abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61841973
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:54 schreef MikeyMo het volgende:
dat is natuurlijk allemaal stoere praat want zodra je vergunning draigt te worden ingenomen piep je denk wel iets minder stoer. Er moet immers toch brood op de plank komen
Stoere jongen hoor. Mensen hun inkomen ontnemen omdat jij iets tegen rokers hebt, je zou eens wat vrijer tegenover het gedrag van je medemens moeten staan. Zolang jij geen moedwillige schade (naar een café gaan waar men rookt telt dus niet, daar kies jij immers voor) van dat gedrag ondervindt heb je dat gedrag te accepteren.
  dinsdag 23 september 2008 @ 02:09:21 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61842045
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 01:34 schreef Killer_Mom het volgende:
blijf dromen, tegen die tijd zijn er geen kroegen meer, 12.000 kroegen zijn op de fles in de
UK. mijn stamkroeg ook over een paar weken, wat een onzin om roken te verbieden.
http://www.thenorthernech(...)_due_to_smoking_ban/

Men verwacht dat er voor 2012 wellicht 6000 zouden kunnen sluiten...... nu overdrijf je natuurlijk weer totaal door een totaal uit de lucht gegrepen cijfer te roepen zonder onderbouwing.

Er zijn trouwens meer dan 75.000 pubs in de UK, dus dat is minder dan 10%.
Dat er kroegen zullen sluiten is een feit, en ik denk dat niemand dat ook ontkent verder.

Maar om nou te spreken van "onzin" mbt tot een rookverbod? Tja, jij zal wel tot de groep behoren die niet geloofd in de schadelijkheid van meeroken.....

Overigens is de naam "Killer_Mom" ook wel toepasselijk als je gewoon pal voor je eigen kroost stug doorrookt....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 23 september 2008 @ 07:07:07 #243
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61842560
quote:
Op maandag 22 september 2008 23:55 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bij mij op de zaak iets verder zit een klein cafetje. Die is zich ook flink aan het verzetten tegen het rookverbod door roken gewoon toe te staan.
Die zijn verklikt door dus een burger. Wss zelfs gast. (en als je er van uit gaat dat ze niet met het eerste beste telefoontje gaan kijken zijn er ook nog meerdere mensen die gaan bellen)
Sorry maar als je dat doet, ja dan heb ik ook geen andere benaming voor je. Dan ben je een NSB'er ja.

Ik zie het ook helemaal voor me.
*telnr intoetsen* psst, in die kroeg word gerookt!

Godverdomme wat triest.
als je leest op horeca rookvrij en luistert naar de reclame spotjes wordt het volgende gecommuniceerd:
quote:
ook bezoekers roken niet meer mee
Nou, en aangezien we door deze wet het recht gebben gekregen op een rookvrije uitgaansplek kennelijk kun je bij de formulieren ook aangeven dat op het moment dat jij ergens te gast werd het roken werd gefaciliteerd.

Dat heet opkomen voor je rechten
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_61842572
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:07 schreef MikeyMo het volgende:
Dat heet opkomen voor je rechten
Nee, dat heet Bruinhemden-mentaliteit.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 23 september 2008 @ 07:21:50 #245
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61842624
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, dat heet Bruinhemden-mentaliteit.
Dan zijn klokkenluiders die aan de bel trekken ook verdomde nazi's

feit blijft dat er kennelijk dus genoeg mensen zijn die gewoon uit willen gaan omdat dat rookvrij kan, wellicht ging omdat ze dat nu kunnen en vervolgens in hun persoonlijke vrijheid werden beperkt doordat de kroegeigenaar de wet overtrad.

Dat terwijl die kroeg eigenaren altijd maar schreeuwen dat vrijwel iedereen rookt en die enkele niet roker heeft aangegeven er geen probleem mee te hebben Toch ontvangt men klachten. Wordt die rebellie toch niet heel breed gedragen
[..]
pi_61842811
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 07:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dan zijn klokkenluiders die aan de bel trekken ook verdomde nazi's

feit blijft dat er kennelijk dus genoeg mensen zijn die gewoon uit willen gaan omdat dat rookvrij kan, wellicht ging omdat ze dat nu kunnen en vervolgens in hun persoonlijke vrijheid werden beperkt doordat de kroegeigenaar de wet overtrad.
Nee hoor. Er is maar één zeikende lul voor nodig ten opzichte van honderden tevreden klanten.
quote:
Dat terwijl die kroeg eigenaren altijd maar schreeuwen dat vrijwel iedereen rookt en die enkele niet roker heeft aangegeven er geen probleem mee te hebben Toch ontvangt men klachten. Wordt die rebellie toch niet heel breed gedragen
Wederom: Eén of een paar zeikerds zegt niets over hoe breed de tegenstand tegen het rookverbod is. En mijn ervaring is dat zeker onder de kleinere kroegen en hun vaste bezoekers de weerstand tegen deze uber-betutteling steeds meer toeneemt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:33:04 #247
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61843115
betutteling; hét modewoord van 2008
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:38:07 #248
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61843165
evn de laatste berichten dumpen, het blijft NWS immers:
quote:
Persbericht 19 september 2008

Koninklijk Horeca Nederland start groot onderzoek
Woerden, 18 september 2008 - Op verzoek van Koninklijk Horeca Nederland gaat het bedrijfschap Horeca en Catering onderzoek doen naar de omzetontwikkeling in vooral de 'natte' horeca dit jaar. De opdracht wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Synovate. "Als brancheorganisatie willen we inzicht hebben in de gevolgen van het rookverbod en andere ontwikkelingen op de omzet van horecabedrijven", aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijk Horeca Nederland.

De resultaten moeten inzicht geven in de beïnvloedende factoren op de omzet. Dit zijn de economische ontwikkelingen, slechte zomer, wel/geen rookruimte, wel/geen terras, bedrijfsgrootte, regio, mate van stedelijkheid. In het belang van een hoge respons en representativiteit wordt het onderzoek telefonisch uitgevoerd door onderzoeksbureau Synovate.

Uit een eerder onderzoek, dat Koninklijk Horeca Nederland in juni 2008 al heeft uitgevoerd, bleek dat de verwachtingen van horecaondernemers over de effecten van het rookverbod verschillend waren. Die verwachtingen werden vaak ingegeven door de mogelijkheden om voorzieningen te treffen, maar ook door de knelpunten die vooral kleine horecaondernemers zien. Naar aanleiding van dit onderzoek en de behoefte van de brancheorganisatie aan objectieve en betrouwbare cijfers over de effecten van het rookverbod, is besloten om via het bedrijfschap Horeca en Catering een grootschalig onderzoek te doen.

Uit het bestand van het bedrijfschap Horeca en Catering wordt een representatieve steekproef getrokken. In dit bestand zijn alle 41.000 horecagelegenheden vertegenwoordigd. De nadruk bij de steekproef ligt op de 'natte' horeca: café/barbedrijven, zaalbedrijven en de discotheken, omdat naar verwachting de gevolgen van het rookverbod daar het grootst zijn. De omzetten staan centraal in het onderzoek.

De verwachting is dat in de tweede helft van oktober 2008 de resultaten bekend zullen zijn.
quote:
Rookacties horeca op komst

Door NILS DE KRUIJFF

UTRECHT - Na Tilburg bezint nu ook de Utrechtse horeca zich op acties tegen het rookverbod.
Vanmiddag om twee uur is er spoedberaad bij Café De Potdeksel aan het Lucasbolwerk. De initiatiefnemers Fred Besselse (Potdeksel) en Frans van Wieren (Chez Jacqueline) willen van collega’s horen in hoeverre ze bereid zijn het rookverbod te negeren. Te denken valt aan het Tilburgse initiatief waarbij 26 kroegbazen een fonds in het leven riepen om de boetes te betalen.

Volgens Besselse en Van Wieren is het rookverbod dramatisch voor de horeca. Van Wieren: ,,Er staan meer mensen buiten dan binnen. Nu de winter eraan komt, gaan de echte klappen vallen. Dan blijven klanten weg en op straat zal de overlast toenemen van het rokende horecapubliek.’’

Volgens Besselse is het rookverbod slecht voor de omzet, maar ook de gezelligheid in de Utrechtse kroegen is in zijn optiek in gevaar: ,,Er moet wat gebeuren, want zo gaat het niet goed.’’
quote:

Antirookgemor neemt toe

Eén op de vijf cafés in Nederland lapt het rookverbod aan de laars, dat was al bekend. De laatste weken duiken steeds vaker geluiden op dat ondernemers zich verenigen, om gezamenlijk te strijden tegen het ‘monster van Klink’. De onvrede neemt toe, zeker nu het weer slechter wordt en de gevolgen van het verbod verergeren.

Het belangrijkste doel van die samenwerkingen is het gezamenlijk betalen van eventuele boetes. Na Tilburg, waar het eerste nieuws over een gezamelijke vuist van de kroegbazen vandaan kwam, volgden al snel andere steden.

26 Tilburgse horecaondernemers riepen kortgeleden een fonds in het leven waar alle deelnemers geld inleggen waaruit rookboetes van de VWA betaald worden en in Dordrecht laat een aantal cafés de klanten een kleine vergoeding betalen om een sigaret op te steken. Het geld gaat in een pot waaruit de boete wordt betaald.

Utrecht
In Utrecht is maandag spoedberaad van een aantal horecabazen, om eventueel het Tilburgse idee te adopteren. Initiatiefnemers Fred Besselse van café De Potdeksel en Frans van Wieren van restaurant Chez Jacqueline willen van hun Utrechtse collega’s horen in hoeverre ze bereid zijn het rookverbod te negeren.

Hoewel Besselse en Van Wieren beiden verstokte rokers zijn, houden ze zich aan het verbod. Besselse: ‘Maar we gaan nu maar eens peilen hoe groot de actiebereidheid is’, zeggen ze in het Algemeen Dagblad. Ze vinden dat net als in Spanje de horeca en de klanten zelf de keuze moeten hebben. ‘Daar mag je als ondernemer kiezen of je rookvrij of rookvriendelijk bent. Aan een sticker op de deur ben je herkenbaar en zo kan de klant zelf beslissen.’

De actie kan rekenen op de sympathie van voorzitter Rob Pieterson van de plaatselijke afdeling Koninklijk Horeca Nederland (KHN). ‘Hoewel de landelijke bond de acties in Tilburg niet steunde, heb ik alle begrip voor dit initiatief in Utrecht. Het rookverbod gaat desastreus uitpakken voor sommige horecabedrijven,’ zo verwacht Pieterson. ‘Ik heb zelf altijd geroepen dat het wel los zou lopen, maar ik heb ongelijk gekregen. Ik zie in mijn eigen kroeg dat de klandizie sterk terugloopt.’

Etten-Leur
In Etten-Leur hebben vijf kroegen in de binnenstad zich al verzameld, en samen besloten het rookverbod te negeren. ‘We gaan niet lijdzaam toezien hoe we kapot gaan. Anders vallen in november de eerste faillissementen’, aldus eigenaar Jacques Veraart van café Marktzicht in BN/De Stem.

De Etten-Leurse kroegbazen zoeken steun van collega’s in de regio en hebben al contact met cafés in Breda die het roken ook toestaan. Ze zeggen dat ze ‘burgerlijk ongehoorzaam zijn’ om een rechtszaak uit te lokken. Daarin hopen de ondernemers het, net als collega’s in Duitsland, voor elkaar te krijgen dat het rookverbod alsnog (deels) wordt opgeheven.

Ofschoon de controle op de naleving van het rookverbod geen taak is van de gemeente Etten-Leur, hebben de vijf horecaondernemers hun actie wel gemeld bij het gemeentebestuur. Veraart: ‘Dat vonden we wel zo netjes. Nu is het wachten op de eerste bekeuringen. Laat ze maar komen.’

KHN kondigde vorige week aan de gevolgen van het verbod te onderzoeken. De resultaten worden eind oktober verwacht.
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 08:57:04 #249
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61843402
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 01:00 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dus is het niet universeel. En dus niet gesteund. Toch?
universeel als in voor de gehele branmche dezelfde regels. Geen uitzonderingen voor x-kroegjes of y-tenten. Is zelfs nog een rechtszaak over geweest; ook de partytenten moesten rookvrij worden van de horeca anders was men bang voor oneerlijke concurrentie. Het verzet tegen het rookverbod wordt ook niet gesteund door de KHN.
quote:
Dat lijkt me logisch. Je gaat naar een kroeg omdat je het daar leuk vindt. Je bent toch wel flink van de pot gerukt als je naar een kroeg gaat waar je het niet leuk vindt alleen omdat je de eigenaar wel mag.
Dan is het ook geen argument dat dat arme buurtkroegje failliet gaat. Jij kwam er toch niet meer.
quote:
Een roker is verslaafd en vindt het dus niet leuk om niet te roken in een kroeg. Dus heb je er niet zoveel te zoeken. Kroegbezoek is voor een roker lang niet zo noodzakelijk als het roken van een peuk.
De roker vindt het nooit leuk om ergens niet te kunnen roken. Belet hem toch niet om naar de bios te gaan, met het OV te reizen, een vakantieoord op te zoeken (14 uur in een vliegtuig, pleisters op en gaan met die banaan!)
quote:
Ja? En? Een kroegbaas wil geld verdienen, kan dat niet zonder rokers dan wil hij/zij rokers binnen hebben kan dat wel zonder rokers dan zal het rookverbod en de niet meer langskomende rokers de eigenaar niks kunnen schelen.
Nou dan moet hij zijn creativiteit aanroepen. Een mooie ruimte aanleggen, iets met zelfbediening oid Genoeg kroegen die creatief gingen doen.
quote:
Oplossing? Anti-Rokers De kroeg in en geld uitgeven. Is het geklaag van de kroegeigenaren zo voorbij. Helaas voor de eigenaren werkt het dus niet zo.
Tja, niet nu je niet weet waar je aan toe bent. Zie ook dat filmpje van 1 vandaag; mensen die noodgedwongen maar in de kou op het terrasje zitten omdat die rookvrije horecabestemming waar ze voor kwamen blauw stond van de rook. Nou die mensen zijn ook weer verdwenen. De kroegen snijden zichzelf zo óók in de vingers.
quote:
Een bruin-cafe is een bruin-cafe. De nietrokers zullen daar dan wel niet van houden.
Nou de omschrijving van een bruin cafe is als volgt:

bruine kroeg - de schaarser verlichte, sfeervolle kroeg.

Roken staat daar los van, dus ook in een bruine cafe kan het rookverbod prima van kracht zijn.
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:15:31 #250
3542 Gia
User under construction
pi_61844873
Ik vind nog steeds dat er gerust een uitzondering mag zijn voor buurtkroegjes/kroegjes met een lage omzet.
Daar komt anderhalve man en een paardekop en kun je als niet-roker ook gemakkelijk ergens anders aan de bar gaan zitten, uit de rook.

In drukke kroegen en vooral in restaurants zou het rookverbod streng gehandhaafd moeten worden. Regelmatige controles, dus.
Grote kroegen en restaurants hebben doorgaans ook heus wel plek om een rookzone aan te leggen, afgescheiden middels een muur of glazen wand.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:19:24 #251
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61844956
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:15 schreef Gia het volgende:
Ik vind nog steeds dat er gerust een uitzondering mag zijn voor buurtkroegjes/kroegjes met een lage omzet.
Daar komt anderhalve man en een paardekop en kun je als niet-roker ook gemakkelijk ergens anders aan de bar gaan zitten, uit de rook.

In drukke kroegen en vooral in restaurants zou het rookverbod streng gehandhaafd moeten worden. Regelmatige controles, dus.
Grote kroegen en restaurants hebben doorgaans ook heus wel plek om een rookzone aan te leggen, afgescheiden middels een muur of glazen wand.
tja, als je daar weer een uitzondering voor gaat maken, dan is de buurman weer boos die net weer boven de gestelde oppervlakte uitkomen. Is de grote disco daarnaast weer boos omdat zij moeten investeren in een rookruimte terwijl hun gasten ook aan de bar willen paffen. Wij hebben een kroeg met een enorme oppervlakte, 3 verdiepingen en zelfs 2 rookruimtes bij mijn weten maar laatst was de rookruimte gewoon op slot geloof ik en mocht men gewoon binnen roken. Waar begint het en waar eindigt het.
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:27:25 #252
3542 Gia
User under construction
pi_61845135
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 10:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, als je daar weer een uitzondering voor gaat maken, dan is de buurman weer boos die net weer boven de gestelde oppervlakte uitkomen. Is de grote disco daarnaast weer boos omdat zij moeten investeren in een rookruimte terwijl hun gasten ook aan de bar willen paffen. Wij hebben een kroeg met een enorme oppervlakte, 3 verdiepingen en zelfs 2 rookruimtes bij mijn weten maar laatst was de rookruimte gewoon op slot geloof ik en mocht men gewoon binnen roken. Waar begint het en waar eindigt het.
Dan moeten er gewoon duidelijke regels over komen. Ik vind niet dat een buurtkroegje failliet hoeft te gaan.
Een kroeg die boven de gestelde oppervlakte uitkomt, kan dus ook beter investeren in een rookcabine, dan de boetes riskeren. Dit geldt ook voor de grote disco.

En tja, er zullen altijd mensen zijn die de wet aan hun laars lappen. Moeten ze zelf weten, de risico's zijn voor henzelf.

Een buurtkroegje zal IK dan ook niet aangeven bij de VWA, maar een restaurant of drukke kroeg in een uitgaansgebied wel.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:37:43 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61845370
mjah die duidelijke regels zijn er nu. Afgedwongen door de horeca zelf. Geen uitzonderingen, iedereen dezelfde spelregels.
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:51:15 #254
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_61845636
quote:
<@Jigsy> [10:37:19] <OD_Jonno> even the adults over 18 are soon to be limited to smoking in their houses
<@Jigsy> Unless a burglar breaks in.
<@Jigsy> Then it becomes his workplace.
  dinsdag 23 september 2008 @ 10:52:31 #255
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61845672
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:19:29 #256
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61846183
Ik had op 25 augustus een mail gestuurd naar het VWA met deze vraag
quote:
ik heb een vraagje over de sancties van overtredingen van het rookverbod in de horeca. De hoogste is 2400,-, maar wat als men dan nog door blijft gaan? Ik heb van een iemand gehoord dat wanneer men daarna stelselmatig het verbod blijft negeren de horecavergunning afgenomen wordt. Is dat inderdaad zo of zijn er enkel geldboetes?
vandaag, praktisch een maand later, heb ik antwoord
quote:
Voor als nog worden er alleen geld boetes uitgedeeld. Ik kan nog geen uitspraak doen of wij bij notoire overtreders andere wetgeving erbij gaan halen.
2400 euro is een hoop geld en deze bedrijven zijn dan de zgn. "hard waar het moet bedrijven" en zullen elke 2 weken een inspectie krijgen. Hetgeen resulteert in elke 2 weken 2400 euro...bij een overtreding.
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:38:28 #257
3542 Gia
User under construction
pi_61846617
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
Ik had op 25 augustus een mail gestuurd naar het VWA met deze vraag
[..]

vandaag, praktisch een maand later, heb ik antwoord
[..]

Zo, dat lost de staatsschuld wel op. Ik zou zeggen: Meer controles!!
  dinsdag 23 september 2008 @ 11:40:44 #258
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61846665
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Zo, dat lost de staatsschuld wel op. Ik zou zeggen: Meer controles!!
dan wordt het boekhouden, maak ik elke 2 weken meer dan 2400 euro winst en kan ik na aftrek daarvan nog in mijn levensonderhoud voorzien. Zo ja, kun je voorlopig flink doorpaffen in je kroeg
[..]
  dinsdag 23 september 2008 @ 14:43:51 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_61850541
quote:
Twintig boetes voor negeren rookverbod

Tot nu toe zijn twintig boetes uitgedeeld aan horecagelegenheden die zich niet hielden aan het rookverbod dat in juli van dit jaar is ingegaan. Dat heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) vandaag laten weten.

Het afgelopen weekeinde werd gecontroleerd in Groningen, Winschoten en Den Helder. Bij dertig cafés in deze steden zijn in totaal zeven boetes en veertien waarschuwingen uitgedeeld. De tweehonderd controleurs van de VWA inspecteerden tot nu toe zesduizend horecagelegenheden. Na afgelopen weekeinde zijn in totaal twintig boetes en 280 waarschuwingen uitgedeeld.

Vooral cafés worden de komende tijd in de gaten gehouden. Volgens de VWA wordt het rookverbod juist in cafés niet goed nageleefd. "Wij richten onze controles nu specifiek op cafés waarvan wij vermoedens hebben dat er gerookt wordt", zegt een woordvoerder. Die vermoedens komen volgens de woordvoerder via de media en via tips die binnenkomen bij de telefoonlijn van de VWA.

Caféhouders die in de media hun ongenoegen uiten over het verbod of zelfs in de krant zeggen dat zij het negeren, kunnen volgens de woordvoerder in ieder geval rekenen op een controle.

Bij de eerste constatering van een overtreding krijgt een horecagelegenheid een waarschuwing. Na de waarschuwing volgt volgens de VWA altijd een tweede controle. Is er bij de tweede controle nog steeds iets mis dan wordt een boete van driehonderd euro uitgedeeld. Het boetebedrag verdubbelt bij iedere volgende overtreding, tot maximaal 2.400 euro.

Er zijn nog geen horecagelegenheden die voor de derde keer zijn gecontroleerd, en bijgevolg ook geen die de tweede boete, van zeshonderd euro, hebben gehad.
Nou vraag ik me toch af. Al die café's hangen aan de grote klok dat ze roken weer toestaan. Op tv, in de krant etc etc. En als de VWA langs komt hoeven er toch maar 7 boetes en 14 waarschuwing uitgedeeld. Doen die cafe's zich stoerder voor dan ze zijn, gaan de asbakjes snel weer van tafel als de VWA'ers in de buurt worden gespot?
[..]
pi_61850796
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:57 schreef MikeyMo het volgende:
universeel als in voor de gehele branmche dezelfde regels. Geen uitzonderingen voor x-kroegjes of y-tenten. Is zelfs nog een rechtszaak over geweest; ook de partytenten moesten rookvrij worden van de horeca anders was men bang voor oneerlijke concurrentie. Het verzet tegen het rookverbod wordt ook niet gesteund door de KHN.
KHN is wat anders dan een klein kroegje. Die hebben het nooit gesteund. Maar dat is wel duidelijk lijkt me.
quote:
Dan is het ook geen argument dat dat arme buurtkroegje failliet gaat. Jij kwam er toch niet meer.
IK heb ook nooi gezegd dat het mij wat boeit dat ze kapot gaan. Het zijn bedrijven die mede door het rookverbod minder verdienen dan voorheen. En aan mij verdienen ze inderdaad vrijwel niets meer. Dus het is precies zoals je zegt niet mijn zorg. Voor mij is de lol van de kroeg er af sinds 1 juli.. Dus kom ik er niet meer
quote:
De roker vindt het nooit leuk om ergens niet te kunnen roken. Belet hem toch niet om naar de bios te gaan, met het OV te reizen, een vakantieoord op te zoeken (14 uur in een vliegtuig, pleisters op en gaan met die banaan!)
Bios doe ik hooguit 1 x per jaar of minder. OV ? Ik ben niet gek! 14 uur vliegen? Nachtvliegen hooguit en dus van die 14 uur 8 uur slapen. Maar dat heeft niks te maken met ene kroeg, daar kom ik om bier te drinken te roken en met mensen te praten. Die 3 dingen dus. Dat kan niet meer dus kom ik er niet meer.

Simpel toch?
quote:
Nou dan moet hij zijn creativiteit aanroepen. Een mooie ruimte aanleggen, iets met zelfbediening oid Genoeg kroegen die creatief gingen doen.
In een kroeg van 40 vierkante meter...........
quote:
Tja, niet nu je niet weet waar je aan toe bent. Zie ook dat filmpje van 1 vandaag; mensen die noodgedwongen maar in de kou op het terrasje zitten omdat die rookvrije horecabestemming waar ze voor kwamen blauw stond van de rook. Nou die mensen zijn ook weer verdwenen. De kroegen snijden zichzelf zo óók in de vingers.
Dat volk krijg je toch de kroeg niet in. Je kunt nu zat kroegen vinden waar niet gerookt mag worden. Zoals bijv. mijn ex stamkroeg. Dus niet zeuren niet rokers: Zorg voor omzet...
quote:
Nou de omschrijving van een bruin cafe is als volgt:

bruine kroeg - de schaarser verlichte, sfeervolle kroeg.

Roken staat daar los van, dus ook in een bruine cafe kan het rookverbod prima van kracht zijn.
Niet sfeervol genoeg voor de roker, die komt dus minder of niet meer. En blijkbaar ook niet sfeervol genoeg voor de anti-rokers. Dat is de praktijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')