Uhuquote:Op maandag 22 september 2008 22:03 schreef TubewayDigital het volgende:
hoorde net op BNR dat de (ex)top van Lehmann lekker gecasht heeft vlak voordat het over de kop ging.
Tja, laat ze het lekker terugvorderen ofzo...quote:Op maandag 22 september 2008 22:03 schreef TubewayDigital het volgende:
hoorde net op BNR dat de (ex)top van Lehmann lekker gecasht heeft vlak voordat het over de kop ging.
Komt het niet op precies hetzelfde neer? De huiseigenaren mogen in beide gevallen in hun huis blijven wonen (en leren dus niets van hun miskoop), terwijl de banken hun verlies afwentelen op de Staat, wat ook in beide gevallen gebeurd zou zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 22:45 schreef Caesu het volgende:
in plaats van die bailout op Wall Street hadden ze van dat geld de huiseigenaren moeten helpen.
Eigenlijk wel ziek ja, maar officieel noemen ze dit een lening. Ik denk echter niet dat er ooit veel van terugbetaald zal worden...quote:Op maandag 22 september 2008 22:45 schreef Caesu het volgende:
de Amerikanen zijn terecht behoorlijk pissed nu.
bijvoorbeeld Bush veto-de een gezondheidzorg plan voor kinderen van 35 miljard.
hij wou maar tot maximaal 5 miljard gaan.
en nu krijgt Wall Street 700 tot 1000 miljard kado omdat ze hun zaakjes niet op orde hadden.
vantevoren krijgt Paulson amnestie en het congress geen oversight.
in plaats van die bailout op Wall Street hadden ze van dat geld de huiseigenaren moeten helpen.
Olie ook..quote:Op dinsdag 23 september 2008 07:27 schreef appelsientje het volgende:
Euro is ook weer aan het stijgen... ben benieuwd naar de AEX....
Nicholas Taleb, The Black Swanquote:“Globalization creates interlocking fragility while reducing volatility and giving the appearance of stability. In other words, it creates devastating Black Swans. We’ve never lived before under the threat of a global collapse. Financial Institutions have been merging into a smaller number of very large banks. Almost all banks are interrelated. So the financial ecology is swelling into gigantic, incestuous, bureaucratic banks - when one fails, they all fall. The increased concentration among banks seems to have the effect of making financial crisis less likely, but when they happen they are more global in scale and hit us very hard…True, we now have fewer failures, but when they occur ….I shiver at the thought.”
Die is 'toast' zullen we maar denken.quote:NEW YORK -
Moody's Investors Service on Monday downgraded the financial strength rating of Washington Mutual Inc.'s main bank subsidiary to "E," its lowest rating, saying the thrift's capital is insufficient to absorb its mortgage losses
Dat is een aardig boek trouwens. Aanrader.quote:Op dinsdag 23 september 2008 08:09 schreef simmu het volgende:
een woord van wijsheid in de ochtend:
[..]
Nicholas Taleb, The Black Swan
Equote:Op dinsdag 23 september 2008 08:19 schreef Drugshond het volgende:
Washington Mutual heeft gisteren een zwaar dagje gehad.
-21,6 % eraf tijdens de beursdag.
en nog eens -6,3 % in the after hours.
[..]
Die is 'toast' zullen we maar denken.
Hier is het al in de middag, dus bier is geoorloofd nuquote:Op dinsdag 23 september 2008 08:11 schreef Drugshond het volgende:
Ziezo klaar met werken... en ik zit al aan het bier.
Voor mijn gevoel is het nu 23:00, en dan mag het.
Dat is wel een beetje het gevoel dat ik ook krijg:quote:Op maandag 22 september 2008 22:55 schreef Caesu het volgende:
en nu leert Wall Street niets.
het enige wat ze leren was dat als ze er een zooitje van maken dat ze er zo'n extra speciale grote zooi van moeten maken met zoveel gevolgen wereldwijd dat de staat ze wel moet helpen.
dat heb ik er van begrepen iig
Die eilanders ookquote:Op dinsdag 23 september 2008 10:25 schreef SeLang het volgende:
Het is hier een uur vroeger dan in Nederland, dus bier is geoorloofd nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |