CDA bij boeren? Ik dacht het niet hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar de subsidiestroom naar de gevestigde politieke orde; hoeveel van het belastinggeld jaarlijks de diverse politieke partijen krijgen toegestopt.
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers...
De morele verplichting waarover jij het hebt; ik voel dat niet zo.
Van dat handjevol overgebleven mega-boeren kan geen enkele politieke partij anno 2008 bestaan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers.
Ik weet het zeker van wel, hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
CDA bij boeren? Ik dacht het niet hoor.
Ik beweer niet dat boeren de enige CDA-bestaansmiddel is. Of heb ik dat ergens wel beweerd? Ik zal even teruglezen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Van dat handjevol overgebleven mega-boeren kan geen enkele politieke partij anno 2008 bestaan.
Heb je bronnen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet het zeker van wel, hoor.
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik weet het zeker van wel, hoor.
Daar gaat het niet om, het gaat om de financiele slagkracht.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.
Volgens mij hadden wij het over geldstromen, omdat de geldstromen van Verdonk, althans de giften die zij ontvangt, vanuit een bepaalde morele verplichting geopenbaard dienen te worden, volgens sommigen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er zijn nog minder dan 100.000 boeren in Nederland, dat is ruim 1 zetel als ze allemaal CDA stemmen.
Klopt ook de overheidssubsidiestromen moeten glashelder in beeld en verantwoord.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben meer benieuwd naar de subsidiestroom naar de gevestigde politieke orde; hoeveel van het belastinggeld jaarlijks de diverse politieke partijen krijgen toegestopt.
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers...
De morele verplichting waarover jij het hebt; ik voel dat niet zo.
Je bedoelt cijfers?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je bronnen?
CDA haalt vooral veel geld uit de vastgoed voor zover ik weet. Bezitten nogal wat.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:34 schreef FeestNummer het volgende:
Wat me nog het meeste verbaast is de donatie van Sylvia Toth. Als die 25 jaar jonger was geweest was ze als hoger opgeleide allochtoon net als Taida Pasic door Verdonk meteen het land uitgeschopt.
Heeft ze nu eindelijk toegegeven jaquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De liegende feeks was gewoon vet lid van de PSP!
Ik bedoel dat ik aanneem dat de boeren niet de belangrijkste fondsen vormen voor het CDAquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:37 schreef damian5700 het volgende:
Wie heeft het over 'beperkt'?
Dat kan. En weer anderen (heel veel anderen) verkiezen een debat op RTL4 te volgen of een flyer, uitgedeeld in de lokale winkelstraat, aan te nemen en te lezen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ook de overheidssubsidiestromen moeten glashelder in beeld en verantwoord.
En tja ik vind het wel prettig om te weten van wie de partijen geld krijgen om bepaalde standpunten uit te dragen.
Vergis je niet, daar zit veel geld hoor, ondanks dat agrariërs niet meer zo goed 'boeren'. Maar de melk- en vleesverwerkende industrie en de varkenshouders des te beter.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik aanneem dat de boeren niet de belangrijkste fondsen vormen voor het CDA
En ook dat is prima. Maar ik zie, en daar hoef jij het inderdaad niet mee eens te zijn, een morele plicht voor politieke partijen om hun geldstromen goed te verantwoorden naar de kiezers toe.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat kan. En weer anderen (heel veel anderen) verkiezen een debat op RTL4 te volgen of een flyer, uitgedeeld in de lokale winkelstraat, aan te nemen en te lezen.
Voor een Don Quichot tegen de linkse kerk is het wel onpraktisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:44 schreef SCH het volgende:
Wat een gedraai zeg. Eerst bij Netwerk en nu bij Nova.
Waarom is ze niet gewoon eerlijk. Niks mis mee om bij de PSP betrokken te zijn geweest.
Oh dat er geld zit zal niemand ontkennen maar ook bij bv de middenklasse in de provincie (ook traditionele CDA stemmers) zit zat geld.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vergis je niet, daar zit veel geld hoor, ondanks dat agrariërs niet meer zo goed 'boeren'. Maar de melk- en vleesverwerkende industrie en de varkenshouders des te beter.
Maar goed, naast de boeren zijn vooral de oudjes een belangrijke basis voor het Cda.
Het CDA krijgt tegenwoordig veel steun van het bedrijfsleven. Vooral grote, internationale bedrijven die vroeger de VVD steunden, maar anno 2008 door die partij gedwarsboomd worden bij het aantrekken van buitenlands talent.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
Ik bedoel dat ik aanneem dat de boeren niet de belangrijkste fondsen vormen voor het CDA
Ja, dat begrijp ik wel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:48 schreef waltersh het volgende:
[..]
Het CDA krijgt tegenwoordig veel steun van het bedrijfsleven. Vooral grote, internationale bedrijven die vroeger de VVD steunden, maar anno 2008 door die partij gedwarsboomd worden bij het aantrekken van buitenlands talent.
Alleen (hoewel ik erken dat dit niet de discussie is) heeft Verdonk, mijn inziens, wel een punt dat het juist partijen zijn die subsidies krijgen die schreeuwen om openheid van zaken als het gaat om giften.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ook dat is prima. Maar ik zie, en daar hoef jij het inderdaad niet mee eens te zijn, een morele plicht voor politieke partijen om hun geldstromen goed te verantwoorden naar de kiezers toe.
Klopt beide types partijen moeten naar mijn idee volledige openheid geven over hun geldstromen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen (hoewel ik erken dat dit niet de discussie is) heeft Verdonk, mijn inziens, wel een punt dat het juist partijen zijn die subsidies krijgen die schreeuwen om openheid van zaken als het gaat om giften.
Ik vind dat niet helemaal geloofwaardig.
Niet onbeduidend of marginaal, in elk geval.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:51 schreef du_ke het volgende:
Niet de enige en ook niet de belangrijkste inkomstenbron is wat ik bedoel.
Maar de hoeveelheid van de subsidies is gewoon op te vragen. Bovendien is het wettelijk zo geregeld dat lang niet alles naar de campagnes gaat enzo. Een groot deel is bijvoorbeeld aan de eis verbonden dat het gaat naar scholing en wetenschappelijk onderzoek en het contacten onderhouden met europese zusterbewegingen en zusterpartijen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen (hoewel ik erken dat dit niet de discussie is) heeft Verdonk, mijn inziens, wel een punt dat het juist partijen zijn die subsidies krijgen die schreeuwen om openheid van zaken als het gaat om giften.
Ik vind dat niet helemaal geloofwaardig.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:59 schreef Klopkoek het volgende:
Owja nog iets: volgens mij is het verboden om uit het buitenland geld te ontvangen.
Dat klopt, maar het argument is niet zozeer de subsidie an sich, maar het argument dat de subsidieverstrekking ten behoeve van de werking van de democratie is; dat wordt immers ook aangevoerd als het gaat om de giften die worden verstrekt aan de beweging van Verdonk..quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar de hoeveelheid van de subsidies is gewoon op te vragen. Bovendien is het wettelijk zo geregeld dat lang niet alles naar de campagnes gaat enzo. Een groot deel is bijvoorbeeld aan de eis verbonden dat het gaat naar scholing en wetenschappelijk onderzoek en het contacten onderhouden met europese zusterbewegingen en zusterpartijen.
In andere landen is het trouwens ook doodnormaal om subsidies te krijgen. Zelfs de EU denkt erover, uiteraard met de voorwaarde dat enkel pro-europa partijen ervoor in aanmerking komen.
Bij verkiezingen in 2006 zijn enquentes gehouden onder het bedrijfsleven. De CDA was daarbij uitgesproken favoriet.quote:
Die aanhang kan je echter pas echt hard maken na verkiezingen dat is het praktische probleem.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:08 schreef damian5700 het volgende:
Mijn inziens vallen daar ook nieuwe partijen onder (met een bepaalde aanhang/draagvlak).
Door wie zijn die enquetes afgenomen? Dan ga ik er achter aan.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:10 schreef waltersh het volgende:
[..]
Bij verkiezingen in 2006 zijn enquentes gehouden onder het bedrijfsleven. De CDA was daarbij uitgesproken favoriet.
Het bedrijfsleven klaagt steen en been over de door VVD en Verdonk ingevoerde kennismigrantenregeling, die op papier heel mooi lijkt maar door de IND stelselmatig wordt gesabotteerd. Brabantse politici hebben vorige week de dag na Prinsjesdag nogmaals bepleit om de uitvoering van die regeling bij de IND weg te halen en bij EZ onder te brengen.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:13 schreef Raven_ het volgende:
Het gaat verder in P&W met Sylvia Toth.
De absolute giller uit het lijstje. Verdonk zou haar als hoger opgeleide allochtoon accuut het land hebben uitgeschopt als ze jonger was geweest.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:13 schreef Raven_ het volgende:
Het gaat verder in P&W met Sylvia Toth.
Was zij het niet die in die uitzending vier keer een andere pakje aan ging trekken?quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:22 schreef agter het volgende:
Heb Sylvia Toth bij Zomergasten gezien (2 jaar? gelden).
Vond haar toen al ideele overeenkomsten hebben met Verdonk.
Ik waardeer wel wat Sylvia bereikt heeft, zou het haar niet na doen.
Maar het is geen vrouw waarbij ik persoonlijk een warm gevoel krijg. Vind haar koud overkomen.
Ze is ook wel een beetje een vergelijkbaar type.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:22 schreef agter het volgende:
Heb Sylvia Toth bij Zomergasten gezien (2 jaar? gelden).
Vond haar toen al ideele overeenkomsten hebben met Verdonk.
Ik waardeer wel wat Sylvia bereikt heeft, zou het haar niet na doen.
Maar het is geen vrouw waarbij ik persoonlijk een warm gevoel krijg. Vind haar koud overkomen.
Ja, d'r zit ook iets masculiens in beide dames.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze is ook wel een beetje een vergelijkbaar type.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |