Je hebt gelijk, ik zal het niet meer zeggen. Voortaan ga ik alleen nog maar 'kanen in de vreetschuur', anders vinden HBO-cursisten me arrogant. Als ik naar die vreetschuur ga, dan hul ik me vanaf nu niet meer in een tenue de ville, maar ga ik in een hawaibloesje (sic) en een BB-onderbroekrandje dat boven mijn gerafelde spijkerbroek uitsteekt. Vaarwel diner dansent, welkom bar in de Ski-hut waar ik met mijn rug naartoe sta.quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:42 schreef Biels het volgende:
Ik vind restaurant zo'n duur woord, als je dat gebruikt ben je echt omhooggevallen.
Je hult je in kleren? Godverdomme man, je trekt gewoon je kloffie aan!quote:Op vrijdag 12 september 2008 22:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik zal het niet meer zeggen. Voortaan ga ik alleen nog maar 'kanen in de vreetschuur', anders vinden HBO-cursisten me arrogant. Als ik naar die vreetschuur ga, dan hul ik me vanaf nu niet meer in een tenue de ville, maar ga ik in een hawaibloesje (sic) en een BB-onderbroekrandje dat boven mijn gerafelde spijkerbroek uitsteekt. Vaarwel diner dansent, welkom bar in de Ski-hut waar ik met mijn rug naartoe sta.
Dus een universiteit is een school, maar een school is geen universiteit.quote:school de; v(m) scholen 1 inrichting waar onderwijs wordt gegeven
uni·ver·si·teit de; v -en instelling voor wetenschappelijk onderwijs
Je kunt er ook je jas niet kwijt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:06 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
Vroeger zat ik ook op de uni, maar toen kon je je brommerhelm niet fatsoenlijk kwijt. Is dat al veranderd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aanpassen of oprotten ! Wij tegen iedereen !
Ik ben oprecht aan het twijfelen of ik dit serieus (quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
Nou je hebt helemaal gelijk hoor! Een universiteit is een school, niet meer en niet minder. Iedereen die zegt dat hij of zij naar de universiteit gaat, is inderdaad omhoog gevallen. En ik kan het weten, want zit sinds twee weken ook weer op school. ( op de uni in tilburg). Dat is gewoon school hoor en we krijgen gewoon les. Wat nou colleges? Ga toch lopen man en als iemand zo stoer wil doen dat hij of zo " naar college gaat" dan moeten ze maar verhuizen naar leiden, het gooi e.d. want daar praat iedereen zo bekakt en horen ze daarbij. Tilburg en Eindhoven liggen nog steeds in BRABANT, dus ik moet die rare studenten niet dat omhooggevallen zijn, je praat brabants of dialect van welke streek dan ook, maar ga niet bekakt praten, want dan ben je zoooo omhooggevallen.... Bij deze swiffmeister, ik ben het met je eens hoor!!!!!!!!!!
Alvast een tip: als je je voor 1 februari uitschrijft hoef je je stufi niet terug te betalen!quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
Nou je hebt helemaal gelijk hoor! Een universiteit is een school, niet meer en niet minder. Iedereen die zegt dat hij of zij naar de universiteit gaat, is inderdaad omhoog gevallen. En ik kan het weten, want zit sinds twee weken ook weer op school. ( op de uni in tilburg). Dat is gewoon school hoor en we krijgen gewoon les. Wat nou colleges? Ga toch lopen man en als iemand zo stoer wil doen dat hij of zo " naar college gaat" dan moeten ze maar verhuizen naar leiden, het gooi e.d. want daar praat iedereen zo bekakt en horen ze daarbij. Tilburg en Eindhoven liggen nog steeds in BRABANT, dus ik moet die rare studenten niet dat omhooggevallen zijn, je praat brabants of dialect van welke streek dan ook, maar ga niet bekakt praten, want dan ben je zoooo omhooggevallen.... Bij deze swiffmeister, ik ben het met je eens hoor!!!!!!!!!!
quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:09 schreef KingOfPop het volgende:
[..]
Je kunt er ook je jas niet kwijt.Ja maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer worden mensen met een zachte g überhaupt toegelaten op de universiteit?quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
Gepwnd worden door de kromme zinsbouw van een HBO'er, het zit ook niet mee!quote:Op vrijdag 12 september 2008 21:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat blijkt maar weer, want als je die zin leest zie je dat er 'op' stond omdat 'ergens op gedoeld wordt'.
Je faalt behoorlijk.
Gebruik van de term hoorcollege kan in sommige gevallen wel degelijk toegevoegde waarde hebben tov het gebruik van de term 'les'. Op de uni heb je namelijk hoorcolleges, werkcolleges/werkgroepen, practica, etc.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.
Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
Logisch redeneren is in ieder geval niet jouw sterkste punt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn reactie was op de opmerking dat je standaard een hoger IQ hebt als je VWO doet. Middelbare school zegt niks.
Topicstarter studeert gewoon aan de universiteit zit gewoon op school hoorquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:19 schreef kwiwi het volgende:
Omhooggevallen omdat je het beestje bij de naam noemt
Echt weer HBO hoor, zich hier druk om maken.
Ik denk inderdaad dat hij er 's nachts wakker van ligt als je hem leraar noemt ja.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:17 schreef Biels het volgende:
[..]
Als je hem leraar noemt ook, het is namelijk een docent. En zo wil hij zelf ook aangesproken worden.
Ja weet ik, maar ik bedoelde eigenlijk 'HBO mentaliteit'.. Zal volgende keer in 1x duidelijk zijnquote:Op zaterdag 13 september 2008 00:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Topicstarter studeert gewoon aan de universiteit zit gewoon op school hoor
Blijf jij maar lekker in Brabant hoor, ik spreek je wel vanuit [insert willekeurige wereldbestemming].quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
Hebben de HBO-ers wel eens bij een hoorcollege gezeten? Daar heb je toch wat minder hapklare brokken als materie.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gebruik van de term hoorcollege kan in sommige gevallen wel degelijk toegevoegde waarde hebben tov het gebruik van de term 'les'. Op de uni heb je namelijk hoorcolleges, werkcolleges/werkgroepen, practica, etc.
Door te spreken over 'les' kun je niet duidelijk aangeven op welk type les je precies doelt. Hoeft ook niet altijd, maar soms wel handig.
Jup ben één keer met mijn vriendin naar een hoorcollege geneeskunde geweest (zij studeert namelijk geneeskunde), en het was behoorlijk wat sneller en ingewikkelder dan HBO. Daarnaast heb je soms dat de prof de zaal inloopt om vragen aan studenten te stellen, wat zij ervan denken, en ja als je iets doms zegt ben je het bokkie.quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:57 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Hebben de HBO-ers wel eens bij een hoorcollege gezeten? Daar heb je toch wat minder hapklare brokken als materie.
Thanks voor je eerlijke reactie.quote:Op zaterdag 13 september 2008 03:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Jup ben één keer met mijn vriendin naar een hoorcollege geneeskunde geweest (zij studeert namelijk geneeskunde), en het was behoorlijk wat sneller en ingewikkelder dan HBO. Daarnaast heb je soms dat de prof de zaal inloopt om vragen aan studenten te stellen, wat zij ervan denken, en ja als je iets doms zegt ben je het bokkie.

Het is best moeilijk he lezen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:16 schreef hacker08 het volgende:
Het hbo heeft een ander doel voor ogen dan alleen maar die 30% onderwijs. Bij de opleiding management waar ik mijn Propedeuse hebt behaald, was het ook 70 of zelfs 90% onderzoek, dus met andere woorden, voorbereiding op de universiteit. In mijn ogen is de universiteit nog steeds een school. Er is echt geen verschil tussen het HBO en de Uni. Tis daarom dat je zo makkelijk kan overstappen, anders zou dat niet kunnen.
Ik ben dus niet alleen klaargestoomd voor een bepaald beroep, maar juist klaargestoomd om hogerop te komen.
Jammer dat je dat verschil niet ziet, schadowlyse....haha
En als je met een boot naar Afrika vertrekt, vaar je met een boot, niet met een vliegtuig.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:15 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Een gebouw waar je les in krijgt heet toch gewoon een school? Als ik met vakantie naar Afrika ga, dan vlieg ik ook gewoon met een vliegtuig en niet met een Airbus A380.
Ho ho, is me dit even een dijenkletser!!quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden mensen met een zachte g überhaupt toegelaten op de universiteit?
Jij bent gewoon een boerse mongool die waarschijnlijk zijn eerste jaar niet eens gaat halen. Blijf het dus ook vooral lekker 'les' en 'school' noemen, dan is de overgang voor volgend jaar hbo niet zo groot.quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
Ja, want anders zeg ik iets dat feitelijk onjuist is. In tegenstelling tot het verschil universiteit/school, wat gewoon gevoelsmatig onjuist wordt gevonden door een stel eigengeilers. De definitie van school is namelijk gewoon een instelling waar onderwijs wordt gegeven. Of zijn jullie de hele dag aan het frisbeeën?quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:37 schreef trancethrust het volgende:
En als je met een boot naar Afrika vertrekt, vaar je met een boot, niet met een vliegtuig.
quote:Op vrijdag 12 september 2008 23:27 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:
[..]
Ja maarSadly that hasn't changed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On topic: Klacht ongegrond, slotje.Toegang is geen open deur.
Figures.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
en ik irriteer me behoorlijk
Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.quote:Op vrijdag 12 september 2008 19:18 schreef Space-Chinees het volgende:
En uiteraard is het wezenlijke verschil tussen een universiteit en bijvoorbeeld een hogeschool is dat er op de universiteit onderzoek wordt gedaan.
Nee, maar we zijn zeker niet de hele dag bezig met onderwijzen. Dat maakt het verschil. Hoe studenten refereren aan de manier hen iets tracht geleerd te krijgen, kan mij niet boeien.quote:Op zaterdag 13 september 2008 12:01 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Ja, want anders zeg ik iets dat feitelijk onjuist is. In tegenstelling tot het verschil universiteit/school, wat gewoon gevoelsmatig onjuist wordt gevonden door een stel eigengeilers. De definitie van school is namelijk gewoon een instelling waar onderwijs wordt gegeven. Of zijn jullie de hele dag aan het frisbeeën?
...
Blijkbaar kun je na 4 jaar onderzoek (!) nog steeds niet de kern uit een simpel stukje tekst halen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:36 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.
Het is wel weer duidelijk dat bepaalde mensen hier nog erg veel moeite hebben met mensen die een andere opleiding doen. Als je jezelf nou zoveel beter voelt; waarom moet je dat dan steeds benadrukken? Maken WO'ers zich daar toch een beetje zorgen over ofzo?
OMG HAHAHAhahahAHAHahaa!!11!quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:27 schreef Shadowlyse het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je naar 4 jaar onderzoek (!) nog steeds niet de kern uit een simpel stukje tekst halen.![]()
![]()
Ik stel hierboven dat het gaat over tijd die de instelling besteed aan onderzoek, niet de student.......
Jup.quote:Op zaterdag 13 september 2008 11:54 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ho ho, is me dit even een dijenkletser!!![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:34 schreef Beauregard het volgende:
[..]
OMG HAHAHAhahahAHAHahaa!!11!;d
Het is best aandoenlijk om te lezen dat mensen denken dat ze op het HBO onderzoek doen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 13:36 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.
Het is wel weer duidelijk dat bepaalde mensen hier nog erg veel moeite hebben met mensen die een andere opleiding doen. Als je jezelf nou zoveel beter voelt; waarom moet je dat dan steeds benadrukken? Maken WO'ers zich daar toch een beetje zorgen over ofzo?
Inderdaad. Veel verder dan proefjes/experimentjes in een of ander schraal lab zal die vrolijke vriend niet gekomen zijn. Dat zoiets eigenlijk de naam 'onderzoek' niet verdient heeft helaas niemand hem toendertijd durven te vertellen.quote:Op zaterdag 13 september 2008 14:55 schreef Heldopsokken het volgende:
[..]
Het is best aandoenlijk om te lezen dat mensen denken dat ze op het HBO onderzoek doen.
Wanneer is je promotie?
Ten eerste erger je je ergens aan, niet irriteren.quote:Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 of ander gebouw.
Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen rond, maar nu is het toch wel heel erg...
Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.
Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
TS spreekt waarschijnlijk ook nog van 'speelkwartier' als hij tussen twee college's lessen in een poosje vrij heeft.quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ten eerste erger je je ergens aan, niet irriteren.
Je klacht is niet terecht volgens mij. Het punt is dat op een universiteit die dingen nu eenmaal anders heten. Je gaat niet naar school want het is geen school, maar een universiteit. Dit i.t.t. een hogeSCHOOL. Elitair woord trouwens om een HBO-instelling een hogeschool te noemen, zeker om die MBO-ers lekker op hun nummer te zetten, en duidelijk te maken dat jouw school hoger is dan de hunne.![]()
Je andere voorbeelden kloppen niet. Een collegezaal is niet een elitair word voor lokaal. Een collegezaal is groter, heeft een podium, en is opgebouwd als een soort bioscoopzaal met klaptafeltjes. Bij een lokaal is dit niet het geval.
Ook is een faculteit geen gebouw. Een faculteit kan een eigen gebouw hebben, maar dat is wat anders.
Of bleef jij na de basisschool de leraren op de middelbare nog steeds met meester of juf aanspreken?
quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:35 schreef BertMaalderink het volgende:
Jammer dat die nerds van de uni steeds de essentie van het topic missen. Het gaat er om hoe je in een informele sfeer (met vrienden) over je opleiding praat. En als ik vraag naar welk gebouw we moeten, of zeg dat ik morgenochtend les heb, dan is het echt royale treurnis als je daar over gaat vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |