Onder de horecawetten vallen al tientallen jaren maatregelen en beperkingen om de gezondheid van de bezoekende gasten zo goed mogelijk te garanderen. Een restaurant moet aan bepaalde hygiënische voorschriften voldoen voor het opereren van een keuken en het serveren van eten, een kroeg moet aan bepaalde voorwaarden voldoen bij het verkopen van alcohol, naast een leeftijdsgrens mag men ook niet de flessen aanlengen met water, of eigengestookte drank verkopen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er allemaal niet toe, want dat dient als doel om discriminatie op ras tegen te gaan. Het punt is dat cafés geen openbare voorziening zijn met een maatschappelijke taak, maar ondernemingen die hun publiek mogen kiezen en door het publiek gekozen mogen worden. Dat sommige mensen niet tot het maken van keuzes in staat blijken is geheel en al hun eigen probleem.
Er bestaan geen giftige stoffen. Er bestaan alleen schadelijke doses.quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:
is het medicijn erger dan de kwaal kun je je gaan afvragen
Overiegsn is Nicotine in principe ook een giftige stof dus je kan altijd wel stellen dat het slecht is voor de gezondheid
En daarom is de meerderheid (van de ho, de re en de ca) bezoekers nu ook zo blij met de beperkende maatregelen die zo onterecht bekend staan als rookverbod.quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die keuze mag je maken, maar weinigen zullen het accepteren als jij je regels aan anderen opdringt.
Die meerderheid komt niet in de gemiddelde kroeg, daar word gerookt.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En daarom is de meerderheid (van de ho, de re en de ca) bezoekers nu ook zo blij met de beperkende maatregelen die zo onterecht bekend staan als rookverbod.
Daar kwam ik al regelmatig en daar blijf ik komen. En ik zal ze elke keer aangeven, zeker omdat het een restaurant is.quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht naar dat restaurant te gaan, fascist
Aan de andere kant mogen ondernemers & uitbaters geen whiskey verkopen die aangelengd is met bij de drogist verkrijgbare slaapmiddelen, mogen ze geen bitterballen serveren met het vlees van de zwerfhond uit de steeg, mag je zonder vergunning niet eens een kroeg openen, en mag je als uitbater niet zomaar op elke lokatie een uitgaansgelegenheid openen. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar je huiskamer in een rijtjeshuis gaan ombouwen tot kroeg, en zelf boven gaan wonen, en een eigen kroeg beginnen. - Laat staan dat je harde muziek kunt draaien in zo'n kroeg. Een uitbater mag ook geen personeel zwart laten werken, en men mag geen minderjarig personeel alcohol laten verkopen.quote:Op vrijdag 19 september 2008 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik moet je teleurstellen, het Nederlandse uitgaansleven wordt niet door de staat gerund als ware het een openbare voorziening waar iedere belastingbetaler terecht moet kunnen. Uitbaters mogen je dan ook weigeren wegens te jong, te oud, sportschoenen, trainingspak, korte broek, het niet dragen van een stropdas, het wel dragen van een stropdas of rokkostuum, het dragen van een hoofddoek, een benevelde indruk maken of omdat je hoofd hen niet aan staat. Alleen op ras mogen ze officieel niet weigeren.
Met uitzondering van een enkele kroeg die het verbod nog negeert..... EN die illegale kroegjes met cokesnuivende minderjarige hoertjes etc, waar jij blijkbaar graag komt.... wordt er niet meer gerookt in de kroeg.quote:Op vrijdag 19 september 2008 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die meerderheid komt niet in de gemiddelde kroeg, daar word gerookt.
Ahum, weer steeds meer hoor. Het wordt te koud om buiten te staan.quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Met uitzondering van een enkele kroeg die het verbod nog negeert..... EN die illegale kroegjes met cokesnuivende minderjarige hoertjes etc, waar jij blijkbaar graag komt.... wordt er niet meer gerookt in de kroeg.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 21:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Met uitzondering van een enkele kroeg die het verbod nog negeert..... EN die illegale kroegjes met cokesnuivende minderjarige hoertjes etc, waar jij blijkbaar graag komt.... wordt er niet meer gerookt in de kroeg.
Nou ik spreek niet voor mezelf wanneer ik zeg dat ik erg benieuwd ben naar de uitslag. Ik vroeg me al af welke factoren ze gingen meenemen afgezien van puur de bezoekersgetallen van voor 1 juli en ná.quote:Horeca leggen gevolgen rookverbod bloot
Koninklijk Horeca Nederland laat de gevolgen van het rookverbod op de omzet van de horeca onderzoeken. In de analyse worden de effecten van de economische ontwikkelingen, slechte zomer, het hebben van een rookruimte en terras, de bedrijfsgrootte, regio en mate van stedelijkheid meegenomen. Dat heeft de branchevereniging vrijdag aangekondigd.
Een eerder onderzoek in opdracht van de horecavereniging toonde aan dat de verwachtingen van horecaondernemers over de effecten van het rookverbod verschillend waren. Grote horeca-ondernemers zagen meer mogelijkheden om hun bedrijf in te richten volgens de eisen van het rookverbod dan de kleinere café's. Dit onderzoek werd gepresenteerd in juni, net voordat het rookverbod op 1 juli van kracht werd. Het 'grootschalige' onderzoek dat nu wordt uitgevoerd moet meer inzicht verschaffen in de daadwerkelijke gevolgen.
Naar verwachting zijn de resultaten van het onderzoek in de tweede helft van oktober bekend.
Gister heerlijk in de kroeg binnen kunnen rokenquote:Op vrijdag 19 september 2008 21:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 19 september 2008 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat bleek dat afzuiging weliswaar de geur eruit kon filteren, maar lang niet alle schadelijke deeltjes.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1248609.ecequote:Op zondag 21 september 2008 12:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Bron?
En die schadelijk deeltjes dat zijn alleenmaar deeltjes die uit sigaretten komen?
quote:Een rechter bepaalde enkele jaren geleden dat er geen veilige ondergrens is voor de kankerverwekkende stoffen in tabaksrook, ook de tien procent die resteert na superventilatie is nog te veel.
Daar word door een rechte bepaald dat hij vind dat 10% nog te veel is. Maar ik zie er nogsteeds niet echt een onderzoek aan vast hangen.quote:Op zondag 21 september 2008 13:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1248609.ece
[..]
Zouden ze met uitlaatgassen eens moeten proberen.quote:Op zondag 21 september 2008 13:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1248609.ece
[..]
quote:Controles naleving rookverbod 21-09-2008
De Voedsel en Waren Autoriteit heeft zaterdag onverwachte controles gedaan bij horeca gelegenheden in Almere. De controleurs wilden kijken of het rookverbod dat sinds juli dit jaar van kracht is gegaan, wordt nageleefd.
Eén van de cafées die werd bezocht was Den Engel aan de Zadelmakersstraat.
De eigenaar daarvan houdt zich aan het rookverbod en kreeg volgens hem daarvoor een compliment van de controleurs.
http://www.omroepflevolan(...)f0.aspx?NewsID=49267
1 kroeg die zich wél aan het verbod houdquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |