abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61586635
quote:
NEW YORK (AFN) - De prijs van olie is vrijdagavond onder de 100 dollargrens gedaald. Een vat lichte Amerikaanse olie kostte kort 99,99 dollar. Daarna herstelde de prijs zich tot 101,06 dollar.

Het is voor het eerst sinds april dat de olieprijs onder de psychologisch belangrijke grens van 100 dollar daalt. In juli stond de prijs van een vat olie nog op een recordstand van 147 dollar. In augustus zette de prijs een daling in, onder meer door een sterkere dollar en de verwachting dat de vraag naar olie zal afnemen.

De meest recente prijsdaling is waarschijnlijk ingegeven door afnemende zorgen onder belegges dat orkaan Ike de olieinstallaties in de Golf van Mexico zal beschadigen. Ike komt vrijdagavond of zaterdochtend aan land in de Verenigde Staten.

Wanneer gaan we dit aan de pomp merken?
pi_61586677
Morgen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_61586761
Niet, netto winst Shell + wouterke z'n rechter broekzak varen er wel bij

(Officieel is de Dollar -iets- minder gunstig geprijsd en dat zal wel als argument opgaan om de prijs nog even lekker hoog te houden, tot de volgende verhoging that is.)
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_61586897
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
nooit
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:12:55 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61588756
Wanneer krijgen we het kwartje van Kok terug?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61588829
Wat klopt hier niet? Als de olieprijs $147 is betaal je 168,9, als de olieprijs $99 betaal je 162.9
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:15:50 #7
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_61588857
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
Niet, netto winst Shell
Je bent op de hoogte van de tientallen miljarden die RDS jaarlijks investeert in de R&D naar nieuwe oppompbare voorraden? Zonder dat geld geen nieuwe bronnen dus een hard terugvallende olieproductie. Staat de crude binnen 5 jaar geheid op de 350/barrel.
quote:
wouterke z'n rechter broekzak varen er wel bij
De accijns mogen idd wel wat omlaag.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_61589518
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:15 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van de tientallen miljarden die RDS jaarlijks investeert in de R&D naar nieuwe oppompbare voorraden? Zonder dat geld geen nieuwe bronnen dus een hard terugvallende olieproductie. Staat de crude binnen 5 jaar geheid op de 350/barrel.
[..]

De accijns mogen idd wel wat omlaag.
Netto winst is na dat soort projectjes Maar de grootste graaibende is idd nog wel "onze" fijne overheid
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_61589977
Shell topman en alle mensen die hier verantwoordelijk zijn voor de hoge benzineprijs waarvan de olieprijs 99 dollar is i.p.v 150 dollar kunnen van mij naar de hel lopen, zij verdienen niets anders dan doodstraf

Shell en texaco kunnen naar de hel lopen, het zijn een stelletje dieven, ze zijn erger dan terroristen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:52:38 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_61590031
Shell kan dat geld beter reserveren voor het opruimen/demonteren van al die overbodig geworden olieplatforms over enige tijd. Of laten ze die gewoon afzinken?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Donald Duck held vrijdag 12 september 2008 @ 22:55:08 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_61590120
Het is wel een opmerkelijke daling inderdaad. Maar ongetwijfeld helaas maar tijdelijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:18:08 #12
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_61590850
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:15 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat klopt hier niet? Als de olieprijs $147 is betaal je 168,9, als de olieprijs $99 betaal je 162.9
op Tenerife betaalde ik op zn laagst 97,0
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_61591973
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:36 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Netto winst is na dat soort projectjes Maar de grootste graaibende is idd nog wel "onze" fijne overheid
Natuurlijk niet. Netto winst is na aftrek van kosten gemaakt over het afgelopen jaar. Dat er nieuwe -veelal lange termijn- investeringen gedaan moeten worden, schijnt men te vergeten.

De nieuwe targets zijn ook veel moeilijker bereikbaar. Een exploratieboring in een nieuw gebied kan makkelijk 100 miljoen dollar kosten. 1 boring. En dan weet je slechts of er olie en gas zit, en nog niet hoeveel en hoeveel je eruit kan halen.

De kosten voor oliemaatschappijen zijn gigantisch. Verkijk je daar niet op.

Het grootste deel van de benzineprijs is accijns. Onze regering is dan ook wat blij met die hoge olieprijs. Klop aan bij Wouter Bos en zijn boevenvriendjes als je een probleem hebt met de benzineprijs.

En als je daar dan weer van een afstand naar kijkt, is de absolute benzineprijs sinds begin jaren 90 (een gulden of 1,5 voor een liter met auto's die 1 op 10 liepen) niet zoveel gestegen (een euro of 1,6 voor een liter met auto's die 1 op 20 lopen). Tel daarbij de stijging in inkomens mee en benzine is een stuk minder in prijs gestegen dan bier.

En dat laatste is dan ook veel lekkerder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61592039
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:50 schreef Meki het volgende:
Shell topman en alle mensen die hier verantwoordelijk zijn voor de hoge benzineprijs waarvan de olieprijs 99 dollar is i.p.v 150 dollar kunnen van mij naar de hel lopen, zij verdienen niets anders dan doodstraf

Shell en texaco kunnen naar de hel lopen, het zijn een stelletje dieven, ze zijn erger dan terroristen
En dat noemt zich een pleiter voor "Vrede, Salaam, Peace!"
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61592046
Dat de benzineprijs nog veel hoger mag worden. Hoe duurder de benzine, hoe minder we gebruiken, hoe minder we iets van die idioten in Rusland & het Midden Oosten iets aan hoeven trekken.

Maar goed, jullie willen de benzineprijs lager, en de accijnzen omlaag. Dan zal het zo gaan: Benzineprijs omlaag > meer gebruik benzine > meer import uit Rusland/Iran/Irak/Venezuela/Nigeria > win-win?

Benzineprijs lager willen is een typisch geval van kortzichtigheid. Het is natuurlijk fijner om weinig voor benzine te betalen, dat snap ik ook wel, maar dan doen we alsof autorijden iets vanzelfsprekends is. En dat is het natuurlijk niet. Iedereen die ooit een auto geduwd heeft zal dit begrijpen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61592136
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:03 schreef waht het volgende:
Dat de benzineprijs nog veel hoger mag worden. Hoe duurder de benzine, hoe minder we gebruiken, hoe minder we iets van die idioten in Rusland & het Midden Oosten iets aan hoeven trekken.

Maar goed, jullie willen de benzineprijs lager, en de accijnzen omlaag. Dan zal het zo gaan: Benzineprijs omlaag > meer gebruik benzine > meer import uit Rusland/Iran/Irak/Venezuela/Nigeria > win-win?

Benzineprijs lager willen is een typisch geval van kortzichtigheid. Het is natuurlijk fijner om weinig voor benzine te betalen, dat snap ik ook wel, maar dan doen we alsof autorijden iets vanzelfsprekends is. En dat is het natuurlijk niet. Iedereen die ooit een auto geduwd heeft zal dit begrijpen.
Benzine wordt niet drastisch meer gebruikt als je de prijs verlaagt; transport blijft nodig. Elke vorm van energie blijft nodig. Als je uiteindelijk aardolie als energiebron afstoot, zul je kernenergie moeten willen.

Ik vind dat prima, maar velen niet.

pi_61592499
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Benzine wordt niet drastisch meer gebruikt als je de prijs verlaagt; transport blijft nodig.
Met een lagere prijs zullen mensen vaker onzinnige ritjes maken met de auto of een auto kopen die wat meer verbruikt, waarom ook niet?
quote:
Elke vorm van energie blijft nodig. Als je uiteindelijk aardolie als energiebron afstoot, zul je kernenergie moeten willen.

Ik vind dat prima, maar velen niet.
Ik vind het ook prima, elektrische auto's & kernenergie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_61592569
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:23 schreef waht het volgende:

[..]

Met een lagere prijs zullen mensen vaker onzinnige ritjes maken met de auto of een auto kopen die wat meer verbruikt, waarom ook niet?
Dat effect is minimaal. Bekijk het olieverbruik (gaat niet alleen over benzine, true) over de laatste jaren maar. Zit geen klad in, ondanks de hogere gebruikersprijzen.
quote:
Ik vind het ook prima, elektrische auto's & kernenergie.
Bedenk dat dat ook een eindige bron is. Bovendien ben je niet binnen 10 jaar omgeswitched van aardolie-economie naar elektrische economie.

En dat is ook nog iets; olie is niet alleen een wezenlijke grondstof, het is ook en vooral een handelsproduct waar onze economieen op gebaseerd zijn. Dat kan je niet zomaar veranderen.

pi_61592687
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 22:50 schreef Meki het volgende:

pi_61594535
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

De prijs is hiet met meer dan 60 cent/gallon gedaald de afgelopen maand hoor!

Oh wacht, jullie wonen in Nederland ...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61594573
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:45 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hou toch eens op met Nederland bashen. Er zijn genoeg mensen die deze regering en de voorgaande regeringen sterk afwijzen en graag zouden zien dat er in Nederland een veel vrijere politieke koers (lagere belastingen, minder nivellering, meer privatiseren en meer persoonlijke vrijheid) gevaren gaat worden. Door zo negatief te staan tegenover Nederland ontken je dat er ook mensen zijn die het helemaal anders willen in Nederland, ik snap niet waarom jij je ook zo vijandig tegenover hen gedraagt.

Ook ik kan de PvdA, CDA etc wel schieten en ik doe ik zoveel mogelijk er aan om andere daar van te overtuigen, af en toe met succes zelfs, maar er is op dit moment voor een kleinere overheid geen meerderheid te vinden in het parlement dus is het ook lastig om verandering in het huidige Nederland aan te brengen. Dat wil echter niet zeggen dat iedereen het van harte eens is met koers die de Nederlandse overheid vaart.
pi_61594638
quote:
[..]

Hier is de prijs de afgelopen maand amper tot niet gedaald

28/07: 1.519 (Shell)
18/08: 1.524 (Tango omdat de Shell al dicht was)
31/08: 1.509 (Erg goedkope Shell, m'n normale pomp was toen duurder)
10/09: 1.539 (Shell)

Vergeleken met 20/06 en 12/07 was er overigens wel een daling (8 en 9 cent duurder dan eergisteren)
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_61595448
quote:

[..]

Nee voor elk stukje auto paken en leker mileu vervuilen Vind je gek dat mensen daar massaal 10 ton wegen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_61595477
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:03 schreef waht het volgende:

Precies als ie onder 1 Euro is krijg je dus elke dag van die jongeren die met hun Golf elk weekend rondracen.Voor elk stukje de auto pakken
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_61618395
quote:
Streep door idee voor EU-actie tegen dure brandstof

NICE - Ministers van Financiën van de EU-landen hebben definitief een streep gezet door Franse suggesties voor Europese acties tegen de dure olie. Dat bleek zaterdag bij informeel beraad van de ministers.

De Franse president Nicolas Sarkozy had dit voorjaar geopperd de btw niet te laten meestijgen met de benzine- en dieselprijs. Hij wilde zo mensen helpen die lijden onder de dure brandstof. Het idee stuitte toen al op weerstand van regeringsleiders van onder meer Duitsland en Nederland, die menen dat een btw-bevriezing niets oplost.

De Fransen hadden het onderwerp zaterdag opnieuw op de agenda gezet, maar dat bleek kansloos. Minister Wouter Bos (Financiën): “Toen Frankrijk hierover begon kostte de olie 145 dollar per vat. Destijds was al moeilijk om unaniem op te treden. Nu de olieprijs onder de 100 dollar is gezakt, is het al helemaal niet meer aan de orde.”
Telegraaf

Natuurlijk zien de regeringsleiders niets in dit plan, stel je voor dat ze inkomsten mislopen. En die opmerking van Bos slaat natuurlijk alles, het zal best dat een vat minder dan 100 dollar kost, maar waarom merk ik daar dan niets van? Huichelarij op zijn best.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')