abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61898543
Ik vind die van Etos en Hema erg fijn want lekker zacht
Ik ben nu de hele dag tepelschijfvrij, lek helemaal niet meer eigenlijk. Ik heb nu alleen nog bij een voeding 1 nodig om leksels om te vangen maar dat wordt ook steeds minder, ik heb namelijk amper meer een toeschietreflex rechts..een bijzondere gewaarwording
Saartje
pi_61898550
Mijn kat lustte het niet iig Het schijnt ook niet eens gezond te zijn voor katten, las ik pas ergens
Saartje
pi_61898715
Nou, ik spuit het zeg maar naar de kat toe, dus hij schrikt ervan. Het is inderdaad niet de bedoeling dat de kat mijn melk gaat drinken.

Ik lek ook niet mee, zelfs niet tijdens het voeden waar voorheen de andere borst ook altijd begon te lekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61917656
De kat van mijn schoonouders vond het lekker. Die zat steeds bij m'n borsten te snuffelen en gaf me kopjes. Hij ging zelfs met zn pootjes "masseren".
edit: niet dat ik hem liet drinken, hoor! auw...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_61919604
Hier lusten de katten ook geen mensen-melk Netjes op een schoteltje gegoten; maar nee hoor; ze halen er hun neus voor op!

Ik loop overigens vrijwel elke ochtend nog aardig leeg in bed met m'n rechterborst. Alleen wil ik snachts gewoon niet met bh slapen op padz op z'n plek te houden; lijkt me dat dat een beetje ontstekingsgevoelig werkt, en ik vind het zelf ook niet prettig. Dus hydrofieldoeken erbij; en heb zodoende ook nog steeds een zeiltje in bed nog vanuit de laatste-loodjes+kraam-periode.
Had vorige week zelfs met kolven dat toen ik de kolf eraf haalde voor een kleine tussenpauze dat er een straaltje bleef doorlopen?
Ik drup iig nog steeds; en gebruik de hema-pads, die vind ik wel fijn, alleen kunnen aardig zichtbaar zijn onder een dun shirtje.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61925106
Klopt Llewella, dat is ontstekingsgevoelig. Want dan lig je de hele nacht met je campina in een natte bh/pad. Bij mij heeft dat wel 'ns tot ontsteking geleid.
pi_61925455
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
Variety is the spice of life
pi_61926373
idd; ik blijf erg opletten of dat er niks verstopt zit of wat; of probeer dat voor te blijven althans (goed masseren als ik ook maar iets voel; en dus geen bh in bed in de nacht of die verkeerd zit).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61938535
Ik word hier de laatste tijds kotsmisselijk tijdens het voeden . Heeft nog iemand dat gehad?
Verder draag ik normaal gezien nooit 's nachts een BH, maar nu sinds de borstvoeding wel. Ik weet niet goed hoe ik anders de stroom melk moet opvangen. Heb het geprobeerd met 'n tetradoek etc, maar het resulteerde toch in een doorweekt slaapkleedje + lakens. Nu moet ik vaak 's nachts mijn zoogcompressen nog vervangen, maar zo kan ik het toch min of meer in toom houden...
  vrijdag 26 september 2008 @ 20:53:00 #135
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61940351
Liza, dat herken ik niet, misselijk worden tijdens het voeden. Is het ook meteen over zodra je stopt? Ben je er ook duizelig bij?
Drink je genoeg voor/tijdens het voeden?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61940603
Liza, ik herken het niet van mezelf maar wel van een vriendin. Die werd echt een beetje naar van het shot oxytocine en/of het gevoel van de toeschietreflex.
Volgens mij is het bij haar wel minder geworden door de tijd heen tot ze er helemaal geen last meer van had.
pi_61944926
Yep, ik herken dat. Heb het zelf ook gehad. Ik had het vooral in het begin dat ik voedde en later helemaal niet meer.

Even wat eten en drinken tijdens het voeden hielp hier.
Variety is the spice of life
pi_61947981
Ik word wel loom en slaperig tijdens het voeden, maar niet misselijk.

Even een crosspost van mij uit het babietjestopic:
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:00 schreef freecell het volgende:
Ik ben een beetje onzeker
Ik heb opeens een totaal andere baby sinds gisteren

Eergisteren was duidelijk een regeldag. Miepen, miepen miepen en exact om de 2 uur drinken. Normaal drinkt hij ook ongeveer om de 2 uur, maar dan zitten er ook altijd wel tussenpozen van 2,5 of 3 uur bij op een dag. Eergisteren niet.

De afgelopen 2 weken zat ik steeds op 9 of 10 voedingen per dag.

-knip andere info-

Gisteren 7!! voedingen van een half uurtje. En daarna nog lekker lang wakker, spelen ouwehoeren. Na een half uurtje in slaap vallen en dan op een gegeven moment weer wakker worden, meer dan 3 uur na de vorige voeding en niet eens meteen brullen van de honger, maar eerst weer vrolijk zijn en spelen enzo

En nou ben ik een beetje onzeker of hij nou wel genoeg eten krijgt En of ik hem wakker moet maken als er 4 uur of meer tussen zit overdag? (dat was gisteravond zo, toen zat er precies 4 uur tussen en toen heb ik hem maar wakker gemaakt, want ik wilde zelf ook op bed )
En vannacht zat er een keer 4 en twee keer 3,5 uur tussen heerlijk geslapen!

We hebben opeens een modelbaby
pi_61948552
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:21 schreef nebelung het volgende:
Het is dan niet de melk die je lekt dat leidt tot een ontstekingsreactie, maar de druk van de beha op een melkkanaaltje (waardoor die verstopt kan raken, waardoor er geen doorstroming meer is en de melk lekt dan terug in het weefsel en dat veroorzaakt de ontstekingsreactie).
Ooh, mijn voedvrouw zei dat het door het tochten kwam. Maar dit klinkt idd ook wel logisch.
pi_61948590
je krijgt geen borstontsteking door tocht
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
pi_61948702
Ik denk dat we hier door het oog van de naald zijn gekropen... Afgelopen donderdag vreesde ik het ergste: harde plek, pijn in de borst en ik voelde me kotsmisselijk. Nu voel ik me nog steeds ziek, maar harde plek is weg en geen pijn meer

Liza, ik had die misselijkheid in het begin ook wel eens. Meer drinken tijdens en na het voeden, dat werkt echt!
.... met gevoel voor drama....
pi_61948944
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:
Net zo min als je geen blaasontsteking krijgt door tocht, en geen verkoudheid van zonder jas naar buiten.

steriele borstontsteking komt door wat nebelung zegt, vaan een obstructie ergens door.
En een virale of bacteriele ontsteking doordat die virussen of bactieren ergens komen waar ze niet horen en gaan ontsteken.
(zoals met een verkoudheid, virus op je slijmvliezen, of blaasontsteking, bacterie via je plasbuis naar je blaas)
Dat kou vatten wist ik wel en dat zei ik toen ook tegen haar. Maar ze 'zwoer' het me....
pi_61949057
Ik drink al veel tijdens het voeden. Zal er op letten om het ook voor en na te doen en een snackje klaar te leggen .
pi_61949129
Liza, ik was nog wat vergeten.
Noten, vooral amandelen, werken goed tegen misselijkheid, zijn makkelijk en lekker weg te snacken en bevatten ook nog eens allemaal stoffen die (zeker als pas bevallen vrouw) erg goed zijn voor de gezondheid
.... met gevoel voor drama....
pi_61950239
Ok! Zal ik ook eens inslaan !
  zaterdag 27 september 2008 @ 13:37:45 #146
94046 PM-girl
pi_61950672
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:53 schreef p_iglet het volgende:

In mijn borstontstekingsfase heb ik zelf wel een rem op het zwemmen gezet, omdat ik daarna in de kou stond om te kleden. Voor mijn gevoel en dat van de huisarts en lactatiekundige had die kou wel wat te maken met de ontsteking.
Maar of het dat echt geweest is, zullen we nooit weten. Feit is dat ik het afgelopen jaar geen ontstekingen meer gehad heb, EN niet meer gezwommen heb
*
pi_61950778
zou dat niet kunnen komen omdat zwembaden gigantische bacteriebronnen zijn?

door de warme lucht gaan je porien etc open, dus kan alles zo naar binnen 'zwemmen'
door de kou erna gaan die porien en melkkliertjes weer wat dichter en kunnen de bacterien moeilijker eruit.
  zaterdag 27 september 2008 @ 21:17:07 #148
94046 PM-girl
pi_61958936
Dat zou ook kunnen p_iglet. Ik heb het destijds echt gegooid op het (naar nu blijkt) misverstand van kou---> ontsteking. Ik voelde mijn borsten ook meteen daarna pijnlijk worden, maar waarschijnlijk was er dan al een opkomende ontsteking gaande, die dan door de kou voelbaarder werd.
*
pi_61960618
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "
pi_61969673
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 22:32 schreef freecell het volgende:
Vanavond liet Leander net tijdens de TSR los en TARA zat naast mij te lezen.
Mooi dat hij een flinke straal in zijn gezicht kreeg
Je kon mij echt opvegen en hij zat echt zo te kijken van "wat is de grap "

Jeetje, jij bent wel een echte fontein !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')