abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61725824
Ik heb vanacht zo'n lol gehad!
Hij had een tijdje geslapen -> voeding, even slapen en toen meldde hij zich alwéér.
Ik denk: jij kan onmogelijk honger hebben mannetje, ik troost je wel anders. -> niet succesvol. Toch honger.
Ik denk: dit is een goed moment voor een flesje afgekolfde melk.
Mannetje over mijn schouder, flesje opwarmen in flessenwarmer, duurt een eeuwigheid, Leander boos, ik troosten.

De Wijkverpleegkundige had gezegd: doe eerst maar 100cc en kijken hoeveel hij daarvan op krijgt.

10 minuten later: melk schoon op, Leander nog honger
Aangelegd op links, 10 minuutjes fanatiek drinken. Gestopt. Over mijn schouder voor een boertje.
Zowaar een boertje. én een hele bulbs melk.
Nieuw truitje aan. En nog stééds honger. Weer aangelegd, 10 minuten gedronken en daarna ging hij weer slapen, wel enigzins mopperig nog, want wat een gedoe zeg ik kon toch ook wel normaal doen?

Samenvatting: als ik hem de borst had gegeven waren we binnen drie kwartier weer in slaap geweest. Nu was het een uur later en ik klaarwakker
Ow, en hij drinkt dus veel, ook lollig om te weten
pi_61726125

Wat een lekker hongerlapje is het!

Wij hebben ook meestal eieren voor ons geld gekozen bij dit soort periodes. Alle alternatieven van flesjes, laten huilen, M. die ging troosten, etc... ze waren allemaal uiteindelijk moeilijker dan R onja met mijn slapende hoofd uit haar bedje plukken, voeden en weer terug leggen.
pi_61726260
Jep, als ze melden omdat ze honger hebben en je moet dan de fles nog gaan maken, tja na 4 minuten heb je een warm flesje een overstuur kind, dat de fles leegklokt en vervolgens de boel eruit gooit omdat ie zich zo druk heeft gemaakt.... Borst is zo makkelijk.

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61726568
Arme Freecell, jeetje, word je er niet een beetje gek van?
Ik hoop echt voor je dat jouw mannetje snel regelmaat vindt!

Hier goed nieuws: ik ben overgestapt op 2 borsten aanbieden per keer: na ongeveer een kwartiertje gaat hij naar de andere borst. Ik heb trouwens nog eens goed gelet op het hap-hap-slik en dat mindert duidelijk al op het einde van dat kwartier (volgens mij, toen ik nog 1 borst gaf, lag hij lang gewoon te zuigen zonder veel binnen te krijgen). Nu krijgt hij dus ook nog de andere borst, en meestal houdt hij het daar ook nog een kwartier vol. Tussendoor, als hij wat minder vlot drinkt, laat ik hem even boeren. Dat werkt, want daarna gaat hij terug frantic op zoek naar meer melk. Na een half uur is hij dan helemaal voldaan, krijgt hij een verse luier en gaat hij netjes weer zijn bed in voor 4 uur.
Ook geleerd: even laten huilen in zijn bedje, hij valt vanzelf in slaap. Tot gisteren namen we hem er altijd weer uit als hij begon te miepen. Daardoor sliep hij dus bijna niet. Nu lekker wel. Wauw, babies zijn leuk .
pi_61727073
Wat fijn, lizaa!
pi_61727435
Oeh Liza, dat gaat lekker

Hier is momenteel wel een regelmaat elke 2 uur een half uur drinken. Ik ben alleen niet zo blij met die regelmaat
Het zou prima te doen zijn, ware het niet dat Leander regelmatig gewoon niet slaapt tussen 2, 3 of 4 voedingen. Dus dan kan je in huis enzo gewoon niks doen, want als hij niet slaapt, verveelt hij zich dood in zin bedje -> woest huilen en ik de box mag nog niet ivm zijn temperatuur.

Nuja, hij ligt nu voor het eerst vandaag langer dan een kwartier in zijn bedje, klaarwakker, dat wel
pi_61730805
En in een omslagdoek in de box, mag dat ook niet?
pi_61732729
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:06 schreef mrien het volgende:
En in een omslagdoek in de box, mag dat ook niet?
Niet echt handig nog. Zelfs nog liever niet teveel bij anderen dan papa en mama op de arm en dat lijkt me warmer dan in de box.
Als hij een weekje zijn temp. goed vast houdt worden we er denk ik wel wat soepeler mee hoor maar tot nu toe zit hij elke week nog wel ergens even flink onder zijn temp. Al gaat het wel steeds beter gelukkig
pi_61732911
Slaapt hij niet in de draagdoek? Dan ben je toch een klein beetje mobiel om iets te doen in huis? En anders Tara commanderen? En dat woest huilen, hoe lang doet hij dat (misschien is het zoals bij Ben maar een paar minuutjes? Al is hij niet echt woest, eerder knorrig). Hij wordt niet rustiger als je hem een minuutje of 5 laat brullen?
pi_61733235
Als ik hem langer laat brullen loopt hij paars aan, dat ís op zich een verandering, maar niet echt een positieve
Nope dus, hij wordt niet rustiger als je hem laat huilen.

In de draagdoek slaapt hij inderdaad wel, dat heb ik dus ook heel vaak, maar als hij te lang in de draagdoek ligt, koelt hij wat af. Dus ik ga niet de hele dag met hem rondsjouwen.
pi_61733354
Elke 2 uur drinken klinkt mij niet vreemd in de oren hoor Freecell.

En een slaapzakje?? En dan lekker in de box met een muziekmobiel, dat vond Jen toen ze heel klein was ook al leuk.
pi_61733587
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:48 schreef Ticootje het volgende:
Elke 2 uur drinken klinkt mij niet vreemd in de oren hoor Freecell.

En een slaapzakje?? En dan lekker in de box met een muziekmobiel, dat vond Jen toen ze heel klein was ook al leuk.
Das nog wel een goed idee
Ik wilde sowieso eigenlijk al een slaapzakje met mouwen aanschaffen, maar dit is daar idd een goede reden voor! En dan desnoods nog een warm kruikje erbij, dan moet het wel lukken!

Al heb ik het idee dat hij ook gewoon veel mama-honger heeft hoor
  donderdag 18 september 2008 @ 21:07:27 #88
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61740771
Liza! Babies zijn superleuk!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61768686
Ik heb een blaar

Vannacht was hels, ik denk dat Devin geinspireerd is geraakt door Leander ofzo.
De eerste keer dat hij wakker werd was om 1:30 uur. Aangelegd en hij dronk en dronk en dronk... Weer terug in bed gelegd en een half uur later kwam hij weer. Gillen als een gek, maar zijn speen, de fles of papa konden hem niet troosten. Mijn borsten wel, maar ik snapte niet dat hij zo snel weer wilde drinken. En ook weer zo lang! Toen ik hem loskoppelde werd hij hysterisch, maar de borst bood wederom troost.
Dit alles heeft zich nog 3 keer herhaald en van slapen is weinig meer gekomen. ook omdat hij vanaf half 6 bij ons in bed heeft gelegen, non-stop lurkend aan mij Het was net zo'n huilpop met speen, zodra hij niet meer kon drinken/sabbelen/zuigen aan me werden we doofgegild.
Nu dus een blaar. En het gekke is dat hij vanavond zonder gedronken te hebben heerlijk is gaan slapen. Raar hoor....
.... met gevoel voor drama....
pi_61768788
Kersjes, wat vervelend!
Gaat het al weer wat beter met de blaar? (melkblaar op het uiteinde van een melkkanaaltje of een blaar door wrijving?)
pi_61769155
Echt door wrijving aan de rand van mijn tepelhof. En in zijn manie met pogingen me helemaal op te slobberen heeft hij met zijn tandjes de boel ook wat schraler gemaakt, hij was ook zo overstuur!
Omdat hij al sinds vanochtend niet meer bij me gedronken heeft valt het gelukkig wel mee verder.
pi_61769679
Ah gos, arme jullie! Gelukkig is hij weer de oude. Wat kan je soms toch voor raadsels staan met zo'n nog niet pratende hummel!
pi_61779476
Freecell, je verhaal klinkt erg bekend. Anna heeft maanden lang om de twee uur een voeding gehad (van 1 uur en 45 minuten). Ik vond het heel zwaar, steeds weer klaar staan, nooit rustig kunnen douchen, voortdurend luisteren of je weer 'moet'. Het werd veel makkelijker toen ik me erbij neer legde, dat het niet anders was. Toen ze een maand of drie was begonnen we met het meer aanbrengen van regelmaat en meer slaapjes invoeren. Dat scheelde wel.

De eerste keer op het CB (bij de arts, daarvoor was ik bij de wvk) kreeg ik te horen dat ik maar 'gewoon' kv moest gaan geven. Anna was veel te weinig gegroeid. Door hulp van een lactatiekundige kon ik de voedingen effectiever laten voorlopen, waardoor ze wel genoeg binnen kreeg. Ook later vaak problemen gehad met de productie en veel extra moeten kolven. Fijn dat Leander zo goed groeit. Door jou!! En anders kun je altijd Tara voor je zien, als Leander een beetje op hem lijkt, blijft hij onder alle lijntjes hangen.

Arme Devin, zo overstuur, weet je wat het is geweest?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61825165
Volgens mij hebben we hier regeldagen...
Hij meldt zich sinds gisterochtend tot de vorige voeding elke 2 uur en drinkt dan ook wat langer (en helaas wat minder krachtig en fanatiek). Ik begon net te wennen aan elke 2-3,5 uur, maar de luxe van 3 uur zit er niet meer bij.
Vannacht was dan ook niet grappig. En vandaag is hij huilerig, wil alleen maar in de draagdoek of aan de borst. Ik heb er helemaal pijnlijke tepels van (daar waar je tepels grenzen aan de tepelhof)

Hij slaapt nu al een hele tijd in de draagdoek en er zit nu al weer iets meer dan 2,5 uur tussen en hij lijkt nog niet wakker te worden, dus misschien gaat het weer de goede kant op

Ben benieuwd of hij vannacht/morgen weer wat relaxter is.

We zijn gisteren en eergisteren trouwens wel beide dagen vrij lang van huis geweest op familiebezoek, daar kan hij natuurlijk ook nog door ontregeld zijn...
pi_61825314
Hier gisteren ook een dag familiebezoek. Ben slaapt er juist (toeval?) langer door.
Vorige nachten waren ook pijnlijk, 1uur, 2 uur, 3 uur tussen, een uur liggen brullen, ontroostbaar, ...
Maar vannacht dus blokken van 4,5 - 5,5 uur. Ik voel me eindelijk weer een heel klein beetje fitter.
pi_61825535
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:52 schreef OooLizaooO het volgende:
Hier gisteren ook een dag familiebezoek. Ben slaapt er juist (toeval?) langer door.
Vorige nachten waren ook pijnlijk, 1uur, 2 uur, 3 uur tussen, een uur liggen brullen, ontroostbaar, ...
Maar vannacht dus blokken van 4,5 - 5,5 uur. Ik voel me eindelijk weer een heel klein beetje fitter.
Lekker dat je weer wat bijkomt!

Ik heb echt het gevoel dat mijn wallen op mijn tenen hangen en ben extreem huilerig (familietrekje bij alle vrouwen in onze familie, als ze moe zijn, gaan ze huilen). En tussen de middag even slapen kan ook niet, want TARA is op college en Leander wil alleen maar in de draagdoek en niet in zijn bedje of ons bed.
Vanavond maar héél vroeg op bed. Desnoods laat ik TARA een kolf-flesje geven en ga ik zelf slapen.
pi_61825571
Freecell, ik ken het hoor. Ik ga als ik thuis kom ook eerst een uurtje liggen... Vanmorgen ben ik ook een uurtje langer blijven liggen. Boos worden op zo'n kleintje heeft geen zin, ik heb me er maar bij neergelegd dat ze een keer of 5 wakker is 's nachts. Ik denk dat de grootste reden daarvoor is dat ze overdag nauwelijks drinkt.
pi_61825644
Balen dat het ritme net omgedraaid lijkt..... 's Nachts 5x is echt niet tof Ik vind elke 2 uur (keer of 3 dus) al veel!

Boos worden heeft inderdaad geen zin, al is het soms best frustrerend al hij weer niet in zijn bedje wil slapen of weer wil drinken terwijl je voor je gevoel net afgekoppeld hebt. Ik mopper dan maar op de pc die traag is of op het brood dat op is en blijf lief tegen Leander

Hij begint nu toch wel wat wakkerder te worden, de vorige voeding was om 12:05, dus eindelijk weer 3 uur, woehoe!
pi_61825698
Pfff arme freecell! Dat afkolven en Tara een flesje laten geven zodat jij even kan gaan liggen lijkt me een goed idee, dan kan je toch een béétje bijtanken...
pi_61825882
Wij deden het elke avond hoor. Ik kolfde af voordat ik ging slapen, M. gaf dan lekker een flesje. Zo kon ik een beetje voorraad opbouwen en Jen zat echt goed vol als ze naar bed ging.
pi_61828621
Ik kom even om het hoekje kijken, met een vraag: het is handig om zoogcompressen in huis te hebben voor na de bevalling. Welke kan ik dan het beste kopen? Is er een topmerk op compressengebied? Hebben jullie goede ervaringen met het één of het ander?
pi_61828801
Jore ik ben begonnen met wegwerpcompressen, ik geloof van de etos en kruidvat,ook van de Hema geprobeerd.Uiteindelijk had ik de katoenen wasbare van Avent, die bevielen mij het beste. Hetis ook weer iets dat je moet uit proberen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_61829265
Bedankt! Als ik eerst een pak wegwerpcompressen koopt komt het vast wel goed, dus. Fijn!
pi_61829402
Ennuh, die compressen hielden het bij mij niet tijdens het voeden, dan stopte ik altijd een spuugdoekje of hydrofiel luier in mijn bh.
  maandag 22 september 2008 @ 17:29:47 #105
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_61829516
Ik gebruik altijd die van Natusan, ze zijn wel prijzig maar ze blijven tenminste op de juiste plek zitten. Sommige zoogcompressen (koffiepads noem ik ze altijd) hebben ook wel een plakstripje om ze op de plek te houden, maar als je gaat voeden dan haal je ze uit je bh en dan blijven ze overal aanplakken (in je haar bijvoorbeeld )
pi_61832136
Ik heb die van thermobaby en vind die wel ok . Dun maar kunnen toch veel vocht aan .
pi_61835535
Jore, ik vond die van Natusan absoluut het fijnst!
Daarna die van het Kruidvat, die waren vaak in de aanbieding en dat betekende inslaan. Die van de Hema vond ik persoonlijk minder, vooral omdat je daarbij niet zo goed kan zien wat voor en wat achter is. Zeker niet als je toch al oververmoeid bent. En je bril niet ophebt. En je kind keihard huilt
Vanaf een week of 32 in de zwangerschap verloor ik trouwens al zoveel melk dat ik al af en toe zoogcompressen nodig had.
En wat Jelief zegt: tijdens het voeden een spuugdoekje in de bh aan de kant waar je op dat moment niet voedt. Anders raak je wel heeeeel snel door je vooraad compressen heen!
Sommige vrouwen hebben veel baat bij Lilypadz, maar die werken niet bij iedereen even goed kan ik je melden...
pi_61837591
Ik heb die van Avent, maar die zijn heel duur
Ga van de week die van Natusan halen en die eens proberen
De goedkope lekten direct door, niet handig
De LilyPadz heb ik ook, maar die houden het helaas niet bij mij
De wasbare van Avent heb ik ook, maar die waren ook snel aan het lekken
Hopelijk kan ik straks - ooit - nog eens zonder die dingen
Zeker 's nachts is het een ramp, als ik 's ochtends wakker wordt is dat regelmatig met nat t-shirt en doorweekte compressen
pi_61837973
Ik heb wel een paar proefpakjes van Avent bedenk ik me net. En Natusan dus, zal ik onthouden! Het is toch weer hele bijzondere materie, borstcompressen. Wat je al niet bijleert als je zwanger bent.
Ik verlies ook al wat (doorzichtig) vocht uit mijn borsten. Ik ben 22 weken zwanger Ik had niet echt door hoe erg het was totdat ik het laken (en de molton) eens goed bestudeerde... Nouja.
pi_61843522
Natusan is heerlijk, maar wel achterlijk duur. Die van kruidvat vond ik hard en vervelend en je ziet ze zitten.
Die van de AH zijn qua zachtheid en kwaliteit vergelijkbaar met die van Natusan maar per pak 2,- ipv 3,- !

Als ik van huis ga gebruik ik altijd lilypadz en dat bevalt perfect! Ik moet ze alleen niet elke dag de hele dag gebruiken, dan worden mijn tepels wat gevoelig.
Als je geen gevoelige tepels hebt zijn lilypadz wrs dé perfecte oplossing. 1x 20,- en ze gaan héél lang mee!

En ik lekte al vanaf het begin van de zwangerschap, dus dat is niet abnormaal hoor met 22 weken
Moet ik wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap als ik bijna ongesteld werd ook wel wat eruit kon drukken. En dat terwijl ik dus nog geen kinderen had.
pi_61843560
Jore, hydrofieldoeken in de kraamperiode was het enige dat mij een beetje drooghield.

Verder vind ik die van natusan het fijnste.
pi_61844615
Ik gok dat die van Avent duurder zijn dan die van Natusan
Die van Avent zijn 9,95 voor 50 stuks (prenetal)
Maar als deze op zijn ga ik ook die van Natusan maar eens proberen
pi_61844658
natusan is 3 euro.
  dinsdag 23 september 2008 @ 16:53:46 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_61853677
Ik gebruik altijd die van DA. Ik had ook wasbare pads (toen ik Judith voedde), maar die kan ik helaas niet terugvinden. Ik lek trouwens niet meer zoveel, 's nachts doe ik nu zonder.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_61870077
die wasbare pads lekte ik meteen doorheen...
pi_61870216
In het begin lekte ik door al mijn pads heen
pi_61870246
Ja, dat dus. Vandaar de hydrofieldoeken....

Jelief, jij geeft ook nog bv aan Emma toch? Ga jij tandemen?
pi_61892605
Ik val even binnen. Is het mogelijk om borstontsteking te krijgen zonder dat je bv geeft?
Even voor de goede orde: 'tis alweer ruim anderhalf jaar terug dat ik stopte met bv geven.

Dit zijn mijn symptomen:
- linkerborst voelt naar aan, soort koud gevoel en tegelijkertijd warm. het trekt door onder mijn oksel.
- ik voel me niet lekker
- het komt en gaat, zet dus niet door. ( toen ik het kreeg met bv geven, werd het steeds erger )
- ik lek af en toe vocht

ik vraag het hier, omdat ik het op internet niet kan vinden.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61892793
Zeker kan dat.

Zie hier: http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html
quote:
Een borstontsteking (mastitis) is een bacteriële ontsteking van de borst die vooral voorkomt bij vrouwen die borstvoeding geven. Niettemin kan mastitis ook voorkomen bij vrouwen die geen borstvoeding geven of die niet zwanger zijn. Het kan zelfs bij kleine baby's voorkomen, zowel bij jongens als bij meisjes. Niemand weet hoe het precies komt dat sommige vrouwen borstontsteking krijgen en anderen niet.
Bij vrouwen die geen bv (meer) geven wordt de bo meestal behandeld met antibiotica. Ik zou het even laten zien aan je huisarts.
Variety is the spice of life
pi_61892863
Dankje wel Nebelung, o alwetende
bij het bvtopic denk ik altijd aan jou en je usericon
pi_61894166
Mijn tepels zijn inmiddels zindelijk.

En de LilyPadz vond ik erg fijn voor als ik even ergens heen moest. Minder zichtbaar in mijn kleding. Maar overall vond ik compressen vele malen fijner. Kruidvat huismerk hier. Lekker goedkoop, want ze waren niet aan te slepen. Net als de badhanddoeken voor in bed trouwens, om te voorkomen dat ik m'n hele matras vollekte. En als ik 's nachs opstond om Thomas uit z'n bedje te halen voor een voeding *drup*drup*drup op het laminaat.

Maar na een maand of vier, vijf was het gelukkig over. Nu drup ik alleen nog na een regeldag.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61896055
Ik heb ook heel lang gedrupt idd. Eerst veel hemapads gebruikt. Maargoed, die waren ook niet aan te slepen. Letterlijk, want de enige hema in de buurt is met de bus een half uurtje en de bushalte is dan een kwartier fietsen Dussuh... kruidvat deed het dan prima voor mij.
pi_61896919
Ik drup helemaal niet zoveel
Af en toe lek ik een heel klein beetje in mijn pad, maar meestal kan ik 1 pad een voeding of 3 gebruiken

Zelfs toen ik op de derde dag ongelofelijke stuwing had ging het niet druppen uit zichzelf, ook niet onder de douche. Leander moet er eerst met zijn mond in de buurt komen en even sabbelen. (dan verslikte hij zich trouwens wel eens door de hoeveelheid, want dan ga ik ook in één keer los ) Als hij halverwege een voeding opeens loslaat krijg je wel extreem domme taferelen. Ik heb mezelf én Leander zo al meermalen in een oog gespoten
pi_61898351
Freecell dat klinkt bekent. Als Jen aan het drinken is laat ze soms ook los precies als het TSR komt.

En als er net een kat irritant komt doen als Jen ligt te drinken krijgt die ook een plens in zn gezicht.
pi_61898533
De vraag is dan, vindt de kat het lekker?
pi_61898543
Ik vind die van Etos en Hema erg fijn want lekker zacht
Ik ben nu de hele dag tepelschijfvrij, lek helemaal niet meer eigenlijk. Ik heb nu alleen nog bij een voeding 1 nodig om leksels om te vangen maar dat wordt ook steeds minder, ik heb namelijk amper meer een toeschietreflex rechts..een bijzondere gewaarwording
Saartje
pi_61898550
Mijn kat lustte het niet iig Het schijnt ook niet eens gezond te zijn voor katten, las ik pas ergens
Saartje
pi_61898715
Nou, ik spuit het zeg maar naar de kat toe, dus hij schrikt ervan. Het is inderdaad niet de bedoeling dat de kat mijn melk gaat drinken.

Ik lek ook niet mee, zelfs niet tijdens het voeden waar voorheen de andere borst ook altijd begon te lekken.
pi_61917656
De kat van mijn schoonouders vond het lekker. Die zat steeds bij m'n borsten te snuffelen en gaf me kopjes. Hij ging zelfs met zn pootjes "masseren".
edit: niet dat ik hem liet drinken, hoor! auw...
pi_61919604
Hier lusten de katten ook geen mensen-melk Netjes op een schoteltje gegoten; maar nee hoor; ze halen er hun neus voor op!

Ik loop overigens vrijwel elke ochtend nog aardig leeg in bed met m'n rechterborst. Alleen wil ik snachts gewoon niet met bh slapen op padz op z'n plek te houden; lijkt me dat dat een beetje ontstekingsgevoelig werkt, en ik vind het zelf ook niet prettig. Dus hydrofieldoeken erbij; en heb zodoende ook nog steeds een zeiltje in bed nog vanuit de laatste-loodjes+kraam-periode.
Had vorige week zelfs met kolven dat toen ik de kolf eraf haalde voor een kleine tussenpauze dat er een straaltje bleef doorlopen?
Ik drup iig nog steeds; en gebruik de hema-pads, die vind ik wel fijn, alleen kunnen aardig zichtbaar zijn onder een dun shirtje.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61925106
Klopt Llewella, dat is ontstekingsgevoelig. Want dan lig je de hele nacht met je campina in een natte bh/pad. Bij mij heeft dat wel 'ns tot ontsteking geleid.
pi_61925455
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
pi_61926373
idd; ik blijf erg opletten of dat er niks verstopt zit of wat; of probeer dat voor te blijven althans (goed masseren als ik ook maar iets voel; en dus geen bh in bed in de nacht of die verkeerd zit).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61938535
Ik word hier de laatste tijds kotsmisselijk tijdens het voeden . Heeft nog iemand dat gehad?
Verder draag ik normaal gezien nooit 's nachts een BH, maar nu sinds de borstvoeding wel. Ik weet niet goed hoe ik anders de stroom melk moet opvangen. Heb het geprobeerd met 'n tetradoek etc, maar het resulteerde toch in een doorweekt slaapkleedje + lakens. Nu moet ik vaak 's nachts mijn zoogcompressen nog vervangen, maar zo kan ik het toch min of meer in toom houden...
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:53:00 #135
94046 PM-girl
pi_61940351
Liza, dat herken ik niet, misselijk worden tijdens het voeden. Is het ook meteen over zodra je stopt? Ben je er ook duizelig bij?
Drink je genoeg voor/tijdens het voeden?
*
pi_61940603
Liza, ik herken het niet van mezelf maar wel van een vriendin. Die werd echt een beetje naar van het shot oxytocine en/of het gevoel van de toeschietreflex.
Volgens mij is het bij haar wel minder geworden door de tijd heen tot ze er helemaal geen last meer van had.
pi_61944926
Yep, ik herken dat. Heb het zelf ook gehad. Ik had het vooral in het begin dat ik voedde en later helemaal niet meer.

Even wat eten en drinken tijdens het voeden hielp hier.
pi_61947981
Ik word wel loom en slaperig tijdens het voeden, maar niet misselijk.

Even een crosspost van mij uit het babietjestopic:
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:00 schreef freecell het volgende:
Ik ben een beetje onzeker
Ik heb opeens een totaal andere baby sinds gisteren

Eergisteren was duidelijk een regeldag. Miepen, miepen miepen en exact om de 2 uur drinken. Normaal drinkt hij ook ongeveer om de 2 uur, maar dan zitten er ook altijd wel tussenpozen van 2,5 of 3 uur bij op een dag. Eergisteren niet.

De afgelopen 2 weken zat ik steeds op 9 of 10 voedingen per dag.

-knip andere info-

Gisteren 7!! voedingen van een half uurtje. En daarna nog lekker lang wakker, spelen ouwehoeren. Na een half uurtje in slaap vallen en dan op een gegeven moment weer wakker worden, meer dan 3 uur na de vorige voeding en niet eens meteen brullen van de honger, maar eerst weer vrolijk zijn en spelen enzo

En nou ben ik een beetje onzeker of hij nou wel genoeg eten krijgt En of ik hem wakker moet maken als er 4 uur of meer tussen zit overdag? (dat was gisteravond zo, toen zat er precies 4 uur tussen en toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want ik wilde zelf ook op bed )
En vannacht zat er een keer 4 en twee keer 3,5 uur tussen heerlijk geslapen!

We hebben opeens een modelbaby
pi_61948552
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:21 schreef nebelung het volgende:
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
Ooh, mijn voedvrouw zei dat het door het tochten kwam. Maar dit klinkt idd ook wel logisch.
pi_61948590
je krijgt geen borstontsteking door tocht
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
pi_61948702
Ik denk dat we hier door het oog van de naald zijn gekropen... Afgelopen donderdag vreesde ik het ergste: harde plek, pijn in de borst en ik voelde me kotsmisselijk. Nu voel ik me nog steeds ziek, maar harde plek is weg en geen pijn meer

Liza, ik had die misselijkheid in het begin ook wel eens. Meer drinken tijdens en na het voeden, dat werkt echt!
pi_61948944
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
Dat kou vatten wist ik wel en dat zei ik toen ook tegen haar. Maar ze 'zwoer' het me....
pi_61949057
Ik drink al veel tijdens het voeden. Zal er op letten om het ook voor en na te doen en een snackje klaar te leggen .
pi_61949129
Liza, ik was nog wat vergeten.
Noten, vooral amandelen, werken goed tegen misselijkheid, zijn makkelijk en lekker weg te snacken en bevatten ook nog eens allemaal stoffen die (zeker als pas bevallen vrouw) erg goed zijn voor de gezondheid
pi_61950239
Ok! Zal ik ook eens inslaan !
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:37:45 #146
94046 PM-girl
pi_61950672
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:

In mijn borstontstekingsfase heb ik zelf wel een rem op het zwemmen gezet, omdat ik daarna in de kou stond om te kleden. Voor mijn gevoel en dat van de huisarts en lactatiekundige had die kou wel wat te maken met de ontsteking.
Maar of het dat echt geweest is, zullen we nooit weten. Feit is dat ik het afgelopen jaar geen ontstekingen meer gehad heb, EN niet meer gezwommen heb
*
pi_61950778
zou dat niet kunnen komen omdat zwembaden gigantische bacteriebronnen zijn?

door de warme lucht gaan je porien etc open, dus kan alles zo naar binnen 'zwemmen'
door de kou erna gaan die porien en melkkliertjes weer wat dichter en kunnen de bacterien moeilijker eruit.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:17:07 #148
94046 PM-girl
pi_61958936
Dat zou ook kunnen p_iglet. Ik heb het destijds echt gegooid op het (naar nu blijkt) misverstand van kou---> ontsteking. Ik voelde mijn borsten ook meteen daarna pijnlijk worden, maar waarschijnlijk was er dan al een opkomende ontsteking gaande, die dan door de kou voelbaarder werd.
*
pi_61960618
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "
pi_61969673
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:32 schreef freecell het volgende:
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "

Jeetje, jij bent wel een echte fontein !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')