling dat kaarthouders reclame op naam thuis in de bus gaan krijgen, je hele reisgeschiedenis wordt bijgehouden enz. Dat noem ik al een behoorlijk nadeel.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wie bepaald dat?
Wat mij betreft mag je best wel negatieve dingen zeggen. Maar als je alles ombuigt in het negatieve en zelfs problemen verzint, ben je in mijn ogen een zeikerd.
Ik lees ze en ontkracht ze.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Door alleen maar negatief naar zaken te kijken los je niks op.
En ik blijf me niet herhalen met voordelen. Je wilt het toch niet lezen.
is pas gekraakt toch ? in Rotterdam gebruikt sowieso niemand hem nogquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoevaak gebeurd het op grote schaal in Rotterdam of Londen?
Reclame kun je uit laten schakelen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit man, het is zelfs de bedoeling dat kaarthouders reclame op naam thuis in de bus gaan krijgen, je hele reisgeschiedenis wordt bijgehouden enz. Dat noem ik al een behoorlijk nadeel.
Wat een onzin dat in Rotterdam niemand de OV chipkaart gebruiktquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
is pas gekraakt toch ? in Rotterdam gebruikt sowieso niemand hem nog![]()
![]()
Londen weet ik niet nee, zou ik graag willen weten hoe vaak dat gaat gebeuren
Voorlopig heb ik nog geen voordelen gezien ten opzichte van het huidige systeem.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:42 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Door alleen maar negatief naar zaken te kijken los je niks op.
En ik blijf me niet herhalen met voordelen. Je wilt het toch niet lezen.
Wat een onzin dat in Rotterdam niemand de OV chipkaart gebruiktquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
is pas gekraakt toch ? in Rotterdam gebruikt sowieso niemand hem nog![]()
![]()
Londen weet ik niet nee, zou ik graag willen weten hoe vaak dat gaat gebeuren
Ik denk dat ze niet op zeikerds zoals jou zitten te wachten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik lees ze en ontkracht ze.
Als ze een paar punten oplossen, zou het goed kunnen werken, zeker
Maar niet beter dan strippenkaart of niet gemakkelijker.
Doel van het OV is om meer mensen erin te krijgen toch ?
Jammer dan voor jou.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog geen voordelen gezien ten opzichte van het huidige systeem.
nee ik dus ook niet. Ik vraag me nog steeds af wat die voordelen zijn danquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik nog geen voordelen gezien ten opzichte van het huidige systeem.
Met die instelling van jou zul je je dat altijd blijven afvragen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik dus ook niet. Ik vraag me nog steeds af wat die voordelen zijn dan
dus wel, anders kan je geen gebruik maken van OV.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jammer dan voor jou.
Nogmaals, niemand is verplicht die kaart te gebruiken.
Oh, het CPB dacht er toch heel anders over volgens mij. En idd ik ga die kaart echt niet gebruiken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Reclame kun je uit laten schakelen.
CBP is ziet geen kwaad in de opslag van die gegevens.
Maar niemand is verplicht die kaart te gebruiken hoor. Als jij er zo'n probleem mee hebt, doe je dat toch niet?
zeg het dan man, blijkbaar ben ik niet de enige die zo dom is dat hij het niet kan zien.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Met die instelling van jou zul je je dat altijd blijven afvragen.
op d website kan je lezen dat het CPB overtuigd is dat er geen transacties worden bewaard met persoonlijke gegevens.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, het CPB dacht er toch heel anders over volgens mij. En idd ik ga die kaart echt niet gebruiken.
Duidelijk dat je niet goed op de hoogte bent.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, het CPB dacht er toch heel anders over volgens mij. En idd ik ga die kaart echt niet gebruiken.
http://webwereld.nl/artic(...)er-ov-chipkaart.htmlquote:Vrijdag 7 november 2008, 08:59 - Het College Bescherming Persoonsgegevens verzet zich niet langer tegen gebruik van reis- en persoonsgegevens door de NS voor marketingdoeleinden.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeg het dan man, blijkbaar ben ik niet de enige die zo dom is dat hij het niet kan zien.
Jij wel, dus deel je wijsheid
ok dan nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 22:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik deel mijn wijsheid al een aantal uur met jou. Jij wilt het niet zien, je wilt alleen maar zeiken op de OV chipkaart.
Duidelijk is ook dat ze weer een lekker compromis gesloten hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Duidelijk dat je niet goed op de hoogte bent.
[..]
http://webwereld.nl/artic(...)er-ov-chipkaart.html
WTF heeft de belastingdienst te maken met mijn treinritje...quote:Desgevraagd erkent het CBP dat gegevensverwerker Trans Link Systems weldegelijk twee databases heeft, waarin alle reisgegevens voor fiscale doeleinden centraal worden opgeslagen. "Maar die komen dus niet bij de vervoersbedrijven", zegt Gert Onne van de Klashorst, hoofd communicatie van het CBP.
Maatschappelijk belang
Het CBP wijst erop dat er ook een maatschappelijk belang is om te helpen aan het bestrijden van de files, waarbij persoonlijke belangen soms iets moeten ingeven. "Daar is nu een evenwicht in gevonden", stelt van de Klashorst. "Wat er nu als voorstel ligt voldoet aan de wet."
Van de Klashorst erkent dat er veel andere oplossingen denkbaar zijn, waarbij er minder gegevens verwerkt hoeven te worden en de inbreuk op levenssfeer minder is. Maar daartegen kan de toezichthouder weinig doen. "Wij hebben niet de mogelijkheid dat op te leggen. Wij beoordelen wat ons wordt voorgelegd en dat voldoet aan de wet", vertelt hij.
Overigens is de zaak nog niet volledig afgewikkeld. Zo is er veel onduidelijkheid over de bewaartermijn van zeven jaar, die de Belastingdienst zou eisen en welke gegevens dat nu betreft. Het CBP vraagt de coördinerende hulp van staatsecretaris Huizinga om daar snel een deal over te maken. Nu er een overeenkomst met de NS ligt, hebben automatisch alle vervoersbedrijven overstemming met het CBP en gelden daarvoor dezelfde regels.
Wat hebben sommige mensen toch teveel tijd over om te zeuren op de OV chipkaart. Niks beters te doen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:02 schreef Hukkie het volgende:
Blijft leuk om te lezen.
Deel 10 van een relaas van een OV chip gebruiker.
En dat is dus raar in het licht van wat ik eerder postte:quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:57 schreef AchJa het volgende:
Desgevraagd erkent het CBP dat gegevensverwerker Trans Link Systems weldegelijk twee databases heeft, waarin alle reisgegevens voor fiscale doeleinden centraal worden opgeslagen. "Maar die komen dus niet bij de vervoersbedrijven", zegt Gert Onne van de Klashorst, hoofd communicatie van het CBP.
Maatschappelijk belang
Duidelijk is ook dat ze weer een lekker compromis gesloten hebben.![]()
bronquote:Conducteurs zien ook andere transacties op OV-chipkaart
Maandag 12 januari 2009, 08:17 - De OV-chipkaart maakt de treinconducteur tot Big Brother: ook bus-, tram- of metrotransacties worden uitgelezen, in strijd met de privacywet.
Sinds kort controleren conducteurs van de spoorwegen de geldigheid van OV-chipkaarten met een abonnement of kortingskaart erop. Bij het uitlezen is niet alleen het recht op korting of vervoer te checken, maar de laatste tien transacties die een reiziger gemaakt heeft. Ook als dit reizen met andere vervoersmaatschappijen betreft.
Ik vind het prachtig, die man heeft de OV chipkaart vanaf het begin gevolgd en getest, en het blijkt gewoon voor geen meter te werken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat hebben sommige mensen toch teveel tijd over om te zeuren op de OV chipkaart. Niks beters te doen?
In zijn opinie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:09 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig, die man heeft de OV chipkaart vanaf het begin gevolgd en getest, en het blijkt gewoon voor geen meter te werken.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:09 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig, die man heeft de OV chipkaart vanaf het begin gevolgd en getest, en het blijkt gewoon voor geen meter te werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |