abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66451025
ik had een berichtje geplaarts dat ik op dat knopje had gedrukt en nu is het weg...HELP ?!?!
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:28:09 #277
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66464654
hmmm eerste keer dat ik een heel topic door heb gelezen, en zie dat ik het rollen toch anders doe,

zelf smeer ik nog niet de helft in van de nori met rijst, vulling midden er op. en vervolgens oprollen alsof het een sigaret gaat worden. (dus de nori zit 2 maal er omheen ongeveer. ) zou dat veel uit maken voor de smaak? of alleen als mensen de nori niet lekker vinden?
pi_66482773
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:08 schreef FrankS het volgende:
Afgezien van alle vullingen (vis/groente/ei etc) die je in je sushi kan doen, is het van hoogst belang dat je een lekkere rijst hebt. Ik ben nu al een tijdje bezig met het experimenteren van optimalesushirijst, die je slijmm klieren heerlijk prikkelen.

- Weet iemand de samenstelling van Sushi azijn die je in de toko koopt?
- Is er veel verschil tussen de sushi azijn hoeveelheid die optimaal is tussen verschillende soorten/zakken sushi rijst?
- Kan je zelf ook sushi azijn maken & dit in een flesje bewaren, of gaat het suiker dan rare dingen doen?
Ik gebruik gewoon rijst van de toko, ook de azijn. Ik doe er wel wat daishi poeder bij het water waar ik de rijst in kook. Ik ga niet experimenteren met hoeveelheden etc, dat doen ze in Japan zelf ook niet, die kopen het ook in een flesje Misschien de zwaar elitaire sushirestaurants niet, maar ik vind mezelf niet bepaald op dat niveau
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_66494647
Maar sushi-azijn is toch gewoon rijst-azijn, wat valt daar mee te experimenteren?
Sweet and innocent...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:32:23 #280
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_66508975
snap er ook geen kont van...volgens mij bedoelt tie hoeveel die erbij gooit...
pi_66512157
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:32 schreef BuupWerk het volgende:
snap er ook geen kont van...volgens mij bedoelt tie hoeveel die erbij gooit...

Suiker en zout erbij. Even opkoken.
Ik kijk even waar ik het zag.....
pi_66512447

Deze is ook leuk om even te kijken.
Van de chef/manager van het Okura Amsterdam
pi_66538374
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:09 schreef pinquit het volgende:
kan ik ergens unagi kant en klaar kopen? (zegmaar al ontveld en ontgraat enzo. is dat net zo lekker? )
Ik heb het in Amsterdam bij DunYong (Chinatown) en bij Shilla (Grootgelderlandplein, Buitenveldert) in de vriesvak gezien, maar zelf niet geprobeerd. Je krijgt dan 2 filets voor 7 euro geloof ik.
Life is short, eat dessert first.
pi_66741030
"Maar sushi-azijn is toch gewoon rijst-azijn, wat valt daar mee te experimenteren?"

Sushi azijn is volgens mij niet hetzelfde als Rijst-azijn.

Sushi azijn maak je door Rijst Azijn, Suiker & Zout te combineren, evt wat extra ingredienten zoals sake. Je kan kiezen voor 1 deel Rijst Azijn 1 deel Suiker 1/2 deel zout, of 2:1:1/2 etc.

Daarom vroeg ik; wat is de samenstelling (dus welke delen rijst azijn/suiker/zout) van de gemiddelde Sushi-azijn uit de toko. Kan me niet voorstellen dat sushi restaurants standaard Sushi-Azijn gebruiken zonder zelf te experimenteren met meest optimale combinatie.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:00:27 #286
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66742417
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:28 schreef PKfotografie het volgende:
hmmm eerste keer dat ik een heel topic door heb gelezen, en zie dat ik het rollen toch anders doe,

zelf smeer ik nog niet de helft in van de nori met rijst, vulling midden er op. en vervolgens oprollen alsof het een sigaret gaat worden. (dus de nori zit 2 maal er omheen ongeveer. ) zou dat veel uit maken voor de smaak? of alleen als mensen de nori niet lekker vinden?
Kweenie hoor, maar als mensen de nori niet lekker vinden, dan maar geen sushi geven. Als ze van champagne houden, maar niet van de bubbels, ga je die dan er ook uit halen?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:32:29 #287
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_66778861
Gister voor een feestje nog wat rollen gemaakt. Moest nog wat boodschappen halen bij de AH. Daar lag een bakje zeewiersalade. Ow, wat is dat lekker zeg! Je proeft zoet, zout, zuur en pittig tegelijk! Jumjum!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_66779095
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:26 schreef FrankS het volgende:
"Maar sushi-azijn is toch gewoon rijst-azijn, wat valt daar mee te experimenteren?"

Sushi azijn is volgens mij niet hetzelfde als Rijst-azijn.

Sushi azijn maak je door Rijst Azijn, Suiker & Zout te combineren, evt wat extra ingredienten zoals sake. Je kan kiezen voor 1 deel Rijst Azijn 1 deel Suiker 1/2 deel zout, of 2:1:1/2 etc.
Ah okee, wist niet dat je dat mengsel sushi-azijn noemde. Ik houd meestal aan wat op het pak rijst staat, heb er ten volste vertrouwen in dat die mensen er verstand van hebben
Sweet and innocent...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:12:40 #289
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66795994
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef mmascha het volgende:
Gister voor een feestje nog wat rollen gemaakt. Moest nog wat boodschappen halen bij de AH. Daar lag een bakje zeewiersalade. Ow, wat is dat lekker zeg! Je proeft zoet, zout, zuur en pittig tegelijk! Jumjum!
Dan maar eens mijn aversie overwinnen en daar even naar binnen gaan. Ik zeg wel tegen de cassiere dat ze mijn geld niet aan 1 bepaalde top level AH manager mag geven
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_66799397
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef mmascha het volgende:
Chuka Wakame
Life is short, eat dessert first.
  woensdag 11 maart 2009 @ 14:36:14 #291
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_66935279
ben geweest. Heb gevonden. Meteen winkel leeggekocht
Erg lekker. Vanavond de Shabu versie maar eens proberen te maken
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:08 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb zo'n bakje met van die rechthoekige vormpjes gekocht. Bij de Oriental supermarkt. Die in Amsterdam, niet die in Delft, want daar hadden ze die dingen niet.
Ik heb de mijne uit Delft. En ik had de laatste....

En ze hadden ook een vormpje om maki sushi te maken. Erg handig
pi_66946653
Ik en een tafel vol met sushi spulletjes

pi_66949685
lekker

volgende maand maar weer 's doen, met als excuus mijn verjaardag, zodat we lekker veel en dure vis kunnen halen
Ja doei.
pi_66959441
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:00 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Kweenie hoor, maar als mensen de nori niet lekker vinden, dan maar geen sushi geven. Als ze van champagne houden, maar niet van de bubbels, ga je die dan er ook uit halen?
Als mensen niet van nori houden is er nog altijd nigiri.
  zondag 15 maart 2009 @ 14:11:23 #295
128548 pavv
The computer says NO
pi_67068556
Vanavond weer vrienden over de vloer die ook graag sushi lusten....dus zo aan de bak

rijst.....check
saké...check
wasabi....check
Sojasaus...check
nori...check
avocado...check
komkommer......check
gember...check
zalm...check
tonijn...check
makreel (rauw)...check
unagi...check
coquiles st. Jacques...check

lekkere trek...check!
  zondag 15 maart 2009 @ 14:33:23 #296
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_67069496
Veel plezier en vooral: eet smakelijk!
Laat je ons vandeweek ook nog even meegenieten? (foto's!)

Heb je de unagi zelf gemaakt?
En wat maak je met rauwe makreel en coquiles? Gewoon meerollen?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:37:42 #297
128548 pavv
The computer says NO
pi_67086230
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:33 schreef mmascha het volgende:
Veel plezier en vooral: eet smakelijk!
Laat je ons vandeweek ook nog even meegenieten? (foto's!)

Heb je de unagi zelf gemaakt?
En wat maak je met rauwe makreel en coquiles? Gewoon meerollen?
oops..geen fotoos....maar het was weer heerlijk

de makreel ben ik nog wel even mee bezig geweest om die kompleet graatvrij te krijgen, ik had wel om filets gevraagd voor sushi/sahimi maar de visboer had toch nog wel wat graatjes laten zitten....maar met een goede vispincet kon ik dit oplossen.

de coquilles (flink grote trouwens) in plakjes gesneden en de grote plakes gebruikt voor nigiri sushi....en de kleine stukjes versneden en met wasabi-mayonaise ( van die japanse baby mayonaise) in een rol verwerkt.

de makreel ook als nigiri en een gedeelte in een rol met een fijn lenteuitje.

De Unagi heb ik bij de Japanse Supermarkt in Buitenveldert gehaald (2 filets in een pakje uit de diepvries....) Uitstekend spul en ik ken weinig Japanse sushibars waar ze de paling helemaaaal zelf maken..ja het Okura waarschijnlijk.

bereiden nu: pakje uit de vriezer (heb er altijd een paar in huis), laten ontdooien, en met wat zoete saus er over (soja/suiker siroopachtig) even in de oven onder de grill ....klaar
pi_67106705
Volgende week zitten we weer in Japan. My god, wat ga ik me vreselijk misdragen Niet alleen aan de sushi zelf, maar ook aan spulletjes om te kopen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_67247855
Mn vrouwtje wil morgen ook zelf sushi maken, maar ze vraagt zich af waar ze in Den Haag ( of omgeving ) echt goede verse tonijn en zalm ( sashimi ) kan kopen ( en dan niet de visafslag )

Iemand een idee ?
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 14:18:19 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_67268215
Na altijd alleen maar kant en klaar gehaald te hebben, ga ik het nu ook eens zelf proberen. Gehaald bij de toko:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')