Hoe kunnen ze van iemand die nu net twee weken Latijns krijgt dit verwachten?quote:Nullam quis dui id turpis sollicitudin interdum. Mauris hendrerit vehicula dolor. Morbi vel sapien. Pellentesque et erat sed est molestie faucibus. Etiam eros magna, feugiat id, faucibus a, bibendum ut, nisl. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Morbi hendrerit lectus nec purus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Aenean commodo ligula ac dolor. Curabitur vehicula metus ac mi. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Phasellus facilisis, ligula vel congue imperdiet, ante quam cursus est, ut imperdiet urna tortor ut odio. Cras ligula velit, aliquam non, fringilla eu, faucibus ac, ante. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nunc consectetuer. Donec eget quam eu quam feugiat fermentum. Nullam vehicula luctus turpis. Cras semper nisl eu justo. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
Sed molestie risus sed libero. Mauris sed augue a tortor pretium rutrum. Suspendisse dictum, pede at interdum elementum, magna ipsum mattis dolor, et auctor ipsum eros nec pede. Nullam sed justo et nulla fringilla cursus. Proin nec libero. Cras euismod nisl et arcu. Maecenas malesuada nulla. Donec a dolor. Mauris et felis non arcu accumsan pellentesque. Proin dui. Nulla sed sapien sed enim porttitor dictum. In lacinia posuere risus. Vivamus vitae quam. Vivamus quis lacus. Suspendisse nibh tortor, hendrerit eu, gravida a, faucibus vel, odio. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.
Ut eu nisl ac risus pretium ultrices. Cras et urna id neque aliquam accumsan. Maecenas quis tellus. Praesent risus. Suspendisse dapibus hendrerit nibh. Pellentesque a velit eu diam faucibus vehicula. Curabitur volutpat aliquet lorem. Integer imperdiet est eget lorem. Aenean nec odio. Cras pharetra dui sit amet pede. Praesent ultrices purus et massa. Ut tempor magna a purus. Curabitur facilisis. Cras dignissim, enim vel vestibulum suscipit, lorem mi luctus sapien, a egestas massa metus nec mauris. Morbi eleifend.
In at ipsum sed lacus dapibus sollicitudin. Fusce non enim vitae elit egestas imperdiet. Integer consequat. In nisi metus, suscipit eu, aliquet non, elementum a, felis. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nulla nec pede in sapien facilisis eleifend. Sed sed pede id velit vulputate venenatis. Donec neque tellus, pharetra in, mattis lobortis, varius at, lacus. Nullam vel turpis. Proin vitae ligula. Curabitur eu eros. Vivamus vehicula, tortor et auctor dignissim, leo urna vehicula nunc, eu gravida sapien nunc eget lorem.
Sed odio. Nunc sed erat. Etiam eu purus id neque blandit feugiat. Suspendisse non odio. Etiam dolor sapien, condimentum vitae, tincidunt a, molestie et, tellus. Aenean semper tempor sapien. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Curabitur placerat odio et arcu. Pellentesque non turpis in felis ornare faucibus. Suspendisse pellentesque dui sed purus. Vivamus vestibulum. Praesent hendrerit tristique ante. Sed ac nibh non nisi vestibulum sodales. Donec diam enim, porttitor quis, consectetuer at, molestie id, felis. Fusce iaculis, sem eu euismod dictum, arcu nisi pulvinar libero, quis pretium massa risus et urna.
Zo staat het zelfs op me roosterquote:Op donderdag 18 september 2008 14:18 schreef HeatWave het volgende:
-s
Oeh, een rebus.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:18 schreef HeatWave het volgende:
-s
en Nederland dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:20 schreef Strani het volgende:
Ik heb op school alleen Engel, Duit en Fran geleerd.
Maar ik snap het nietquote:Op donderdag 18 september 2008 14:22 schreef MPG het volgende:
Niet zeiken, huiswerk maken !
Zo leer je het nooit.
Doe eens een stukje voor dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:23 schreef Adelante het volgende:
Je zoekt al die woordjes op en de verbuigingen en vertaalt het naar het Nederlands, hoe moeilijk kan een taal zijn
Quod Licet Iovi, non licet JortK.quote:
Simpel: Quod houdt van Lizette, maar Lizette niet van JortK.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Quod Licet Iovi, non licet JortK.
Ik heb geen woordenboek Latijn-Nederlands meer, anders was het me wel gelukt.
Niet moeilijk, wel heul veel werkquote:Op donderdag 18 september 2008 14:23 schreef Adelante het volgende:
Je zoekt al die woordjes op en de verbuigingen en vertaalt het naar het Nederlands, hoe moeilijk kan een taal zijn
Gemiddeld sefenzquote:Op donderdag 18 september 2008 14:27 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat als TS het echt niet snapt, hij een niveautje te hoog naar school gaat. En da's echt geen schande hoor.
Hoe doe je het eigenlijk met de andere vakken TS? Voldoendes?
quote:Op donderdag 18 september 2008 14:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Voor Nederlands nooit zo gestampt zekerquote:Op donderdag 18 september 2008 14:29 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Niet moeilijk, wel heul veel werk
Het belangrijkste is dat je de verbuigingen kent, serieus, gewoon die rijtjes gaan stampen Jort, dan wordt alles er zo veel makkelijker op.
Dan snap je al wat er in een zin gebeurd zonder dat je de inhoud weet
Ik vond het nooit veel werk, maar wij spraken met een man om vijf af om om de week een tekst te vertalen. Dus je had vier weken vrij en dan moest je voor die vier anderen even een stukje vertalen. Lullig was wel als het fout was en de leraar dan aan een van de anderen vroeg wa die had en dan met exact dezelfde vertaling kwamquote:Op donderdag 18 september 2008 14:29 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Niet moeilijk, wel heul veel werk
Het belangrijkste is dat je de verbuigingen kent, serieus, gewoon die rijtjes gaan stampen Jort, dan wordt alles er zo veel makkelijker op.
Dan snap je al wat er in een zin gebeurd zonder dat je de inhoud weet
*kijkt naar links* yup, die van mij staat nog in de boekenkastquote:Op donderdag 18 september 2008 14:27 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zo voorspelbaarquote:Op donderdag 18 september 2008 14:32 schreef Ruiseart het volgende:
Reactie under construction..
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nunc quis dui a dolor pellentesque interdum. Maecenas luctus mollis leo. Nam lorem. Integer eget risus. Sed in ipsum. Ut at augue. Quisque eleifend, quam eget feugiat suscipit, metus nunc ullamcorper lacus, ac molestie nisi augue nec eros. Integer dictum auctor metus. Proin magna nisl, congue quis, tristique eu, ultrices eget, est. Sed a tellus non lacus viverra eleifend.
Je herkende het stuk in de op nietquote:
Voor me vervolgstudie heb ik het nodigquote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Heb me altijd afgevraagd waarom iemand Latijn of Grieks zou doenWat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
Ja makkelijk als je in Chersonissos stoer wil doen voor je VWO matties door het bier in het Grieks te bestellen. Om vervolgens ge-PWND te worden door Peter de ingehuurde hollander barkeepert.
Stoere signatures maken op FOK!quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Wat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE had ik mijn post wel maar 3 keer overgelezen dan was dit nooit gebeurd. met een dquote:Op donderdag 18 september 2008 14:31 schreef MPG het volgende:
[..]
Voor Nederlands nooit zo gestampt zeker?
als je het niet leuk vindt moet je het ook niet doen en gewoon 'lekker VWO gaan doen'.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Heb me altijd afgevraagd waarom iemand Latijn of Grieks zou doenWat the fuck heb je daar in godsnaam aan.
Ja makkelijk als je in Chersonissos stoer wil doen voor je VWO matties door het bier in het Grieks te bestellen. Om vervolgens ge-PWND te worden door Peter de ingehuurde hollander barkeepert.
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
In Athene moet dat toch wel lukkenquote:Op donderdag 18 september 2008 14:37 schreef yosander het volgende:
[..]
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.
Dus ik denk niet dat je op een terrasje in het Grieks bier kan bestellen.
Dat weet een simpele MBO mod op fok niet.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:37 schreef yosander het volgende:
[..]
Op het Gymnasium leer je oud-Grieks.
Dus ik denk niet dat je op een terrasje in het Grieks bier kan bestellen.
d_b laat zich weer van z'n beste kant zienquote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
OMFG. Triest. Oud Grieks leren
Ben blij dat ik die tijd op de middelbare altijd goed besteedde aan kaartspellen in de kantine. Veel gratis broodjes kroket mee gewonnen altijd
moet je dan niet naar de Dieetclub ofzo?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
Ben blij dat ik die tijd op de middelbare altijd goed besteedde aan kaartspellen in de kantine. Veel gratis broodjes kroket mee gewonnen altijd
Ik ging meestal in kantine lezen, onder het mum van "is voor m'n boekenlijst!".quote:Op donderdag 18 september 2008 14:40 schreef de_boswachter het volgende:
het is 'de tijd van de maand' denk ikquote:Op donderdag 18 september 2008 14:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
d_b laat zich weer van z'n beste kant zien
Latijn (of Oud-Grieks) is juist een prima basis voor eenieder die zich op serieus niveau bezig wil houden met het bestuderen van eender welke Westerse taal. Dit omdat de basis van de moderne grammatica voortvloeit uit deze taal. Het bestuderen van Latijn levert daarom een substantieel inzicht in de opbouw en herkomst van moderne talen. Tevens kan eenieder die het Latijn machtig is een boel Westerse talen met aanzienlijk minder moeite leren.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:36 schreef Strani het volgende:
Ik ga nu met een serieus en officieel statement komen:
Het leren van Latijn op middelbare scholen is ronduit belachelijk Het voegt voor de meeste mensen niets, maar dan ook niets toe. Bijna niemand heeft een vloeiende kennis van Latijn nodig in de toekomstige carriere. Medici en biologen kunnen de vakstermen op het WO alsnog leren.
Als het gaat om de kennis van Latijnse talen, kan men beter Spaans of Italiaans leren. Daar heb je tenminste wat aan. Frans in zekere zin ook, hoewel dat dan weer een kunstmatigere versie is.
Stelling: Latijn op de middelbare school is onzin, en zou voorbehouden moeten zijn aan volwassenen die beroeps- of hobbymatig interesse hebben in de taal.
En zo is het maar netquote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Latijn (of Oud-Grieks) is juist een prima basis voor eenieder die zich op serieus niveau bezig wil houden met het bestuderen van eender welke Westerse taal. Dit omdat de basis van de moderne grammatica voortvloeit uit deze taal. Het bestuderen van Latijn levert daarom een substantieel inzicht in de opbouw en herkomst van moderne talen. Tevens kan eenieder die het Latijn machtig is een boel Westerse talen met aanzienlijk minder moeite leren.
Ik snap je punt maar betwijfel het wel. Ik kan zelf redelijk Spaans, waardoor ik verwacht ik ook veel sneller Italiaans of Portugees zou kunnen leren als ik dat zou willen. Als ik eerst Latijn had geleerd, had ik misschien wel een mooie basis maar was ik er ook enkele jaren aan kwijt geweest zonder al een veelgebruikte taal te kunnen.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Latijn (of Oud-Grieks) is juist een prima basis voor eenieder die zich op serieus niveau bezig wil houden met het bestuderen van eender welke Westerse taal. Dit omdat de basis van de moderne grammatica voortvloeit uit deze taal. Het bestuderen van Latijn levert daarom een substantieel inzicht in de opbouw en herkomst van moderne talen. Tevens kan eenieder die het Latijn machtig is een boel Westerse talen met aanzienlijk minder moeite leren.
Volgens mij is dit een complimentquote:Op donderdag 18 september 2008 14:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
d_b laat zich weer van z'n beste kant zien
Het is dan ook vooral een voorbereiding op een gedegen studie van de achtergronden en opbouw van moderne talen. Niet zozeer het woordjes-stamp-gebeuren.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap je punt maar betwijfel het wel. Ik kan zelf redelijk Spaans, waardoor ik verwacht ik ook veel sneller Italiaans of Portugees zou kunnen leren als ik dat zou willen. Als ik eerst Latijn had geleerd, had ik misschien wel een mooie basis maar was ik er ook enkele jaren aan kwijt geweest zonder al een veelgebruikte taal te kunnen.
Dus in mijn optiek is Latijn een onnodige voorbereiding, waar je veel beter meteen met Spaans, Italiaans of Portugees zou kunnen beginnen.
Dude, weleens van een algemene ontwikkeling gehoord? Daarnaast leren klassieke talen zoals Grieks en Latijn je een bepaalde manier en niveau van denken aan.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:36 schreef Strani het volgende:
Ik ga nu met een serieus en officieel statement komen:
Het leren van Latijn op middelbare scholen is ronduit belachelijk Het voegt voor de meeste mensen niets, maar dan ook niets toe. Bijna niemand heeft een vloeiende kennis van Latijn nodig in de toekomstige carriere. Medici en biologen kunnen de vakstermen op het WO alsnog leren.
Als het gaat om de kennis van Latijnse talen, kan men beter Spaans of Italiaans leren. Daar heb je tenminste wat aan. Frans in zekere zin ook, hoewel dat dan weer een kunstmatigere versie is.
Stelling: Latijn op de middelbare school is onzin, en zou voorbehouden moeten zijn aan volwassenen die beroeps- of hobbymatig interesse hebben in de taal.
Jezus wat ben en word jij een nerdquote:Op donderdag 18 september 2008 14:36 schreef JortK het volgende:
[..]
Voor me vervolgstudie heb ik het nodig
Handige site jaquote:Op donderdag 18 september 2008 15:19 schreef enilnomrow het volgende:
Voor Latijn en Grieks op de middelbare school is één bron meer dan genoeg:
http://www.latijnengrieks.com/.
jaaaaaaa, want iedereen met enig IQ is een nerdquote:Op donderdag 18 september 2008 15:22 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Jezus wat ben en word jij een nerd
Wat heeft dat met Latijn te maken?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:22 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Jezus wat ben en word jij een nerd
Ik doe ook vwo en ik zie heus wel wie daar latijn doen en wie nietquote:Op donderdag 18 september 2008 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jaaaaaaa, want iedereen met enig IQ is een nerd![]()
dat kun je aan ze zien?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:49 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Ik doe ook vwo en ik zie heus wel wie daar latijn doen en wie niet
Wat lul je nou slap joh debielquote:Op donderdag 18 september 2008 15:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat kun je aan ze zien?
of veroordeel jij mensen uberhaupt maar om hoe ze eruit zien en wat ze doen/leuk vinden
ja, de échte vwo instelling, hiermee kom je er wel op het WO straks
Het is volgens mij geen echte, zinnige, Latijnse tekst hoor. Het ziet er uit als het broddelwerk van een Lorem Ipsum-generator.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:56 schreef Originele_Naam het volgende:
dit is echt simpelste latijn wat je krijgt hoor, het wordt alleen moeilijker. miss atheneum gaan doen
No shit, Sherlockquote:Op donderdag 18 september 2008 16:01 schreef freiss het volgende:
[..]
Het is volgens mij geen echte, zinnige, Latijnse tekst hoor. Het ziet er uit als het broddelwerk van een Lorem Ipsum-generator.
I second thatquote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef MPG het volgende:
[..]
en dat noemt mij een debielquote:Op donderdag 18 september 2008 15:58 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Wat lul je nou slap joh debielDit alles zegt toch niets over mijn instelling, dus lul niet zo slap monk en eet je ijsje op
voor de meeste debielen zijn die toch naar het Nederlands vertaald? Iig in de Nederlandse versies? Met een soort van 'steenkolen-Latijn' ?quote:Op donderdag 18 september 2008 16:06 schreef Adelante het volgende:
Het is trouwens ook ideaal voor de mensen die Harry Potter willen lezen en zich dan niet hoeven af te vragen waar "Sectum Sempra" vandaan komt
helaas is dequote:Op donderdag 18 september 2008 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
voor de meeste debielen zijn die toch naar het Nederlands vertaald? Iig in de nederlandse versies? Met een soort van 'steenkolen-Latijn'
Jij maakt toch een drogredenquote:Op donderdag 18 september 2008 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en dat noemt mij een debiel
echt, ik heb de hoop in de jeugd verlorenmèn! Ik dacht dat mensen van mijn leeftijd al verloren waren, maar dít is écht erg
ik lik liever ergens anders aanquote:Op donderdag 18 september 2008 16:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
helaas is deer niet in pi
lik je ijsje!
jij zegt:quote:Op donderdag 18 september 2008 16:08 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Jij maakt toch een drogredenDus wie is hier nou de debiel
Waar zeg ik dat ze ALLEMAAL nerds zijn, iig TS in mijn ogen. Wie maakt er nou drogredenenquote:Op donderdag 18 september 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij zegt:
ik vind dat iedereen die Latijn doet een nerd is
dat vind ik, omdat iedereen die ik zie die Latijn doet een nerd is, volgens mijn nerd-standaarden
dus, iedereen (op de wereld) die Latijn doet is een nerd
ja, jij bent heel goed in drogredeneringen.
Je moet leren met kritiek om te gaan mennquote:Op donderdag 18 september 2008 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik zal maar niet beginnen over het woord 'impliceren'...Latijn
dus
ik moet helemaal niets van een xenofobisch anoniempje dat hier net een maand lid isquote:Op donderdag 18 september 2008 16:30 schreef Hymen_Copter het volgende:
[..]
Je moet leren met kritiek om te gaan mennVolgens mij wil je altijd het laatste woord hebben
Ondanks mijn klaarblijkelijk gebrek aan algemene ontwikkeling ben ik in elk geval wel wat subtieler dan jij.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:18 schreef Emimich het volgende:
[..]
Dude, weleens van een algemene ontwikkeling gehoord? Daarnaast leren klassieke talen zoals Grieks en Latijn je een bepaalde manier en niveau van denken aan.
QFTquote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef MPG het volgende:
[..]
Jij bent degene met de fucking Voxquote:
Dat heeft weinig met je studie te maken.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:26 schreef gohan16 het volgende:
welke studie wil je dan gaan doen? Volgens mij heb je tegenwoordig nergens latijn voor nodig.
Meer zonde van je tijd..quote:Op donderdag 18 september 2008 19:08 schreef Elfy het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met je studie te maken.
Latijn is alleen om aan te geven dat je elite bent
Jouw houding tegenover mensen die een grafische of culturele opleiding doen is echter zeer ruimdenkendquote:Op donderdag 18 september 2008 18:53 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Al die mensen die het afzeiken doen nu zeker iets als:
- Grafische school
- Kunst, cultuur en media
- Toneelschool
- andere kansloze opledingen
Waarom moet er zo aggressief gereageerd worden? Als je het niet hebt gehad heb je toch geen last van mensen die het WEL hebben gehad? Anders ben je namelijk best wel beperkt
Nee, want het doel van het leven is om gelukkig te worden.quote:
Daar heb je zeker gelijk in. Ik vind persoonlijk ook niet dat het tijdsverspilling is om Latijn te leren, dat mag iedereen fijn zelf uitmaken. Alleen de verplichtstelling op bepaalde leerniveaus, die trek ik in twijfel.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:03 schreef bondgirl007 het volgende:
[..]
Nee, want het doel van het leven is om gelukkig te worden.
Als je Latijn leren leuk vindt en het draagt bij aan je geluk, is het helemaal geen zonde van je tijd.
Verkapte: Kijk mij eens Latijn hebben gehad-post.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
*kijkt naar links* yup, die van mij staat nog in de boekenkast
Latijn
Tering, waar kom jij nou weer vandaan gegleden? Altijd mooi als mensen zo een topic binnen komen gestormd alleen maar om zichzelf enorm voor lul te zetten.quote:Op donderdag 18 september 2008 20:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Imho heb je niets aan Latijn, je kan net zo goed je buurvrouws grot hebben onderzocht en uitvinden dat de grot niet zo strak meer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |