Sport1 heeft de rechten.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:52 schreef Coelho het volgende:
Verzaakt NOS of heeft Sport1 de rechten?
Jun hield de Koreanen in het begin op de been, anders hadden ze twee breaks achter gestaan. Lee krikte zijn niveau gewoon op aan het einde van de set en maakte een paar schitterende punten.quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:53 schreef tennisboy het volgende:
Korea heeft de 1ste set te pakkenmet 6-4.
Wie maakt de meeste fouten? Peter of Jesse?quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jun hield de Koreanen in het begin op de been, anders hadden ze twee breaks achter gestaan. Lee krikte zijn niveau gewoon op aan het einde van de set en maakte een paar schitterende punten.
Vooral Jesses service moet beter gaan lopen/
Jesse laat het meer liggen op zijn service. Wessels heeft duidelijk meer routine en een betere volley.quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:00 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Wie maakt de meeste fouten? Peter of Jesse?
Die Hewitt-reacties van Ollie zorgen bij mij voor plaatsvervangende schaamte.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ollie en X-man staan gewoon een set voor tegen Federer/Wawrinka.
quote:Het Nederlandse Davis Cup-team is nog één zege verwijderd van een terugkeer in de wereldgroep.
Tegen Zuid-Korea werd het cruciale dubbelspel gewonnen: 2-1.
Peters Wessels en Jesse Huta Galung, die pas een keer eerder samenspeelden (zege tegen Portugal) klopten het evenmin op elkaar ingespeelde duo Hyung-taik-lee/ Jun Woong-sun met 4-6,6-4,6-4,6-3.
Oranje begon met een break, maar stond de eerste set toch af. Huta Galung bleek kwestbaar op zijn opslag en werd twee keer gebroken. Daarna liep het beter en nadat Wessels met een ace de tweede set had verzilverd, was Oranje los. Een break in de negende game leverde de derde set op, waarna de Koreaanse pijp leeg was.
Maar nu niet meer.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:27 schreef Ambrosius het volgende:
Ollie en X-man staan gewoon een set voor tegen Federer/Wawrinka.
En zo ja, wie valt er dan af ?quote:only 16 countries qualify for the elite World Group each year.
Hoeveel ?quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:58 schreef anon57 het volgende:
De winnaars van de wedstrijden in de World Group Playoffs gaan naar de World Group volgend jaar
De winnaars.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:59 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hoeveel ?
Tis me nog niet duidelijk, zie ook edit van vorige post.
Wie vallen er af ?
Dat ze door het jaar heen niks bijzonders presteren zegt weinig. Dat zijn gewoon verplichte nummertjes. Als er echt wat op het spel staat kunnen goede enkelspelers over het algemeen prima dubbelen en blijkt dat de pure dubbelspelers, op de echte toppers na, eigenlijk geen bijzonder niveau hebben. Het Belgische duo is overigens ook geen slecht duo hoor, die hebben samen al een Grand Slam gewonnen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 september 2008 15:32 schreef anon57 het volgende:
Zo'n geweldig dubbelteam is Federer/Wawrinka ook niet eigenlijk. Ze deden het weliswaar op de Olympische Spelen heel goed maar de wedstrijden die ze daarvoor samen hebben gespeeld waren niet echt goed.
Dat snap ik !quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:00 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De winnaars.
De verliezers van de play-offs vallen af.
Thx !quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:03 schreef anon57 het volgende:
De 8 landen die dit jaar de kwartfinales hebben gehaald spelen ook volgend jaar in de World Group en van de 8 World Group playoff wedstrijden die er nu gespeeld worden mogen de 8 winnaars in 2009 ook in de World Group spelen.
Klopt. Het is gewoon heel simpel. De 8 verliezers in de eerste ronde van de wereldgroep spelen een promotie/degratie-wedstrijd tegen de 8 winnaars van de wedstrijden in de Europese/Afrikaanse zone 1. Neem daar de 8 winnaars van en je hebt de 16 landen voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:04 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Thx !
Ik snap het![]()
Dat zijn dus de nieuwe 16 landen voor 2009 !
Er is wel een stapeltje profs die zich laagdunkend uitgelaten hebben over de dubbeltoppers. Ook de echte toppers uit de dubbeltour verliezen dubbels van goed dubbelende (maar nooit dubbel-spelende) subtoppers in het enkelspel. Het is wel een ander spelletje, dat dubbelen... maar een goede enkeltopper moet zo allround zijn dat hij dat andere spelletje snel kan aanleren.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ze door het jaar heen niks bijzonders presteren zegt weinig. Dat zijn gewoon verplichte nummertjes. Als er echt wat op het spel staat kunnen goede enkelspelers over het algemeen prima dubbelen en blijkt dat de pure dubbelspelers, op de echte toppers na, eigenlijk geen bijzonder niveau hebben. Het Belgische duo is overigens ook geen slecht duo hoor, die hebben samen al een Grand Slam gewonnen bijvoorbeeld.
Ik bedoelde ook wel dat Federer/Wawrinka wel goed samen kunnen dubbelen maar dat het niet automatisch zo veel beter in niveau is dan bijvoorbeeld Malisse/Rochus die inderdaad ook best vaak gedubbeld hebben en die dus ook wel enigzins op elkaar ingespeeld zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat ze door het jaar heen niks bijzonders presteren zegt weinig. Dat zijn gewoon verplichte nummertjes. Als er echt wat op het spel staat kunnen goede enkelspelers over het algemeen prima dubbelen en blijkt dat de pure dubbelspelers, op de echte toppers na, eigenlijk geen bijzonder niveau hebben. Het Belgische duo is overigens ook geen slecht duo hoor, die hebben samen al een Grand Slam gewonnen bijvoorbeeld.
Hangt er natuurlijk een beetje van af. Nadal lijkt me niet zo goed in de dubbel.quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:28 schreef XL het volgende:
[..]
Er is wel een stapeltje profs die zich laagdunkend uitgelaten hebben over de dubbeltoppers. Ook de echte toppers uit de dubbeltour verliezen dubbels van goed dubbelende (maar nooit dubbel-spelende) subtoppers in het enkelspel. Het is wel een ander spelletje, dat dubbelen... maar een goede enkeltopper moet zo allround zijn dat hij dat andere spelletje snel kan aanleren.
Waarom niet. Nadal lijkt mij een uitstekende dubbelpartner. Kan iemand achterin houden met service en return. Zijn volleys zijn OK en hij speelt met veel power.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk een beetje van af. Nadal lijkt me niet zo goed in de dubbel.
Ik zou een keer Nadal & Robredo tegen Aspelin en Knowle (11e in dubbelranking) gaan kijken bij het ABN amro WTT, maar Nadal en Robredo trokken zich helaas terug![]()
Was wel benieuwd hoe dat was gelopen.
Precies omdat zijn volleys niet écht sterk zijn. Zag hem veel beroerde volleys slaan op de US iig.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:53 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom niet. Nadal lijkt mij een uitstekende dubbelpartner. Kan iemand achterin houden met service en return. Zijn volleys zijn OK en hij speelt met veel power.
Waarschijnlijk wel jaquote:Op zaterdag 20 september 2008 19:17 schreef wimderon het volgende:
Niet zo goed wil in dit geval zeggen dat hij nog van die twee knakkers zou winnen als hij z'n best doet.
Zijn lompe volleys zijn goed. De touch heb je met dat tempo toch minder nodig.quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies omdat zijn volleys niet écht sterk zijn. Zag hem veel beroerde volleys slaan op de US iig.
[..]
Waarschijnlijk wel ja![]()
Maar had het gewoon wel eens willen zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |