quote:Op woensdag 17 september 2008 21:59 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
![]()
Colletje van de buitencategorie![]()
[ afbeelding ]
Ik heb 2/3 van mijn geld in kortlopende NL staatsobligaties zitten.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:13 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, ik ben wel bang voor mijn spaargeld. Waar moet ik heen? Wat is veilig?
Ik ben wel veel vertrouwen kwijt.
Ik vraag me af of je door middel van een instrumentele variabele methode in combinatie met een polynoom fit niks kunt voorspellen. Soort van Least Square Method (Ax=b : in matrix notatie)..... maar dan ongevoelig voor ruis.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het eerste probleem met 'technische analyse' is dat het geen methode is. Geef 10 technisch analysten een grafiek en je krijgt 10 verschillende conclusies. Je ziet dat mooi op IEX.nl, waar 2 technisch analysten een column hebben. De ene zegt al maandenlang dat de AEX gaat stijgen terwijl de andere al maandenlang zegt dat ie gaat dalen...
Om dus te zeggen of iets werkt of niet zal je eerst objectieve regels moeten definieren: kopen als A+B+C, verkopen als D+E+F, zoiets.
Studies die zijn gedaan om een aantal veel gebruikte methodes te testen (steun, weerstand, moving average, etc) hebben nogal wisselende resultaten opgeleverd. Persoonlijk heb ik ook een en ander getest wat betreft populaire veelgebruikte methoden als moving average, MACD, stochastics, fibonacci, etc en nooit een significante voorspellende waarde gevonden.
Er zijn echter wel aanwijzingen dat een kleine groep technische traders ook op lange termijn winstgevend is. Natuurlijk zal een consistent succesvolle trader niet gauw zijn methode prijsgeven, laat staan er een boek over schrijven.
Meeste geld is lucht.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:27 schreef Houtworm het volgende:
Even een n00b vraagje tussendoor. Ik zie nu weer een bericht dat de Nederlandse banken 16 mijard kwijt zouden zijn aan de krediet crisis. Waar blijft al dat geld?
Dat moet toch in iemand zijn zakken verdwijnen of verdampt het gewoon?
Curve-fitting is juist een van de grootste valkuilen op het gebied van systeem ontwikkeling.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:26 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je door middel van een instrumentele variabele methode in combinatie met een polynoom fit niks kunt voorspellen. Soort van Least Square Method (Ax=b : in matrix notatie)..... maar dan ongevoelig voor ruis.
Nu leg je uit waar het vandaag komt, maar waar gaat het heenquote:Op woensdag 17 september 2008 22:33 schreef Billary het volgende:
Meeste geld is lucht.
Tja-- waar gaan wij heen? Stof zijn we.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nu leg je uit waar het vandaag komt, maar waar gaat het heen
Het grote probleem met dit soort analyses vind ik dat er altijd psychologische aannames aan ten grondslag liggen. Zo van "als er dit of dat gebeurt in de koers, dan reageren beleggers gemiddeld genomen zus en zo". Ik ben van mening dat er teveel externe factoren zijn die invloed hebben op de beslissingen van beleggers om dit echt goed te laten werken. Tenzij je al die externe factoren expliciet mee zou nemen, maar dat is juist niet de bedoeling en ook gewoon onmogelijk.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het eerste probleem met 'technische analyse' is dat het geen methode is. Geef 10 technisch analysten een grafiek en je krijgt 10 verschillende conclusies. Je ziet dat mooi op IEX.nl, waar 2 technisch analysten een column hebben. De ene zegt al maandenlang dat de AEX gaat stijgen terwijl de andere al maandenlang zegt dat ie gaat dalen...
Om dus te zeggen of iets werkt of niet zal je eerst objectieve regels moeten definieren: kopen als A+B+C, verkopen als D+E+F, zoiets.
Studies die zijn gedaan om een aantal veel gebruikte methodes te testen (steun, weerstand, moving average, etc) hebben nogal wisselende resultaten opgeleverd. Persoonlijk heb ik ook een en ander getest wat betreft populaire veelgebruikte methoden als moving average, MACD, stochastics, fibonacci, etc en nooit een significante voorspellende waarde gevonden.
Er zijn echter wel aanwijzingen dat een kleine groep technische traders ook op lange termijn winstgevend is. Natuurlijk zal een consistent succesvolle trader niet gauw zijn methode prijsgeven, laat staan er een boek over schrijven.
Zo vreemd zijn die cijfers overigens niet.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:39 schreef SeLang het volgende:
Als ik de paniek zie in de markt nu dan jeuken echt mijn handen om te gaan kopen. Ik moet mezelf nu echt tegenhouden. Helaas is de paniek nog niet over de volle breedte van de markt. Maar als ik dan zie dat vandaag zelfs Coca Cola 4% kwijt is en Microsoft 5,5% dan begint het onderhand toch in de buurt te komen....
En als 't dan nog verder omlaag gaat en we jarenlang niet meer boven de 350 komen schiet je er dik bij in.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:39 schreef SeLang het volgende:
Als ik de paniek zie in de markt nu dan jeuken echt mijn handen om te gaan kopen. Ik moet mezelf nu echt tegenhouden. Helaas is de paniek nog niet over de volle breedte van de markt. Maar als ik dan zie dat vandaag zelfs Coca Cola 4% kwijt is en Microsoft 5,5% dan begint het onderhand toch in de buurt te komen....
Bernanke gaat nu wel erg ver met z'n geldcreatie...quote:Op woensdag 17 september 2008 22:18 schreef athlonkmf het volgende:
bad omen?
Snelweg VS bedolven onder geld
Vooral mensen met imho relatief zinloze of zelfs bijna criminele beroepen in de sales/marketing/reclame e.d.. Ik kan daar eerlijk gezegd niet rouwig om zijn. Had gewoon een echt vak geleerd, i.p.v. al die blaaablaaa.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zo vreemd zijn die cijfers overigens niet.
Investeringen lopen terug of worden uitgesteld.... daar gaat M$ (als tech pionier)
Cocaine Cola waarom als er goedkopere merken zijn (er raken een boel mensen hun baan kwijt).
quote:Central banks around the world pumped more than $280 billion into the financial system this week to ease a credit- market seizure. The Fed will loan up to $85 billion to AIG, the biggest U.S. insurer by assets, in exchange for control.
De mens wil altijd alles kunnen verklaren, maar dat is overbodig.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:36 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Het grote probleem met dit soort analyses vind ik dat er altijd psychologische aannames aan ten grondslag liggen. Zo van "als er dit of dat gebeurt in de koers, dan reageren beleggers gemiddeld genomen zus en zo". Ik ben van mening dat er teveel externe factoren zijn die invloed hebben op de beslissingen van beleggers om dit echt goed te laten werken. Tenzij je al die externe factoren expliciet mee zou nemen, maar dat is juist niet de bedoeling en ook gewoon onmogelijk.
er is altijd wel iemand die iets verdient als een ander iets verliestquote:Op woensdag 17 september 2008 22:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is inderdaad helemaal wat ik verwacht, maar tot nu toe nog niet (genoeg) zag in de markt!quote:Op woensdag 17 september 2008 22:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zo vreemd zijn die cijfers overigens niet.
Investeringen lopen terug of worden uitgesteld.... daar gaat M$ (als tech pionier)
Cocaine Cola waarom als er goedkopere merken zijn (er raken een boel mensen hun baan kwijt).
Iemand met een vreemd snorretje. Een bruin pak...en zwarte laarzen.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:54 schreef Proximo het volgende:
Lees hier af en toe dat het een "sluipende" crash zou zijn, maar wanneer bereiken/zitten we dan op het definitieve punt? en wat volgt daarop?
hier wat meer uitlegquote:Op woensdag 17 september 2008 22:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou voorlopig hebben wel balkje nogquote:Op woensdag 17 september 2008 22:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Iemand met een vreemd snorretje. Een bruin pak...en zwarte laarzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |