Dat klopt idd, ze is overleden in maart. Maar dat is juist iets waar Suus totaal geen moeite mee heeft. Oma is een sterretje en dat is goed zo. Ze was ook altijd wat bang voor mijn moeder, ze vond die rolstoel en die slangetjes in haar neus erg eng. Dus vraag ik me heel erg af of dat er wel mee te maken kan hebben. Ben momenteel in staat om overal een oorzaak in te zien geloof ik...quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:11 schreef miss_dynastie het volgende:
Ireth, als ik het me goed herinner is het toch nog niet zo lang geleden dat jouw moeder is overleden? Zou het misschien kunnen zijn dat ze daardoor zo angstig is geraakt? Zoiets hoeft niet gelijk te gebeuren, maar kan ook door iets (bijv. een droom) getriggerd worden.
Niet dat ik weet, ik krijg er ook gewoon niet meer uit als "Ik wil niet meer naar school!" verder komt ze niet! Kreeg al het advies om haar tekengedrag in de gaten te houden, of daar iets in veranderde, maar dat is nog allemaal zoals anders.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:10 schreef lady-wrb het volgende:
is er misschien iets op school gezegd wat ze heel erg letterlijk genomen heeft?
hier hadden we vandaag ook zoiets: mama, weet je dat je van witbrood eten darmkanker krijgt?
kind helemaal in paniek omdat we hier wel eens witbrood eten (bruine tosti's vind ik echt)
zoiets inderdaad wilde ik ook zeggen. Ik had vroeger ook zo'n juf waar ik niet meer na toe durfde na een onbenullige opmerking van haar kant. Zeg niet dat het de juf is geweest, maar is er misschien iets gebeurd op school?quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:14 schreef owlet het volgende:
Kleine dingen kunnen grote kleuterangsten geven idd. Ik heb als kind een vergelijkbare angst voor school gehad omdat een invaljuf voor de grap had gezegd dat ze een kindje "met de oren aan de waslijn" zou hangen
Maandag was het zo erg dat ik ook niet naar beneden mocht toen ze naar bed ging, moest ik ook bij haar blijven. Dat is niet meer voorgevallen. Verder hebben we nog geen situaties gehad waar ze zonder mij was.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:25 schreef vamperotica het volgende:
Is het alleen bij school? Wil ze wel ergens spelen?
Of is het echt het van jou weg zijn?
Omdat ze het ziekenhuis wel prima zou vinden....Maar dan ben je er natuurlijk ook gewoon bij....quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:29 schreef Ireth het volgende:
[..]
Maandag was het zo erg dat ik ook niet naar beneden mocht toen ze naar bed ging, moest ik ook bij haar blijven. Dat is niet meer voorgevallen. Verder hebben we nog geen situaties gehad waar ze zonder mij was.
Dat aftellen snap ze wel, hebben we al eerder toegepast met oa poepen op de wc en oorbellen draaien. Dat er een kadootje/verrassing komt als ie vol is kent ze dus al.quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:39 schreef Adfundum het volgende:
Misschien is de belofte van een pretpark over zoveel dagen te abstract voor haar, Dat is nog te ver weg. Msschien kun je beter iets leuks voor dezelfde dag in het vooruitzicht stellen, koekjes bakken, winkelen, spelen, haar zelf iets laten voorstellen. zoiets. En dan heel langzaam afbouwen.
Dat is ze normaal ook niet, ze ging elke ochtend luid zingend over straat heen naar school al huppelend, kon zielsgelukkig worden bij een gekregen geknapte verlepte bloem van de bloemenkraam... mijn kind kwijnt nu weg...quote:Op vrijdag 19 september 2008 22:39 schreef jellyrose het volgende:Gut zeg, ik vind het gewoon echt sneu! Suus lijkt me (net zoals Jolie bijvoorbeeld) ook helemaal geen kind dat snel ontevreden is ofzo. Heel veel sterkte in ieder geval
Niet dat we weten, we hebben alle afgelopen dagen al 40 keer teruggespoeld, journaal staat hier zowiezo nooit op (we hebben internetquote:Op vrijdag 19 september 2008 22:43 schreef huuphuup het volgende:
Of heeft ze van het weekend misschien iets op de tv gezien wat over scholen ging en wat eng was ofzo? Misschien zelfs maar in de vorm van een tekenfilm, of iets van het nieuws wat op de achtergrond aanstond ofzo? Of heeft ze iets opgevangen van jou/je man/andere familie/buurtkindjes over school tijdens het weekend?
sorry ik lurk teveelquote:Op zaterdag 20 september 2008 09:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou er wel eerst achter zien te komen of er niet iets is voorgevallen! Iedereen lijkt ervan uit te gaan dat dat niet zo is. Ben blij dat mijn ouders dat niet deden toen ik bij een juf in de klas zat die af en toe een tik uitdeelde e.d. Niet dat ik TS bang wil maken ofzo, maar het kan gewoon zo zijn dat er iets is gebeurd waardoor ze zich zo naar voelt.
Morgenochtend om kwart over 9 al!quote:Op maandag 22 september 2008 12:58 schreef bixister het volgende:
he ireth, wat sneu voor suus en moeilijk voor jou/jullie. aan de ene kant wil je haar angsten/gedrag niet onnodig voeden door er teveel in mee te gaan, aan de andere kant wil je haar natuurlijk wel serieus nemen en er voor haar zijn. lijkt me echt moeilijk om daar een goed midden in te vinden. goed dat je met iemand gaat praten die je deskundig acht. kun je daar al snel terecht?
quote:Op maandag 22 september 2008 22:14 schreef lxa het volgende:
ik ben wele en lading borstvoeding verloren tijdens het lezen haha, dat heb ik altijd als ik kindjes zie die heel dun zijn, of hoor van kinderverdriet
He, wat vreselijk dat die angst gewoon echt is. Maar op zich ook wel logisch! Ik hoop echt dat jullie eruit komen, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen!quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:39 schreef Ireth het volgende:
Gesprek gehad met de schoolarts en met de pedagoog.
Haar angst is echt en dat dient gewoon serieus genomen te worden. De 'harde aanpak' van gewoon naar school brengen elke dag en weglopen werkt niet in deze. Haar angst zal daardoor alleen maar gevoed worden en groter worden, waardoor ze nog slechter zal gaan slapen, haar weerstand nog lager zal gaan worden en dan is het helemaal bal.
Mij is geadviseerd om in overleg met de leerkracht het op de zachte manier aan te pakken. Vertrouwen in school terugwinnen en daarbij mij los te durven laten. Bijvoorbeeld eerst 2 uurtjes naar school een paar keer, daar dan een uurtje bij doen, dan een paar volle ochtenden en zo proberen op te bouwen.
Ik ga dus zo school bellen en een gesprek aanvragen met de adjunct en de juf van Suus. Mocht daar niets uit komen wat naar mijn zin is, dan kan ik de pedagoog bellen en komt die bemiddelen.
De adjunct had geen tijdquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:17 schreef sjak het volgende:
Fijn dat het gesprek met de schoolarts goed ging en hij kon bevestigen wat je al dacht. Hoe is het gesprek met school gegaan?
Dat vind de adjunct dus nu niet meerquote:Op woensdag 24 september 2008 19:10 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind jou een lieve mamma
Als dat gebeurt als ik wél aanwezig was in school, zou ik er nog niet voor haar zijn. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik vlakbij ben, maar er niet voor haar ben. Zij is op school en de juf is degene die ze moet aanspreken.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:17 schreef Maeghan het volgende:
Ik bedoel het niet lullig, maar hou je er wel rekening mee met wat er gebeurt als ze een keer in paniek raakt om elf uur en je bent er niet?
Waarschijnlijk zal het nu snel weer beter gaan nu ze de eerste hevige angst los heeft kunnen laten.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:19 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als dat gebeurt als ik wél aanwezig was in school, zou ik er nog niet voor haar zijn. Heb haar duidelijk gemaakt dat ik vlakbij ben, maar er niet voor haar ben. Zij is op school en de juf is degene die ze moet aanspreken.
quote:Op donderdag 25 september 2008 11:25 schreef Ireth het volgende:
Het weten dat ik vlakbij ben is schijnbaar genoeg! En dan mag de adjunct het wilhelmus uit haar oren fluiten qua stoom, ik volg op dit moment mijn gevoel en mijn gevoel zegt dat dit werkt.
(en anders had ze maar eerder een afspraak moeten inplannen om de boel te bespreken!)
quote:Op donderdag 25 september 2008 16:27 schreef Ireth het volgende:
"Mama heb jij meester Ton weer geholpen?"
"Nee schat, meester Ton had geen klusjes meer, mama heeft koffie gedronken en toen boodschappen gedaan."
"Ow.. en wat gaan we vandaag dan eten mama??"
![]()
Volgens mij komen we er wel!
quote:Op donderdag 25 september 2008 17:20 schreef Nijna het volgende:
Ahw Suus. En wat eten jullie vanavond?
.
Hijs de congierge!quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:42 schreef jellyrose het volgende:
Meester Ton![]()
zo te horen een hele fijne man/leerkracht?
Jammer van deze terugval Ireth, maar hopelijk is het alleen maar de plotselinge verandering en is morgen alles weer oké!
tja, je zou zeggen dat dat al maanden van te voren bekend is, dat het suikerfeest gaat worden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:02 schreef Troel het volgende:
Wat raar dat dat ook van te voren niet gecommuniceerd is
Maar niet dat de juf daarvoor een dag vrij zou hebben. Normaal worden dit soort dingen idd gecommuniceerd naar de ouders toe (of staat het op de maandkalender als de juf er niet is) en dat was nu niet het geval. Er was gewoon ineens een nieuwe juf in de klas.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
tja, je zou zeggen dat dat al maanden van te voren bekend is, dat het suikerfeest gaat worden.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:48 schreef Ireth het volgende:
Ze ligt ziek op de bank![]()
Haar brinta kwam er vanmorgen sneller uit dan dat het er in gegaan was, we hebben een snipperdagje dus.
Jeetje Irethquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:50 schreef Ireth het volgende:
Drie weken ellende voor 2 ellendige kapperskoppen!
Ze wordt dierendokter op de kinderboerderij en in haar vrije tijd wordt ze kangoeroequote:
Wow! Wat goed van haar dat ze het eindelijk durfde te vertellen!quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:50 schreef Ireth het volgende:
Vanmorgen toen madam uit bed kwam was het al dikke ellende. Waar ze normaal op school pas begon te huilen was het nu thuis al complete paniek. Aangezien we hadden afgesproken dat we het elke keer iig gingen proberen was ik vastberaden: "we gaan naar school! Hoe hard je ook zal brullen!"
Toen we weg moesten moest ze nog poepen en al huilend op de wc bleef ze roepen dat ze niet naar school wou. Billen afgeveegd, jas aan, tas gepakt en met een kind op vol volume stapte ik de deur uit. Om onderweg ineens een goed gesprek te krijgen met mijn kind.
Ze hebben in de klas nu het thema "Verzorging" en daar blijkt dus de oorzaak in te zitten dat ze niet naar school wilt. Er staan namelijk in de huishoek/poppenhoek 2 echt uitziende kappershoofden (man en vrouw) waar ze mee mogen frutten qua haar. En daar is ze dus doodsbang voor! Ze is al die tijd bang geweest dat ze ook een keer in de huishoek moest spelen! (ik vond al dat ze zo vaak voor de constructie koos, das op de gang!)
Aangekomen op school (deftig te laat!) gingen ze gymen. Ze was nog steeds aan het nasnikken en zelf vertelde ze aan de juf waar ze nou zo bang voor is. Juf heeft dus gezegd dat ze niet in de huishoek hoeft als ze dat niet wilt. En mijn kind draaide helemaal om? Ze mocht van de juf ook kijken met gymen (omdat ze nog aan het huilen was) maar mooi niet! Ze wou meedoen! Ik heb nog geholpen haar in haar gymkleren te krijgen en ik werd blij uitgezwaaid!
Huppelend kwam ze om 12 uur uit school en net zo hard huppelend ging ze er om 1 uur weer naar toe! Als voorheen de bel ging klamde ze zich aan mij vast, en nu sprong ze op "Mama de bel! Kus! Je moet gaan!"
Drie weken ellende voor 2 ellendige kapperskoppen! (alhoewel die man ook écht eng is! Volgens mij issie in staat van ontbinding!)
quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:09 schreef jellyrose het volgende:
Phew.. ik zag dit topic verschijnen in m'n AT en dacht even dat het weer mis zou zijn, maar het is goed nieuws! Hoera!Goed zo Suus, goed zo Ireth, ga zo door!
Geen domme papa hoor, heb inmiddels begrepen dat het niet iets normaal's is wat op elke school gebeurt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:21 schreef Coelho het volgende:
Goed te lezen dat alles opgelost lijkt te zijn. Een vraag van een domme papa: Wat is een fluormoeder??? Wordt hierboven ergens genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |