Ach... dit weekend zal er wel weer iets gebeuren in de States... (terwijl de beursen gesloten zijn). Zodat we maandag weer helemaal als een kip zonder kop gaan rennen.quote:
International bankrun FTW!quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Tja inderdaad.. als deze ballon wordt doorgeprikt..
Beleggers doen nu massaal aan wishfull thinking.. maar het stijgt wel zolang je het maar met zijn allen doet.
Hier in India zijn de mensen massaal geld aan het afhalen bij de ICICI bank. Een of ander bericht is terecht gekomen bij de minder bedeelden die nu ongehinderd door enige kennis daar voor de banken in de rij staan.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:17 schreef Drugshond het volgende:
Q&AIs this blatant market manipulation? Of course it is. Is the government acting to suppress the price of gold or silver? No, gold and silver is the least of governmental concerns. If you are paying money for any newsletter that claims otherwise, cancel it. Can we expect more manipulation? Absolutely, count on it. Will this bail out the stock market? No. However, it is a massive transfer of wealth from little guys who are currently short to the market makers. Will this rally fail? Yes, but it is a pure guess when. This can be a gap and crap tomorrow or it can last a choppy 3 months. Will this solution resolve the fiscal crisis? No, it actually makes it worse.
dan is het geld aan het eind van de dag ech op dus. Probleem opgelost dan toch?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:14 schreef jpjedi het volgende:
Tja inderdaad.. als deze ballon wordt doorgeprikt..
Beleggers doen nu massaal aan wishfull thinking.. maar het stijgt wel zolang je het maar met zijn allen doet.
Hier in India zijn de mensen massaal geld aan het afhalen bij de ICICI bank. Een of ander bericht is terecht gekomen bij de minder bedeelden die nu ongehinderd door enige kennis daar voor de banken in de rij staan.
Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gelezen ja.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:17 schreef Drugshond het volgende:Will this solution resolve the fiscal crisis? No, it actually makes it worse.
Ja wij van wc-eend advisren altijd voor alles wc eend.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat heb ik inmiddels al een aantal keer gelezen ja.
Ik ben benieuwd.. Iemand van Eureffect zei net dat we wel rond het laagste punt van deze crisis hebben gezeten.
Ja maar dat weten die sloebers dus niet. Een gerucht gaat zo keihard onder de groepen mensen die amper kunnen lezen of schrijven. Zal straks eens kijken of ik een foto kan maken van de rijen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dan is het geld aan het eind van de dag ech op dus. Probleem opgelost dan toch?
Ik herhaalde slechts wat er gezegd werd. De 2de persoon het gesprek gaf een nietszeggend antwoord.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wij van wc-eend advisren altijd voor alles wc eend.
Al die deskundigen die totaal er naast zaten dat daar nog naar geluisterd wordt en dat men die mensen ook nog steed vragen durft te stellen, terwijl het antwoord altijd niet klopt.
quote:If Paulson's plan goes ahead, how will they pay for it? Do they think the Chinese will loan the US a trillion dollars?
Call me simple, but it seems like if they can't borrow it, they will have to print it. Are there any other options here?
hier in indonesie nog geen geruchten, maar als ik een smsje stuur weet ik zeker dat er morgen al rijen staan om maandag de banken leeg te trekken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja maar dat weten die sloebers dus niet. Een gerucht gaat zo keihard onder de groepen mensen die amper kunnen lezen of schrijven. Zal straks eens kijken of ik een foto kan maken van de rijen.
De mensen hebben alleen gehoord: "Ga naar de bank om je geld er vanaf te halen anders ben je het kwijt". Het is vaak het geld dat jaren gespaard is voor de bruidsschat.
Blijft Bush tot 2013??quote:Op vrijdag 19 september 2008 08:49 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Voor Reagan was het 30%.
+23% nu.quote:
Moet je dan eerst niet even wat putoties kopen van die bankquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm.. ik ga even de meest gehate bank uitzoeken
De site laadt bij mij niet, maar... waarom zou het de situatie slechter maken?quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:17 schreef Drugshond het volgende:Will this solution resolve the fiscal crisis? No, it actually makes it worse.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Londen +7%, ja daar mag je niks geen financials meer shorten.
Hong Kong en Shanghai beiden + 9.5%, maar weet niet of ze daar wat aanpassingen hebben gedaan trouwens.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Londen +7%, ja daar mag je niks meer shorten.
Ja ik zag het ja, ook dat ze in Shanghai maar één uur gehandeld hebben en toen niks meer? Te veel kopers?quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hong Kong en Shanghai beiden + 9.5%, maar weet niet of ze daar wat aanpassingen hebben gedaan trouwens.
Hoeveel zekerheid heeft die bewering van Paulson op dit moment = nul.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De site laadt bij mij niet, maar... waarom zou het de situatie slechter maken?
Vertrouwen is nu toch wel het allerbelangrijkste namelijk.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hoeveel zekerheid heeft die bewering van Paulson op dit moment = nul.
Hoeveel hoop zit er op dit moment weer in de beurs dat het allemaal weer goed gaat komen = een hele boel.
Worden de fundamentele kapitalistische problemen nu aangepakt = neej, de ponzi-schemes van banken + vage rating bureau's blijven bestaan.
En de US huizenmarkt verslechterd nog steeds met de dag
Dat is geen vertrouwen... maar gebakken lucht.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja ik zag het ja, ook dat ze in Shanghai maar één uur gehandeld hebben en toen niks meer? Te veel kopers?![]()
Maar de Chinese regering gaat aandelen kopen en heft de belasting op effectenaanschaf op.
[ afbeelding ]
quote:
het gaat al niet goed, dit kan gewoon niet inderdaadquote:Op vrijdag 19 september 2008 11:24 schreef jpjedi het volgende:
Oh jongens.. wat een gekkenhuis. Dit kan ook niet goed gaan dunkt me.
dat hele plan heeft geen kans van slagen, al was het alleen maar om het feit dat dit nu voorgezet wordt als het allesreddende plan. Op CNBC heb ik ook al een paar keer mensen horen zeggen dat maandag men weer een beetje ontnuchterd is, en wellicht door heeft dat het weer eens een nieuwe bubble is.. dus gaan we omlaag na het weekeinde (en de expiratie!)quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hoeveel hoop zit er op dit moment weer in de beurs dat het allemaal weer goed gaat komen = een hele boel.
Worden de fundamentele kapitalistische problemen nu aangepakt = neej, de ponzi-schemes van banken + vage rating bureau's blijven bestaan.
Dat was best visionair, een uurtje ofzo voor de bodemquote:Op donderdag 18 september 2008 13:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: volgens mij maken we ons op voor de moeder aller bearrally's
We kunnen ons nu weer gaan opmaken voor de moeder van alle crashes (als dat plan weer van tafel gaat en de realiteit weer zichtbaar is).quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was best visionair, een uurtje ofzo voor de bodem
Jammer dat ik er geen geld op gezet heb.
Talk is cheap
Het 'plan' slaat nergens op nee, maar het geeft wel vertrouwen. Als Paulson 'belastingcenten' (tussen aanhalingstekens, het zal wel op de schuldenberg komen) gaat uitdelen aan de banken dan is dat gewoon positief voor de aandelenkoersen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet smokkelen, een kleine 8 uur voor de bodemquote:Op vrijdag 19 september 2008 11:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat was best visionair, een uurtje ofzo voor de bodem![]()
Ik denk dat het plan wel doorgaat in één of andere vorm, want ik zie domweg geen alternatief.quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We kunnen ons nu weer gaan opmaken voor de moeder van alle crashes (als dat plan weer van tafel gaat en de realiteit weer zichtbaar is).
Ergens tussen nu en 3 mnd.
vierquote:Op vrijdag 19 september 2008 11:52 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Niet smokkelen, een kleine 8 uur voor de bodem
Dat is echt schandaligquote:Op vrijdag 19 september 2008 12:03 schreef ItaloDancer het volgende:
De SEC heeft nu ook per direct het shorten van 799 financiële fondsen verboden tot 2 oktober.
zo kun je een beurs ook omhoog krijgenquote:Op vrijdag 19 september 2008 12:03 schreef ItaloDancer het volgende:
De SEC heeft nu ook per direct het shorten van 799 financiële fondsen verboden tot 2 oktober.
zoveel kunnen ze er wellicht niet kwijt in de hangars, dus dan het geld maar verbrassen in plaats van het geld gewoon niet drukken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:24 schreef Drugshond het volgende:
half triljoen...... hmmzzz...
Dat is het equivalent van 250 van deze jongens.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:20 schreef Drugshond het volgende:
Het plan... the one bite apple solution kost ongeveer een half triljoen dollar
Veel of weinig is relatief.... de geldinjecties van de centrale banken van de afgelopen dagen waren ook niet misselijk. Overigens 500 miljard..... lijkt me wat weinig. Bet your ass.... dat ze dan alles in deze kliko mogen dumpen ze dan echt alles gaan dumpen.
-- Deze portefeuille rendeert niet voldoende... hoppa over de schutting ermee. --
En wie gaat al die rommel beheren ?!?.... Dat wordt een leuke morph.... mensen die bij banken ontslagen worden kunnen zo weer bij de Treasuries aan de slag. Sterker ze kennen zelfs nog hun eigen dossiers.
Half Trillion he.. Dus een half Biljoen in Nederland.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:20 schreef Drugshond het volgende:
Het plan... the one bite apple solution kost ongeveer een half triljoen dollar
Veel of weinig is relatief.... de geldinjecties van de centrale banken van de afgelopen dagen waren ook niet misselijk. Overigens 500 miljard..... lijkt me wat weinig. Bet your ass.... dat ze dan alles in deze kliko mogen dumpen ze dan echt alles gaan dumpen.
-- Deze portefeuille rendeert niet voldoende... hoppa over de schutting ermee. --
En wie gaat al die rommel beheren ?!?.... Dat wordt een leuke morph.... mensen die bij banken ontslagen worden kunnen zo weer bij de Treasuries aan de slag. Sterker ze kennen zelfs nog hun eigen dossiers.
ik ben voor een verbod op grote getallen, gewoon om het makkelijk te houden is alles boven 1 miljoen niet meer toegestaan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:33 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Half Trillion he.. Dus een half Biljoen in Nederland.
Ingewikkeld.. dat http://nl.wikipedia.org/wiki/Korte_en_lange_schaalverdeling
jah heel amerika is opeen een links bolwerk gewordenquote:Op vrijdag 19 september 2008 12:27 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die ban op shortselling trouwens zo'n typische linkse jaloezie maatregel.
"Ik heb er geld aan verloren dus jij mag er geen geld aan verdienen"
Klopt toch... 500 miljard dollar. En een B2 kost 2 miljard. Ik neem alleen de Amerikaanse nieuwskop over.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:33 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Half Trillion he.. Dus een half Biljoen in Nederland.
Ingewikkeld.. dat http://nl.wikipedia.org/wiki/Korte_en_lange_schaalverdeling
Toch niet hoor. Gezien de sleutelfiguren kan ik het met recht een typische rechtse jaloezie maatregel noemen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:27 schreef SeLang het volgende:
Ik vind die ban op shortselling trouwens zo'n typische linkse jaloezie maatregel.
In Amerika is er dus een shortsell verbod op ALLES.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:27 schreef SeLang het volgende:
2 miljard maar?quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt toch... 500 miljard dollar. En een B2 kost 2 miljard. Ik neem alleen de Amerikaanse nieuwskop over.
20 miljard alquote:Op vrijdag 19 september 2008 12:48 schreef DJKoster het volgende:
[..]
2 miljard maar?
Ik knipper sinds deze week pas bij bedragen vanaf 20 miljard..![]()
Zimbabwanen snappen al die ophef al helemaal nietquote:Op vrijdag 19 september 2008 12:48 schreef DJKoster het volgende:
[..]
2 miljard maar?
Ik knipper sinds deze week pas bij bedragen vanaf 20 miljard..![]()
quote:Duitse staatsbank jaagt op schuldigen Lehman-drama
BERLIJN - Heel Duitsland spreekt schande van de kapitaalvernietiging bij de staatsbank Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW). In een crisiszitting in Berlijn zochten de 36 toezichthouders gisteren een schuldige voor het overmaken van in totaal ¤536 miljoen naar het Amerikaanse bankbedrijf Lehman Brothers, dat een dag eerder in New York failliet ging.
De kersverse bankdirecteur van KfW, Ulrich Schröder, heeft een probleem. Hij is de risee van de natie geworden, en wordt verantwoordelijk gemaakt voor de faux pas bij de KfW. Elke kleine spaarder in de provincie wist allang dat Lehman Brothers kort voor het einde stond, alleen de ambtenaren bij de overheidsbank konden in het weekeinde rustig slapen. Business as usual, met geautomatiseerde swaptransacties van dollar in euro.
De KfW staat nu voor de scherven van haar eigen ignorantie en nonchalance. De bank uit Frankfurt am Main, die ooit de Treuhand integreerde, de organisatie die de inboedel van de communistische DDR afwikkelde, moet aan de Duitse burgers uitleggen hoeveel er nog bij Lehman Brothers te halen valt. Insiders gaan uit van de helft. ,,Duitslands domste bank”, kopte Bild gisteren in bloedrode letters op de voorpagina. Eén van de KfW-controleurs, de groene politica Christine Scheel, zei dat het niet om een ‘technische fout’ ging. ,,Het crisismanagement van de bank heeft gefaald. Nu gaat het om persoonlijke consequenties.” Hierbij sloot ook sociaal-democraat Peer Steinbrück, de bewindvoerder op Financiën, zich aan. Twee directeuren werden al door zijn conservatieve collega op Economische Zaken, Michael Glos, op staande voet de laan uitgestuurd.
Swaps behoren bij de KfW tot de dagelijkse routine. In het afgelopen jaar is daarmee al het volume van ¤75 miljard gemoeid. De zevende bank van Duitsland met een beurswaarde van ¤376 miljard heeft overigens een triple A-rating (AAA).
typisch geval 'slechte monitoring'quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
Zimbabwanen snappen al die ophef al helemaal niet
[..]
zolang er maar genoeg zijn voor iedereen, anders is het weer huilen geblazenquote:Op vrijdag 19 september 2008 13:11 schreef Drugshond het volgende:
Kees de Kort
Mwaahhh, Achter in de bus worden de lolly's uitgedeeld en iedereen is blij.
Ja ze moeten nu wel met de billen bloot.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:11 schreef Drugshond het volgende:
Als dit doorgaat worden dit mega-afschrijvingen.
Dat zijn level 2 assets. Level 3 assets bij bijvoorbeeld Citigroup zijn zo'n 11% van de totale assets, oftewel 154 miljard per 30 juni 2008 (bron: http://www.citigroup.com/citi/fin/data/q0802c.pdf?ieNocache=901).quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:11 schreef Drugshond het volgende:
Kees de Kort
Staatje Level 3. (juni 2008)
[ afbeelding ]
Verwacht maar een hoop shit van C JP BoA GS. Als dit doorgaat worden dit mega-afschrijvingen.
Stom, idd verkeerd plaatje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:59 schreef Tweeke het volgende:
[..]
Dat zijn level 2 assets. Level 3 assets bij bijvoorbeeld Citigroup zijn zo'n 11% van de totale assets, oftewel 154 miljard per 30 juni 2008 (bron: http://www.citigroup.com/citi/fin/data/q0802c.pdf?ieNocache=901).
Bij Morgan Stanley bijna 18% (!), en bij Goldman Sachs 7% van de totale assets (allemaal te vinden in de SEC quarterly filings, de 10Q's).
BoA en Merril tezamen nu dus zijn goed voor 1.8 trillion. Lekker.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:11 schreef Drugshond het volgende:
Kees de Kort
Staatje Level 3. (juni 2008)
[ afbeelding ]
Verwacht maar een hoop shit van C JP BoA GS. Als dit doorgaat worden dit mega-afschrijvingen.
Nou dat is teveel eer hoor, ik ben ook maar een koffiedik kijker.quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
SeLang, jij als opper-beurs-guru hier, hoe denk jij dat dit zich gaat ontwikkelen?
Verliest Amerika het bepalende economische karakter wat ze nu hebben? Gaat het nog veel harder crashen? Wereldwijde depressie? Etc. etc.
Je hebt het al vaker bij het goede eind gehad. Vandaar mijn vraag.
Dat zit er dik in ja, dat die assets overgewaardeerd gaan worden. Ik heb medelijden met de volgende president van de US, 4 jaar is bij lange na niet genoeg om al het puin op te ruimen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 13:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alleen denk ik dat dat overheidsfonds waarderingen aan die assets gaat plakken die veel hoger zijn dan een normaal functionerende markt ze zou waarderen. Dat betekent meevallende afschrijvingen voor banken maar een grote rekening voor de belastingbetaler.
Ja, in plaats van een 'verwachting' en risicopremie in te prijzen omtrend defaults van de onderliggende waarde (wat dus gebeurt als je CDO in een normale markt verkoopt), zullen ze wellicht er vanuit gaan dat ze die CDO's tot maturity aanhouden en dan zien wat het resultaat is. In de tussentijd hopen ze dan dat de huizenmarkt herstelt e.d....quote:Op vrijdag 19 september 2008 14:30 schreef Tweeke het volgende:
[..]
Dat zit er dik in ja, dat die assets overgewaardeerd gaan worden. Ik heb medelijden met de volgende president van de US, 4 jaar is bij lange na niet genoeg om al het puin op te ruimen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | October 15, 2002 7.74% July 29, 2002 7.68% March 14, 2003 7.11% September 26, 2002 6.61% January 24, 2008 6.50% September 24, 2001 5.76% April 7, 2003 5.68% July 25, 2002 5.55% October 11, 2002 5.40% November 21, 2002 5.01% April 2, 2003 4.99% March 21, 2003 4.98% August 8, 2002 4.97% June 28, 2002 4.92% August 15, 2002 4.90% August 6, 2002 4.69% October 4, 2001 4.67% July 7, 2003 4.63% August 19, 2002 4.61% September 28, 2001 4.55% March 17, 2003 4.52% January 2, 2003 4.50% July 17, 2002 4.30% November 13, 2001 4.21% |
Verbod op speculeren is achterlijk. Het verstoort de markt, zeker als je short gaan verbied, wat bijvoorbeeld hedgen een stuk moeilijker/kostbaarder maakt. Daarnaast zorgen speculanten juist voor efficientie in de markt..quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:01 schreef pberends het volgende:
Grappig trouwens, in Amerika voeren ze een technische maatregel in (niet meer speculeren op dalingen van financiele fondsen), maar waarom pakken ze het speculeren op de grondstofmarkten niet aan? Zou olie dan niet gelijk op 50 dollar staan?
Right... een stel mafkezen die inspringen op vermoedens, wat heeft dat met economie te maken?quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Verbod op speculeren is achterlijk. Het verstoort de markt, zeker als je short gaan verbied, wat bijvoorbeeld hedgen een stuk moeilijker/kostbaarder maakt. Daarnaast zorgen speculanten juist voor efficientie in de markt..
http://en.wikipedia.org/w(...)efits_of_speculationquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Right... een stel mafkezen die inspringen op vermoedens, wat heeft dat met economie te maken?
quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)efits_of_speculation
quote:Voors en tegens
Tegenstanders van speculatie menen dat het riskant is, en bovendien "inhoudsloos". De dokter maakt mensen beter, de advocaat helpt mensen uit de juridische problemen, terwijl de speculant geen maatschappelijk nut zou toevoegen. Ook zou speculatieve handel aandelen- of valutakoersen of goederenprijzen onrealistisch kunnen beïnvloeden en extreem laten stijgen of kelderen. Speculatie met goederen in tijden van schaarste wordt vaak als moreel onacceptabel gezien, en is in sommige gevallen zelfs strafbaar, zie bijvoorbeeld de distributie in Nederland tijdens en na de Tweede Wereldoorlog of de oliecrisis van 1973. In het geval van speculatie met woningen zou het gevolg leegstand kunnen zien, wat op een krappe woningmarkt soms tot problemen kan leiden.
quote:Problems caused by financial speculation
Financial speculation has been blamed as main cause of various economic crises around the world.[2][3]
waaaaaaaaat is de inkt op ???quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef pberends het volgende:
http://www.shadowstats.com/alternate_data
[ afbeelding ]
Zelfs de groei in money-supply neemt nu af in de VS... de kredietcrisis is erger dan gedacht wordt.
Eerder de bomen denk ik, in Alaska staat nog genoeg, maar dat zal wel beschermd natuurgebied zijn. Vandaar dat McCain Palin koos.quote:
Grappig. Ook in jouw citaat zorgt de speculant dus dat de prijzen reeler worden... In WO was er immers veel vraag, en weinig aanbod.quote:
Kun je dat een beetje uitleggen? Hier zie ik echt niets in eigenlijkquote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef pberends het volgende:
http://www.shadowstats.com/alternate_data
[ afbeelding ]
Zelfs de groei in money-supply neemt nu af in de VS... de kredietcrisis is erger dan gedacht wordt.
Speculanten kunnen m'n reet kussen. Ze mogen van mij allemaal dood.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:44 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Grappig. Ook in jouw citaat zorgt de speculant dus dat de prijzen reeler worden... In WO was er immers veel vraag, en weinig aanbod.
Het probleem lag daar dus niet aan de speculanten, maar aan het extreem lage aanbod.
Op de huizenmarkt functioneert de aanbod kant niet/ onvoldoende, en speculanten zorgen voor een reele prijs.
Je kunt je beter afvragen waarom er speculanten zijn....quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Speculanten kunnen m'n reet kussen. Ze mogen van mij allemaal dood.
Neem nu als voorbeeld de hoge huizenprijzen bijvoorbeeld. Komt mede door die verlepte grondspeculanten. Ze dienen geen enkele functie, behalve geld stelen van mensen die uiteindelijk huizen kopen.
Het probleem, Pberends, is dat jij weinig van economie snapt. Ik bedoel, als je ieder probleem verklaart met het Amerikaanse handelstekort, dan snap je het gewoon niet helemaal.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Right... een stel mafkezen die inspringen op vermoedens, wat heeft dat met economie te maken?
Veel problemen komen voort uit het Amerikaanse handelstekort.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het probleem, Pberends, is dat jij weinig van economie snapt. Ik bedoel, als je ieder probleem verklaart met het Amerikaanse handelstekort, dan snap je het gewoon niet helemaal.
Tweede plaats.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:54 schreef Arcee het volgende:
Hoogste AEX-dagen van deze eeuw:
[ code verwijderd ]
Op naar de top 5 met vandaag.
Na 4 grote dalingen op rij, dat wel.:')
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:23 schreef Arcee het volgende:
25 hoogste AEX-dagen van deze eeuw:
1 March 13, 2003 9.98%
2 September 19, 2008 8.58%
3 October 15, 2002 7.74%
4 July 29, 2002 7.68%
5 March 14, 2003 7.11%
6 September 26, 2002 6.61%