abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2008 @ 13:55:52 #51
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_61701387
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:13 schreef Walging het volgende:
Dat heeft geen voordeel (okee, misschien wil ze graag geadoreerd worden)...
Ja leuk om dat zo quasi-laconiek te brengen, maar dat is natuurlijk het enige échte voordeel: de aandacht. Want als vrouwen toch érgens van houden!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 17 september 2008 @ 13:59:27 #52
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61701466
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:55 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ja leuk om dat zo quasi-laconiek te brengen, maar dat is natuurlijk het enige échte voordeel: de aandacht. Want als vrouwen toch érgens van houden!
Ik breng dat zo laconiek omdat dat bij mij dus echt níet het geval is Ik vind het onwijs leuk om geadoreerd te worden, natuurlijk, maar als ik diegene verder helemaal niet leuk vind op zo'n manier vind ik het eigenlijk alleen maar irritant. Dus iemand die ik niet leuk vind aan het lijntje houden omdat hij zo lekker achter me aanloopt zie je mij niet doen, alleen als ik hem ook zie zitten, maar dan valt het weer niet onder de categorie 'aan het lijntje houden'.
pi_61702014
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:15 schreef agter het volgende:

Dit geeft die vrouw toch een bepaalde positie. Daar is zij zich echt niet zo letterlijk van bewust. Maar het moet haar wel voordelen geven. Anders had die zone niet bestaan.
Dit klopt in zekere zin, alleen zijn er een zeer beperkt aantal vrouwen die deze luxepositie hebben.
quote:
- Bescherming van meerdere mannen mocht zij in een fysiek benarde situatie terecht komen (oorlog).
- De vader van haar mogelijk toekomstige kinderen is dan al haar beste vriend, zal er niet snel vandoor gaan en dus voor haar en de kinderen zorgen.
- Ze heeft continu keus voor het genetisch beste zaad + beste papa.
- Ze kan die mannen inzetten voor zaken waar ze zelf niet goed in is: Jagen (of een klusje in huis).
- Zo zal ze ook het beste vlees krijgen...
- Ze kan die mannen inzetten om andere mannen van zich af te houden.

Edit: Ik bedenk maar wat, hoor!
Maar vind er eigenlijk wel een sociologische achtergrond in zitten in de materie.
Ik noem het eerder aandachtsgeil.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:26 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mannen hébben geen friendzone. Althans, niet voor vrouwen.
Precies, de mannen die dat wel hebben zijn vaak homo.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:33 schreef Walging het volgende:
Als je bij mij in de friendszone zit, zit je daar omdat ik je een hele aardige gozer vind, maar het niet op je zou kunnen. Zegmaar. Dan is het dus onmogelijk om daaruit te komen, omdat ik gewoon niet op je val, je bent alleen leuk als vriend, omdat ik je aardig vind. En ik neuk niet met iedereen die ik aardig vind.

Ik denk dat mannen gewoon geen vriendschappen onderhouden met vrouwen waar ze het niet op zouden kunnen, omdat ze het idee hebben dat ze daar weinig aan hebben, vrienden zijn ze met mannen, daar hebben ze geen vrouwen voor nodig. Ze begrijpen daarom dus niet dat vrouwen hen als vriend aardig kunnen vinden, maar verder niets met ze willen, nooit.

Om maar even te generaliseren.
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Mannen kunnen vrouwen niet zo goed zien als "vrienden". Slechts een enkele (niet-homo) man kan dat. Voor de rest zijn het alleen homo's die dat doen. Ze voelen zich vriendjes met vrouwen omdat ze zich "gelijkwaardig" voelen aan vrouwen. Niet dat een vrouw minder is als een man of andersom, maar gewoon gelijk in geslacht en/of geaardheid. Je hebt natuurlijk wel de "vriendin van een maat", die accepteer je als een vriendin omdat ze met hem is.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:42 schreef Ludootje het volgende:
Om toch even met dit juweeltje aan te komen, vond hem wel toepasselijk voor dit topic:
[..]

Met dank aan je goede vrienden van Bash.org
Hele sterke, so true.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:10 schreef agter het volgende:
Welk voordeeel heeft het voor vrouwen om mannen in een friendzone te houden terwijl de man dat helemaal niet wil?
De man is, zodra hij er zeker van is dat het niets gaat worden, dan ook snel uit de picture. Tenzij de man en vrouw gemeenschappelijke vrienden hebben. Als dat niet zo is dan zal het niet lang duren voordat de man opstapt. Tenzij hij er als een schoothondje achteraan gaat lopen, die types heb je ook nog wel.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:13 schreef Walging het volgende:

Mannen en vrouwen begrijpen vaak gewoon niet van elkaar dat ze allebei verschillende motieven hebben om een 'vriendschap' te onderhouden.
Dat is het punt, de man wil geen vriendschap onderhouden met een vrouw.
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 14:24:25 #54
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61702085
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:21 schreef EggsTC het volgende:
Dat is het punt, de man wil geen vriendschap onderhouden met een vrouw.
Jawel, maar dus alleen als er voor hem de kans in zit op seks. Dan is het niet echt vriendschap nee, maar vrouwen begrijpen dus niet dat dat voor mannen zo werkt en zien het wel zo, wanneer hij niet duidelijk avances maakt. Dan denken ze dat het voor hem net zo platonisch is als voor haar.
pi_61702354
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:24 schreef Walging het volgende:

[..]

Jawel, maar dus alleen als er voor hem de kans in zit op seks. Dan is het niet echt vriendschap nee, maar vrouwen begrijpen dus niet dat dat voor mannen zo werkt en zien het wel zo, wanneer hij niet duidelijk avances maakt. Dan denken ze dat het voor hem net zo platonisch is als voor haar.
Klopt. Misschien wil de man het wel, maar kan hij het niet zonder verder te denken. Ga er maar vanuit dat mannen die graag vrienden zijn met je, je zien als potentiele kandidaat voor sex of een relatie.
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 14:37:48 #56
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61702429
Precies dat dus.
En als iedereen dat nou gewoon begrijpt is alles een stuk duidelijker.

Al weet je als man dan nog steeds niet of een vrouw je aandacht geeft omdat ze vriendschap met je wil of omdat ze seks of een relatie met je wil, maar hee daar zijn we vrouwen voor
  woensdag 17 september 2008 @ 14:53:29 #57
94676 Garisson72
pi_61702866
Daarom moet je je dat als man ook niet afvragen, maar gewoon zorgen dat je duidelijkheid krijgt - en er niet achteraan blijven smachten onder het mom van 'vriendschap'. Dan heb je alleen jezelf te verwijten als het na jarenlang stil verliefd zijn uitmondt in een hoop vertwijfeling en ellende.

okay, duidelijk.
Nu vrienden worden?
  woensdag 17 september 2008 @ 14:53:49 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61702873
maar wat zijn nou de daadwerkelijke adviezen om als jongen te voorkomen dat je in de zone raakt of als de jongen er onverhoopt in is geraakt om daaruit te komen...

is er een succesvolle strategie?

of is het advies anders namelijk... forget it, move on dit is je energie niet waard, of grow over it. Hoe voelen de vrouwen zich over de mannen die meer willen dan de onzichtbare grenzen van de zone, is het vleiend of vervelend om de zone te bevolken?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61703218
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:53 schreef Re het volgende:
maar wat zijn nou de daadwerkelijke adviezen om als jongen te voorkomen dat je in de zone raakt of als de jongen er onverhoopt in is geraakt om daaruit te komen...
De enige manier om meer te worden dan een goede vriend is door te veranderen. Blijkbaar ben je als jongen niet aantrekkelijk voor die meid op romantisch/seksueel vlak. Misschien door stoerder/bijdehanter te worden, misschien door romantischer te worden. Dat is afhankelijk van het type meisje en op wat voor jongens ze valt.

De vraag is echter, is ze het waard om te veranderen, om te zijn wie je niet echt bent. Of moet je gewoon opzoek naar een meid die jou wel waardeert zoals je bent, waarvoor je niet hoeft te veranderen en waar je je gewoon op je gemak kan voelen als je jezelf bent?
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  woensdag 17 september 2008 @ 15:09:57 #60
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61703314
quote:

of is het advies anders namelijk... forget it, move on dit is je energie niet waard, of grow over it. Hoe voelen de vrouwen zich over de mannen die meer willen dan de onzichtbare grenzen van de zone, is het vleiend of vervelend om de zone te bevolken?
Eruit komen kán dus niet. Ze heeft allang besloten dat je geen seks/relatiemateriaal bent, dus je zal of met vriendschap moeten leven of het helemaal afkappen.

Voorkomen dat je erin terecht komt kan wel, vanaf het begin af aan duidelijk aangeven wat je intenties zijn, probeer haar te zoenen (ja goed, hoeft niet meteen natuurlijk, maar wacht er geen maanden mee), maak seksueel getinte opmerkingen, complimentjes, dat soort dingen. Als je merkt dat ze daar op in gaat (en dus niet alleen maar 'gewoon' aardig tegen je doet, want zoals we al geconcludeerd hebben kan dat ook alleen maar vriendschappelijk zijn), ga je daar wat verder in door. Staat ze daar niet afwijzend tegenover, dan maak je kans. Haalt het allemaal niets uit en houdt ze je op afstand, maar blijft ze aardig tegen je doen en interesse tonen, kan je prima rond blijven hangen in de hoop dat ze je opeens toch leuk gaat vinden, maar daar krijgen we hier al die topics van over mensen die verliefd zijn op hun goede vriendin, kansloos dus. Als het niets uit lijkt te halen kap je er dus gewoon mee, je wil geen vriendschap en meer dan dat gaat het niet worden. Voordat je het afkapt kan je het natuurlijk ook gewoon zéggen, we zijn niet van suiker, daar kunnen we heus wel tegen. Misschien vindt ze je wel leuk en heeft ze niet doorgehad dat je haar leuk vond en is ze zelf te verlegen, vindt ze je niet leuk maakt het niet uit, doet even zeer maar je ging het toch al afkappen, dus je had niets te verliezen.

Veranderen kan je inderdaad ook doen, maar dat lijkt me een beetje zonde van de moeite, zoek iemand die je wél leuk vindt zoals je bent.

Hoe vrouwen het vinden als iemand meer wil verschilt natuurlijk per vrouw, zoals ik al heb aangegeven vind ik vooral vervelend als ik (dat soort) aandacht krijg van iemand die ik niet leuk vind, aandacht is voor mij alleen leuk als de hoek waaruit het komt ook leuk is. Natuurlijk is het best vleiend, maar alleen de eerste 5 minuten, het moet niet door blijven gaan. Maar andere vrouwen vinden het geweldig om zich te omringen met aanbidders die geen kans maken, goed voor hun zelfvertrouwen.

edit: Als ik zeg dat je het ook gewoon mag zeggen, dan bedoel ik dus niet dat je haar de eerste dag dat je haar kent je eeuwige liefde en toewijding moet verklaren heah. Gebruik het eerder als laatste redmiddel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Walging op 17-09-2008 15:19:11 ]
pi_61703786
quote:

Het kan wel, zolang je die gevoelige snaar maar weet te raken. Vrouwen zeggen vaak dat er als "vrienden" niet meer in zit. Toch heb ik een aantal keer wel al meegemaakt dat ze later overstag gaan. Je moet een trigger raken, het is alleen lastig deze te vinden. Vrouwen denken dat ze nooit sex met degene in de friendzone kunnen hebben. Dat komt omdat bij hen waarschijnlijk die snaar nog niet is geraakt. Het kan wel, maar het is lastig om een 1e indruk een 2e keer te maken, als je snapt wat ik bedoel

Eerste indruk telt heel erg mee hier.
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:09 schreef Walging het volgende:

[..]

Eruit komen kán dus niet. Ze heeft allang besloten dat je geen seks/relatiemateriaal bent, dus je zal of met vriendschap moeten leven of het helemaal afkappen.
Kan wel, maar is lastig, zie boven.
quote:
Voorkomen dat je erin terecht komt kan wel,....................
.................Veranderen kan je inderdaad ook doen, maar dat lijkt me een beetje zonde van de moeite, zoek iemand die je wél leuk vindt zoals je bent.
Voorkomen dat je erin terecht komt en veranderen komt hier op hetzelfde neer. Als je het expres op een andere manier gaat benaderen ben je niet zoals "jezelf" bezig. Want "jezelf" zou het op die normale manier benaderen waardoor je dus weer in de friend-zone terecht komt.
quote:
Hoe vrouwen het vinden als iemand meer wil verschilt natuurlijk per vrouw, zoals ik al heb aangegeven vind ik vooral vervelend als ik (dat soort) aandacht krijg van iemand die ik niet leuk vind, aandacht is voor mij alleen leuk als de hoek waaruit het komt ook leuk is. Natuurlijk is het best vleiend, maar alleen de eerste 5 minuten, het moet niet door blijven gaan. Maar andere vrouwen vinden het geweldig om zich te omringen met aanbidders die geen kans maken, goed voor hun zelfvertrouwen.
Nee, maar vrouwen denken vaak gelijk als je ze aanspreekt dat je ze wil, en vaak gaan ze arrogant doen omdat ze onzeker zijn en niet weten hoe ze moeten reageren en dus maar de boel afkappen. Naja dat maakt me nog niet zoveel uit vaak. It's your loss. Ik kan begrijpen dat ze onzeker zijn, dat ben ik ook wel eens. Maar ga alsjeblieft niet denken dat iedere man die je willekeurig aanspreekt in de kroeg gelijk iets van je wil.

Soms maak ik gewoon praatjes met allerlei mensen en dan maakt het me niet uit of het vrouwen of mannen zjin, net waar ik op dat moment zin in heb. Vrouwen hebben ook een heel ander soort humor dan mannen. Mannen kunnen de grove dingen meer waarderen terwijl vrouwen cynische en sarcastische dingen vaak kunnen waarderen. Het ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb en laat daar de keuze van mijn gesprekspartner op dat moment vanaf hangen.
quote:
edit: Als ik zeg dat je het ook gewoon mag zeggen, dan bedoel ik dus niet dat je haar de eerste dag dat je haar kent je eeuwige liefde en toewijding moet verklaren heah. Gebruik het eerder als laatste redmiddel.
Vrouwen mogen ook zeggen dat ze niet geinteresseerd zijn hoor
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 15:33:04 #62
223256 Walging
ongeleid projectiel
pi_61703965
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:27 schreef EggsTC het volgende:

Vrouwen mogen ook zeggen dat ze niet geinteresseerd zijn hoor
Dat zeggen we best (nee niet allemaal), maar dan moeten we dus wel begrijpen dat een man 'vriendschap' wil omdat 'ie geïnteresseerd is, en niet zoals wij om de vriendschap, dat was het hele probleem

In de rest van je post heb je het over praatjes maken en aanspreken, maar daar gaat het hier helemaal niet om, de situatie is een man en een vrouw die 'langdurig' met elkaar om gaan, wanneer je een praatje maakt is er geen sprake van een friendszone, dat is weer een heel ander verhaal.

En voorkomen dat je erin terecht komt is heus niet veranderen, het heeft gewoon te maken met een bepaalde manier van benaderen en duidelijkheid. Goed, als jij niet iemand bent die snel avances maakt is dat best moeilijk, maar dat wél doen is niet direct veranderen, je krijgt geen andere persoonlijkheid ofzo, veranderen zag ik meer als andere dingen leuk gaan vinden omdat zij dat leuk vindt en dergelijke. Of de macho uit gaan hangen terwijl je dat niet bent en niet wilt zijn.
  woensdag 17 september 2008 @ 16:00:49 #63
94676 Garisson72
pi_61704747
Je kan denk ik niet voorkomen dat je in die friendszone komt, daar heb je immers geen echte invloed op omdat de vrouw zelf bepaalt of ze al dan niet wat voor hem voelt behalve vriendschap.
Je kan alleen maar achterhalen óf je in die zone zit, door gewoon eerlijk te zijn over je bedoelingen. En dan kun je geluk hebben of niet.
pi_61704961
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:00 schreef Garisson72 het volgende:
Je kan denk ik niet voorkomen dat je in die friendszone komt, daar heb je immers geen echte invloed op omdat de vrouw zelf bepaalt of ze al dan niet wat voor hem voelt behalve vriendschap.
Je kan alleen maar achterhalen óf je in die zone zit, door gewoon eerlijk te zijn over je bedoelingen. En dan kun je geluk hebben of niet.
Je kan alleen voorkomen dat je in de friends-zone komt als je weet waarom de betreffende vrouw je in de friends-zone zet. Dan kan je je gedrag daarop aanpassen waardoor dit niet meer gebeurt. Helaas is dit niet bij iedere vrouw hetzelfde dus blijft het altijd een gok, ja
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 16:31:21 #65
94676 Garisson72
pi_61705532
ja ok, als jij je tijd wil verdoen met gokken of een bepaald gedrag wel of niet het gewenste resultaat zal sorteren bij steeds een andere vrouw, dan moet je dat inderdaad lekker zo doen. Happy happy joy joy!
pi_61705581
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:31 schreef Garisson72 het volgende:
ja ok, als jij je tijd wil verdoen met gokken of een bepaald gedrag wel of niet het gewenste resultaat zal sorteren bij steeds een andere vrouw, dan moet je dat inderdaad lekker zo doen. Happy happy joy joy!
Haha zo erg ligt het bij mij niet, weinig vrouwen pakken echt mijn interesse. Ik ben veel te kritisch wat dat betreft en daarom ook al jaren vrijgezel.
Lambo of Rekt
  woensdag 17 september 2008 @ 16:40:31 #67
94676 Garisson72
pi_61705782
'te kritisch' ja, dat wordt wel vaker als reden voor het single-zijn aangevoerd om te verbloemen dat ze een levenslang abonnement op de friendzone van de eerstvolgende vrouw hebben.
pi_61706153
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:40 schreef Garisson72 het volgende:
'te kritisch' ja, dat wordt wel vaker als reden voor het single-zijn aangevoerd om te verbloemen dat ze een levenslang abonnement op de friendzone van de eerstvolgende vrouw hebben.
Vaak wel ja Maar ik heb dus geen vrouweljike vrienden. Hier en daar iemand in de kroeg een keer maar die vervelen me vaak dezelfde avond alweer. Ik had allang geen single meer kunnen zijn als ik dat had gewild.
Lambo of Rekt
pi_61706399
quote:
Op woensdag 17 september 2008 16:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vaak wel ja Maar ik heb dus geen vrouweljike vrienden. Hier en daar iemand in de kroeg een keer maar die vervelen me vaak dezelfde avond alweer. Ik had allang geen single meer kunnen zijn als ik dat had gewild.
Single zijn is toch niet raar of zo...zolang je er maar zelf voor kiest.
Make my day!
pi_61706504
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:01 schreef agter het volgende:

[..]

Single zijn is toch niet raar of zo...zolang je er maar zelf voor kiest.
Nee daarom, ik heb het prima naar m'n zin zo.
Lambo of Rekt
pi_61706833
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee daarom, ik heb het prima naar m'n zin zo.
Tijd dat ik je friend-zone eens kom oprekken...
Make my day!
pi_61706880
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:21 schreef agter het volgende:

[..]

Tijd dat ik je friend-zone eens kom oprekken...
Remember what i said
Lambo of Rekt
pi_61706972
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Remember what i said
Geen vrouwelijke vrienden, zei je toch? Een vriend van mij is eens gaan wintersporten met 7 vrouwen, in 1 huisje...die heeft de week van zijn leven gehad, als ik hem mag geloven...
Make my day!
  woensdag 17 september 2008 @ 18:08:30 #74
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_61707907
Een erg leuke blog die ook dieper op de friendzone in gaat: http://nondatinglife.blog(...)ive-friend-zone.html

Erg grappig geschreven en erg herkenbaar. Ik raad iedereen dan ook aan de hele serie posts over daten door te lezen.
pi_61709432
quote:
Op woensdag 17 september 2008 17:27 schreef agter het volgende:

[..]

Geen vrouwelijke vrienden, zei je toch? Een vriend van mij is eens gaan wintersporten met 7 vrouwen, in 1 huisje...die heeft de week van zijn leven gehad, als ik hem mag geloven...
Klopt, friend with benefits dan maar?
Lambo of Rekt
pi_61712829
Walging postte precies wat ik met dit topic te weten had willen komen.
  woensdag 17 september 2008 @ 22:26:33 #77
94676 Garisson72
pi_61716743
quote:
Op woensdag 17 september 2008 20:49 schreef Xeanor het volgende:
Walging postte precies wat ik met dit topic te weten had willen komen. [ afbeelding ]
en wat heb je dan precies geleerd in dit topic?
pi_61716777
quote:
Op woensdag 17 september 2008 22:26 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

en wat heb je dan precies geleerd in dit topic?
Verdere bevestiging van een aantal dingen die ik wel al wist, en sommige dingen die ik vermoedde. Het zijn trouwens leuk gedetailleerde posts, sommige kleine details had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht of dat zo zou zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Xeanor op 17-09-2008 22:45:49 ]
pi_66090780
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Ludootje het volgende:
Een erg leuke blog die ook dieper op de friendzone in gaat: http://nondatinglife.blog(...)ive-friend-zone.html

Erg grappig geschreven en erg herkenbaar. Ik raad iedereen dan ook aan de hele serie posts over daten door te lezen.
Tof
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  zondag 15 februari 2009 @ 18:09:07 #80
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_66090909
Deze verscheen ineens weer in mijn AT.

Inderdaad, ik hem me krom gelachen over dat stukje
pi_66091166
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:09 schreef Ludootje het volgende:
Deze verscheen ineens weer in mijn AT.

Inderdaad, ik hem me krom gelachen over dat stukje
Deel 1 was ook leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door Chuck_Norris op 15-02-2009 18:30:02 ]
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_66091678
Simpel: niet te lang wachten met duidelijk maken dat je haar leuk vind. Anders denkt ze dat het puur vriendschappelijk is.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_66094778
Topic even doorgelezen.

Wat ik regelmatig lees is dat je als man geen vrouwelijke vriendin kan hebben, waar je qua seks niets van verlangt.

Als ik kijk naar mijn eigen sociale kring ligt dat toch anders. Ikzelf maak deel uit van een hechte vriendengroep, bestaande uit drie vrouwen en drie mannen. De vrouwen zijn redelijk gewild en als ik er zo naar kijk zou ik er zeker overheen kunnen. Alleen na de ontmoeting jaren terug heb ik nadien nooit meer de intentie gehad om seks met een van hun te hebben. Toch trek ik regelmatig met ze op en vind ik het simpelweg erg leuk en gezellig om te stappen e.d.
pi_66096298
Uit die friend-zone komen is heeeel moeilijk. overigens ga ik ervan uit dat je niet regelmatig seks hebt met je vriendinnen. anders is het best simpel. Om te voorkomen dat je in de friend-zone komt moet je je intenties duidelijk maken. Gewoon escaleren, dan kun je geen vriend worden.
pi_66105595
quote:
Op woensdag 17 september 2008 12:42 schreef Ludootje het volgende:
Om toch even met dit juweeltje aan te komen, vond hem wel toepasselijk voor dit topic:
[..]

Met dank aan je goede vrienden van Bash.org
Amen to that
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_66105626
Mannen willen neuken, vrouwen willen knuffelen. Kern van het probleem
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_66136234
quote:
Op woensdag 17 september 2008 18:08 schreef Ludootje het volgende:

Heb echt de hele serie doorgelezen, dikke aanrader!
pi_76252062
Hmm, interessant!
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 31 december 2009 @ 13:56:28 #89
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_76262818
Ik vind de hele friendszone gedoe eigenlijk bullshit. In het echt is het niet zo zwart op wit. Ik heb vroeger relaties gehad met vriendinnen die eerst vrienden waren, en ik heb ook vrouwen die in mijn "friendszone" zitten.

Ten eerste zetten mannen ook vaak vrouwen in de friendszone, misschien fokkers niet maar dat komt waarschijnlijk omdat de meeste fokkers gewoon niet zoveel vrienden hebben waarschijnlijk. Het is heel handig om een goede vrouwelijke vriendin te hebben. Zo leer je makkelijk andere vrouwen krijgen, je kan haar advies vragen van de vrouwelijke kant, ze kan je dingen vertellen die je normaal gesproken niet zou weten en je kan je anders gedragen voor een vrouw dan voor een man.

Vrouwelijke vriendinnen in de friendszone zitten in de friendszone omdat je ze niet aantrekkelijk vind, of je vind hun wel aantrekkelijk maar je hebt geen gevoelens voor hun. Natuurlijk zouden de meeste mannen wel een mooie vriendin neuken als het makkelijk zou zijn. Dat zou ik ook doen met de vrouwen in mijn friendszone. Als een mooie meisje die mijn vriend is een keertje tegen mij zou zeggen van "ik ben geil, wil je me neuken?" dan zou ik het doen natuurlijk. Maar dat betekent niet dat ik niet vrienden met haar kan zijn als ze niet wilt neuken.

De reden dat vrouwen mannen in de friendzone zetten is omdat ze niet verliefd of aangetrokken voelen tot die ene jongen, dat is het gewoon. Niks meer, niks minder.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_76438312
Tvp
pi_76441810
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind de hele friendszone gedoe eigenlijk bullshit. In het echt is het niet zo zwart op wit. Ik heb vroeger relaties gehad met vriendinnen die eerst vrienden waren, en ik heb ook vrouwen die in mijn "friendszone" zitten.

Ten eerste zetten mannen ook vaak vrouwen in de friendszone, misschien fokkers niet maar dat komt waarschijnlijk omdat de meeste fokkers gewoon niet zoveel vrienden hebben waarschijnlijk. Het is heel handig om een goede vrouwelijke vriendin te hebben. Zo leer je makkelijk andere vrouwen krijgen, je kan haar advies vragen van de vrouwelijke kant, ze kan je dingen vertellen die je normaal gesproken niet zou weten en je kan je anders gedragen voor een vrouw dan voor een man.

Vrouwelijke vriendinnen in de friendszone zitten in de friendszone omdat je ze niet aantrekkelijk vind, of je vind hun wel aantrekkelijk maar je hebt geen gevoelens voor hun. Natuurlijk zouden de meeste mannen wel een mooie vriendin neuken als het makkelijk zou zijn. Dat zou ik ook doen met de vrouwen in mijn friendszone. Als een mooie meisje die mijn vriend is een keertje tegen mij zou zeggen van "ik ben geil, wil je me neuken?" dan zou ik het doen natuurlijk. Maar dat betekent niet dat ik niet vrienden met haar kan zijn als ze niet wilt neuken.

De reden dat vrouwen mannen in de friendzone zetten is omdat ze niet verliefd of aangetrokken voelen tot die ene jongen, dat is het gewoon. Niks meer, niks minder.
Andersom zou een vrouw nooit met een vriend neuken.

OT:
Beste tip die ik kan geven: keep it sexual!

Hou de sexueele spanning erin. En ja, dat kan best direct. Maar blijf duidelijk maken dat je, als je de kans krijgt, zeer zeker wel met haar gaat zoenen.
Maar geef ook af en toe aan, dat je dat niet wil om allerlei redenen (desnoods verzin je een paar mooie).
Ze moet A) duidelijk hebben dat jij zeer zeker over haar heen wil en B) dat je dat niet zomaar doet.

Dan kun je wel jaren vrienden zijn met een vrouw en er toch overheen als jij dat wil.
pi_76446559
Hele topic doorgelezen en deze quote is toch het beste antwoord dat ik kon vinden.
De friends-zone definieer ik hier even voor het gemak als de "no-sex"-zone.
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:22 schreef Wei_Jun het volgende:
How to avoid:

1. Niet teveel praten over persoonlijke issues, maar over (gezamenlijke) interesses etc.
2. Ruggegraat, dus durf nee te zeggen als je iets niet wilt/mag en niet zielig doen.
3. Maak (sexueel getinte) grapjes
4. Wacht niet te lang met serieuze interesse tonen
Dat zijn sowieso sterke mannelijke eigenschappen. Dus zelfs als je in de friendszone zit, kun je volgens mij weer terugkomen door je zo op te stellen. Een drastische verandering van gedrag is wel nodig. Probleem is alleen dat de verliefdheid een beetje in de weg zit met "ruggegraat" en je zult de vriendschap op het spel moeten durven zetten. Als je elkaar niet regelmatig tegenkomt ziet, is de kans volgens mij groot dat het mislukt omdat ze zich in eerste instantie waarschijnlijk aan je gaat ergeren. En dat is dan ook maar beter zo.

Wat me vooral onhandig lijkt is strategiën bedenken om iemand verliefd op je te laten worden. Je stoot de meeste vrouwen volgens mij alleen maar af als ze daarachter komen dat je probeert te manipuleren.

-----------------------------
Andersom. Vriendinnen zitten bij nooit écht in de "no-sex"-zone, want zoals iemand al aangaf blijf ook ik liever met de meest aantrekkelijke vrouwen bevriend. Maar ik versier vriendinnen niet voor de sex, dus moet ik echt eerst verliefd worden en daar is volgens mij geen handleiding voor.
De waarheid ligt altijd in het midden - mahlah
pi_76622579
Vraag aan de vrouwen: als je geintreseerd bent in een jongen ook sexueel, kan die dan alsnog in de friendzone komen als je hem beter leert kennen?

owja, en je bent ook een keer met hem op date geweest en toen heb je hem ook gezoend, maar elkaar daarna wegens omstandigheden heel lang niet kunnen zien?

kortom: iemand waarin je echt geintreseerd was, kan die alsnog in de friendzone komen of blijven die gevoelens voor hem bestaan ?
pi_76623885
quote:
Op zondag 10 januari 2010 02:50 schreef guan86 het volgende:
Vraag aan de vrouwen: als je geintreseerd bent in een jongen ook sexueel, kan die dan alsnog in de friendzone komen als je hem beter leert kennen?

owja, en je bent ook een keer met hem op date geweest en toen heb je hem ook gezoend, maar elkaar daarna wegens omstandigheden heel lang niet kunnen zien?

kortom: iemand waarin je echt geintreseerd was, kan die alsnog in de friendzone komen of blijven die gevoelens voor hem bestaan ?
Ja dat kan, en dan nog zijn er meerdere mogelijkheden.
Je kan zo'n jongen in de friendzone plaatsen omdat je die gevoelens niet meer hebt maar het kan ook zijn dat ze er nog wel zijn maar je het idee hebt dat die gevoelens van zijn kant weg zijn. Als vrouw zijnde wil je hem dan toch zo dichtbij mogelijk houden. En hoe doe je dat dan het veiligst? Juist.. de friendzone...
pi_76665756
Hmmm... dit is interessant topic! Ik heb aardig wat mannelijke vrienden en heb het van beide kanten mee mogen maken (ja, ook meisjes kunnen in die zogenaamde friendzone raken). Maar eigenlijk denk ik dat het beginstadium dat je elkaar leert kennen gewoon erg belangrijk is!

Eerste paar ontmoetingen - jij vindt haar een interessante dame en het klikt ook nog. Je wilt haar graag beter leren kennen. Cruciaal moment: hoe pak je dit aan? Benader je haar bijvoorbeeld vriendschappelijk en ga je veel persoonlijke gesprekken aan? Of ga een beetje oppervlakkig flirten, ouwehoeren en af en toe een babbeltje maken, maar net niet genoeg geven? Of vraag je haar gewoon op de man af of ze zin heeft een kopje koffie met haar te gaan drinken? Of je doet helemaal niks?
Dit zijn allemaal verschillende soorten benaderingen. Vaak is vriendschappelijk iemand beter leren kennen 1) de veiligste manier 2) gemakkelijkste manier ( en de goedkoopste manier )

Maar als je voor die benadering kiest, kan je flirten etc. wat je wilt... maar jullie zullen je toch al snel schuilen onder het motto 'ach, we zijn gewoon vrienden!' Jij omdat jij geen blauwtje wil lopen en zij omdat jij haar nooit duidelijke signalen hebt afgegeven dat je misschien wel eens meer wilt dan alleen vrienden. En hoe doorbreek je dat? Gewoon zeggen waar het op staat; je bent verliefd geworden of eigenlijk was je altijd al verliefd. Of duidelijkere hints geven en echt flirten zoals je ook met andere meiden deed. Dus je 'gedragspatroon' eigenlijk doorbreken. Je moet je natuurlijk niet in één keer een hele strategie over de boeg gooien en een hele andere persoonlijkheid aannemen, maar benader haar nou gewoon een paar niet vanaf de vriendschappelijke kant. En vanaf daar hangt het de andere persoon af.

Als je een lucky bastard bent, vindt ze je ook leuk of heeft ze je altijd al leuk gevonden... omdat ze op zoek is naar een vriend die tevens een maatje kan zijn. En wie weet dacht zij ook wel dat ze in die 'friendzone' zat.
Als je minder geluk hebt, ben je eigenlijk verliefd geworden op een feeks die na de openbaring er ook meteen het nut er niet meer van inziet om vrienden te zijn. Maar als ze echt om je geeft, ook al is het dan alleen maar vriendschappelijk, zal ze blij zijn dat je het haar eerlijk hebt verteld. En ondanks het niet wederzijds is, hoopt ze dat jij nog wel haar maatje wilt zijn.

Denk dat als je in de 'friendzone' zit, dit gewoon de enige manier is om dat te doorbreken.
  maandag 11 januari 2010 @ 02:36:10 #97
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_76666107
Leeft deze nog steeds?
pi_76666136
Oh had niet naar de data gekregen, maarre... dit onderwerp is niet meer 'hot'? :p
  maandag 11 januari 2010 @ 02:49:32 #99
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_76666169
quote:
Op maandag 11 januari 2010 02:41 schreef MidnightB00m het volgende:
Oh had niet naar de data gekregen, maarre... dit onderwerp is niet meer 'hot'? :p
Friendzone is zoo 2008!
pi_76666225
quote:
Op maandag 11 januari 2010 02:49 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Friendzone is zoo 2008!
Wat gaat de tijd toch snel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')