quote:
Dat vind de adjunct dus nu niet meer
Aangezien de agenda van de adjunct erg volgebouwd zat kon er pas voor aanstaande maandag een geprek ingepland worden. Maar in de tussentijd moet mijn kind wél naar school! Gsteravond dus weel bal, weer paniek, weer huilen, en toen greep ik in wanhoop naar een noodgreep....
"Mama blijft ook wel op school! Niet in je klasje, dat mogen mama's niet, maar wel op school! Je kan mama dan dus niet zien, maar ik ben er wél!"
En blij huppelend ging mijn kind vanmorgenvroeg naar school en blij en opgewekt (en opgelucht!) nam ze plaats in de kring...
En toen ging ik dus naar de adjunct om te vertellen dat ik had beloofd te blijven...
Ze was het dus NIET eens met mijn (tijdelijke) oplossing! Hoe ik het in mijn hoofd haalde omdat buiten haar om te beslissen! Waarna ik dus om haar prive-telefoonnummer vroeg. Dan bel ik haar namelijk wel de volgende keer tegen half 11 's avonds thuis op met de vraag wat ik moet doen. Nood breekt wetten, dit was nood en dit is mijn wet. Dus.
"Maar in mijn loopbaan van 20 jaar op school heb ik dit nog nooooit meegemaakt!"
"Ja je hebt mijn kind ook nog nooit mee gemaakt. Ik heb niets aan jouw 20 jaar ervaring met andere kinderen, dit is mijn kind."
"Ja maar het is niet de bedoeling dat ouders in de klassen blijven rondhangen!"
"Dat doe ik ook niet, en dat weet Susanne ook! Ik ben óp school, niet in haar klas!"
"Ik ga NU de pedagoog bellen!"
"Hier is het nummer."
Eindconclusie, dit is dus niet de bedoeling om als permanente oplossing te gebruiken (duh!) maar ik mocht nu dan toch wel blijven omdat de congierge toevallig van 2 klassen nieuwe tafels en stoelen had staan die gewisseld moesten worden (ik ben haar eeeeeeeeeeeeuwig dankbaar! ) maar daarna moest ik echt naar huis toe gaan! Mag wel (dankbaar dankbaar buigt
![]()
) om 10 voor 12 weer de school in stappen en dan op het plein gaan zitten onder het mom van 'kijk ik ben er nog!'.
"Maar hiermee passeer je mijn beleid!"
"Ja en jij passeerde vorige keer de gevoelens van MIJN dochter...."
Maar het allerbelangrijkste? Mijn kind stapte vanmorgen blij de klas in en bleef blij!!
Net dus zelf de pedagoog maar even gebeld, verteld dat dit dus een noodgreep was maar dat ie dus weél werkte! En dus gaan we tot maandagochtend het gesprek is geweest maar een toneelstukje opvoeren. Mama blijft op school, dus kan mama ook niet zwaaien bij het raam. Dat mama er via de achterdeur weer uit gaat hoeft ze niet te weten en dat ik via diezelfde deur om 10 voor 12 weer binnen kom ook niet. Ik heb zelf ergens het vage voorgevoel dat dit net net dat duwtje in haar rug was qua zelfvertrouwen die ze nodig had en dat het met een paar dagen zo doen opgelost gaat worden!