Ik gebruik gewoon rijst van de toko, ook de azijn. Ik doe er wel wat daishi poeder bij het water waar ik de rijst in kook. Ik ga niet experimenteren met hoeveelheden etc, dat doen ze in Japan zelf ook niet, die kopen het ook in een flesjequote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:08 schreef FrankS het volgende:
Afgezien van alle vullingen (vis/groente/ei etc) die je in je sushi kan doen, is het van hoogst belang dat je een lekkere rijst hebt. Ik ben nu al een tijdje bezig met het experimenteren van optimalesushirijst, die je slijmm klieren heerlijk prikkelen.
- Weet iemand de samenstelling van Sushi azijn die je in de toko koopt?
- Is er veel verschil tussen de sushi azijn hoeveelheid die optimaal is tussen verschillende soorten/zakken sushi rijst?
- Kan je zelf ook sushi azijn maken & dit in een flesje bewaren, of gaat het suiker dan rare dingen doen?
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef BuupWerk het volgende:
snap er ook geen kont van...volgens mij bedoelt tie hoeveel die erbij gooit...
Ik heb het in Amsterdam bij DunYong (Chinatown) en bij Shilla (Grootgelderlandplein, Buitenveldert) in de vriesvak gezien, maar zelf niet geprobeerd. Je krijgt dan 2 filets voor 7 euro geloof ik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:09 schreef pinquit het volgende:
kan ik ergens unagi kant en klaar kopen? (zegmaar al ontveld en ontgraat enzo. is dat net zo lekker?)
Kweenie hoor, maar als mensen de nori niet lekker vinden, dan maar geen sushi geven. Als ze van champagne houden, maar niet van de bubbels, ga je die dan er ook uit halen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:28 schreef PKfotografie het volgende:
hmmm eerste keer dat ik een heel topic door heb gelezen, en zie dat ik het rollen toch anders doe,
zelf smeer ik nog niet de helft in van de nori met rijst, vulling midden er op. en vervolgens oprollen alsof het een sigaret gaat worden. (dus de nori zit 2 maal er omheen ongeveer. ) zou dat veel uit maken voor de smaak? of alleen als mensen de nori niet lekker vinden?
Ah okee, wist niet dat je dat mengsel sushi-azijn noemde. Ik houd meestal aan wat op het pak rijst staat, heb er ten volste vertrouwen in dat die mensen er verstand van hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2009 20:26 schreef FrankS het volgende:
"Maar sushi-azijn is toch gewoon rijst-azijn, wat valt daar mee te experimenteren?"
Sushi azijn is volgens mij niet hetzelfde als Rijst-azijn.
Sushi azijn maak je door Rijst Azijn, Suiker & Zout te combineren, evt wat extra ingredienten zoals sake. Je kan kiezen voor 1 deel Rijst Azijn 1 deel Suiker 1/2 deel zout, of 2:1:1/2 etc.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef mmascha het volgende:
Gister voor een feestje nog wat rollen gemaakt. Moest nog wat boodschappen halen bij de AH. Daar lag een bakje zeewiersalade. Ow, wat is dat lekker zeg! Je proeft zoet, zout, zuur en pittig tegelijk! Jumjum!
Chuka Wakamequote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef mmascha het volgende:
Gister voor een feestje nog wat rollen gemaakt. Moest nog wat boodschappen halen bij de AH. Daar lag een bakje zeewiersalade. Ow, wat is dat lekker zeg! Je proeft zoet, zout, zuur en pittig tegelijk! Jumjum!
Ik heb de mijne uit Delft. En ik had de laatste....quote:Op maandag 12 januari 2009 15:08 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb zo'n bakje met van die rechthoekige vormpjes gekocht.Bij de Oriental supermarkt.
Die in Amsterdam, niet die in Delft, want daar hadden ze die dingen niet.
Als mensen niet van nori houden is er nog altijd nigiri.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:00 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Kweenie hoor, maar als mensen de nori niet lekker vinden, dan maar geen sushi geven. Als ze van champagne houden, maar niet van de bubbels, ga je die dan er ook uit halen?![]()
oops..geen fotoos....maar het was weer heerlijkquote:Op zondag 15 maart 2009 14:33 schreef mmascha het volgende:
Veel plezier en vooral: eet smakelijk!
Laat je ons vandeweek ook nog even meegenieten? (foto's!)
Heb je de unagi zelf gemaakt?
En wat maak je met rauwe makreel en coquiles? Gewoon meerollen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |