abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:31:05 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61863684
Veelwijverij. Niemand maakt er in dit land een punt van als je ieder weekend of voor mijn part doordeweeks ff flink om je heen neukt. Niemand roept je meer ter verantwoording als je "zomaar", "ergens" een kind verwekt of je "per ongeluk" laat bezwangeren. Mag allemaal.

Maar iemand die meerdere schatjes tegelijk heeft en daarvoor wettelijke verantwoordelijkheid neemt door met alle schatjes te trouwen -- zo iemand krijgt het deksel op zijn neus. Hoho, komkom, da's polygamie. Daar doen wij hier niet aan.

Dat doen we hier dus wel. We zijn alleen te schijterig om het toe te geven en de mogelijkheid in de wet te verankeren.

Waarom eigenlijk? Wat is er mis met polygamie -- voor man EN vrouw welteverstaan? Waarom zou je niet met meerdere mensen tegelijk in het huwelijk mogen treden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_61863767
Gokje: kost teveel moeite administratief gezien?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:33:39 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61863796
Had ik jou nou niet ook in dat topic in R&P gezien? Dat door Scaurus en Servus_Universitas werd overgenomen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61863823
- christelijke minderheid staat het niet toe
- maatschappelijk niet geaccepteerd
- computersystemen zijn er niet op afgesteld
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:35:52 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61863924
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:33 schreef Dagonet het volgende:
Had ik jou nou niet ook in dat topic in R&P gezien? Dat door Scaurus en Servus_Universitas werd overgenomen?
Licht me in, ik snap je niet. Volgens mij dus: nee.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:40:37 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61864148
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61864677
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:33 schreef Dagonet het volgende:
... Dat door Scaurus en Servus_Universitas werd overgenomen?
pi_61864723
Het Christendom en de normen en waarden die erbij horen denk ik.

In Turkije is het juist weer omgekeerd, toen men wilde breken met het verleden is het afgeschaft en nu ten strengste verboden.
  dinsdag 23 september 2008 @ 22:55:51 #9
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61864753
In Turkije zijn ze dol op verboden. Maar goed, hier mag het ook niet. Ik vind dat suf. Buiten de wet om is polygamie aan de orde van de dag.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 september 2008 @ 22:58:11 #10
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_61864849
Dit vroeg ik me dus ook af vanmiddag toen ik hoorde dat ze het willen gaan aanpakken.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_61865152
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:55 schreef Ringo het volgende:
In Turkije zijn ze dol op verboden. Maar goed, hier mag het ook niet. Ik vind dat suf. Buiten de wet om is polygamie aan de orde van de dag.
Het lijkt Nederland wel
ne okuyon, bokmu var?
pi_61865192
Omdat anders alle vrouwens straks bezet zijn door lelijke rijke kerels, en de overgebleven armoedzaaiers niet in toom zijn te houden
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_61865568
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:55 schreef Ringo het volgende:
Mwoah, dat is ook niet waar.

In het oosten misschien, maar verder is maatschappelijk not done in bijna heel het land.
"Dat doe je toch niet anno 2008" is een veelgehoorde zin ook in Turkije.

In Nederland zal de maatschappij er al helemaal moeilijk over doen denk ik zo. Nederland is niet bekrompen, maar dan alleen in de grenzen van een bepaald referentiekader.
Het "voordeel" is weer wel hier, dat de samenleving individualistischer is, dus wie weet laten ze je gewoon met rust als er geen verbod is en gaan ze gewoon alleen maar een beetje roddelen.
pi_61865590
Maar zou het werken zo een polygame relatie?

Of zouden de geweld en moord cijfers plotseling omhoog gaan door de jaloezie en dergelijke die bij zo een soort relatie horen?
pi_61865714
Het huwelijk draait gewoon om geld. Maar uiteraard is het voortbestaan van de maatschappij in het spel (kinderen), dus je moet wel een garantie hebben dat die man wel geld heeft om zijn harem van 53 vrouwen plus kinderen te onderhouden

Ik denk dat het daarom wel een veiliger keuze is in het belang van de kinderen en de toekomst in het algemeen om het bij monogamie te houden.
  dinsdag 23 september 2008 @ 23:55:45 #16
130955 Floripas
Blast from the past
pi_61867001
Omdat iedereen hetzelfde moet zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 24 september 2008 @ 00:31:45 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_61867372
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 23:19 schreef IHVK het volgende:
Mwoah, dat is ook niet waar.

In het oosten misschien, maar verder is maatschappelijk not done in bijna heel het land.
"Dat doe je toch niet anno 2008" is een veelgehoorde zin ook in Turkije.
Ik bedoelde eigenlijk dat polygamie HIER, in Nederland, aan de orde van de dag is. En dan niet als gewettigde samenlevingsvorm maar als state-of-being tussen veel mannen en vrouwen. Echtgenote hier, minnares daar, mensen met drie huwelijken achter de rug en uit al die huwelijken kinderen. Het is belachelijk dat we hier wel ons eigen mixed up wereldje mogen creëren met weet ik veel hoeveel mannen of vrouwen naast elkaar, na elkaar, maar dat een concept als polygamie maatschappelijk gezien een absoluut non-issue is.

Wat is er mis met een man die zich verbonden voelt met, en verantwoordelijk voelt voor, pakweg drie vrouwen tegelijk? Het is toch mooi dat zo iemand via een huwelijk verplicht wordt om alle drie, in liefde en harmonie te onderhouden? Waarom dát verbieden en tegelijkertijd scheidingsprocedures toestaan en versimpelen?
Andersom, dus voor vrouwen met meerdere mannen, geldt overigens precies hetzelfde. Al denk ik niet dat het in de natuur van de man ligt om andere mannen naast zich te dulden. Behalve als het gaat om prostitutie, dan kruipt men zonder problemen na elkaar die grot in.
pi_61867661
quote:
Op woensdag 24 september 2008 00:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat polygamie HIER, in Nederland, aan de orde van de dag is. En dan niet als gewettigde samenlevingsvorm maar als state-of-being tussen veel mannen en vrouwen. Echtgenote hier, minnares daar, mensen met drie huwelijken achter de rug en uit al die huwelijken kinderen. Het is belachelijk dat we hier wel ons eigen mixed up wereldje mogen creëren met weet ik veel hoeveel mannen of vrouwen naast elkaar, na elkaar, maar dat een concept als polygamie maatschappelijk gezien een absoluut non-issue is.

Wat is er mis met een man die zich verbonden voelt met, en verantwoordelijk voelt voor, pakweg drie vrouwen tegelijk? Het is toch mooi dat zo iemand via een huwelijk verplicht wordt om alle drie, in liefde en harmonie te onderhouden? Waarom dát verbieden en tegelijkertijd scheidingsprocedures toestaan en versimpelen?
Andersom, dus voor vrouwen met meerdere mannen, geldt overigens precies hetzelfde. Al denk ik niet dat het in de natuur van de man ligt om andere mannen naast zich te dulden. Behalve als het gaat om prostitutie, dan kruipt men zonder problemen na elkaar die grot in.
Het is in ieder geval wel vaak zo dat mannen vaak veel meer nadelige gevolgen ondervinden van een echtscheiding. Ze moeten vaak een belachelijk hoge alimentatie betalen, en ex-vrouwlief... werken? Oh nee, ik moet voor de kinderen zorgen.
pi_107899966
Ik snap ook niet waarom het verboden is. In 85% van de maatschappijen was het doodnormaal en is het bij dieren ook normaal.

Komt het door het christendom? Napoleon? Achterlijkheid? Het is toch raar dat kinderen van 12 het met iedereen mogen doen, maar dat je niet met meerdere mensen mag trouwen :?

Een vrouw met meerdere mannen en een verbod erop kan ik nog begrijpen, hoe weet je wie de vader is :? Maar een man met meerdere vrouwen,,, waarom niet?
pi_107901834
Blijkbaar zorgt monogamie voor een stabiele samenleving:

http://mobiel.nu.nl/pda/Overig/374367-web.html
pi_107901946
Een-op-een huwelijken zijn veel makkelijker voor de fiscus.

Het is natuurlijk een raar uitvloeisel van de christelijke moraal, eentje dat een onbetwist en vanzelfsprekend karakter heeft gekregen. En nergens op slaat zodra je die moraal niet meer belijdt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 12 februari 2012 @ 19:36:06 #23
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107902416
Er ontbreekt in de OP dat je meerdere vriendinnen kan hebben waarmee je onder een dak leeft.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  Moderator zondag 12 februari 2012 @ 19:37:22 #24
9859 crew  Karina
Woman
pi_107902471
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2012 19:36 schreef dikkebroekzak het volgende:
Er ontbreekt in de OP dat je meerdere vriendinnen kan hebben waarmee je onder een dak leeft.
Kijk maar naar wijlen Anton Heijboer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 12 februari 2012 @ 19:37:36 #25
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_107902480
Belasting. En Nederland is nog een christelijk land met CDA in de regering dus het gaat ook niet snel veranderen.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')