Ach, bedrijfsauto's zijn toch al spuuglelijk, maar de dodehoekspiegel geeft je veel beter beeld van wat er rond je auto gebeurt.quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Dat dan weer nietquote:Op zondag 21 september 2008 14:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat is mijn punt dus ook. Als je aan het lessen bent, word je enorm geholpen door die "L", omdat het overige verkeer dan rekening met je houdt. Meer afstand, meer geduld, véél meer aandacht.
Ga je vervolgens in een normale auto rijden, dan mis je echt het effect dat die "L" op het verkeer heeft... Niet dat mensen het niet opmerken als je ietwat gespannen in de auto zit, maar ze zullen lang niet zoveel begrip op kunnen brengen als wanneer je in een lesauto rijdt..
Jesus wat een beestquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Mijn baas wil het.quote:Op zondag 21 september 2008 14:20 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Waarom zou je dan je rijbewijs gaan halen? Als je alleen maar een papiertje hebt, maar totaal geen ervaring op wil doen, word je vanzelf een gevaar op de weg.
Dat snap ik allemaal ook wel. Het is trouwens niet zozeer dat ik gespannen achter het stuur zit, het is meer dat ik simpelweg onvoldoende overzicht heb ik complexe situaties.quote:Die ervaring heb je echt nodig om veilig te kunnen rijden. Je moet je verkeersinzicht nog ontwikkelen en als je beter in de gaten hebt hoe alles werkt, zal je ook rustiger achter het stuur zitten. Niet dat het leuk wordt (hoeft ook niet), maar je bent dan tenminste goed in staat om veilig en gecontroleerd van A naar B te komen.
Je merkt het gelijk als iemand gespannen achter het stuur zit en zulke mensen maken rare fouten.
Deze volvo vind ik dan ook wel heel lochtquote:Op zondag 21 september 2008 14:25 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Niet de top, wel redelijk snel voor een autootje van 900 kg.
Idee van de turbo:
[ afbeelding ]
Over kneuzen gesprokenquote:Op zondag 21 september 2008 13:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jij bent de echte kneus hier, volgens mij.
Als je de OP had gelezen, zag je dat TS zich volledig bewust is van zijn beginnersfase en bijbehorende foutjes.
Maar jij reedt natuurlijk meteen foutloos.
Hoe wil je dat anders doen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dodehoekspiegels ftw. Zo'n simpele aanvulling, maar oh zo handig.
Wat de TS betreft, moet 'ie gewoon véél meer aandacht hebben voor wat er achter hem gebeurt. Het kan je dan haast niet gebeuren dat er iets in je dode hoek zit zonder dat jij dat in de gaten hebt, want als je voldoende aandacht hebt voor het verkeer achter je, zie je zo'n auto als in de OP ruim op tijd naderen.
Controleer voor je van baan verandert goed alle spiegels en kijk over je schouder. Geef richting aan vóórdat je van baan wisselt. Als je dan toch iemand gemist hebt, kan diegene tenminste nog jouw fout herstellen, maar dan moet je wel laten zien wat je gaat doen.
En een Ford Ka 1.3 wil met z'n krappe zestig paardenkrachtjes niet veel harder dan 150 (op de teller zal dat iets meer dan 160 zijn) en dan moet je al niet tegen de wind in rijden of de airco aan hebben staan. Komt bij dat de motor dan behoorlijk veel verbruikt en de rijwind best wel veel herrie maakt. Het is geen autootje om mee te "racen" () op de snelweg.
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?quote:Op zondag 21 september 2008 14:06 schreef deepart het volgende:
[..]
fucking lelijk zo'n ding... Ik rij me nog liever een verlamming, dan dat ik met zo spiegel rond rij..
Nee, nog niet iniedergeval..quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
Ik heb gelest in een dieselauto met turbo en nu rijd ik in de Ford Ka van m'n moeder.
quote:(kijken hoe dat voelt, wat-ie kan)
quote:(ik reed rechts met 130, je mocht 120)
En hoeveel mag je daar nu?quote:Op zondag 21 september 2008 12:40 schreef Koewam het volgende:
(ik reed rechts met 130, je mocht 120).
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.quote:Op zondag 21 september 2008 16:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Dat je jezelf een verlamming rijdt moet je zelf weten, maar dat je iemand anders een verlamming rijdt is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Had je die al eens overwogen?
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
QFT.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik vind het een bewijs van NIET AUTO KUNNEN RIJDEN als je een fucking dodehoekspiegel nodig hebt.
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.quote:Op zondag 21 september 2008 17:22 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoezo? Het lijkt me alleen maar een stuk makkelijker, hoef je niet half om te draaien.
Nou, ik vind het altijd nogal irritant om mijn hoofd om te moeten draaien, omdat ik dan onbewust meestuur en dus ga slingeren. Dat is vast omdat ik een n00b ben, mij best, maar dan lijkt een dodehoekspiegel me toch wat veiliger.quote:Op zondag 21 september 2008 17:36 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Als je je half moet omdraaien om je dode hoek snel te kunnen zien doe je iets niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |