abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:38:15 #1
163650 Greys
pi_61598946

Het vorige deel: Slank de nazomer in #224 To swim or not to swim

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61598979
Die TT
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:41:20 #3
163650 Greys
pi_61599008
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die TT
Da's de schuld van SHE
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61599011
srsly!
Ja doei.
pi_61599031
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Da's de schuld van SHE
Ik moest erg lachen om die post van SHE ja. Hoe verzin je het...
The way you rock'n'roll
pi_61599036
Ise, dan moet je een bh aantrekken die de boel binnen je torso duwt, bijvoorbeeld de Arabella of Zeta van Freya, of de voorgevormde bh's van Fantasie. Of de Retro van Freya, die geeft een heel diep decolleté en volgens mij is dat een push up, ook verkrijgbaar in grote maten. Echt wel dat je dan een fantastisch decolleté hebt
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:44:48 #7
163650 Greys
pi_61599063
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
srsly!
Ja.
Nee.
Nou.
KUTTEN KANEN was een lekkere TT

(Of bedoelde je seriously niet over de TT? )

Enneh:
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:30 schreef SHE het volgende:

[..]
Ik heb nog een halve worst verstopt achter de magnetron, maar die is morgen denk ik ook al op.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:46:29 #8
163650 Greys
pi_61599094
Trouwens. Pardon. Ik dacht dat ik de laatste poster uit het vorige topic was, maar nu staat SHE gewoon nog achter me Hoe kan dat nou? Net kreeg ik echt een slotje in beeld toen ik postte en stond er #301 achter mijn naam en ik dacht dat hij bij 300 al vol was
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_61599096
Ik heb hele vreemde mental images bij deze TT!!

@Sugar: ik vind jou ook slank hoor! Het enige wat nog aan de stevige kant is, zijn je bovenarmen zo te zien, maar als je zover afvalt dat die dun zijn, dan is de rest graatmager; je kan nu eenmaal niet bepalen waar je afvalt!

Je kan dan beter met sporten proberen die zo strak mogelijk te krijgen. Wat je namelijk niet wilt is mooie slanke armen terwijl je gezicht helemaal ingevallen is!!

Ik zeg dit ook, omdat ik begrijp dat je een verleden had met eetstoornissen en nu in rap tempo bent afgevallen, want zo lang zit je nog niet in dit topic en toen was je een stuk zwaarder toch?
pi_61599106
PF, als je die beroemde worst nog wil proeven moet je wel snel langskomen, want hij is al bijna op . Zelfde geldt voor de uitjes. Voor de kaas ben je al te laat .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_61599109
omdat ze pimp-abo-houder is? Dan mag je altijd het laatste woord hebben? Ofzo?
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:47:31 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599119
In moeilijke tijden, moet men met creatieve oplossingen komen.
En aangezien HE vanavond met zijn vrienden lekker de hort op gaat, heeft SHE een one night stand met de lekkerste worst ter wereld
pi_61599127
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja.
Nee.
Nou.
KUTTEN KANEN was een lekkere TT

(Of bedoelde je seriously niet over de TT? )

Enneh:
[..]

ja, dat ging over de TT !
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:48:26 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599132
Ha! Bij bonprix.de verkochten ze het middelste jurkje nog in rood én ¤ 10 goedkoper!

@Sugar: wat afvallen heeft Greys denk ik gelijk,maar ik kan me ook goed voorstellen dat je de boel nog wat wilt "perfectioneren" (dat willen we hier allemaal immers?). Jij doet toch ook veel aan sport, toch? Kan je niet iets gaan doen waarbij je jouw "probleemzones" aanpakt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:49:36 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599153
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:47 schreef motorbloempje het volgende:

nee, dat zijn modrechten, maar daar gaan we nog niks over zeggen, gaan we niet over doorpraten en alles wordt morgen duidelijk. Ik vergeet steeds dat ik door slotjes heen kan posten

pi_61599164
perfectioneren, daar is het nog lang geen tijd voor

weeg nog steeds een schandalige 70kg
Ja doei.
pi_61599178
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:49 schreef SHE het volgende:

[..]

nee, dat zijn modrechten, maar daar gaan we nog niks over zeggen, gaan we niet over doorpraten en alles wordt morgen duidelijk. Ik vergeet steeds dat ik door slotjes heen kan posten

iedereen wordt maar mod...
Ja doei.
pi_61599185
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Whaaaah!!! Welk subforum?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:51:14 #19
163650 Greys
pi_61599190
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
Hoeveel zou ze daar extra voor betaald hebben, voor die optie?
Wel fijn, dan mag ze voortaan ook altijd het nieuwe topic openen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:51:22 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599192
SHE en Conleche, mijn bovenarmen zijn stevig, doordat ze heel erg gespierd zijn. Die houden die omvang inderdaad. Ik heb heel sterke, maar ook heel bolle bovenarmen. Dat krijg ik met trainen (nee, ook niet van triceps trainen) niet weg, al jarenlang niet.

En om maar even heel gevoeloig te doen, ik moet me proberen af te sluiten voor opmerkingen zoals nu die van SHE: 5 kilo eraf nog. Dat werkt voor mij niet, ik moet leren dat soort opmerkingen echt naast me te leggen, anders zit ik heel snel wel weer in die zooi van ooit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61599211
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoeveel zou ze daar extra voor betaald hebben, voor die optie?
daar moet je yvonne voor pijpen
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:52:29 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599217
Volgens mij gingen we er niet over doorpraten.

Jullie komen en zullen daar toch nooit komen, dus niet spannends.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 13 september 2008 @ 13:52:45 #23
163650 Greys
pi_61599224
Oh, ik loop weer achter. Spannend! Je was toch al eerder mod?
Ik ga er maar van uit dat het hier in LIF is! Oh jammer.

En nu moeten we er over ophouden hoorlees ik net
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:53:02 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599230
En ik sport zoveel als nu maar kan en ook heel krachtig, dus daaraan kan ik niks veranderen nog. Want ik wil dat niet (nog meer) gaan doen ten koste van gezin, sociale contacten / whatever.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:55:29 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599272
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Whaaaah!!! Welk subforum?
WFL denk ik. Of ze neemt LIF over

@moblo: maar niemand is hier toch dik? Als ik jouw foto' s zie is er ook niet echt een reden om af te vallen, behalve dat jij dat zelf mooier vindt. Ik vind je prachtig.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:57:54 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599315
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:51 schreef Sugar het volgende:
SHE en Conleche, mijn bovenarmen zijn stevig, doordat ze heel erg gespierd zijn. Die houden die omvang inderdaad. Ik heb heel sterke, maar ook heel bolle bovenarmen. Dat krijg ik met trainen (nee, ook niet van triceps trainen) niet weg, al jarenlang niet.

En om maar even heel gevoeloig te doen, ik moet me proberen af te sluiten voor opmerkingen zoals nu die van SHE: 5 kilo eraf nog. Dat werkt voor mij niet, ik moet leren dat soort opmerkingen echt naast me te leggen, anders zit ik heel snel wel weer in die zooi van ooit.
Ja, wat wil je nou? Wil je meer afvallen of vind je jezelf prima zo?
Als je op je probleemzones wilt afvallen zul je toch net iets onder je streef moeten zitten.
Als je een problematisch eetverleden hebt, dan moet je helemaal niet dieten, niet panisch met voeding omgaan en aan je zelfbeeld werken.

Fluwelen handschoentjes heb ik niet, ik vertel het zoals het is.
Of je accepteert jezelf , in al je glorie, of je doet wat je nog wil doen. Ik zei dat ik je prima vond zo, maar kan het prima begrijpen als je strakker wilt worden. Daarmee ben je niet meteen anorexisch.
En als voor jou die grens niet helder is, dan moet je sowieso niet lijnen, maar aan het probleem zelf werken.
pi_61599323
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

daar moet je yvonne voor pijpen
Wéér een dirty mental image
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:58:57 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599334
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:53 schreef Sugar het volgende:
En ik sport zoveel als nu maar kan en ook heel krachtig, dus daaraan kan ik niks veranderen nog. Want ik wil dat niet (nog meer) gaan doen ten koste van gezin, sociale contacten / whatever.
Je hebt gelijk Sugar. Wat is jouw doel? Ik wil nog 2 kg minder en dan op gewicht blijven. De rest moet ik maar doen met de 2 avonden sporten in de week. Overigens train ik wel met gewichten,maar dan wel hele lichte. Door middel van veel herhalingen en stretchen hoop ik mijn armen in plaats van stevig en gespierd naar slank en gespierd te krijgen (zelfde probleem als jij hebt dus). Overigens lijkt het bij mij wel te werken,maar dat kan ook komen omdat ik me 2 maal daags 10-20 x opdruk.
pi_61599351
Nog even over de kleren in het vorige topic:

@Ise, ik vind de bovenste top, en de 2 broeken leuk.
@Ewelina: een zeer eigen stijl heb jij! Sexy bombshellachtig.
@Tinkepink, je hebt een goede smaak.

Dat noppenjurkje is ook te bestellen bij Heine shop:

Kleine foto, maar hij heeft echt noppen.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:00:47 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599364
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:50 schreef motorbloempje het volgende:
perfectioneren, daar is het nog lang geen tijd voor

weeg nog steeds een schandalige 70kg
Ik moet zeker maar niet meer over die smalle heupen, benen en schouders beginnen he?
pi_61599378
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:42 schreef Ewelina het volgende:
Ise, dan moet je een bh aantrekken die de boel binnen je torso duwt, bijvoorbeeld de Arabella of Zeta van Freya, of de voorgevormde bh's van Fantasie. Of de Retro van Freya, die geeft een heel diep decolleté en volgens mij is dat een push up, ook verkrijgbaar in grote maten. Echt wel dat je dan een fantastisch decolleté hebt
Zien er niet zo weelderig uit als op de foto van dat jurkje. Ik wil echt dat ze in het midden tegen elkaar aan zitten zeg maar...
pi_61599398
@ Tink

In vergelijking met 20kg geleden is het idd niet zo schokkend meer.
Toen ik gisteren een nieuwe zak kattenbakgrind ging halen van 20 kilo die ik nauwelijks opgetild kreeg dacht ik 'mèn! dat heb ik echt jarenlang standaard meegezeuld en het is nu 'gewoon' weg '

Maar mn buik is bij mij écht heel erg nog. Ik post geen foto's, écht niet, maar als ik mijn buik niet inhoud, is het (en ik overdrijf niet) echt alsof ik een paar maanden zwanger ben. Alleen drilt het wel
En daar wil ik zó graag vanaf, maar ik val overal af (kont, gezicht, benen) behalve vanaf mijn buik en daar word ik heel triest van, omdat het daar écht nog heel erg is tuurlijk ben ik er wel wát kwijt, anders had ik niet in maat 38 gepast maar de verhoudingen zijn zo scheef dat ik mijn buik in MOET houden om in proportie te lijken
Ja doei.
pi_61599402
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ha! Bij bonprix.de verkochten ze het middelste jurkje nog in rood én ¤ 10 goedkoper!
Heb je 'm besteld?
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:03:56 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599414
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Zien er niet zo weelderig uit als op de foto van dat jurkje. Ik wil echt dat ze in het midden tegen elkaar aan zitten zeg maar...
Wonderbra darling, gewoon in een grote maat kopen.
Ik heb ze hier ook in de la ligen en geloof mij dat mijn borsten dan in mijn nek zitten.
Bestellen bij VS, anders gewoon naar een duurdere lingeriezaak. Je hoeft maar 1 fantastische BH te hebben, dus het geld is het ECHT waard.
Laat die Heiden maar een zinnige investering doen.
pi_61599424
SHE wordt vast mod in het keldertje.

Ja je zegt zelf dat wij er niet komen
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:04:22 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599426
SHE, snap je reactie wel, hoor. Precies daarom moet ik me dat dus niet aantrekken. Ik zeg (en vind) niet dat anderen zoiets niet mogen zeggen, hoor. Wel dat ik me ertegen moet wapenen om dan niet meteen weer te stoppen met eten.
En ik gaf dat even aan, liet die kwetsbaarheid zien door dat zo te benoemen.

Ik zie niet in waarom ik niet zo mogen lijnen, omdat ik een eetprobleem gehad heb. Ik begrijp wél dat ik moet waken voor dat irreele zelfbeeld.
pi_61599427
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
@ Tink

Toen ik gisteren een nieuwe zak kattenbakgrind ging halen van 20 kilo die ik nauwelijks opgetild kreeg dacht ik 'mèn! dat heb ik echt jarenlang standaard meegezeuld en het is nu 'gewoon' weg '

Maar mn buik is bij mij écht heel erg nog. Ik post geen foto's, écht niet, maar als ik mijn buik niet inhoud, is het (en ik overdrijf niet) echt alsof ik een paar maanden zwanger ben. Alleen drilt het wel
En daar wil ik zó graag vanaf, maar ik val overal af (kont, gezicht, benen) behalve vanaf mijn buik en daar word ik heel triest van, omdat het daar écht nog heel erg is tuurlijk ben ik er wel wát kwijt, anders had ik niet in maat 38 gepast maar de verhoudingen zijn zo scheef dat ik mijn buik in MOET houden om in proportie te lijken
Corsetje zolange je het nog niet voor elkaar hebt?
pi_61599448
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als je een flinke cup hebt gebeurt dat ook. Ik kan er nu ff geen foto van vinden, maar ik krijg er echt een fantastisch decollete van.
pi_61599450
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Wonderbra darling, gewoon in een grote maat kopen.
Ik heb ze hier ook in de la ligen en geloof mij dat mijn borsten dan in mijn nek zitten.
Bestellen bij VS, anders gewoon naar een duurdere lingeriezaak. Je hoeft maar 1 fantastische BH te hebben, dus het geld is het ECHT waard.
Laat die Heiden maar een zinnige investering doen.
Werken die dingen ook bij grote maten dan? Ik heb er wel eens eentje gepast maar die zat voor geen meter. Er zat te veel rek in, bandjes waren te dun... Wat is VS?
pi_61599465
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
@ Tink

Blijven hardlopen en tot vervelends toe crunchen. En dat crunchen iedere dag. Het werkt echt!
pi_61599471
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:04 schreef Sugar het volgende:
SHE, snap je reactie wel, hoor. Precies daarom moet ik me dat dus niet aantrekken. Ik zeg (en vind) niet dat anderen zoiets niet mogen zeggen, hoor. Wel dat ik me ertegen moet wapenen om dan niet meteen weer te stoppen met eten.

Ik zie niet in waarom ik niet zo mogen lijnen, omdat ik een eetprobleem gehad heb. Ik begrijp wél dat ik moet waken voor dat irreele zelfbeeld.
Als je daar maar alert op blijft.
pi_61599486
quote:

Zeg eens eerlijk: hoe lang heb je er nu over gedaan om hoeveel kilo's kwijt te raken?
pi_61599517
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:05 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Werken die dingen ook bij grote maten dan? Ik heb er wel eens eentje gepast maar die zat voor geen meter. Er zat te veel rek in, bandjes waren te dun... Wat is VS?
VS = Victoria's Secret
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:09:10 #44
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599519
quote:

Ik ben erg gevoelig voor jou
Dan zie ik dat leuke vrouwtje, met die reclame-kids en prodent-meneer en dan lees ik zo vaak dat ze zo met haar zelfbeeld worstelt.
Dan weet ik niet of je een pets op je kont moet geven of lieve dingen tegen je moet zeggen.

Ik denk dat ik voor het eerste kies, want je weet heus wel beter.
Ik zou alleen graag zien dat je *ergens* de kracht vandaan haalt om in jezelf te geloven. Je hoeft je helemaal niet te wapenen tegen de buitenwereld, want iedereen ziet wat ik zie. Je moet je wapenen tegen jezelf.

Je bent mooi, trut.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:09:16 #45
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599524
Ik heb me niet gewogen, dus dat weet ik eigenlijk niet.

Maar ik denk ongeveer 6 kilo in een week of 5/6?
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:10:39 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61599552
SHE wordt overduidelijk mod in het keldertje, ja.
Tevens tvp. Nu even boodschappen doen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:12:16 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599578
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heb je 'm besteld?
Ik ben bezig
En cinnamongirl, dat ze die bij Heine verkochten wist ik al Maar dank je voor de tip! Ik vond 'm alleen (inclusief verzendkosten) iets te duur, en werd hier toen meteen voor Zeeuw uitgemaakt
Zo, en nu ga ik verder shoppen. En dan weer werken, want als dat geld moet natuurlijk ook weer worden terugverdiend.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:13:08 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599591
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Blijven hardlopen en tot vervelends toe crunchen. En dat crunchen iedere dag. Het werkt echt!
Absoluut het beste recept idd! , mijn wasbordje kreeg ik van 3 x in de week hardlopen ( naast de KT ) en elke dag eindigen met 300 crunches, waarvan 150 de boks-sit ups ( dus helemaal omhoog komen ) , 50 keer linkerhand rechtervoet, en 50 keer rechterhand linkervoet ( schuine abs ) en dan nog 50 roman raise ( plat op de grond liggen , benen bij elkaar en dan kaarsrecht benen omhoog liften tot ongeveer 20 cm van de grond, even vasthouden voor isolatie...klaar! )

Ik ga daar morgen maar weer eens mee beginnen, ik heb nu alleen nog een middelste spier streep , ik wil mijn bordje terug!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:13:16 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599595
Lieve post, SHE.

En tinkepink, ik weet niet precies tot hoever ik wil gaan. Of wat acceptabel is. En trainen met lichtere gewichten? Dat vind ik zo voor mietjes voelen! Ik train graag heel fanatiek.
pi_61599622
* motorbloempje wil ook weer in het Keldertje
Ja doei.
pi_61599650
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben bezig
En cinnamongirl, dat ze die bij Heine verkochten wist ik al Maar dank je voor de tip! Ik vond 'm alleen (inclusief verzendkosten) iets te duur, en werd hier toen meteen voor Zeeuw uitgemaakt
Aha!

@Sugar, wat knap, 5 kilo in 5 of 6 weken. Daar is héél veel discipline voor nodig, als je dat niet met crashen hebt gedaan!
pi_61599662
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:12 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben bezig
Zo, en nu ga ik verder shoppen. En dan weer werken, want als dat geld moet natuurlijk ook weer worden terugverdiend.
Agossie
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:18:05 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599711
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:13 schreef Sugar het volgende:
Lieve post, SHE.

En tinkepink, ik weet niet precies tot hoever ik wil gaan. Of wat acceptabel is. En trainen met lichtere gewichten? Dat vind ik zo voor mietjes voelen! Ik train graag heel fanatiek.
Ja, maar daar krijg je nou dikke spieren van Het recept voor slank en strak is weinig gewicht en veel, heel veel herhalingen. Dat is ook stevig trainen hoor Je hoeft jezelf echt niet te spiegelen aan die bodybuilders.
pi_61599716
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:13 schreef Sugar het volgende:
Lieve post, SHE.

Lichtere gewichten, maar dan met veel meer repetities!! Echt, als je met zwaardere gewicten blijft trainen, pomp je je spieren alleen maar op!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:19:01 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599725
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Agossie
Kon er wel om lachen hoor. Ik smijt inderdaad niet met geld. Kan ook niet,want ik ben getrouwd met een man met een gat in zijn hand
pi_61599747
Ik heb zo'n groot gat in mijn hand dat ik eigenlijk gewoon helemaal geen hand meer heb.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:21:03 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599752
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:10 schreef Viking84 het volgende:
SHE wordt overduidelijk mod in het keldertje, ja.
Tevens tvp. Nu even boodschappen doen .
Precies het tegenovergestelde, trust me!
pi_61599757
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:13 schreef SHE het volgende:

[..]

Absoluut het beste recept idd! , mijn wasbordje kreeg ik van 3 x in de week hardlopen ( naast de KT ) en elke dag eindigen met 300 crunches, waarvan 150 de boks-sit ups ( dus helemaal omhoog komen ) , 50 keer linkerhand rechtervoet, en 50 keer rechterhand linkervoet ( schuine abs ) en dan nog 50 roman raise ( plat op de grond liggen , benen bij elkaar en dan kaarsrecht benen omhoog liften tot ongeveer 20 cm van de grond, even vasthouden voor isolatie...klaar! )

Ik ga daar morgen maar weer eens mee beginnen, ik heb nu alleen nog een middelste spier streep , ik wil mijn bordje terug!
Die doe ik niet, krijg altijd last van mijn onderrug als ik die doe. Waarschijnlijk omdat ik een holle rug heb én omdat mijn benen lang zijn vergeleken bij m'n bovenlijf (dan moet je dus in verhouding veel been heffen)

Ik doe wel veel schuine abs en warempel ik heb l iets van taille. Ik hoef overigens niet echt een blokjesbuik, dat vind ik te mannelijk.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:22:24 #59
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61599783
Oh my god. Dat doe ik dus al jaren!

En bij taebo, daar zorg ik altijd voor de hardste stoten, dus ook maximale spierspanning. Dat is toch wel goed, of moet ik dat ook maar half-half doen?
pi_61599811
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:19 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kon er wel om lachen hoor. Ik smijt inderdaad niet met geld. Kan ook niet,want ik ben getrouwd met een man met een gat in zijn hand
Ik ooook!! Als ik zou verdienen wat de mijnes verdiend was ik allang miljonair geweest! Srsly! Als ik kijk wat die man uitgeeft stijgt het schaamrood me naar de kaken!

Ik kan ook best geld uitgeven hoor, maar ik weet wel altijd waaraan en of het kan of niet.

Ik spaar bv geld voor de belasting. Dat moet ik echt op een aparte, geheime spaarrekening doen anders ligt er ineens een yacht voor de deur!
pi_61599828
Geld sparen voor de belasting? Ik krijg altijd alleen maar geld terug. De belasting spaart geld voor mij.
pi_61599848
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:13 schreef SHE het volgende:

[..]

oei..

ik moet voor mezelf even een sportrooster gaan maken. Ik sport wel veel, maar het kan allemaal effectiever én ik heb de tijd niet om 3 keer hard te lopen met mijn indeling van nu.
Ja, de tijd wel,maar niet met de rustmomenten die ik moet hebben na 't spinnen en kickboksen en zulks.

Als ik iig in het weekend 1 keer hardloop hoef ik het maar 2 keer in te passen doordeweeks, en dat moet te doen zijn....
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:26:15 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599860
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:23 schreef conleche het volgende:

Ik spaar bv geld voor de belasting. Dat moet ik echt op een aparte, geheime spaarrekening doen anders ligt er ineens een yacht voor de deur!
Zal ik je eens wat vertellen? Mijn man heeft afgelopen zomer daadwerkelijk een jacht gekocht met het geld dat ik had gespaard voor de belasting Een maand later (en een heleboel gedoe) later was de boot gelukkig weer verkocht.
Als excuus heeft hij toen een reis voor me geboekt, maar er niet bij stilgestaan dat ik nog een he-le-boel werk had liggen en dus helemaal niet op vakantie kon! Zat ik daar, in mijn vakantieparadijsje; met laptop en vollig in de stress omdat alles in het 100 liep.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:26:45 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599868
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Geld sparen voor de belasting? Ik krijg altijd alleen maar geld terug. De belasting spaart geld voor mij.
Als je zelfstandige bent/een eigen bedrijf hebt niet.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:27:13 #65
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599876
Ik ben echt een wanordelijke spender. Maar gelukkig trek ik op de een of andere manier altijd geld aan, dus ik heb mezelf nooit kunnen stoppen.
Als ik echter bedenk wat een beetje slim uitgeven mij had kunnen opleveren, dan word ik wel verdrietig, want dan was de jacht er ook wel geweest. Hell, dan had ik het meer erbij kunnen kopen

Maar goed, eigen schuld, dikke tieten.
pi_61599886
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Maar wij zijn allebei niet in loondienst he. Er gaat in principe 52% naar de belasting. Wat niet helemaal waar is, want we hebben ook nog aftrekposten enzo, maar gemiddeld genomen raak ik in de problemen als ik niet een derde opzij zet van wat er binnenkomt...
pi_61599893
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:09 schreef Sugar het volgende:
Ik heb me niet gewogen, dus dat weet ik eigenlijk niet.

Maar ik denk ongeveer 6 kilo in een week of 5/6?
Dat is toch heul veul?
Of zijn er hier meer van die mega-kilo-knallers?
(En ik was vanochtend al zo blij dat ik in een maand tijd twee kilo kwijt ben... )
pi_61599895
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:26 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als je zelfstandige bent/een eigen bedrijf hebt niet.
Oh ja, dan wordt het er natuurlijk niet automatisch al afgetrokken.
pi_61599903
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Precies het tegenovergestelde, trust me!
SHE krijgt haar eigen lifestyle-subforum. Dan posten we niet in LIF, maar in SHE
pi_61599908
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Maar wij zijn allebei niet in loondienst he. Er gaat in principe 52% naar de belasting. Wat niet helemaal waar is, want we hebben ook nog aftrekposten enzo, maar gemiddeld genomen raak ik in de problemen als ik niet een derde opzij zet van wat er binnenkomt...
Dan ben ik écht blij dat ik geen ondernemer ben want dat zou ik echt niet voor elkaar krijgen...
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:29:24 #71
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599915
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Die doe ik niet, krijg altijd last van mijn onderrug als ik die doe. Waarschijnlijk omdat ik een holle rug heb én omdat mijn benen lang zijn vergeleken bij m'n bovenlijf (dan moet je dus in verhouding veel been heffen)

Ik doe wel veel schuine abs en warempel ik heb l iets van taille. Ik hoef overigens niet echt een blokjesbuik, dat vind ik te mannelijk.
Dan moet je je handen plat onder je bips doen, dan heb je nergens last van.
pi_61599926
quote:

[..]

Zal ik je eens wat vertellen? Mijn man heeft afgelopen zomer daadwerkelijk een jacht gekocht met het geld dat ik had gespaard voor de belasting Een maand later (en een heleboel gedoe) later was de boot gelukkig weer verkocht.
Als excuus heeft hij toen een reis voor me geboekt, maar er niet bij stilgestaan dat ik nog een he-le-boel werk had liggen en dus helemaal niet op vakantie kon! Zat ik daar, in mijn vakantieparadijsje; met laptop en vollig in de stress omdat alles in het 100 liep.
Ik dacht dat vrouwen het alleenrecht hadden op dat soort acties.
pi_61599936
Ik ben wel in loondienst maar moest ook bij betalen
Nieuwe baan in december en toen zat ik opeens door die laatste maand in een hogere schijf maar daar was mijn vakantiegeld niet op afgerekend eerder dat jaar.
De belastingdienst kwam nog even innen
The way you rock'n'roll
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:31:34 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61599958
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van dit weer? Als in, niet je bed uit te rammen zijn?
Ik ben zooooooooooo wollig met dit weer, ik kan wel een stuk in de dag slapen.
pi_61599959
quote:

[..]

Ben jij het soms ook zo zat om altijd maar de verstandigste te zijn?
pi_61599983
Ja, ze mogen de Belastingdienst van mij wel afschaffen.

Ik vind het sowieso belachelijk dat je in Nederland gestraft wordt als je succesvol bent. Vlaktax FTW. Maar liever gewoon heel veel minder belasting en nou eens écht wat dingen aan de markt overlaten.
pi_61599988
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:28 schreef Hondsdraf het volgende:

[..]

Dat is toch heul veul?
Of zijn er hier meer van die mega-kilo-knallers?
(En ik was vanochtend al zo blij dat ik in een maand tijd twee kilo kwijt ben... )
Ik vind het ook best veel. Het kan net, maar je moet dan wel echt niets zondigen. Ik denk dat de meesten hier wel langzamer afvallen hoor!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:32:47 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61599990
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:27 schreef SHE het volgende:
Maar gelukkig trek ik op de een of andere manier altijd geld aan....
Dit herken ik gelukkig ook. Iedere keer als ik denk "o jé", krijg ik weer een reuzeopdracht, een erfenis of een ander gelukje in de schoot geworpen. Ik moet er wel altijd wat voor doen (gratis geld bestaat niet voor mij geloof ik ), maar het komt echt áltijd nét op het juiste moment.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:33:32 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61600006
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Ben jij het soms ook zo zat om altijd maar de verstandigste te zijn?
JA Heel erg. We hebben zelden ruzie, maar als we ruzie hebben is het altijd over dit onderwerp.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:36:03 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61600060
Ik weet de kilo's dus ook niet zeker, he?
pi_61600066
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:32 schreef Isegrim het volgende:
Vlaktax FTW.
Belgie
(man heeft Nederlands inkomen, ik heb een beurs. Dus wij betalen hier geen belasting. Nog voordeliger )
pi_61600120
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:32 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik vind het ook best veel. Het kan net, maar je moet dan wel echt niets zondigen. Ik denk dat de meesten hier wel langzamer afvallen hoor!
Hmm... ik zondig ook niet, ik bedoel: ik houd me enorm goed aan mijn eetljstje. Zonder moeite overigens. Sinds ik suiker heb afgezworen heb ik geen zoete trek meer.
Misschien toch meer en/of intensiever gaan sporten...
pi_61600127
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Belgie
(man heeft Nederlands inkomen, ik heb een beurs. Dus wij betalen hier geen belasting. Nog voordeliger )
Wij doen het niet slim hoor, want ook wij wonen half in Belgie, maar betalen belasting in Nederland. Dat vond ik het eerlijkste (maar het is wel een beetje veel en mijn socialistische hart komt soms wat onder druk te staan )
pi_61600138
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:31 schreef SHE het volgende:
Hebben jullie trouwens ook zo'n last van dit weer? Als in, niet je bed uit te rammen zijn?
bij mij was het de drank, niet het weer
Ja doei.
pi_61600181
Over het weer gesproken: ik heb het ook nog eens gewoon koud!!
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:42:33 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61600194
Hé conleche, weet jij iets van de Belgische huizenprijzen? WIj zijn al een tijdje op zoek naar een betaalbaar ( ) appartement aan de Belgische kust. Een paar jaar geleden konden we iets kopen voor ¤ 50.000, maar toen had ik nog koudwatervrees en hebben we het dus laten lopen. Daarna zijn de prijzen vreselijk gestegen.
Afgelopen week kregen we het aanbod van een studie met zijdelings zeezicht voor ¤ 70.000. Ik vond het bizar goedkoop voor de Belgische kust en vroeg me af of de immobilienzeepbel in Belgie nu eindelijk geplatst is.
pi_61600205
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:39 schreef conleche het volgende:

[..]

Wij doen het niet slim hoor, want ook wij wonen half in Belgie, maar betalen belasting in Nederland. Dat vond ik het eerlijkste
Jij bent gek.
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:46:30 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61600277
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:41 schreef conleche het volgende:
Over het weer gesproken: ik heb het ook nog eens gewoon koud!!
Hier ook, dikke hoodie en warme sportbroek aan
Ik ga zo de verwarming denk ik aanzetten
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:48:58 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61600331
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:46 schreef SHE het volgende:

Ik ga zo de verwarming denk ik aanzetten
Wil ik ook. Helaas is de olie op en kan er over 2 weken pas geleverd worden. Tot die tijd is het devies bij ons:
truien dragen, douchen op de sportvereniging of in de sauna, thuis onder de koude douche.
Ach ja, word je hard van.....
pi_61600436
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:42 schreef Tinkepink het volgende:
Hé conleche, weet jij iets van de Belgische huizenprijzen? WIj zijn al een tijdje op zoek naar een betaalbaar ( ) appartement aan de Belgische kust. Een paar jaar geleden konden we iets kopen voor ¤ 50.000, maar toen had ik nog koudwatervrees en hebben we het dus laten lopen. Daarna zijn de prijzen vreselijk gestegen.
Afgelopen week kregen we het aanbod van een studie met zijdelings zeezicht voor ¤ 70.000. Ik vond het bizar goedkoop voor de Belgische kust en vroeg me af of de immobilienzeepbel in Belgie nu eindelijk geplatst is.
Nou wij zitten helemaal niet aan de kust, maar veel meer in het oosten en daar zijn de huizenprijzen echt spotgoedkoop in vergelijking met Nederland. Ik kan me wel voorstellen dat het aan zee iets hoger ligt, maar dat weet ik eiks niet.

Ons huisje in Zuid Frankrijk was 6 jaar geleden ook maar 40.000 euro, maar die prijzen daar zijn nu ook echt veel hoger geworden! Maar nog steeds goedkoop in vergelijking met Amsterdam. Als wij hier ons droomhuis zouden moeten kopen, moeten we eerst echt alles verkopen. Prijzen hier zijn echt niet normaal. Onder het miljoen heb je hier bijna geen normaal huis meer!
pi_61600678
TVP voor dat het te laat is
En dan weer aan de studie
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:08:16 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61600679
Oh, greys nog even op jouw laatste vraag: niemand zegt dat in nu dun ben (wrijf het er even in! ), maar voor mij zou het moment om te stoppen met afvallen zijn als ik mezelf dun zou kunnen vinden. Dat bedoelde ik met: "ik ben nu niet dun, maar gewoon."
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:09:21 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61600700
Wat voor studie doe je, Miss_S?
pi_61600721
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:09 schreef Sugar het volgende:
Wat voor studie doe je, Miss_S?
Ben vorige week begonnen met Pedagogische Wetenschappen in Nijmegen.
En heb nu in tegenstelling tot vorig jaar op het HBO heel veel leeswerk maar ben blij dat ik van allerlei projecten en praktijkopdrachten af ben
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:12:11 #95
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61600743
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:31 schreef SHE het volgende:
Ja, dat heb ik ook, al weet ik niet in hoeverre het van het weer komt.
Ik lig vaak om 22:30 al op bed en pas om 9:30 word ik eens wakker. Ik blíjf gewoon duf. Ik denk dat het met mij meer te maken heeft met gebrek aan een ritme.
En dat ritme lijkt er voorlopig ook nog niet te komen: weer een afwijzing gehad vanochtend. Ben wel op de reservelijst geplaatst, maar ja, de kans dat de zes geselecteerde kandidaten allemaal tóch niet zo geschikt zijn als ze leken te zijn is natuurlijk ook gelijk aan nihil.
Werkervaring is een bitch. Als dit patroon zich doorzet moet ik toch maar zien of ik wat kan freelancen of naast tijdelijk werk voor nop wat kan schrijven voor een goed doel ofzo .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:12:40 #96
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61600753
tsja, zolang ik met mn goed stel hersenen nog een baan heb waar ik wel hard werk maar niet heel veel betaald krijg vind ik vlaktax helemaal niet FTW... laat t maar van de grote hoop komen...sorry...ik hou graag zoveel mogelijk over van mijn kleine hoopje...

(al betaal ik over een deel ook gewoon 52% hoor, zit niet helemaal in de onderste schaal. en heb echt 0 aftrekposten...)

@ tinkepink en co: ik dacht dat t ahcterhaald was dat je van veel reps met lichte gewichten slanke spieren kreeg? naar mijn weten is dat achterhaalde kennis over "vrouwen trainen" en kun je idd beter gewoon zware gewichten trainen, omdat vrouwenspieren per definitie nooit veranderen in grote dikke mannen spierballen. je ziet ze als t goed is niet als je je spieren niet aanspant...

enige remedie is volgens mij om ze gewoon iets minder te trainen en kijken wat dat doet...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61600760
moeilijkmoeilijkmoeilijk..

hier nog anglofielen?
We willen of met oud en nieuw, of tussen kerst en oud en nieuw in 'lekker even weg' naar de UK.
Maar we willen naar een leuk 'stadje' waar we nog niet geweest zijn, liefst ergens in het noorden.

Afgevallen zijn: Newcastle en York (al geweest). Hull vraag ik me af of dat leuk is als je niet van winkelen houdt (echte winkelstad) en nou ja, verder moet het goed bereikbaar zijn met bus of trein.

we willen iets romantisch want het is ons 2 jarig jubileum
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:13:33 #98
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61600770
Oh ja, dat is zo'n wereld van verschil dan, he?

Ik heb ooit een blauwe maandag psychologie gedaan, tussen mijn twee HBO-opleidingen in en vond dat ook echt wennen: zoveel lezen, zoveel zelfstudie.
  zaterdag 13 september 2008 @ 15:14:08 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61600779
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
moeilijkmoeilijkmoeilijk..

hier nog anglofielen?
We willen of met oud en nieuw, of tussen kerst en oud en nieuw in 'lekker even weg' naar de UK.
Maar we willen naar een leuk 'stadje' waar we nog niet geweest zijn, liefst ergens in het noorden.

Afgevallen zijn: Newcastle en York (al geweest). Hull vraag ik me af of dat leuk is als je niet van winkelen houdt (echte winkelstad) en nou ja, verder moet het goed bereikbaar zijn met bus of trein.

we willen iets romantisch want het is ons 2 jarig jubileum
Londen? .

(jaja, ik neem aan dat je die bent vergeten te plaatsen in het lijstje met afvallers
Niet meer actief op Fok!
pi_61600782
Conleche, hoewel kopen voor ons op t moment niet echt aan de orde is, zitten wij ons ook te vergapen aan de lage huizenprijzen hier. In de stad zelf: mooie ruime appartementen in het centrum vanaf 2 ton, in het dorp ernaast: mooie vrijstaande huizen in het groen, 3 slaapkamers en twee badkamers: 2,5 a 3 ton... Zelfs Brussel, voor Belgische begrippen extreem duur: mooie appartementen hartje centrum: onder de 300.000

(we zijn weleens in Den Haag op huizenjacht geweest )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')