CDA bij boeren? Ik dacht het niet hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar de subsidiestroom naar de gevestigde politieke orde; hoeveel van het belastinggeld jaarlijks de diverse politieke partijen krijgen toegestopt.
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers...
De morele verplichting waarover jij het hebt; ik voel dat niet zo.
Van dat handjevol overgebleven mega-boeren kan geen enkele politieke partij anno 2008 bestaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers.
Ik weet het zeker van wel, hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
CDA bij boeren? Ik dacht het niet hoor.
Ik beweer niet dat boeren de enige CDA-bestaansmiddel is. Of heb ik dat ergens wel beweerd? Ik zal even teruglezen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Van dat handjevol overgebleven mega-boeren kan geen enkele politieke partij anno 2008 bestaan.
Heb je bronnen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet het zeker van wel, hoor.
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet het zeker van wel, hoor.
Daar gaat het niet om, het gaat om de financiele slagkracht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.
Volgens mij hadden wij het over geldstromen, omdat de geldstromen van Verdonk, althans de giften die zij ontvangt, vanuit een bepaalde morele verplichting geopenbaard dienen te worden, volgens sommigen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.
Klopt ook de overheidssubsidiestromen moeten glashelder in beeld en verantwoord.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar de subsidiestroom naar de gevestigde politieke orde; hoeveel van het belastinggeld jaarlijks de diverse politieke partijen krijgen toegestopt.
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers...
De morele verplichting waarover jij het hebt; ik voel dat niet zo.
Je bedoelt cijfers?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je bronnen?
CDA haalt vooral veel geld uit de vastgoed voor zover ik weet. Bezitten nogal wat.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:34 schreef FeestNummer het volgende:
Wat me nog het meeste verbaast is de donatie van Sylvia Toth. Als die 25 jaar jonger was geweest was ze als hoger opgeleide allochtoon net als Taida Pasic door Verdonk meteen het land uitgeschopt.
Heeft ze nu eindelijk toegegeven jaquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De liegende feeks was gewoon vet lid van de PSP!
Ik bedoel dat ik aanneem dat de boeren niet de belangrijkste fondsen vormen voor het CDAquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:37 schreef damian5700 het volgende:
Wie heeft het over 'beperkt'?
Dat kan. En weer anderen (heel veel anderen) verkiezen een debat op RTL4 te volgen of een flyer, uitgedeeld in de lokale winkelstraat, aan te nemen en te lezen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ook de overheidssubsidiestromen moeten glashelder in beeld en verantwoord.
En tja ik vind het wel prettig om te weten van wie de partijen geld krijgen om bepaalde standpunten uit te dragen.
Vergis je niet, daar zit veel geld hoor, ondanks dat agrariërs niet meer zo goed 'boeren'. Maar de melk- en vleesverwerkende industrie en de varkenshouders des te beter.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik aanneem dat de boeren niet de belangrijkste fondsen vormen voor het CDA
En ook dat is prima. Maar ik zie, en daar hoef jij het inderdaad niet mee eens te zijn, een morele plicht voor politieke partijen om hun geldstromen goed te verantwoorden naar de kiezers toe.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat kan. En weer anderen (heel veel anderen) verkiezen een debat op RTL4 te volgen of een flyer, uitgedeeld in de lokale winkelstraat, aan te nemen en te lezen.
Voor een Don Quichot tegen de linkse kerk is het wel onpraktisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:44 schreef SCH het volgende:
Wat een gedraai zeg. Eerst bij Netwerk en nu bij Nova.
Waarom is ze niet gewoon eerlijk. Niks mis mee om bij de PSP betrokken te zijn geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |