abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61828621
Ik kom even om het hoekje kijken, met een vraag: het is handig om zoogcompressen in huis te hebben voor na de bevalling. Welke kan ik dan het beste kopen? Is er een topmerk op compressengebied? Hebben jullie goede ervaringen met het één of het ander?
pi_61828801
Jore ik ben begonnen met wegwerpcompressen, ik geloof van de etos en kruidvat,ook van de Hema geprobeerd.Uiteindelijk had ik de katoenen wasbare van Avent, die bevielen mij het beste. Hetis ook weer iets dat je moet uit proberen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61829265
Bedankt! Als ik eerst een pak wegwerpcompressen koopt komt het vast wel goed, dus. Fijn!
pi_61829402
Ennuh, die compressen hielden het bij mij niet tijdens het voeden, dan stopte ik altijd een spuugdoekje of hydrofiel luier in mijn bh.
  maandag 22 september 2008 @ 17:29:47 #105
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61829516
Ik gebruik altijd die van Natusan, ze zijn wel prijzig maar ze blijven tenminste op de juiste plek zitten. Sommige zoogcompressen (koffiepads noem ik ze altijd) hebben ook wel een plakstripje om ze op de plek te houden, maar als je gaat voeden dan haal je ze uit je bh en dan blijven ze overal aanplakken (in je haar bijvoorbeeld )
pi_61832136
Ik heb die van thermobaby en vind die wel ok . Dun maar kunnen toch veel vocht aan .
pi_61835535
Jore, ik vond die van Natusan absoluut het fijnst!
Daarna die van het Kruidvat, die waren vaak in de aanbieding en dat betekende inslaan. Die van de Hema vond ik persoonlijk minder, vooral omdat je daarbij niet zo goed kan zien wat voor en wat achter is. Zeker niet als je toch al oververmoeid bent. En je bril niet ophebt. En je kind keihard huilt
Vanaf een week of 32 in de zwangerschap verloor ik trouwens al zoveel melk dat ik al af en toe zoogcompressen nodig had.
En wat Jelief zegt: tijdens het voeden een spuugdoekje in de bh aan de kant waar je op dat moment niet voedt. Anders raak je wel heeeeel snel door je vooraad compressen heen!
Sommige vrouwen hebben veel baat bij Lilypadz, maar die werken niet bij iedereen even goed kan ik je melden...
.... met gevoel voor drama....
pi_61837591
Ik heb die van Avent, maar die zijn heel duur
Ga van de week die van Natusan halen en die eens proberen
De goedkope lekten direct door, niet handig
De LilyPadz heb ik ook, maar die houden het helaas niet bij mij
De wasbare van Avent heb ik ook, maar die waren ook snel aan het lekken
Hopelijk kan ik straks - ooit - nog eens zonder die dingen
Zeker 's nachts is het een ramp, als ik 's ochtends wakker wordt is dat regelmatig met nat t-shirt en doorweekte compressen
pi_61837973
Ik heb wel een paar proefpakjes van Avent bedenk ik me net. En Natusan dus, zal ik onthouden! Het is toch weer hele bijzondere materie, borstcompressen. Wat je al niet bijleert als je zwanger bent.
Ik verlies ook al wat (doorzichtig) vocht uit mijn borsten. Ik ben 22 weken zwanger Ik had niet echt door hoe erg het was totdat ik het laken (en de molton) eens goed bestudeerde... Nouja.
pi_61843522
Natusan is heerlijk, maar wel achterlijk duur. Die van kruidvat vond ik hard en vervelend en je ziet ze zitten.
Die van de AH zijn qua zachtheid en kwaliteit vergelijkbaar met die van Natusan maar per pak 2,- ipv 3,- !

Als ik van huis ga gebruik ik altijd lilypadz en dat bevalt perfect! Ik moet ze alleen niet elke dag de hele dag gebruiken, dan worden mijn tepels wat gevoelig.
Als je geen gevoelige tepels hebt zijn lilypadz wrs dé perfecte oplossing. 1x 20,- en ze gaan héél lang mee!

En ik lekte al vanaf het begin van de zwangerschap, dus dat is niet abnormaal hoor met 22 weken
Moet ik wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap als ik bijna ongesteld werd ook wel wat eruit kon drukken. En dat terwijl ik dus nog geen kinderen had.
pi_61843560
Jore, hydrofieldoeken in de kraamperiode was het enige dat mij een beetje drooghield.

Verder vind ik die van natusan het fijnste.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61844615
Ik gok dat die van Avent duurder zijn dan die van Natusan
Die van Avent zijn 9,95 voor 50 stuks (prenetal)
Maar als deze op zijn ga ik ook die van Natusan maar eens proberen
pi_61844658
natusan is 3 euro.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:53:46 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61853677
Ik gebruik altijd die van DA. Ik had ook wasbare pads (toen ik Judith voedde), maar die kan ik helaas niet terugvinden. Ik lek trouwens niet meer zoveel, 's nachts doe ik nu zonder.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61870077
die wasbare pads lekte ik meteen doorheen...
pi_61870216
In het begin lekte ik door al mijn pads heen
pi_61870246
Ja, dat dus. Vandaar de hydrofieldoeken....

Jelief, jij geeft ook nog bv aan Emma toch? Ga jij tandemen?
pi_61892605
Ik val even binnen. Is het mogelijk om borstontsteking te krijgen zonder dat je bv geeft?
Even voor de goede orde: 'tis alweer ruim anderhalf jaar terug dat ik stopte met bv geven.

Dit zijn mijn symptomen:
- linkerborst voelt naar aan, soort koud gevoel en tegelijkertijd warm. het trekt door onder mijn oksel.
- ik voel me niet lekker
- het komt en gaat, zet dus niet door. ( toen ik het kreeg met bv geven, werd het steeds erger )
- ik lek af en toe vocht

ik vraag het hier, omdat ik het op internet niet kan vinden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61892793
Zeker kan dat.

Zie hier: http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html
quote:
Een borstontsteking (mastitis) is een bacteriële ontsteking van de borst die vooral voorkomt bij vrouwen die borstvoeding geven. Niettemin kan mastitis ook voorkomen bij vrouwen die geen borstvoeding geven of die niet zwanger zijn. Het kan zelfs bij kleine baby's voorkomen, zowel bij jongens als bij meisjes. Niemand weet hoe het precies komt dat sommige vrouwen borstontsteking krijgen en anderen niet.
Bij vrouwen die geen bv (meer) geven wordt de bo meestal behandeld met antibiotica. Ik zou het even laten zien aan je huisarts.
Variety is the spice of life
pi_61892863
Dankje wel Nebelung, o alwetende
bij het bvtopic denk ik altijd aan jou en je usericon
pi_61894166
Mijn tepels zijn inmiddels zindelijk.

En de LilyPadz vond ik erg fijn voor als ik even ergens heen moest. Minder zichtbaar in mijn kleding. Maar overall vond ik compressen vele malen fijner. Kruidvat huismerk hier. Lekker goedkoop, want ze waren niet aan te slepen. Net als de badhanddoeken voor in bed trouwens, om te voorkomen dat ik m'n hele matras vollekte. En als ik 's nachs opstond om Thomas uit z'n bedje te halen voor een voeding *drup*drup*drup op het laminaat.

Maar na een maand of vier, vijf was het gelukkig over. Nu drup ik alleen nog na een regeldag.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61896055
Ik heb ook heel lang gedrupt idd. Eerst veel hemapads gebruikt. Maargoed, die waren ook niet aan te slepen. Letterlijk, want de enige hema in de buurt is met de bus een half uurtje en de bushalte is dan een kwartier fietsen Dussuh... kruidvat deed het dan prima voor mij.
pi_61896919
Ik drup helemaal niet zoveel
Af en toe lek ik een heel klein beetje in mijn pad, maar meestal kan ik 1 pad een voeding of 3 gebruiken

Zelfs toen ik op de derde dag ongelofelijke stuwing had ging het niet druppen uit zichzelf, ook niet onder de douche. Leander moet er eerst met zijn mond in de buurt komen en even sabbelen. (dan verslikte hij zich trouwens wel eens door de hoeveelheid, want dan ga ik ook in één keer los ) Als hij halverwege een voeding opeens loslaat krijg je wel extreem domme taferelen. Ik heb mezelf én Leander zo al meermalen in een oog gespoten
pi_61898351
Freecell dat klinkt bekent. Als Jen aan het drinken is laat ze soms ook los precies als het TSR komt.

En als er net een kat irritant komt doen als Jen ligt te drinken krijgt die ook een plens in zn gezicht.
pi_61898533
De vraag is dan, vindt de kat het lekker?
pi_61898543
Ik vind die van Etos en Hema erg fijn want lekker zacht
Ik ben nu de hele dag tepelschijfvrij, lek helemaal niet meer eigenlijk. Ik heb nu alleen nog bij een voeding 1 nodig om leksels om te vangen maar dat wordt ook steeds minder, ik heb namelijk amper meer een toeschietreflex rechts..een bijzondere gewaarwording
Saartje
pi_61898550
Mijn kat lustte het niet iig Het schijnt ook niet eens gezond te zijn voor katten, las ik pas ergens
Saartje
pi_61898715
Nou, ik spuit het zeg maar naar de kat toe, dus hij schrikt ervan. Het is inderdaad niet de bedoeling dat de kat mijn melk gaat drinken.

Ik lek ook niet mee, zelfs niet tijdens het voeden waar voorheen de andere borst ook altijd begon te lekken.
pi_61917656
De kat van mijn schoonouders vond het lekker. Die zat steeds bij m'n borsten te snuffelen en gaf me kopjes. Hij ging zelfs met zn pootjes "masseren".
edit: niet dat ik hem liet drinken, hoor! auw...
pi_61919604
Hier lusten de katten ook geen mensen-melk Netjes op een schoteltje gegoten; maar nee hoor; ze halen er hun neus voor op!

Ik loop overigens vrijwel elke ochtend nog aardig leeg in bed met m'n rechterborst. Alleen wil ik snachts gewoon niet met bh slapen op padz op z'n plek te houden; lijkt me dat dat een beetje ontstekingsgevoelig werkt, en ik vind het zelf ook niet prettig. Dus hydrofieldoeken erbij; en heb zodoende ook nog steeds een zeiltje in bed nog vanuit de laatste-loodjes+kraam-periode.
Had vorige week zelfs met kolven dat toen ik de kolf eraf haalde voor een kleine tussenpauze dat er een straaltje bleef doorlopen?
Ik drup iig nog steeds; en gebruik de hema-pads, die vind ik wel fijn, alleen kunnen aardig zichtbaar zijn onder een dun shirtje.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61925106
Klopt Llewella, dat is ontstekingsgevoelig. Want dan lig je de hele nacht met je campina in een natte bh/pad. Bij mij heeft dat wel 'ns tot ontsteking geleid.
pi_61925455
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
pi_61926373
idd; ik blijf erg opletten of dat er niks verstopt zit of wat; of probeer dat voor te blijven althans (goed masseren als ik ook maar iets voel; en dus geen bh in bed in de nacht of die verkeerd zit).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61938535
Ik word hier de laatste tijds kotsmisselijk tijdens het voeden . Heeft nog iemand dat gehad?
Verder draag ik normaal gezien nooit 's nachts een BH, maar nu sinds de borstvoeding wel. Ik weet niet goed hoe ik anders de stroom melk moet opvangen. Heb het geprobeerd met 'n tetradoek etc, maar het resulteerde toch in een doorweekt slaapkleedje + lakens. Nu moet ik vaak 's nachts mijn zoogcompressen nog vervangen, maar zo kan ik het toch min of meer in toom houden...
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:53:00 #135
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61940351
Liza, dat herken ik niet, misselijk worden tijdens het voeden. Is het ook meteen over zodra je stopt? Ben je er ook duizelig bij?
Drink je genoeg voor/tijdens het voeden?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61940603
Liza, ik herken het niet van mezelf maar wel van een vriendin. Die werd echt een beetje naar van het shot oxytocine en/of het gevoel van de toeschietreflex.
Volgens mij is het bij haar wel minder geworden door de tijd heen tot ze er helemaal geen last meer van had.
pi_61944926
Yep, ik herken dat. Heb het zelf ook gehad. Ik had het vooral in het begin dat ik voedde en later helemaal niet meer.

Even wat eten en drinken tijdens het voeden hielp hier.
pi_61947981
Ik word wel loom en slaperig tijdens het voeden, maar niet misselijk.

Even een crosspost van mij uit het babietjestopic:
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:00 schreef freecell het volgende:
Ik ben een beetje onzeker
Ik heb opeens een totaal andere baby sinds gisteren

Eergisteren was duidelijk een regeldag. Miepen, miepen miepen en exact om de 2 uur drinken. Normaal drinkt hij ook ongeveer om de 2 uur, maar dan zitten er ook altijd wel tussenpozen van 2,5 of 3 uur bij op een dag. Eergisteren niet.

De afgelopen 2 weken zat ik steeds op 9 of 10 voedingen per dag.

-knip andere info-

Gisteren 7!! voedingen van een half uurtje. En daarna nog lekker lang wakker, spelen ouwehoeren. Na een half uurtje in slaap vallen en dan op een gegeven moment weer wakker worden, meer dan 3 uur na de vorige voeding en niet eens meteen brullen van de honger, maar eerst weer vrolijk zijn en spelen enzo

En nou ben ik een beetje onzeker of hij nou wel genoeg eten krijgt En of ik hem wakker moet maken als er 4 uur of meer tussen zit overdag? (dat was gisteravond zo, toen zat er precies 4 uur tussen en toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want ik wilde zelf ook op bed )
En vannacht zat er een keer 4 en twee keer 3,5 uur tussen heerlijk geslapen!

We hebben opeens een modelbaby
pi_61948552
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:21 schreef nebelung het volgende:
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
Ooh, mijn voedvrouw zei dat het door het tochten kwam. Maar dit klinkt idd ook wel logisch.
pi_61948590
je krijgt geen borstontsteking door tocht
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
pi_61948702
Ik denk dat we hier door het oog van de naald zijn gekropen... Afgelopen donderdag vreesde ik het ergste: harde plek, pijn in de borst en ik voelde me kotsmisselijk. Nu voel ik me nog steeds ziek, maar harde plek is weg en geen pijn meer

Liza, ik had die misselijkheid in het begin ook wel eens. Meer drinken tijdens en na het voeden, dat werkt echt!
pi_61948944
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
Dat kou vatten wist ik wel en dat zei ik toen ook tegen haar. Maar ze 'zwoer' het me....
pi_61949057
Ik drink al veel tijdens het voeden. Zal er op letten om het ook voor en na te doen en een snackje klaar te leggen .
pi_61949129
Liza, ik was nog wat vergeten.
Noten, vooral amandelen, werken goed tegen misselijkheid, zijn makkelijk en lekker weg te snacken en bevatten ook nog eens allemaal stoffen die (zeker als pas bevallen vrouw) erg goed zijn voor de gezondheid
pi_61950239
Ok! Zal ik ook eens inslaan !
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:37:45 #146
94046 PM-girl
pi_61950672
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:

In mijn borstontstekingsfase heb ik zelf wel een rem op het zwemmen gezet, omdat ik daarna in de kou stond om te kleden. Voor mijn gevoel en dat van de huisarts en lactatiekundige had die kou wel wat te maken met de ontsteking.
Maar of het dat echt geweest is, zullen we nooit weten. Feit is dat ik het afgelopen jaar geen ontstekingen meer gehad heb, EN niet meer gezwommen heb
*
pi_61950778
zou dat niet kunnen komen omdat zwembaden gigantische bacteriebronnen zijn?

door de warme lucht gaan je porien etc open, dus kan alles zo naar binnen 'zwemmen'
door de kou erna gaan die porien en melkkliertjes weer wat dichter en kunnen de bacterien moeilijker eruit.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:17:07 #148
94046 PM-girl
pi_61958936
Dat zou ook kunnen p_iglet. Ik heb het destijds echt gegooid op het (naar nu blijkt) misverstand van kou---> ontsteking. Ik voelde mijn borsten ook meteen daarna pijnlijk worden, maar waarschijnlijk was er dan al een opkomende ontsteking gaande, die dan door de kou voelbaarder werd.
*
pi_61960618
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "
pi_61969673
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:32 schreef freecell het volgende:
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "

Jeetje, jij bent wel een echte fontein !
pi_61970613
Vond hij het lekker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61973466
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef YPPY het volgende:
Vond hij het lekker.
Ik mistte zijn mond helaas
  zondag 28 september 2008 @ 17:40:09 #153
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61974901
Ik heb ook nog wel een leuk verhaal ...

Was op Aruba met een 8 weken oude Stella op bezoek bij opa en oma, en was vergeten pads in te doen. Bleek ik totaal nat gelekt te zijn. Dus ik aan mijn directe omstanders gevraagd waarom niet iemand mij even gewaarschuwd had, waarom iedereen mij voor lul liet staan ...

Dachten ze dat ik gewoon een natte bikini aanhad ofzo, niemand die er daar van op kijkt als je daar met twee natte borstplekken in een T-shirt rondloopt, iedereen denkt dat je net gezwommen hebt . Dus ehm, gewoon naar Aruba gaan, heb je niks geen pads nodig .
  zondag 28 september 2008 @ 17:40:26 #154
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61974904
freecell
  zondag 28 september 2008 @ 18:37:24 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61976214
Wacht ff hoor, voor de duidelijkheid. het is dus beter om zonder bh te slapen, maar een paar hydrofieldoeken strategisch in je bed te leggen?

bij een evt. volgende wilde ik nl niet weer na 4 mnd stoppen door semi-continue bo's, (3 in 5 wk, toen was het klaar) dus alles wat zou kunnen helpen, slaan we hier op

spuitende dames

@Jojo, je moet nog ff je sig aanpassen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61976323
Inderdaad Davinia. Een beha, zelfs een goed passende, kan altijd wat afknellen. Zeker als je in je slaap draait enzo. Om het lekken op te vangen kan je dan beter een handdoek dwars over je laken leggen bijvoorbeeld.

Misschien is het verstandig om bij een tweede al voor de bevalling een lactatiekundige om raad te vragen. Zij kan dan kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld lecithine te slikken of ze kan zien of er een duidelijke aanleiding is waardoor het de vorige keer mis ging 3 in vijf weken is wel veel, ik kan me voorstellen dat je dat zat wordt!
  zondag 28 september 2008 @ 18:52:43 #157
4177 Jojogirl
pi_61976576
Dank voor de herinnering Davinia, ik dacht er van de week aan maar was het alweer vergeten ook

En met een beetje mazzel hoor ik binnenkort weer hier thuis en niet meer in het kolftopic (vergat ik net helemaal te schrijven, lekker blond). Isis is van het beademingskapje af en heeft alleen nog een neusdingetje en daarmee kan ik gaan proberen te voeden. Misschien morgen al Ik heb niet de illusie dat ze meteen goed gaat aanhappen en drinken, maar we kunnen het in elk geval gaan proberen en alleen dat al is me heel wat waard.
pi_61976589
Freecell! Niks te klagen qua productie geloof ik dus.
En Guuzewuus, haha, "we dachten dat je gezwommen had."

Wat heerlijk dat je live kan gaan voeden Jojo. Nou maar hopen dat het goed gaat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61977426
Jojo wat fijn!
Ik heb je een pm gestuurd met het telefoonnummer van een lactatiekundige met de nodige ervaring met het syndroom van Down (oma van het kindje waar ik je over vertelde). Ze heeft aangeboden dat je haar altijd mag bellen voor advies over het kolven en/of live voeden.
  zondag 28 september 2008 @ 19:33:22 #160
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61977586
Haha Guuzewuus ik herken dat. Ik was redelijk hoogzwanger nog op vakantie/familiebezoek op Curacao en toen had ik een soort van hetzelfde probleem.

Hier gaat het nog steeds prima alleen zijn we nu al aan de derde keer spruwmedicijnen bezig. Het lijkt gewoon niet weg te willen trekken. Af en toe is het twee daagjes weg en dan begint het weer heel licht. Het is niet heel erg maar het is nog steeds niet weg. Afgelopen donderdag bij het cb adviseerde ze om haar tong na elke voeding nog af te vegen met een gaasje maar jemig wat zijn beebs dan sterk zeg. Iemand nog meer tips zodat het toch echt een keertje wegblijft?

Jojo wat heerlijk dat je het mag gaan proberen in het echt voeden.
pi_61979462
Vanavond in hart van nederland (sbs6, half 11) is waarschijnlijk te zien hoe het verlopen is met de recordpoging simultaan voeden vandaag Het zou voor de verandering eens een stukje worden met een positieve insteek wat betreft borstvoeden
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 28 september 2008 @ 23:22:01 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61984933
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef owlet het volgende:
Inderdaad Davinia. Een beha, zelfs een goed passende, kan altijd wat afknellen. Zeker als je in je slaap draait enzo. Om het lekken op te vangen kan je dan beter een handdoek dwars over je laken leggen bijvoorbeeld.

Misschien is het verstandig om bij een tweede al voor de bevalling een lactatiekundige om raad te vragen. Zij kan dan kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld lecithine te slikken of ze kan zien of er een duidelijke aanleiding is waardoor het de vorige keer mis ging 3 in vijf weken is wel veel, ik kan me voorstellen dat je dat zat wordt!
Dat was ik idd soweiso wel van plan om tzt met een weekje of 20 eens af te spreken met een LK.
Er was toen wel iemand langs geweest, maar die kon niet echt iets vinden aan de aanlegtechniek, dus ik weet het niet.

Mss dat ik net als ticootje slecht reageer op kolven, en daar bo's van krijg. ach, speelt voorlopig nog niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 29 september 2008 @ 08:17:01 #163
94046 PM-girl
pi_61988727
Jojo, wat goed! Veel succes met het proberen!!
*
pi_61990083
zonder kolven gaat het hier inderdaad prima. Geen BO meer gehad.
pi_62024402
Sinds middernacht zit er tussen de voedingen maar 1,5 - 2 uur ipv de normale 3-4 uur . Is dit nu een regeldag? (Ben volledig kapot, geen uur aan een stuk kunnen slapen ). Ben wordt trouwens donderdag 3 weken..
pi_62025883
Ja hoor, klinkt als regelen.

Gister wilde Jen opeens niet meer drinken. Gewoon helemaal niet. Gelukkig vannacht wel. Ik was toch echt even bang dat het gebeurt was.
pi_62025902
het klinkt als een regeldag, Liza Hoe meer je er aan toe geeft, hoe sneller jullie er van af zijn. Sterkte, het is nogal vermoeiend dus je mag best extra lief voor jezelf zijn
pi_62028120
Jojogirl, hoe gaat het inmiddels met het live voeden?

Liza, lastig hoor, die regeldagen....
Even doorbijten nog. Ben je inmiddels al minder misselijk tijdens/na het voeden?

Mibos, wat rot van die spruw.
Hier geen tips, heb er wonder boven wonder nog nooit last van gehad. Ik snap niet hoe, ben nl. best gevoelig voor candida, maar die ellendige spruw heeft Devin en mij gelukkig nooit weten te vinden.
En ja, ik heb afgeklopt voordat ik dit typte
pi_62031786
Heb de indruk dat het regelen al beter wordt, kan dat zo snel? Heb er wel de hele tijd aan toegegeven.
Het misselijk zijn: soms wel soms niet, ik let er wel heel erg op nu van genoeg water te drinken.

Gelukkig wou Jen weer drinken Ticootje, kan me voorstellen dat het even erg eng is als ze niet meer wil!
pi_62032729
Liza, hoe meer je er aan toegeeft, hoe sneller het weer voorbij is inderdaad

Mibos, vervelend he, die spruw. Je kan het beste nog doorgaan met de med. als de spruw allang niet meer zichtbaar is. Officieel zelfs nog 10 tot 14 dagen. (maar ik vond dat zelf toen een hele opgave, weet ik nog wel)
En verder alle hygienische tips, maar die ken je vast wel (voor de zekerheid: zie http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7).
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:40:58 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62033637
Ik heb sinds een aantal dagen last van een zeer pijnlijk wit puntje op mijn tepel. Kan dat een blaar zijn? Afgelopen zondag was mijn borst er erg pijnlijk van, ik kon er niets aan hebben. Onder de douche probeerde ik af te kolven/ de plek weg te masseren, maar dat lukte totaal niet. Toen ben ik in bad gaan zitten en heb Arjan gevraagd Marlien aan te geven. Zij heeft in bad bij mij gedronken en na 2 minuten ofzo was de pijnlijke plek in de borst weg. Waarschijnlijk werd er een melkkanaaltje afgesloten.
Het pijnlijke puntje op de tepel is nog niet weg. Heeft iemand tips? En is het te voorkomen dat ik het weer krijg?

En Mibos, denk je eraan alles regelmatig te wassen wat in aanraking met de mond en de borst komt? En smeer je nog een aantal dagen door, nadat de spruw weg is? Voor de rest weet ik niet wat je nog meer zou kunnen doen... succes, hopelijk ben je er snel vanaf...
-edit: ik zie dat Nebelung ook zoiets zegt
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:59:04 #172
4177 Jojogirl
pi_62043142
Gisteren hebben we voor het eerst geprobeerd om Isis aan te leggen. Ze probeert wel te happen, maar d'r hap is nog niet groot genoeg (ik heb helaas grote borsten en vlakke tepels) en ze zuigt nog niet echt goed als ze dan wel groot hapt. Maar ze lijkt wel nog te weten wat er ongeveer moet gebeuren, dus dat is alvast mooi. Verder heeft ze nu de sonde nog in haar mond zitten en dat zal ook niet helpen, dus die gaan ze vandaag via haar neus laten lopen zodat ze ook wat makkelijker kan happen.
En mij gaat het natuurlijk weer niet snel genoeg, maar als ik nuchter probeer te kijken is dit in elk geval een mooie eerste stap.
pi_62043303
Prachtige eerste stap
Net als met buidelen is bij borstvoeding dat huid-op-huid-contact heel erg belangrijk!

Heb je wel lactatiekundige hulp? Borstvoeding geven aan een kindje met down kan soms net wat lastiger zijn (en ik herinner me jouw vlakke tepels nog, haha. Oh wat erg eigenlijk ) .

Grijs, waar op de tepel zit dat puntje?
pi_62043323
Dat is zeker een mooie eerste stap!! Ze weet in ieder geval zo ongeveer wat ze ermee moet doen, dat is al een grote winst! Ik hoop dat je er snel gewoon zelf kunt voeden!
Helpt het als je je borsten eerst wat afkolft zodat de tepel dan wat meer vrij komt te liggen en de borst wat soepeler wordt?
Amber Mae
pi_62043525
Jojo, een goed begin hoor. Het is echt super dat ze wel ongeveer weet wat ze ermee moet.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:04:27 #176
94046 PM-girl
pi_62044330
Jojo, wat fijn dat je begonnen bent met live voeden! Succes!
*
pi_62045163
Jojo, wat fijn! En een heel goed begin. Dat zou het al zijn voor een kindje zonder het syndroom van Down dat eerst een tijd sondevoeding heeft gehad. Laat staan voor Isis!
pi_62047662
Toch goed nieuws Jojo! En dat moeilijk aanhappen ligt niet aan Isis hoor, heeft Ben ook. Hier ook het vlakke-tepel-probleem. Zonder tepelhoedjes lukt bv niet!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:10:31 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62049586
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:10 schreef nebelung het volgende:
Grijs, waar op de tepel zit dat puntje?
Ongeveer in het midden.

Jojogirl, wat een mooi begin, hopelijk gaat het helemaal goed komen met het drinken!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 23:11:04 #180
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62093591
Het witte puntje is al bijna weg en alleen nog wat gevoelig (niet meer pijnlijk).
pi_62098687
Fijn Grijs!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:47:41 #182
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62103395
Dat is fijn.

Echt gaaf Jojo, dat je langzaam met live voeden kunt beginnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:13:18 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62169550
Demi en nika moesten vandaag naar het CB, met Demi is alles prima in orde, ze loopt zelfs voor in haar ontwikkeling, erg fijn dus.

Helaas gaat het met Nika niet zo goed, ze is inplaats van aangekomen 100 gram afgevallen.
Ik moet nu 2 borstvoedingen vervangen met 2 flesvoedingen en volgende week moet ze 100 gram zijn aangekomen, zo niet dan moet ik de borstvoeding laten vervallen.
Ook moet ze nu 1 papfles krijgen ( ze is 3.5 maand)

ik heb echt zitten janken, dacht dat het zo goed ging, ze is vrolijk, huilt weinig, slaapt goed en haar ontwikkeling gaat ook goed.
In lengte is wel goed gegroeid en ook haar hoofdomtrek is goed.

Waarom laat mijn lichaam Nika nou in de steek.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62169640
is een lactatiekundige bellen niet een idee?
door flesvoedingen te geven ipv borstvoeding loopt je borstvoeding alleen maar verder terug.

In hoeveel tijd is ze trouwens afgevallen? 1 goed volle poep/plasluier weegt zo 100gram, en een voeding is ook minstens 100gram. Dus tussen 2 metingen kan zo 200gram verschil zitten.

Een verplichting van 100gram in een week zijn aangekomen vind ik dus ook best vreemd. Net een ander tijdstip/ander moment in nika haar ritme en dat kan veel meer schelen.

Sterkte!
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:24:13 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62169845
Ze had net voor dat we haar gingen wegen een hele flinke poepluier gehad, wel had ze een half uur daarvoor aan de borst gelegen.
Ik ga idd contact opnemen met een lactatiedescundige, dit kwam echt als een klap voor me, voor mijn gevoel ging het zo ontzettend goed.
En een papfles staat me eigenlijk helemaal tegen.

01-08-08 woog ze 5160 gram
06-10-08 woog ze 5090 gram

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 06-10-2008 14:16:41 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_62169869
Och Snakelady! Jouw lichaam laat Nika niet in de steek, niet verdrietig worden hoor!

Ik ben geen arts, even als disclaimer enzo , maar kunstvoeding is niet voedzamer dan borstvoeding. Waarom je dus in hemelsnaam borstvoeding moet vervangen door kunstvoeding is me een raadsel. Dan zou ik haar liever wat vaker aanleggen, al kan ik me niet voorstellen dat je haar nu te weinig eten zou geven

Ook pap is niet voedzamer dan borstvoeding, een kind is er hooguit eerder door verzadigd waardoor het in wezen dus mínder drinkt.

Misschien is het raadzaam om een lactatiekundige te bellen? Die kan je misschien goede adviezen geven die ook op de lange termijn werken. Nu je kind in een week zwaarder moeten krijgen is wel een heel erg korte-termijn-oplossing.
De borstvoeding laten vallen terwijl je dat liever niet zou doen is écht heel raar. Borstvoeding kan helemaal niet te weinig voedingsstoffen bevatten. Zelfs als jij uitgehongerd en ziek zou zijn dan zou Nika nog steeds voedzame melk krijgen. Als je die voedzame melk gaat vervangen door voedzame kunstmelk dan verandert er dus eigenlijk helemaal niets. Je kan er hooguit méér melk in stoppen maar dat kan met borstvoeding ook

Gewicht is maar één van de graadmeters hè. Groei, activiteit, gezondheid, etc.... het is allemaal belangrijk en als ze het op die vlakken goed doet dan kan het afvallen 101 redenen hebben waarvan te weinig voeding er maar één is.
Misschien was de weegschaal niet helemaal in orde, misschien had ze net geplast of net gedronken, miisschien is ze wat ziekig geweest, noem maar op.

Sterkte, hier kan je echt hulp bij krijgen. Hulp die het CB gewoon uit zichzelf had moeten geven

En nog een keer: jouw lichaam laat Nika niet in de steek!
pi_62169931
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:24 schreef snakelady het volgende:
Ze had net voor dat we haar gingen wegen een hele flinke poepluier gehad, wel had ze een half uur daarvoor aan de borst gelegen.
Ik ga idd contact opnemen met een lactatiedescundige, dit kwam echt als een klap voor me, voor mijn gevoel ging het zo ontzettend goed.
En een papfles staat me eigenlijk helemaal tegen.

25-07-08 woog ze 5160 gram
06-10-08 woog ze 5090 gram
Dat ziet er in mijn ogen eerder uit als een kind dat bij de eerste meting net een lekker volle buik had en bij de tweede meting net alles er uit gepoept/geplast had.
Als het dan ook toevallig zo'n periode is dat het kindje heel erg in de lengte groeit en wat minder in gewicht dan kan het zo maar zo veel schelen.
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:33:47 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62170128
Ik zou iig niet gelijk met kunstvoeding aan de slag gaan.
Gewoon idd een week wat vaker aanleggen en dan volgende week nog eens kijken. Groeit ze dan nog niet kan je altijd nog kijken of er echt iets veranderd moet worden.
Wat doen ze dan met kindjes die de fles krijgen die niet genoeg aankomen? Slagroom voeden ofzo? Het eerste advies is toch 'meer' eten lijkt me?
pi_62170166
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doen ze dan met kindjes die de fles krijgen die niet genoeg aankomen? Slagroom voeden ofzo? Het eerste advies is toch 'meer' eten lijkt me?
Nou precies!
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:36:57 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62170210
dank jullie wel voor de reacties en tips, ik heb het er net ook met mijn man overgehad en die heeft ook gewoon zoiets van, bv doorzetten en meer aanleggen maar zeker niet afbouwen of stoppen als ik dat niet wil.
pi_62170536
Pfff, kan me voorstellen dat je je rot voelt, maar ik sluit me aan bij wat ze hierboven zeggen!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:01:45 #192
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62170806
Wat kun je je dan laten overdonderen door zo'n bezoekje, he?
Maar zolang ze levendig is en verder alles in orde is, zou ik inderdaad niet zondermeer het advies van het cb opvolgen, maar liever overleggen met een lactatiekundige. Of misschien dat vaker aanleggen (zoals je schrijft) ook afdoende is. Succes!
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:02:01 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_62170811
Wat een verschrikkelijke arts! Ik word er weer beroerd van, wij kregen ook zoiets te horen. Een lactatiekundige kan je vast verder helpen. Gewicht alleen zegt zo weinig, en dan ook nog die dwang erachter.
Heb je ook andere artsen op het CB? Dat je eventueel kunt wisselen naar iemand die wel positief is over bv?
*OUD heilige*
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:14:50 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_62171121
nee, we hebben helaas maar 1 arts.

Ons vorige cb was veel fijner, veel meer bv vriendelijk, deze is in zijn geheel een stuk onvriendelijker moet ik zeggen.
Demi tekende poppetjes met een sip mondje ( gewoonweg omdat ze niet ander kon, nu ondertussen wel), toen de vrouw vroeg wie dat was en Demi zei, papa, vroeg ze" Is jou papa vaak boos op jou?"

Maar morgen nemen we contact op met een lactatiedeskundige en ga ik een weegschaal huren om te kijken hoeveel voeding zew binnenkrijgt.
pi_62171174
Overleg dat van die weegschaal ook even met de lactatiekundige.
Mij lijkt dat niet nodig namelijk, volgens mij maak je je daar alleen maar helemaal gek mee.
pi_62171219
bv kindjes volgen ook vaak een andere curve dan fv kindjes. Veel artsen beginnen bij een dipje in de curve al te grijpen naar fv.
  maandag 6 oktober 2008 @ 13:31:57 #197
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_62171607
Hoe oud is Nika? Zo rond de 4 maanden toevallig?
pi_62171956
Je maakt jezelf gek met een weegschaal meid, ik raad het je af

Ik wilde ook net vragen of ze rond de 4 maanden is

Rond de 4 maanden komt er vaak een dip in de groeicurve (viiermaanden dip). Die knik/dip is heel normaal. De eerste maanden groeit een baby op moedermelk vaak heel hard en rond de 4 maanden vervlakt de curve.
pi_62172068
Ik heb op borstvoeding.com zo'n online curve. Ook bij Jen is er een duidelijke dip te zien in de curve. Ik heb er niets over gehoord bij het CB. En Jen is gewoon een lekker gezond spekkie.
pi_62172157
doet ut niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')