abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61832675
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Haar ballen zaten alleen iets hoger.
En dr niveau wat lager
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61832703
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Apart is dat he. Dat je bij zulke vrouwen je het gewoon aanvoelt dat het de boel 'belazert'.
Palin in het buitenland bijvoorbeeld. Fleur Agema of griffith heb ik dat dan weer niet bij. Terwijl van der Hoeven en, bijsterveldt en Huizinga me acuut een bloeddrukverhoging geven.
Ja heel apart inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_61832723
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dr niveau wat lager
Ja ietsjes inderdaad
  maandag 22 september 2008 @ 22:00:22 #129
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61837010
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:06 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja dat stoort me ook, maar ik waardeer het dat hij problemen durft op te noemen, waar anderen liever over zwijgen. Toch is hij in alles net even te extreem voor mij, maar aan de andere kant zou ik misschien op hem stemmen als tegengeluid voor alle te politiek correcte partijen (maar zoals ik al zei, vermoedelijk wordt het blanco). Dat laatste punt kan ik eigenlijk niet gebruiken, omdat ik fel tegen de indamming van privacy ben, en de partij voor de 'vrijheid' niet. Als ik op de PVV zou stemmen, zou ik dus ook niet meer mogen klagen over inbreuken op mijn privacy.
Eindelijk heb ook ik het licht gezien, d.w.z. dat Verdonk een gapend zwart leeg gat is. Dus het wordt voor mij Wilders of Balkenende. En de laatste laat bepaalde dingen zodanig op zijn beloop dat Geert Hitler (maar nu zonder gaskamers/ genocide) de enige redding lijkt. OK zijn 'oplossingen' zijn onhaalbaar, maar ik kan op hem stemmen om urgentie aan te geven. Fuck al die linkse luitjes, al die kutmoraal, the hell with your 'good intentions'.

Sorry maar ik kan niet anders
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61837211
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:00 schreef ES57 het volgende:

[..]

Eindelijk heb ook ik het licht gezien, d.w.z. dat Verdonk een gapend zwart leeg gat is. Dus het wordt voor mij Wilders of Balkenende. En de laatste laat bepaalde dingen zodanig op zijn beloop dat Geert Hitler (maar nu zonder gaskamers/ genocide) de enige redding lijkt. OK zijn 'oplossingen' zijn onhaalbaar, maar ik kan op hem stemmen om urgentie aan te geven. Fuck al die linkse luitjes, al die kutmoraal, the hell with your 'good intentions'.

Ach, dat was ook wat de NSB stemmers uit 1940 als argument hadden
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_61837266
quote:

[..]

Dat is nog maar afwachten, je hebt het hier over iemand die in het verleden het al had over het uitroepen van de noodtoestand, "de rechtsstaat eventjes opzij zetten" en het leger de woonwijken in wilde sturen. Dat kan al heel snel uit de hand lopen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_61837420
quote:

[..]

Tja het is een keuze maar puur en alleen simpele rancune als reden om te stemmen lijkt mij toch wat beperkt .
  maandag 22 september 2008 @ 22:32:50 #133
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61838091
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja het is een keuze maar puur en alleen simpele rancune als reden om te stemmen lijkt mij toch wat beperkt .
Niet rancune maar onmacht.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:35:53 #134
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_61859484
quote:
Op maandag 22 september 2008 22:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ach, dat was ook wat de NSB stemmers uit 1940 als argument hadden
Er waren geen verkiezingen in 1940... En de NSB was in de laatste verkiezingen voor 1940 al ruim gehalveerd vergeleken met de verkiezingen van 1934.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_61859810
Rita nu in het nauw bij netwerk
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61859857
http://www.netwerk.tv/uit(...)cierder-rita-verdonk

Vuile kankertrut is het ook. Hoe ze daar staat ook.... walgelijk. Afvoeren en weg ermee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61860013
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
Rita nu in het nauw bij netwerk
Dat valt allengs mee.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_61860241
Dat valt mee Ja hoor, ze zijn er achter gekomen dat ze geld heeft ontvangen uit het buitenland.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61860334
Ik zag ze inderdaad sidderen en beven, alsof ze in het nauw was, toen dat bekend werd gemaakt.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:34:52 #140
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61861561
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
Vuile kankertrut is het ook. Hoe ze daar staat ook.... walgelijk. Afvoeren en weg ermee.
Ik snap dat de emoties hoog oplopen bij het zien van Verdonk, maar deze retoriek doet mij toch echt aan je Stalinistische neven denken
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61861563
Ze stond er geenszins relaxed bij hoor. Twijfel in dr ogen toen ze beweerde dat er niks aan de hand was, alsof ze vurig hoopte met haar prutverhaal weg te komen.

Niet dat dat met de doortastendheid van de interviewer te maken had, maar dat terzijde.
pi_61861777
Het is over met TON.

Wilders houdt echt van politiek bedrijven, Verdonk staat liever in het stan huygens journaal.
lollig
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:48:28 #143
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_61861990
Het werd Verdonk niet echt moeilijk gemaakt door die EO-hark.

Terwijl ik toch echt geen genoegen had genomen met haar antwoord: wie zit er achter die buitenlandse holding?

"Het is niet aan mij om dat bekend te maken"

Jawel Verdonk, dat is wél aan jou om dat bekend te maken... Jóuw partij beweging(loos), jóuw financiën. 'transparantie'.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:48:46 #144
136 V.
pi_61862004
...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61862060
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:48 schreef Verbal het volgende:
Het werd Verdonk niet echt moeilijk gemaakt door die EO-hark.

Terwijl ik toch echt geen genoegen had genomen met haar antwoord: wie zit er achter die buitenlandse holding?

"Het is niet aan mij om dat bekend te maken"

Jawel Verdonk, dat is wél aan jou om dat bekend te maken... Jóuw partij beweging(loos), jóuw financiën. 'transparantie'.

V.
Is dit volgens bepaalde wetgeving verplicht, dat jij weet? En zo ja, welke wet?
  dinsdag 23 september 2008 @ 21:56:34 #146
136 V.
pi_61862328
Het geldt voor Nederlandse politieke partijen. En Wilders en Verdonk denken er onderuit te kunnen komen door zich respectievelijk een ledenloze partij en een beweging te noemen.

Semantische nonsens natuurlijk, die de aard van beide 'politici' tekent.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61862706
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 21:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is dit volgens bepaalde wetgeving verplicht, dat jij weet? En zo ja, welke wet?
Geen wet maar toch wel een bepaalde morele verplichting naar het volk om bekend te maken op wie een partij financieel steunt?

In dit geval dus op vastgoed, de gouden kooi en nog wat onbekende invloedssferen.
pi_61863010
Verdonk heeft gelijk dat andere partijen ook -tot op zekere hoogte- niet verplicht zijn om hun financiën te openbaren. Toch zijn er verschillen:
1) Verdonk gaat er prat op dat ze nieuwe politiek bedrijft, de burger een stem wilt geven, politiek 2.0 en nog meer van dat geneuzel
2) Het is niet echt een excuus maar één van de redenen dat er weinig aan gedaan werd is dat de traditionele partijen weinig afhankelijk zijn van private donaties (men moet nl. wel opgeven uit welke hoek hun steun komt, niet de namen). Het probleem bestond dus nog gewoon niet.
3) Er zijn partijen zoals D'66 en de o zo verfoeide PvdA die wel hun geldschieters boven de 500 euro bekend maken en dat bovendien laten goedkeuren door een accountantsbureau en notarissen. Zo is bijv. in het PvdA document te lezen dat Wouter Bos 2500 euro doneert aan zijn eigen partijkas.

En owja, was ik vergeten:

4) Dat ze geen programma heeft en min of meer een onbeschreven blad is maakt haar natuurlijk extra gevaarlijk. Bij de andere partijen zou het al snel opvallen, daar kunnen partijen het niet al te gek maken om opeens naar iemands geldbuidel te luisteren. Ook worden die partijen natuurlijk gedomineerd door een heel kader en ledenapparaat waardoor het sowieso lastiger is.
Verdonk is echter een alleenheerser en heeft geen record wat betreft haar programma. Dat maakt het allemaal extra onduidelijk, onvoorspelbaar en schimmig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61863091
En wat in de reportage gezegd werd: er zijn honderden wetenschappelijke onderzoeken die het effect van campagne contributies bevestigen op het beleid dat er uit komt. Moet er tegelijkertijd wel echter bijzeggen dat het meerendeel over de situatie in de VS gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_61863135
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 22:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen wet maar toch wel een bepaalde morele verplichting naar het volk om bekend te maken op wie een partij financieel steunt?

In dit geval dus op vastgoed, de gouden kooi en nog wat onbekende invloedssferen.
Ik ben meer benieuwd naar de subsidiestroom naar de gevestigde politieke orde; hoeveel van het belastinggeld jaarlijks de diverse politieke partijen krijgen toegestopt.
Nu is bekend dat ToN onder meer steun heeft vanuit de vastgoedwereld, waar bijvoorbeeld het CDA het vooral bij boeren goed doet en de VVD bij ondernemers...
De morele verplichting waarover jij het hebt; ik voel dat niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')