abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61609658
oh ja, joepie! Weer een HBO-bash-topic!
Ja doei.
  zaterdag 13 september 2008 @ 21:59:19 #202
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61609862
HBO vs Uni is een topic op zich.
HBO- meer praktisch gericht
Uni- meer abstract gericht

Dus ik beaam wat TS zegt, hoogdraverij over je opleiding is zeker interessant voor pubers die hun persoonlijkheid nog moeten vormen.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61609973
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gebruik van de term hoorcollege kan in sommige gevallen wel degelijk toegevoegde waarde hebben tov het gebruik van de term 'les'. Op de uni heb je namelijk hoorcolleges, werkcolleges/werkgroepen, practica, etc.

Door te spreken over 'les' kun je niet duidelijk aangeven op welk type les je precies doelt. Hoeft ook niet altijd, maar soms wel handig.
Op het HBO hebben we ook hoorcolleges, praktijkgroepen, consulturen, werkcolleges, het benoemen daarvan kan inderdaad best handig zijn.

Echter als we gewoon een keer over school praten kan er ook best les gezegd worden.

Het gebruik van uni / college ed is ook weinig mis mee wel het er op doorhameren dat je op de uni zit en colleges hebt als iemand eens school en les zegt.
pi_61610157
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:06 schreef -0- het volgende:
Op het HBO hebben we ook hoorcolleges, praktijkgroepen, consulturen, werkcolleges, het benoemen daarvan kan inderdaad best handig zijn.

Onderwijs genoten hebbende op zowel het HBO als WO kan ik je verzekeren dat de lessen op het HBO niet te vergelijken zijn met werkcolleges.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_61610262
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Onderwijs genoten hebbende op zowel het HBO als WO kan ik je verzekeren dat de lessen op het HBO niet te vergelijken zijn met werkcolleges.
Achja, begrijpend lezen is zo te zien geen 'vak' op de uni.

Ik heb nergens gezegd dat het beiden hetzelfde inhoud, enkel dat je wanneer dat onderscheid in namen dan toch gemaakt wordt je daar best over kan spreken.

En wat is dan het grote verschil tussen een werkcollege op het HBO of op de uni?
pi_61610349
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:22 schreef -0- het volgende:

[..]

Achja, begrijpend lezen is zo te zien geen 'vak' op de uni.

Ik heb nergens gezegd dat het beiden hetzelfde inhoud, enkel dat je wanneer dat onderscheid in namen dan toch gemaakt wordt je daar best over kan spreken.

En wat is dan het grote verschil tussen een werkcollege op het HBO of op de uni?
Ik dacht dat jullie op dat beroeps onderwijs Nederlands kregen
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:26:09 #207
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61610352
Maar komaan mensen! We leren een vak! En voor het ene vak volg je een studie X en voor het andere een studie Y. Ook het wetenschappelijk gedreutel is een vak, net als leren brood bakken. Ieder zijn vaardigheid, maar ontleen daar niet je status aan.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_61610415
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:26 schreef Sowflow het volgende:
Maar komaan mensen! We leren een vak! En voor het ene vak volg je een studie X en voor het andere een studie Y. Ook het wetenschappelijk gedreutel is een vak, net als leren brood bakken. Ieder zijn vaardigheid, maar ontleen daar niet je status aan.
Waarom zou je daar niet wat status aan mogen ontlenen
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_61610447
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie op dat beroeps onderwijs Nederlands kregen
Dan heb je dat verkeerd gedacht.
  zaterdag 13 september 2008 @ 22:36:14 #210
202094 KingOfPop
50% Nederlands 100% Kansloos
pi_61610545
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 22:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Waarom zou je daar niet wat status aan mogen ontlenen
The cry-baby aint goin'
Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
  zondag 14 september 2008 @ 01:53:30 #211
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_61614287
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:35 schreef BertMaalderink het volgende:
Jammer dat die nerds van de uni steeds de essentie van het topic missen. Het gaat er om hoe je in een informele sfeer (met vrienden) over je opleiding praat. En als ik vraag naar welk gebouw we moeten, of zeg dat ik morgenochtend les heb, dan is het echt royale treurnis als je daar over gaat vallen.
Ik noem het beestje bij de naam. Een college is een college en geen les, een universteit is een universiteit en geen school. Jij noemt een auto toch ook geen fiets?
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_61614520
Ach zolang er op het HBO praktijken plaatsvinden zoals in de volgende twee topics, dan lijkt het me toch wel duidelijk dat het HBO gewoon niet te vergelijken is met de universiteit. Om over de bijbehorende spoorknorren nog maar niks te zeggen

6 fucking tussenuren
SLB.
pi_61614972
Elke verdediging hier ten opzichte van universiteit ipv school of wat er dan ook mee gerelateerd is, is bewijs dat mensen omhoog kunnen vallen (ondanks wat Newton heeft gezegd).
pi_61614980
quote:
Op zondag 14 september 2008 03:32 schreef stbabylon het volgende:
Elke verdediging hier ten opzichte van universiteit ipv school of wat er dan ook mee gerelateerd is, is bewijs dat mensen omhoog kunnen vallen (ondanks wat Newton heeft gezegd).
En daar heb ik niet Natuurkunde op W.O. niveau voor hoeven te studeren.
  zondag 14 september 2008 @ 09:03:29 #215
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_61615444
quote:
Op zondag 14 september 2008 03:32 schreef stbabylon het volgende:
_!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  zondag 14 september 2008 @ 09:52:43 #216
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_61615716
Alwéér zo'n topic?

2005 belde, ze willen hun gespreksonderwerp terug.
pi_61616737
Grappig dat men de uni hier school wilt noemen en HBO'ers studenten....
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_61616882
Volgens mij geven de reacties in dit topic precies aan wat TS nou bedoelt... Dus hij heeft toch wel 'n (zij het overdreven) punt...
all your heroes are whores
pi_61616921
Ik denk serieus dat TS niet thuis hoort in een Universiteit,

rot toch op man ,HBO ploert.
errrrrrrrrr.....?
pi_61616983
Trouwens, slimme studenten/scholieren:

Alle onderwijstypen, dus ook hbo, worden met met kleine letters geschreven: vmbo, vavo, heao, mbo.
all your heroes are whores
pi_61617160
Ik word er gewoon heel moe van dat de hbo'ers constant hetzelfde willen zijn als de studenten. Ze willen ook een master titel (hbo master), ze willen ook studenten genoemd worden en ontkennen daarmee een wezenlijk verschil tussen de twee soorten leerwegen. Als dit hetzelfde is, waarom ging dan niet iedereen naar de uni. Ik ken mensen die van de uni naar een hbo opleiding zijn gegaan en die zeggen ook dat het een wereld van verschil is. Laat die hbo'ers nou eens ophouden met het wannabe uni gedoe.

Dan zal ik ook maar meteen een positief argument geven voor hbo, voordat iedereen hier weer gaat huilen. Vreemd dat niemand van de HBO'ers er op is gekomen, namelijk dat het overgrote deel van mensen uit de quote top 500 een HBO opleiding heeft gedaan. Dus qua uiteindelijke carriere maakt de opleiding niet eens zo veel uit. Natuurlijk zijn er altijd beroepen waarvoor je gewoon naar de uni moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door ssebass op 14-09-2008 21:55:28 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zondag 14 september 2008 @ 12:38:36 #222
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_61617880
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, joepie! Weer een HBO-bash-topic!
Het is wel grappig dat jij een jaar geleden nog fel op de hand van HBO'ers was
  zondag 14 september 2008 @ 14:32:50 #223
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_61620166
quote:
Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef mercurial3 het volgende:
Ik denk serieus dat TS niet thuis hoort in een Universiteit,

rot toch op man ,HBO ploert.
Wow, het niveau ook
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_61621048
quote:
Op zondag 14 september 2008 12:38 schreef Biels het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat jij een jaar geleden nog fel op de hand van HBO'ers was
het was opzich ook niet echt serieus bedoeld hoor

máár, nu ik weer overgestapt ben naar de uni nadat ik een docent uit heb moeten leggen wat hij mij had moeten leren op 't HBO heb ik mijn mening wel weer bijgesteld
Ja doei.
  zondag 14 september 2008 @ 16:34:27 #225
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61623063
Nog zo'n levensgroot verschil tussen uni en HBO. Op het HBO zijn de docenten soms om te janken zo slecht. Komen rechtstreeks uit het bedrijfsleven, spreken slecht Engels (bij Engelstalige opleidingen) en missen goede theoretische kennis. Universitair docenten zijn daarentegen doorgaans goed theoretisch onderlegd, blinken vaker uit en kunnen ook uitdaging bieden.
pi_61623207
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:34 schreef Scaurus het volgende:
Nog zo'n levensgroot verschil tussen uni en HBO. Op het HBO zijn de docenten soms om te janken zo slecht. Komen rechtstreeks uit het bedrijfsleven, spreken slecht Engels (bij Engelstalige opleidingen) en missen goede theoretische kennis. Universitair docenten zijn daarentegen doorgaans goed theoretisch onderlegd, blinken vaker uit en kunnen ook uitdaging bieden.
Dat is op de universiteit ook geen uitzondering, hoor.
pi_61623362
Wat ik me net afvroeg... hebben ze op de universiteit nog schoolborden?
pi_61623380
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:34 schreef Scaurus het volgende:
Zodra iemand de didactische vaardigheden mist maakt het geen fuck uit of hij op de universiteit werkt of op een HBO
  zondag 14 september 2008 @ 16:55:42 #229
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61623504
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:48 schreef stbabylon het volgende:
Ja. Waarom niet?
pi_61623512
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:48 schreef stbabylon het volgende:

die heten universiteitsborden daar

Ja doei.
  zondag 14 september 2008 @ 16:58:53 #231
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61623580
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:49 schreef stbabylon het volgende:
Zodra iemand de didactische vaardigheden mist maakt het geen fuck uit of hij op de universiteit werkt of op een HBO
Op de universiteit ben je sowieso minder aangewezen op je docent: bij werkcolleges geeft hij niet zozeer les, maar beantwoord hij vragen over de stof en biedt verdieping.

Elke appel kent natuurlijk zijn rotte plekken. Sommige academici zijn niet geboren voor het doceren. Daar staat echter tegenover dat er op de uni genoeg bevlogen docenten rondlopen die prachtig college kunnen geven en ook werkelijk wetenschap bedrijven in het onderwerp waarover ze doceren.
pi_61623585
pi_61623641
Kunnen we niet gewoon ergens neerzetten dat de uni geweldig is en de hbo voor lamzakken, zijn we voor altijd van die crap af. Overigens ben ik zo'n lamzak die hbo doet.
pi_61623705
lamzak

nah, an sich niets mis met HBO als dat jouw persoonlijke lat is, zeg maar.

Maar als je meer kúnt zou ik voor WO kiezen... ligt er ook maar weer net aan of je meer gewoon wilt doen wat al bekend is en dit goed wilt doen, óf wilt weten waarom je iets doet en die dingen eventueel wilt verbeteren.

Eerste is HBO, andere WO. Dacht dat ik er met de HBO wel uit zou komen, maar toen ik geen antwoord kreeg op 'waarom' en 'hoezo dan?' vragen kwam ik erachter dat ik toch wat meer wetenschappelijk wilde/moest doen.

Maargoed, dat ligt helemaal aan je interesses en instelling
Ja doei.
pi_61623825
Ik zit er idd aan te denken om aansluitend m'n master te gaan halen, heb niet echt het idee dat mijn lat bij hbo ligt, met een beetje inspanning moet ik makkelijk WO kunnen.
pi_61623861
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
lamzak

nah, an sich niets mis met HBO als dat jouw persoonlijke lat is, zeg maar.

Maar als je meer kúnt zou ik voor WO kiezen...
ligt er ook maar weer net aan of je meer gewoon wilt doen wat al bekend is en dit goed wilt doen, óf wilt weten waarom je iets doet en die dingen eventueel wilt verbeteren.

Eerste is HBO, andere WO. Dacht dat ik er met de HBO wel uit zou komen, maar toen ik geen antwoord kreeg op 'waarom' en 'hoezo dan?' vragen kwam ik erachter dat ik toch wat meer wetenschappelijk wilde/moest doen.

Maargoed, dat ligt helemaal aan je interesses en instelling
Maar waarom zou je dat doen als je op een HBO een studie kunt vinden die je veel meer aanspreekt?
quote:
Op zondag 14 september 2008 16:58 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Op de universiteit ben je sowieso minder aangewezen op je docent: bij werkcolleges geeft hij niet zozeer les, maar beantwoord hij vragen over de stof en biedt verdieping.

Elke appel kent natuurlijk zijn rotte plekken. Sommige academici zijn niet geboren voor het doceren. Daar staat echter tegenover dat er op de uni genoeg bevlogen docenten rondlopen die prachtig college kunnen geven en ook werkelijk wetenschap bedrijven in het onderwerp waarover ze doceren.
Ik zie toch nog weinig verschil met het hbo.
De docent geeft bij ons in werkcolleges en respontiecolleges ook niet ehct les maar geeft je alleen een zetje in de goede richting waarna je het weer zelf uit mag gaan zoeken, of hij geeft inderdaad wat verdieping.

Op het hbo heb je ook bevlogen docenten en rotte appels, ook daar zit weinig verschil in.
  zondag 14 september 2008 @ 17:15:39 #237
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61623917
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:02 schreef Sapstengel het volgende:
Kunnen we niet gewoon ergens neerzetten dat de uni geweldig is en de hbo voor lamzakken, zijn we voor altijd van die crap af. Overigens ben ik zo'n lamzak die hbo doet.
Het HBO is niet voor lamzakken. Het HBO is voor mensen die op hoog niveau vak willen leren. De universiteit is voor mensen die middels wetenschappelijk onderwijs op hoog niveau willen leren functioneren in een functie naar keuze, bijv. in de wetenschap of de advocatuur. Nogal een verschil, niet? Derhalve is het dwaas als HBO'ers pretenderen deel te nemen aan de academia door zichzelf te tooien met 'HBO masters'.
  zondag 14 september 2008 @ 17:16:40 #238
185261 Scaurus
Memento mori
pi_61623937
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:12 schreef -0- het volgende:
Ik zie toch nog weinig verschil met het hbo.
De docent geeft bij ons in werkcolleges en respontiecolleges ook niet ehct les maar geeft je alleen een zetje in de goede richting waarna je het weer zelf uit mag gaan zoeken, of hij geeft inderdaad wat verdieping.

Op het hbo heb je ook bevlogen docenten en rotte appels, ook daar zit weinig verschil in.
Wat studeer jij? Ooit eens wezen kijken bij zo'n standaard HBO-opleiding als commerciële economie of communicatie? Daar regeert de middelmaat.
pi_61624024
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:15 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het HBO is niet voor lamzakken. Het HBO is voor mensen die op hoog niveau vak willen leren. De universiteit is voor mensen die middels wetenschappelijk onderwijs op hoog niveau willen leren functioneren in een functie naar keuze, bijv. in de wetenschap of de advocatuur. Nogal een verschil, niet? Derhalve is het dwaas als HBO'ers pretenderen deel te nemen aan de academia door zichzelf te tooien met 'HBO masters'.
Klopt, maar ik gaf even een samenvatting van de afgelopen 300 HBO v.s. Unie topics.
pi_61624058
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:16 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat studeer jij? Ooit eens wezen kijken bij zo'n standaard HBO-opleiding als commerciële economie of communicatie? Daar regeert de middelmaat.
Ergotherapie.

Overigens geld voor de opleidingen die jij noemt imo ook wel dat het zonde is van je capaciteiten als je uni kan maar je gaat naar het hbo, je hebt immers gewoon een economie opleiding op de uni.
  maandag 15 september 2008 @ 10:38:57 #241
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_61639774
quote:
Op zondag 14 september 2008 17:15 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het HBO is niet voor lamzakken. Het HBO is voor mensen die op hoog niveau vak willen leren. De universiteit is voor mensen die middels wetenschappelijk onderwijs op hoog niveau willen leren functioneren in een functie naar keuze, bijv. in de wetenschap of de advocatuur. Nogal een verschil, niet? Derhalve is het dwaas als HBO'ers pretenderen deel te nemen aan de academia academica door zichzelf te tooien met 'HBO masters'.
Jezus gast, hebben ze een keer je lolly op het hbo afgepakt ofzo? Net alsof hbo'ers geen toegang hebben tot goede banen. Universiteit is idd een stapje hoger maar het is naïef om te denken dat je in een totaal andere wereld zit. Mijn ervaring is juist dat op het hbo betere leraren rondliepen dan op de uni. Veel wereldvreemde kereltjes die waarschijnlijk heel erg goed zijn in het onderzoek maar geen kaas gegeten hebben van lesgeven. De stof is vooral meer maar niet dermate moeilijker. Gewoon lekker doen wat je ligt. De uni is echt geen heilige graal.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_61639864
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:23 schreef koffiegast het volgende:
Maar de mens heeft nou eenmaal zo afgesproken dat dit universiteit wordt genoemd, colleges de lessen daar zijn en faculteiten gebouwen of delen van gebouwen van zo'n instantie en verder dat je in zalen/lokalen les krijgt ipv een klas.
Die afspraak is lang geleden gemaakt, toen naar de universiteit gaan nog echt iets bijzonders was, iets wat niet iedereen kon om financiële redenen en omdat het niveau echt hoog lag. Nu zijn er studies als Toegepaste Communicatie Wetenschappen en kan elke hond er heen.

Dus dat onderscheid kunnen we ook wel afschaffen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_61639955
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:15 schreef Biels het volgende:
Nee, maar wél aan de universiteit studeren heeft wél met je IQ te maken. En daar gaat het om.
Het enige wat je aan iemand's IQ kunt zien is hoe vaak hij/zij een IQ test gedaan heeft.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 15 september 2008 @ 11:28:18 #244
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_61640722
"Ik ga naar school " wat ben je voor een mongool, je mag heus wel trots zijn op jezelf.
Zeg gewoon ik ga naar de uni ofzo.

Het heet niet voor niets universiteit.
  maandag 15 september 2008 @ 11:31:25 #245
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_61640801
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:07 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Bwahahahaha. Ik heb Havo, niks meer. Maar wel een baan op Uni niveau. Waar ben je dan met je vergelijking. Wat je op de middelbare school doet (of juist niet) zegt helemaal niks over je IQ of wat dan ook. Puur hoeveel je zin hebt om je best te doen op de middelbare school. En zo zijn er ladingen zoals ik, veel zitten kutten en daarmee een mogelijke uni opleiding laten lopen. Zonde absoluut, maar heeft geen fuck met IQ of zo te maken.
Dat verschilt per persoon, maar meestal heeft dat dus wel met intelligentie te maken, alleen zijn dat de gasten die altijd met excuses aan komen als : " Ik had als ik wil WO kunnen doen , maar......dit dat zus zo"
pi_61640907
quote:
Op maandag 15 september 2008 10:38 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Jezus gast, hebben ze een keer je lolly op het hbo afgepakt ofzo? Net alsof hbo'ers geen toegang hebben tot goede banen. Universiteit is idd een stapje hoger maar het is naïef om te denken dat je in een totaal andere wereld zit. Mijn ervaring is juist dat op het hbo betere leraren rondliepen dan op de uni. Veel wereldvreemde kereltjes die waarschijnlijk heel erg goed zijn in het onderzoek maar geen kaas gegeten hebben van lesgeven. De stof is vooral meer maar niet dermate moeilijker. Gewoon lekker doen wat je ligt. De uni is echt geen heilige graal.
Dat zegt hij toch ook helemaal niet? Hij geeft aan dat er een fundamenteel verschil bestaat tussen het HBO en de universiteit. Hij kijkt niet neer op het HBO. Niet direct zo op je teentjes getrapt zijn. Het HBO is in principe een vakopleiding, maar dan op hoog niveau. Dat geeft zeer zeker wel toegang tot goede banen, maar op een andere manier. Een HBO-opleiding kan erg waardevol zijn, zeker de technische, maar de aard van beide niveaus is behoorlijk verschillend. Kort gezegd zou je het HBO kunnen zien als het toepassen van hoogwaardige kennis in de praktijk en het WO is primair het generen van nieuwe kennis en het evalueren en verbeteren van bestaande kennis. Beide zijn waardevol, maar veel mensen worden geïrriteerd wanneer de twee worden onderscheiden van elkaar. Mensen gaan dan opeens heel flauw doen door te beweren dat WO'ers wereldvreemd zijn en dergelijke.
  maandag 15 september 2008 @ 11:43:41 #247
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_61641076
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:36 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.

Het is wel weer duidelijk dat bepaalde mensen hier nog erg veel moeite hebben met mensen die een andere opleiding doen. Als je jezelf nou zoveel beter voelt; waarom moet je dat dan steeds benadrukken? Maken WO'ers zich daar toch een beetje zorgen over ofzo?
heb je nu je doctoraat?
pi_61641130
Zonder over futiliteiten te soebatten wat betreft het verschil tussen beide is, ben ik het eens met TS. Het grote verschil dat men moet maken is dat tussen werken en naar school gaan, Zowel werken en school bestaan in diverse vormen en het is aan de liefhebbers van dogma's en/of mierenneukers om het zo specifiek mogelijk te benoemen. Voor mij is het duidelijk, of je gaat naar school, of je gaat werken. Een universiteit is dus wel degelijk een school en geen baan. Verder gelul in de marge over uni of school doet niet ter zaken en mensen die mij daar op school (wat hen betreft de uni) lastig vallen kunnen een peer op de ogen krijgen. Dergelijk gezeik vertel te maar aan je grootje of noteer je in je eigen dagboekje terwijl je met een klein stijfje van opwinding zit!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  maandag 15 september 2008 @ 11:50:27 #249
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_61641241
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 19:13 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Dat stel je niet dat zeg je nu pas.

De enige kern in dat stukje tekst is dat jij denkt dat er op het hbo niet aan onderzoek gedaan wordt. En dat wordt er wel. Simpel. Als er iets is wat ik niet gedaan heb is het domme feitjes en weetjes in m'n kop stampen, maar onderzoek doen naar jezelf en naar je manier van werken.

Ook op andere "zweverige" studies ( filosofie bijvoorbeeld ) gaat het niet om dingen leren, maar jezelf een plek geven tussen de opvattingen van anderen, en zelf iets toevoegen aan de wereld.

Maar goed, de meese WO'ers zitten heel erg vastgeroest in hun denkbeeld van andere opleidingen/niveaus dat daadwerkelijk onderzoek doen na een andere studie allemaal te moeilijk en onzinnig is. Typisch.
dat is toch competentie gericht onderwijs crap of niet? Met onderzoek bedoelen we WETENSCHAPPELIJK onderzoek, met geavanceerde statistieken en goedkeuring van bepaalde commissies en die later in een internationaal wetenschappelijk tijdschrift worden gepubliceerd. DAT zijn onderzoeken die er toe doen in de wereld, en geen groepsprojecten met jan en diederik die jullie in 2 dagen af hebben.
pi_61641384
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:45 schreef IdlersDream het volgende:
Zonder over futiliteiten te soebatten wat betreft het verschil tussen beide is, ben ik het eens met TS. Het grote verschil dat men moet maken is dat tussen werken en naar school gaan, Zowel werken en school bestaan in diverse vormen en het is aan de liefhebbers van dogma's en/of mierenneukers om het zo specifiek mogelijk te benoemen. Voor mij is het duidelijk, of je gaat naar school, of je gaat werken. Een universiteit is dus wel degelijk een school en geen baan. Verder gelul in de marge over uni of school doet niet ter zaken en mensen die mij daar op school (wat hen betreft de uni) lastig vallen kunnen een peer op de ogen krijgen. Dergelijk gezeik vertel te maar aan je grootje of noteer je in je eigen dagboekje terwijl je met een klein stijfje van opwinding zit!
!

In de traditionele zin van het woord is de universiteit geen school. Ja, studenten worden er onderwezen, maar studenten geven ook wat terug. Op de universiteit is een student niet iemand waarvan wordt verwacht dat deze alle overgedragen kennis klakkeloos absorbeert. Nee, er wordt een kritische houding verwacht en dat je actief nadenkt over hetgeen je voorgeschoteld krijgt en ook in staat bent dat te bekritiseren. De universiteit kent een veel minder strakke zender/ontvanger relatie, er is meer interactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')