Het kan wel, zolang je die gevoelige snaar maar weet te raken. Vrouwen zeggen vaak dat er als "vrienden" niet meer in zit. Toch heb ik een aantal keer wel al meegemaakt dat ze later overstag gaan. Je moet een trigger raken, het is alleen lastig deze te vinden. Vrouwen denken dat ze nooit sex met degene in de friendzone kunnen hebben. Dat komt omdat bij hen waarschijnlijk die snaar nog niet is geraakt. Het kan wel, maar het is lastig om een 1e indruk een 2e keer te maken, als je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 17 september 2008 14:53 schreef Re het volgende:
is er een succesvolle strategie?
of is het advies anders namelijk... forget it, move on dit is je energie niet waard, of grow over it. Hoe voelen de vrouwen zich over de mannen die meer willen dan de onzichtbare grenzen van de zone, is het vleiend of vervelend om de zone te bevolken?
Kan wel, maar is lastig, zie boven.quote:Op woensdag 17 september 2008 15:09 schreef Walging het volgende:
[..]
Eruit komen kán dus niet. Ze heeft allang besloten dat je geen seks/relatiemateriaal bent, dus je zal of met vriendschap moeten leven of het helemaal afkappen.
Voorkomen dat je erin terecht komt en veranderen komt hier op hetzelfde neer. Als je het expres op een andere manier gaat benaderen ben je niet zoals "jezelf" bezig. Want "jezelf" zou het op die normale manier benaderen waardoor je dus weer in de friend-zone terecht komt.quote:Voorkomen dat je erin terecht komt kan wel,....................
.................Veranderen kan je inderdaad ook doen, maar dat lijkt me een beetje zonde van de moeite, zoek iemand die je wél leuk vindt zoals je bent.
Nee, maar vrouwen denken vaak gelijk als je ze aanspreekt dat je ze wil, en vaak gaan ze arrogant doen omdat ze onzeker zijn en niet weten hoe ze moeten reageren en dus maar de boel afkappen. Naja dat maakt me nog niet zoveel uit vaak. It's your loss. Ik kan begrijpen dat ze onzeker zijn, dat ben ik ook wel eens. Maar ga alsjeblieft niet denken dat iedere man die je willekeurig aanspreekt in de kroeg gelijk iets van je wil.quote:Hoe vrouwen het vinden als iemand meer wil verschilt natuurlijk per vrouw, zoals ik al heb aangegeven vind ik vooral vervelend als ik (dat soort) aandacht krijg van iemand die ik niet leuk vind, aandacht is voor mij alleen leuk als de hoek waaruit het komt ook leuk is. Natuurlijk is het best vleiend, maar alleen de eerste 5 minuten, het moet niet door blijven gaan. Maar andere vrouwen vinden het geweldig om zich te omringen met aanbidders die geen kans maken, goed voor hun zelfvertrouwen.
Vrouwen mogen ook zeggen dat ze niet geinteresseerd zijn hoorquote:edit: Als ik zeg dat je het ook gewoon mag zeggen, dan bedoel ik dus niet dat je haar de eerste dag dat je haar kent je eeuwige liefde en toewijding moet verklaren heah. Gebruik het eerder als laatste redmiddel.
Dat zeggen we best (nee niet allemaal), maar dan moeten we dus wel begrijpen dat een man 'vriendschap' wil omdat 'ie geïnteresseerd is, en niet zoals wij om de vriendschap, dat was het hele probleemquote:Op woensdag 17 september 2008 15:27 schreef EggsTC het volgende:
Vrouwen mogen ook zeggen dat ze niet geinteresseerd zijn hoor
Je kan alleen voorkomen dat je in de friends-zone komt als je weet waarom de betreffende vrouw je in de friends-zone zet. Dan kan je je gedrag daarop aanpassen waardoor dit niet meer gebeurt. Helaas is dit niet bij iedere vrouw hetzelfde dus blijft het altijd een gok, jaquote:Op woensdag 17 september 2008 16:00 schreef Garisson72 het volgende:
Je kan denk ik niet voorkomen dat je in die friendszone komt, daar heb je immers geen echte invloed op omdat de vrouw zelf bepaalt of ze al dan niet wat voor hem voelt behalve vriendschap.
Je kan alleen maar achterhalen óf je in die zone zit, door gewoon eerlijk te zijn over je bedoelingen. En dan kun je geluk hebben of niet.
Hahaquote:Op woensdag 17 september 2008 16:31 schreef Garisson72 het volgende:
ja ok, als jij je tijd wil verdoen met gokken of een bepaald gedrag wel of niet het gewenste resultaat zal sorteren bij steeds een andere vrouw, dan moet je dat inderdaad lekker zo doen. Happy happy joy joy!
Vaak wel jaquote:Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef Garisson72 het volgende:
'te kritisch' ja, dat wordt wel vaker als reden voor het single-zijn aangevoerd om te verbloemen dat ze een levenslang abonnement op de friendzone van de eerstvolgende vrouw hebben.
Single zijn is toch niet raar of zo...zolang je er maar zelf voor kiest.quote:Op woensdag 17 september 2008 16:53 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Vaak wel jaMaar ik heb dus geen vrouweljike vrienden. Hier en daar iemand in de kroeg een keer maar die vervelen me vaak dezelfde avond alweer. Ik had allang geen single meer kunnen zijn als ik dat had gewild.
Nee daarom, ik heb het prima naar m'n zin zo.quote:Op woensdag 17 september 2008 17:01 schreef agter het volgende:
[..]
Single zijn is toch niet raar of zo...zolang je er maar zelf voor kiest.
Tijd dat ik je friend-zone eens kom oprekken...quote:Op woensdag 17 september 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee daarom, ik heb het prima naar m'n zin zo.
Remember what i saidquote:Op woensdag 17 september 2008 17:21 schreef agter het volgende:
[..]
Tijd dat ik je friend-zone eens kom oprekken...
Geen vrouwelijke vrienden, zei je toch? Een vriend van mij is eens gaan wintersporten met 7 vrouwen, in 1 huisje...die heeft de week van zijn leven gehad, als ik hem mag geloven...quote:
Klopt, friend with benefits dan maar?quote:Op woensdag 17 september 2008 17:27 schreef agter het volgende:
[..]
Geen vrouwelijke vrienden, zei je toch? Een vriend van mij is eens gaan wintersporten met 7 vrouwen, in 1 huisje...die heeft de week van zijn leven gehad, als ik hem mag geloven...
en wat heb je dan precies geleerd in dit topic?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:49 schreef Xeanor het volgende:
Walging postte precies wat ik met dit topic te weten had willen komen. [ afbeelding ]
Verdere bevestiging van een aantal dingen die ik wel al wist, en sommige dingen die ik vermoedde. Het zijn trouwens leuk gedetailleerde posts, sommige kleine details had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht of dat zo zou zijn.quote:Op woensdag 17 september 2008 22:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
en wat heb je dan precies geleerd in dit topic?
Tofquote:Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Ludootje het volgende:
Een erg leuke blog die ook dieper op de friendzone in gaat: http://nondatinglife.blog(...)ive-friend-zone.html
Erg grappig geschreven en erg herkenbaar. Ik raad iedereen dan ook aan de hele serie posts over daten door te lezen.
Deel 1 was ook leukquote:Op zondag 15 februari 2009 18:09 schreef Ludootje het volgende:Deze verscheen ineens weer in mijn AT.
Inderdaad, ik hem me krom gelachen over dat stukje
Amen to thatquote:Op woensdag 17 september 2008 12:42 schreef Ludootje het volgende:
Om toch even met dit juweeltje aan te komen, vond hem wel toepasselijk voor dit topic:
[..]
Met dank aan je goede vrienden van Bash.org
quote:Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Ludootje het volgende:
Een erg leuke blog die ook dieper op de friendzone in gaat: http://nondatinglife.blog(...)ive-friend-zone.html
Erg grappig geschreven en erg herkenbaar. Ik raad iedereen dan ook aan de hele serie posts over daten door te lezen.
Andersom zou een vrouw nooit met een vriend neuken.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind de hele friendszone gedoe eigenlijk bullshit. In het echt is het niet zo zwart op wit. Ik heb vroeger relaties gehad met vriendinnen die eerst vrienden waren, en ik heb ook vrouwen die in mijn "friendszone" zitten.
Ten eerste zetten mannen ook vaak vrouwen in de friendszone, misschien fokkers niet maar dat komt waarschijnlijk omdat de meeste fokkers gewoon niet zoveel vrienden hebben waarschijnlijk. Het is heel handig om een goede vrouwelijke vriendin te hebben. Zo leer je makkelijk andere vrouwen krijgen, je kan haar advies vragen van de vrouwelijke kant, ze kan je dingen vertellen die je normaal gesproken niet zou weten en je kan je anders gedragen voor een vrouw dan voor een man.
Vrouwelijke vriendinnen in de friendszone zitten in de friendszone omdat je ze niet aantrekkelijk vind, of je vind hun wel aantrekkelijk maar je hebt geen gevoelens voor hun. Natuurlijk zouden de meeste mannen wel een mooie vriendin neuken als het makkelijk zou zijn. Dat zou ik ook doen met de vrouwen in mijn friendszone. Als een mooie meisje die mijn vriend is een keertje tegen mij zou zeggen van "ik ben geil, wil je me neuken?" dan zou ik het doen natuurlijk. Maar dat betekent niet dat ik niet vrienden met haar kan zijn als ze niet wilt neuken.
De reden dat vrouwen mannen in de friendzone zetten is omdat ze niet verliefd of aangetrokken voelen tot die ene jongen, dat is het gewoon. Niks meer, niks minder.
Dat zijn sowieso sterke mannelijke eigenschappen. Dus zelfs als je in de friendszone zit, kun je volgens mij weer terugkomen door je zo op te stellen. Een drastische verandering van gedrag is wel nodig. Probleem is alleen dat de verliefdheid een beetje in de weg zit met "ruggegraat" en je zult de vriendschap op het spel moeten durven zetten. Als je elkaar niet regelmatig tegenkomt ziet, is de kans volgens mij groot dat het mislukt omdat ze zich in eerste instantie waarschijnlijk aan je gaat ergeren. En dat is dan ook maar beter zo.quote:Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Wei_Jun het volgende:
How to avoid:
1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
4. Wacht niet te lang met serieuze interesse tonen
Ja dat kan, en dan nog zijn er meerdere mogelijkheden.quote:Op zondag 10 januari 2010 02:50 schreef guan86 het volgende:
Vraag aan de vrouwen: als je geintreseerd bent in een jongen ook sexueel, kan die dan alsnog in de friendzone komen als je hem beter leert kennen?
owja, en je bent ook een keer met hem op date geweest en toen heb je hem ook gezoend, maar elkaar daarna wegens omstandigheden heel lang niet kunnen zien?
kortom: iemand waarin je echt geintreseerd was, kan die alsnog in de friendzone komen of blijven die gevoelens voor hem bestaan ?
Friendzone is zoo 2008!quote:Op maandag 11 januari 2010 02:41 schreef MidnightB00m het volgende:
Oh had niet naar de data gekregen, maarre... dit onderwerp is niet meer 'hot'? :p
Jij hebt trouwens echt mijn ondertitel gestolen... Ik had hier echt máánden "Mr. Brightside" als sub...quote:
Nee hoor, dat kunnen vrouwen niet. Mannen kunnen verscheidene redenen hebben om niet naar bed te gaan met een vrouw, maar omdat ze zo'n goede vriendin is, is er niet één van. Als een vrouw redelijk aantrekkelijk is (seksueel, lichamelijk of geestelijk) en vrijgezel, en de situatie doet zich voor, zal een man er voor gaan. Bij vrouwen is dat anders.quote:Op maandag 11 januari 2010 01:46 schreef MidnightB00m het volgende:
Hmmm... dit is interessant topic! Ik heb aardig wat mannelijke vrienden en heb het van beide kanten mee mogen maken (ja, ook meisjes kunnen in die zogenaamde friendzone raken). Maar eigenlijk denk ik dat het beginstadium dat je elkaar leert kennen gewoon erg belangrijk is!
Okeu... nou ik loop hier net een paar weken rond en lees/post eigenlijk sinds een paar dagen op het forum, dus het was niet met opzetquote:Op maandag 11 januari 2010 03:09 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Jij hebt trouwens echt mijn ondertitel gestolen... Ik had hier echt máánden "Mr. Brightside" als sub...
Waarom is dat bij vrouwen anders? Ik dat bij vrouwen/meiden waarbij zo'n situatie voordoet er een groot deel ook net zo goed voor gaat dan hoor...quote:Op maandag 11 januari 2010 05:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kunnen vrouwen niet. Mannen kunnen verscheidene redenen hebben om niet naar bed te gaan met een vrouw, maar omdat ze zo'n goede vriendin is, is er niet één van. Als een vrouw redelijk aantrekkelijk is (seksueel, lichamelijk of geestelijk) en vrijgezel, en de situatie doet zich voor, zal een man er voor gaan. Bij vrouwen is dat anders.
Bedankt!quote:Op zondag 10 januari 2010 09:30 schreef styliste het volgende:
[..]
Ja dat kan, en dan nog zijn er meerdere mogelijkheden.
Je kan zo'n jongen in de friendzone plaatsen omdat je die gevoelens niet meer hebt maar het kan ook zijn dat ze er nog wel zijn maar je het idee hebt dat die gevoelens van zijn kant weg zijn. Als vrouw zijnde wil je hem dan toch zo dichtbij mogelijk houden. En hoe doe je dat dan het veiligst? Juist.. de friendzone...
De kans dat een man er voor gaat is vele vele vele malen groter. Vrouwen vinden 'anders gaat de vriendschap misschien kapot' veel belangrijker dan mannen als het op seks komt.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:35 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Waarom is dat bij vrouwen anders? Ik dat bij vrouwen/meiden waarbij zo'n situatie voordoet er een groot deel ook net zo goed voor gaat dan hoor...
Misschien durft-ie niet duidelijk te zijn, ontbreekt 't 'm aan guts en moet jij eens initiatief tonen.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:24 schreef _Ruby_ het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar even een reactie;
Blijkbaar gebeurd het niet alleen bij mannen, want ik zelf zit ook in de 'friendszone' bij een jongen.
Paar maanden geleden zijn we (in mijn ogen) begonnen met 'daten', hij vroeg mij uit, super enthousiast en amicaal..Alleen gebeurde er vervolgens van zijn kant helemaal niets. Geen flirten, geen teasen, geen subtiele aanrakingen. Hij heeft gezegd dattie me een leuke meid vind, maar alles blijft vriendschappelijk. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken niet mag klagen als het om aandacht van mannen gaat.
We zien elkaar nog steeds regelmatig en hebben dan echt een superleuke tijd. Maar blijkbaar ziet hij mij toch echt als een 'gewone vriendin'. En nee, hij is geen verlegen type, bovendien kun je dat merken aan iemand. Hij is juist een heel spontaan en open persoon.
Anyway, had dit nog nooit meegemaakt bij een jongen...heb zelfs al overwogen of die homo is..
Misschien wel, maar ik detecteer totaal geen greintje interesse bij hem.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Misschien durft-ie niet duidelijk te zijn, ontbreekt 't 'm aan guts en moet jij eens initiatief tonen.
100% zeker dat als jij in een regenjas bij hem aan de deur komt (en alleen een regenjas), dat hij er voor gaat.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:24 schreef _Ruby_ het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar even een reactie;
Blijkbaar gebeurd het niet alleen bij mannen, want ik zelf zit ook in de 'friendszone' bij een jongen.
Paar maanden geleden zijn we (in mijn ogen) begonnen met 'daten', hij vroeg mij uit, super enthousiast en amicaal..Alleen gebeurde er vervolgens van zijn kant helemaal niets. Geen flirten, geen teasen, geen subtiele aanrakingen. Hij heeft gezegd dattie me een leuke meid vind, maar alles blijft vriendschappelijk. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik normaal gesproken niet mag klagen als het om aandacht van mannen gaat.
We zien elkaar nog steeds regelmatig en hebben dan echt een superleuke tijd. Maar blijkbaar ziet hij mij toch echt als een 'gewone vriendin'. En nee, hij is geen verlegen type, bovendien kun je dat merken aan iemand. Hij is juist een heel spontaan en open persoon.
Anyway, had dit nog nooit meegemaakt bij een jongen...heb zelfs al overwogen of die homo is..
hmm ja, als die daar totaal niet op reageert, ja dan lijkt het mij wel vrij duidelijk idd, tenminste dat zou ik wrs ook doenquote:Op maandag 11 januari 2010 18:34 schreef _Ruby_ het volgende:
Ik heb trouwens al een keer voorzichtig wat flirts zijn kant op gegooit, is die nooit op in gegaan...
Nou, dan weet je het wel
Zo werkt het bij mij niet ... ik ga nooit serieus in op flirts van vriendinnen. Als ze serieus en duidelijk tegen mij zegt dat ze méér wil (danwel seks, danwel relatie) ga ik er pas over nadenken. Straks is het een 'grapje' en wordt het ongemakkelijk.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:34 schreef _Ruby_ het volgende:
Ik heb trouwens al een keer voorzichtig wat flirts zijn kant op gegooit, is die nooit op in gegaan...
Nou, dan weet je het wel
Niet echt zeldzaam hoor, je wil natuurlijk niet die vriendin kwetsen, door misbruik van haar te maken.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:56 schreef guan86 het volgende:
[..] ik heb ook best wel mooie vriendinnen maar daar zou ik geloof ik echt niet zomaar mee het bed in duiken.
maarja ik ben wrs ook maar een zeldzaam geval
Dat dus.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:46 schreef mahlah het volgende:
[..]
Zo werkt het bij mij niet ... ik ga nooit serieus in op flirts van vriendinnen. Als ze serieus en duidelijk tegen mij zegt dat ze méér wil (danwel seks, danwel relatie) ga ik er pas over nadenken. Straks is het een 'grapje' en wordt het ongemakkelijk.
En als het nou van een 'vriendin' komt die je nog maar een paar weken kent? Dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden, niet?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:46 schreef mahlah het volgende:
[..]
Zo werkt het bij mij niet ... ik ga nooit serieus in op flirts van vriendinnen. Als ze serieus en duidelijk tegen mij zegt dat ze méér wil (danwel seks, danwel relatie) ga ik er pas over nadenken. Straks is het een 'grapje' en wordt het ongemakkelijk.
[..]
Dan is het geen vriendin .. een meisje komt pas in de friendzone van me, als voor mij de seks is uitgesloten (ofwel vanuit haar kant, ofwel als ik beter kan krijgen)quote:Op maandag 11 januari 2010 21:16 schreef _Ruby_ het volgende:
[
[..]
En als het nou van een 'vriendin' komt die je nog maar een paar weken kent? Dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden, niet?
ja hoor JIJ snapt hetquote:Op maandag 11 januari 2010 19:46 schreef mahlah het volgende:
Niet echt zeldzaam hoor, je wil natuurlijk niet die vriendin kwetsen, door misbruik van haar te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |