Bij vrouwen die geen bv (meer) geven wordt de bo meestal behandeld met antibiotica. Ik zou het even laten zien aan je huisarts.quote:Een borstontsteking (mastitis) is een bacteriële ontsteking van de borst die vooral voorkomt bij vrouwen die borstvoeding geven. Niettemin kan mastitis ook voorkomen bij vrouwen die geen borstvoeding geven of die niet zwanger zijn. Het kan zelfs bij kleine baby's voorkomen, zowel bij jongens als bij meisjes. Niemand weet hoe het precies komt dat sommige vrouwen borstontsteking krijgen en anderen niet.
quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:00 schreef freecell het volgende:
Ik ben een beetje onzeker
Ik heb opeens een totaal andere baby sinds gisteren
Eergisteren was duidelijk een regeldag. Miepen, miepen miepen en exact om de 2 uur drinken. Normaal drinkt hij ook ongeveer om de 2 uur, maar dan zitten er ook altijd wel tussenpozen van 2,5 of 3 uur bij op een dag. Eergisteren niet.
De afgelopen 2 weken zat ik steeds op 9 of 10 voedingen per dag.
-knip andere info-
Gisteren 7!! voedingen van een half uurtje. En daarna nog lekker lang wakker, spelen ouwehoeren. Na een half uurtje in slaap vallen en dan op een gegeven moment weer wakker worden, meer dan 3 uur na de vorige voeding en niet eens meteen brullen van de honger, maar eerst weer vrolijk zijn en spelen enzo
En nou ben ik een beetje onzeker of hij nou wel genoeg eten krijgtEn of ik hem wakker moet maken als er 4 uur of meer tussen zit overdag? (dat was gisteravond zo, toen zat er precies 4 uur tussen en toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want ik wilde zelf ook op bed
)
En vannacht zat er een keer 4 en twee keer 3,5 uur tussenheerlijk geslapen!
We hebben opeens een modelbaby
Ooh, mijn voedvrouw zei dat het door het tochten kwam. Maar dit klinkt idd ook wel logisch.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:21 schreef nebelung het volgende:
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
Dat kou vatten wist ik wel en dat zei ik toen ook tegen haar. Maar ze 'zwoer' het me....quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
je krijgt geen borstontsteking door tocht![]()
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.
steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
In mijn borstontstekingsfasequote:Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
je krijgt geen borstontsteking door tocht![]()
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.
steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
quote:Op zaterdag 27 september 2008 22:32 schreef freecell het volgende:
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap"
Dat was ik idd soweiso wel van plan om tzt met een weekje of 20 eens af te spreken met een LK.quote:Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef owlet het volgende:
Inderdaad Davinia. Een beha, zelfs een goed passende, kan altijd wat afknellen. Zeker als je in je slaap draait enzo. Om het lekken op te vangen kan je dan beter een handdoek dwars over je laken leggen bijvoorbeeld.
Misschien is het verstandig om bij een tweede al voor de bevalling een lactatiekundige om raad te vragen. Zij kan dan kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld lecithine te slikken of ze kan zien of er een duidelijke aanleiding is waardoor het de vorige keer mis ging3 in vijf weken is wel veel, ik kan me voorstellen dat je dat zat wordt!
Ongeveer in het midden.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:10 schreef nebelung het volgende:
Grijs, waar op de tepel zit dat puntje?
Dat ziet er in mijn ogen eerder uit als een kind dat bij de eerste meting net een lekker volle buik had en bij de tweede meting net alles er uit gepoept/geplast had.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:24 schreef snakelady het volgende:
Ze had net voor dat we haar gingen wegen een hele flinke poepluier gehad, wel had ze een half uur daarvoor aan de borst gelegen.
Ik ga idd contact opnemen met een lactatiedescundige, dit kwam echt als een klap voor me, voor mijn gevoel ging het zo ontzettend goed.
En een papfles staat me eigenlijk helemaal tegen.
25-07-08 woog ze 5160 gram
06-10-08 woog ze 5090 gram
Nou precies!quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doen ze dan met kindjes die de fles krijgen die niet genoeg aankomen? Slagroom voeden ofzo? Het eerste advies is toch 'meer' eten lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |