abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61970613
Vond hij het lekker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_61973466
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:52 schreef YPPY het volgende:
Vond hij het lekker.
Ik mistte zijn mond helaas
  zondag 28 september 2008 @ 17:40:09 #153
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_61974901
Ik heb ook nog wel een leuk verhaal ...

Was op Aruba met een 8 weken oude Stella op bezoek bij opa en oma, en was vergeten pads in te doen. Bleek ik totaal nat gelekt te zijn. Dus ik aan mijn directe omstanders gevraagd waarom niet iemand mij even gewaarschuwd had, waarom iedereen mij voor lul liet staan ...

Dachten ze dat ik gewoon een natte bikini aanhad ofzo, niemand die er daar van op kijkt als je daar met twee natte borstplekken in een T-shirt rondloopt, iedereen denkt dat je net gezwommen hebt . Dus ehm, gewoon naar Aruba gaan, heb je niks geen pads nodig .
  zondag 28 september 2008 @ 17:40:26 #154
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_61974904
freecell
  zondag 28 september 2008 @ 18:37:24 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61976214
Wacht ff hoor, voor de duidelijkheid. het is dus beter om zonder bh te slapen, maar een paar hydrofieldoeken strategisch in je bed te leggen?

bij een evt. volgende wilde ik nl niet weer na 4 mnd stoppen door semi-continue bo's, (3 in 5 wk, toen was het klaar) dus alles wat zou kunnen helpen, slaan we hier op

spuitende dames

@Jojo, je moet nog ff je sig aanpassen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61976323
Inderdaad Davinia. Een beha, zelfs een goed passende, kan altijd wat afknellen. Zeker als je in je slaap draait enzo. Om het lekken op te vangen kan je dan beter een handdoek dwars over je laken leggen bijvoorbeeld.

Misschien is het verstandig om bij een tweede al voor de bevalling een lactatiekundige om raad te vragen. Zij kan dan kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld lecithine te slikken of ze kan zien of er een duidelijke aanleiding is waardoor het de vorige keer mis ging 3 in vijf weken is wel veel, ik kan me voorstellen dat je dat zat wordt!
  zondag 28 september 2008 @ 18:52:43 #157
4177 Jojogirl
pi_61976576
Dank voor de herinnering Davinia, ik dacht er van de week aan maar was het alweer vergeten ook

En met een beetje mazzel hoor ik binnenkort weer hier thuis en niet meer in het kolftopic (vergat ik net helemaal te schrijven, lekker blond). Isis is van het beademingskapje af en heeft alleen nog een neusdingetje en daarmee kan ik gaan proberen te voeden. Misschien morgen al Ik heb niet de illusie dat ze meteen goed gaat aanhappen en drinken, maar we kunnen het in elk geval gaan proberen en alleen dat al is me heel wat waard.
pi_61976589
Freecell! Niks te klagen qua productie geloof ik dus.
En Guuzewuus, haha, "we dachten dat je gezwommen had."

Wat heerlijk dat je live kan gaan voeden Jojo. Nou maar hopen dat het goed gaat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61977426
Jojo wat fijn!
Ik heb je een pm gestuurd met het telefoonnummer van een lactatiekundige met de nodige ervaring met het syndroom van Down (oma van het kindje waar ik je over vertelde). Ze heeft aangeboden dat je haar altijd mag bellen voor advies over het kolven en/of live voeden.
  zondag 28 september 2008 @ 19:33:22 #160
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_61977586
Haha Guuzewuus ik herken dat. Ik was redelijk hoogzwanger nog op vakantie/familiebezoek op Curacao en toen had ik een soort van hetzelfde probleem.

Hier gaat het nog steeds prima alleen zijn we nu al aan de derde keer spruwmedicijnen bezig. Het lijkt gewoon niet weg te willen trekken. Af en toe is het twee daagjes weg en dan begint het weer heel licht. Het is niet heel erg maar het is nog steeds niet weg. Afgelopen donderdag bij het cb adviseerde ze om haar tong na elke voeding nog af te vegen met een gaasje maar jemig wat zijn beebs dan sterk zeg. Iemand nog meer tips zodat het toch echt een keertje wegblijft?

Jojo wat heerlijk dat je het mag gaan proberen in het echt voeden.
pi_61979462
Vanavond in hart van nederland (sbs6, half 11) is waarschijnlijk te zien hoe het verlopen is met de recordpoging simultaan voeden vandaag Het zou voor de verandering eens een stukje worden met een positieve insteek wat betreft borstvoeden
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 28 september 2008 @ 23:22:01 #162
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61984933
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:41 schreef owlet het volgende:
Inderdaad Davinia. Een beha, zelfs een goed passende, kan altijd wat afknellen. Zeker als je in je slaap draait enzo. Om het lekken op te vangen kan je dan beter een handdoek dwars over je laken leggen bijvoorbeeld.

Misschien is het verstandig om bij een tweede al voor de bevalling een lactatiekundige om raad te vragen. Zij kan dan kijken of het zin heeft om bijvoorbeeld lecithine te slikken of ze kan zien of er een duidelijke aanleiding is waardoor het de vorige keer mis ging 3 in vijf weken is wel veel, ik kan me voorstellen dat je dat zat wordt!
Dat was ik idd soweiso wel van plan om tzt met een weekje of 20 eens af te spreken met een LK.
Er was toen wel iemand langs geweest, maar die kon niet echt iets vinden aan de aanlegtechniek, dus ik weet het niet.

Mss dat ik net als ticootje slecht reageer op kolven, en daar bo's van krijg. ach, speelt voorlopig nog niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 29 september 2008 @ 08:17:01 #163
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61988727
Jojo, wat goed! Veel succes met het proberen!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61990083
zonder kolven gaat het hier inderdaad prima. Geen BO meer gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62024402
Sinds middernacht zit er tussen de voedingen maar 1,5 - 2 uur ipv de normale 3-4 uur . Is dit nu een regeldag? (Ben volledig kapot, geen uur aan een stuk kunnen slapen ). Ben wordt trouwens donderdag 3 weken..
pi_62025883
Ja hoor, klinkt als regelen.

Gister wilde Jen opeens niet meer drinken. Gewoon helemaal niet. Gelukkig vannacht wel. Ik was toch echt even bang dat het gebeurt was.
pi_62025902
het klinkt als een regeldag, Liza Hoe meer je er aan toe geeft, hoe sneller jullie er van af zijn. Sterkte, het is nogal vermoeiend dus je mag best extra lief voor jezelf zijn
pi_62028120
Jojogirl, hoe gaat het inmiddels met het live voeden?

Liza, lastig hoor, die regeldagen....
Even doorbijten nog. Ben je inmiddels al minder misselijk tijdens/na het voeden?

Mibos, wat rot van die spruw.
Hier geen tips, heb er wonder boven wonder nog nooit last van gehad. Ik snap niet hoe, ben nl. best gevoelig voor candida, maar die ellendige spruw heeft Devin en mij gelukkig nooit weten te vinden.
En ja, ik heb afgeklopt voordat ik dit typte
.... met gevoel voor drama....
pi_62031786
Heb de indruk dat het regelen al beter wordt, kan dat zo snel? Heb er wel de hele tijd aan toegegeven.
Het misselijk zijn: soms wel soms niet, ik let er wel heel erg op nu van genoeg water te drinken.

Gelukkig wou Jen weer drinken Ticootje, kan me voorstellen dat het even erg eng is als ze niet meer wil!
pi_62032729
Liza, hoe meer je er aan toegeeft, hoe sneller het weer voorbij is inderdaad

Mibos, vervelend he, die spruw. Je kan het beste nog doorgaan met de med. als de spruw allang niet meer zichtbaar is. Officieel zelfs nog 10 tot 14 dagen. (maar ik vond dat zelf toen een hele opgave, weet ik nog wel)
En verder alle hygienische tips, maar die ken je vast wel (voor de zekerheid: zie http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7).
Variety is the spice of life
  dinsdag 30 september 2008 @ 20:40:58 #171
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62033637
Ik heb sinds een aantal dagen last van een zeer pijnlijk wit puntje op mijn tepel. Kan dat een blaar zijn? Afgelopen zondag was mijn borst er erg pijnlijk van, ik kon er niets aan hebben. Onder de douche probeerde ik af te kolven/ de plek weg te masseren, maar dat lukte totaal niet. Toen ben ik in bad gaan zitten en heb Arjan gevraagd Marlien aan te geven. Zij heeft in bad bij mij gedronken en na 2 minuten ofzo was de pijnlijke plek in de borst weg. Waarschijnlijk werd er een melkkanaaltje afgesloten.
Het pijnlijke puntje op de tepel is nog niet weg. Heeft iemand tips? En is het te voorkomen dat ik het weer krijg?

En Mibos, denk je eraan alles regelmatig te wassen wat in aanraking met de mond en de borst komt? En smeer je nog een aantal dagen door, nadat de spruw weg is? Voor de rest weet ik niet wat je nog meer zou kunnen doen... succes, hopelijk ben je er snel vanaf...
-edit: ik zie dat Nebelung ook zoiets zegt
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:59:04 #172
4177 Jojogirl
pi_62043142
Gisteren hebben we voor het eerst geprobeerd om Isis aan te leggen. Ze probeert wel te happen, maar d'r hap is nog niet groot genoeg (ik heb helaas grote borsten en vlakke tepels) en ze zuigt nog niet echt goed als ze dan wel groot hapt. Maar ze lijkt wel nog te weten wat er ongeveer moet gebeuren, dus dat is alvast mooi. Verder heeft ze nu de sonde nog in haar mond zitten en dat zal ook niet helpen, dus die gaan ze vandaag via haar neus laten lopen zodat ze ook wat makkelijker kan happen.
En mij gaat het natuurlijk weer niet snel genoeg, maar als ik nuchter probeer te kijken is dit in elk geval een mooie eerste stap.
pi_62043303
Prachtige eerste stap
Net als met buidelen is bij borstvoeding dat huid-op-huid-contact heel erg belangrijk!

Heb je wel lactatiekundige hulp? Borstvoeding geven aan een kindje met down kan soms net wat lastiger zijn (en ik herinner me jouw vlakke tepels nog, haha. Oh wat erg eigenlijk ) .

Grijs, waar op de tepel zit dat puntje?
Variety is the spice of life
pi_62043323
Dat is zeker een mooie eerste stap!! Ze weet in ieder geval zo ongeveer wat ze ermee moet doen, dat is al een grote winst! Ik hoop dat je er snel gewoon zelf kunt voeden!
Helpt het als je je borsten eerst wat afkolft zodat de tepel dan wat meer vrij komt te liggen en de borst wat soepeler wordt?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62043525
Jojo, een goed begin hoor. Het is echt super dat ze wel ongeveer weet wat ze ermee moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')