abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61725137
Kunnen we onderhand spreken van een faillissement van de Verenigde staten?

Een land -dat al in schulden verkeerd- is geld in het bedrijfsleven aan het stoppen (Banken spekken) omdat deze anders failliet zouden gaan en het kaartenhuis compleet in elkaar zal storten.

Dit is toch enkel uitstel van executie?
pi_61725201
Had je JFK maar niet moeten vermoorden, TS
pi_61725222
Gewoon een grote oorlog beginnen als het zover is...
pi_61725260
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:08 schreef Billary het volgende:
Gewoon een grote oorlog beginnen als het zover is...
Die dan nog meer geld kost wat ze niet hebben?

Over 2 jaar komt Bin Laden uit zijn grot en koopt de hele USA op.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61725286
Over 2 jaar laat ik per ongeluk een duppie vallen en ben ik de nietsvermoedende doch trotse eigenaar van Texas.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61725819
Zinkend schip?
pi_61725842
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Over 2 jaar laat ik per ongeluk een duppie vallen en ben ik de nietsvermoedende doch trotse eigenaar van Texas.
trots op texas?
pi_61725920
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:36 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

trots op texas?
Yeeeeeha!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_61725957
Kletskoek.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_61726060
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:41 schreef axis303 het volgende:
Kletskoek.
Uhuh

De VS leeft eigenlijk al eeuwen op de pof. De reden waarom het zo lang goed is gegaan is dat niemand het systeem op durft te blazen omdat ze daar zelf ook enorm veel last van hebben. Dat gaat goed totdat het misgaat
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61726242
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Die dan nog meer geld kost wat ze niet hebben?

Over 2 jaar komt Bin Laden uit zijn grot en koopt de hele USA op.
Ja, en dan krijgt hij nog geld toe ook....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 18 september 2008 @ 10:56:48 #12
228706 borisjuh
Its like a dream to me
pi_61726299
bye bye American Dream
be your self
  donderdag 18 september 2008 @ 11:00:45 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_61726393
De Amerikaanse economie is dynamisch genoeg, die is er zo weer bovenop. Wij daarentegen...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61726481
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Uhuh

De VS leeft eigenlijk al eeuwen op de pof. De reden waarom het zo lang goed is gegaan is dat niemand het systeem op durft te blazen omdat ze daar zelf ook enorm veel last van hebben. Dat gaat goed totdat het misgaat
Eeuwen? Zo heel lang bestaan ze nog niet

Het is in principe precies wat je zegt, de laatste 50-60 jaar is de VS erg afhankelijk geworden van de rest van de wereld maar ook vice versa. Het is heel erg naief om te denken dat de rest van de wereld de VS zou laten vallen. Het is heel erg moeilijk om het web van niet alleen Economische factoren, maar een veelvoud ervan (politeke, geografische etc.) in kaart te brengen, Heel veel landen ter wereld hebben belang bij de VS, op verschillende gebieden.

Het is geen kwestie van een touw doorsnijden en iets valt in een ravijn en we horen er niets meer van, het is veel gecompliceerder.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_61726768
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:04 schreef axis303 het volgende:

[..]

Eeuwen? Zo heel lang bestaan ze nog niet

Het is in principe precies wat je zegt, de laatste 50-60 jaar is de VS erg afhankelijk geworden van de rest van de wereld maar ook vice versa. Het is heel erg naief om te denken dat de rest van de wereld de VS zou laten vallen. Het is heel erg moeilijk om het web van niet alleen Economische factoren, maar een veelvoud ervan (politeke, geografische etc.) in kaart te brengen, Heel veel landen ter wereld hebben belang bij de VS, op verschillende gebieden.

Het is geen kwestie van een touw doorsnijden en iets valt in een ravijn en we horen er niets meer van, het is veel gecompliceerder.
We zitten tot zekere hoogte ook met een touw aan de VS vast, maar naast dat wel zelf als europa met onze euro redelijk stevig staan, hebben we ook nog een kabel naar Azië lopen. en wat kleinere touwtjes naar Afrika, oceanië, Rusland. En het midden oosten.

Het is nu: De VS is in het ravijn gevallen en stuiterd nog aan zn europa-kabeltje. Zodra dat kabeltje knapt, pleuren ze naar beneden
pi_61727013
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:00 schreef speknek het volgende:
De Amerikaanse economie is dynamisch genoeg, die is er zo weer bovenop. Wij daarentegen...
Wil je daar eens wat over uitweiden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_61727192
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:00 schreef speknek het volgende:
Dynamisch genoeg idd. Een economisch systeem gebaseerd op oneindige groei & afhankelijk van olie(import).
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 18 september 2008 @ 11:41:01 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_61727294
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:37 schreef waht het volgende:
Dynamisch genoeg idd. Een economisch systeem gebaseerd op oneindige groei & afhankelijk van olie(import).
En dat verschilt van ons en elk ander Westers land op welke manier? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_61727441
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet, zei ik dat dan?
pi_61727685
de dollar zal in de komende jaren vallen, en ik denk niet dat wij er super veel last van zullen krijgen aangezien we gewoon alles kunnen exporteren naar opkomende economiën zoals China, Rusland en India.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61729345
quote:

[..]

Ons geld is gekoppeld aan de goudprijs. Die schiet nu weer omhoog - dus ook de euro.
pi_61729373
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:58 schreef appelsjap het volgende:
de dollar zal in de komende jaren vallen, en ik denk niet dat wij er super veel last van zullen krijgen aangezien we gewoon alles kunnen exporteren naar opkomende economiën zoals China, Rusland en India.
Ik denk zelfs dat de USA als "laaglonenland" enspé een goede vervanger voor china zal worden...

Kunnen we vuurwerk kopen dat is gemaakt door StefanP
  donderdag 18 september 2008 @ 13:16:20 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_61729552
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ons geld is gekoppeld aan de goudprijs.
Weet je dat zeker?

Edit- hm zoals ik lees wel, althans, ze proberen het zo goed mogelijk te matchen. Interessant, dat wist ik niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door speknek op 18-09-2008 13:25:45 ]
  donderdag 18 september 2008 @ 13:22:09 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_61729684
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:29 schreef DroogDok het volgende:
Wil je daar eens wat over uitweiden?
Veel grotere high-tech sector, grote sociale mobiliteit, gunstig ondernemersklimaat, weinig bescherming van de werknemer.
pi_61730043
quote:

[..]

Dat verschilt wel degelijk. VS hebben een tekort op de handelsbalans van 700 miljard dollar, terwijl de EU-handelsbalans redelijk in evenwicht is.

VS leeft dus boven hun stand, EU niet.
pi_61731035
De totale schuld van de VS bedraagt op dit moment bijna 9.642.700.000.000 Dollar. Dat is dus 9 Biljoen, 642 miljard en 700 miljoen Dollar aan schulden.

Dat is 32.000 Dollar per inwoner.

Per dag wordt er zo'n 2,15 miljard Dollar bijgeleend.

De gehele groei van de VS wordt gefinancierd met buitenlands geld en dat is al jaren zo.

Hoe dat mogelijk is? Het werd al gezegd, de rest van de wereld is nog te afhankelijk van de Amerikaanse economie.

Alhoewel China nu met een flinke opmars bezig is, lijkt dat land zich nu in eenzelfde situatie te bevinden als de VS in de jaren '70. Onze afhakelijke economieën zouden het oosten dus moeten omarmen als nieuwe wereldeconomische mogendheid en daarmee onze toekomst zeker stellen.

[ Bericht 21% gewijzigd door kortsluiting87 op 18-09-2008 14:23:39 ]
pi_61731151
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:14 schreef kortsluiting87 het volgende:
De totale schuld van de VS bedraagt op dit moment bijna 9.642.700.000.000 Dollar. Dat is dus 9 Biljoen, 642 miljard en 700 miljoen Dollar aan schulden.

Dat is 32.000 Dollar per inwoner.

Per dag wordt er zo'n 2,15 miljard Dollar bijgeleend.

De gehele groei van de VS wordt gefinancierd met buitenlands geld en dat is al jaren zo.
Ik wordt altijd een beetje gek van mensen die zich blindstaren op het overheidstekort.

Die is in de VS niet bijzonder boeiend te noemen.

Het handelstekort is veel interessanter.

pi_61731237
quote:
Op donderdag 18 september 2008 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is nu: De VS is in het ravijn gevallen en stuiterd nog aan zn europa-kabeltje. Zodra dat kabeltje knapt, pleuren ze naar beneden
Lopen er zo langzamerhand ook niet steeds grotere kabeltjes vanuit het Midden-Oosten en Azië?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61731251
Ja en het BBP was vorig jaar? Iets van 340 miljard? En volgens jouw grafiek is het handelstekort 800mrd>.

Zorgwekkend.
pi_61731317
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat verschilt wel degelijk. VS hebben een tekort op de handelsbalans van 700 miljard dollar, terwijl de EU-handelsbalans redelijk in evenwicht is.

VS leeft dus boven hun stand, EU niet.
Dat is misschien wel waar. Maar ook ons economisch systeem is gebouwd op oneindige groei en ook wij zijn (in mindere mate) afhankelijk van olie(import).

En wij hebben Openbaar Vervoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')