abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61596674
Als je het gebruik van de woorden uni en college al omhoog gevallen vindt, dan ben ik heel benieuwd uit wat voor milieu je komt.

Wij hadden in het eerste jaar ook mensen die het school noemde. Na 7 jaar is dat er echt wel uit. Het waren ook altijd specifieke mensen, dus ik kan nu al een redelijke profielschets van de ts maken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 13 september 2008 @ 11:07:52 #127
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_61596690
Mensen wat een discussie weer. Het is simpel en klaar.

Een universiteit heeft als hoofddoel het vergaren van wetenschappelijke kennis. Dit doet men door het verrichten van onderzoek. Een universiteit is dus primair een instelling die wetenschappelijk onderzoek doet in diverse disciplines. Al deze vergaarde kennis moet natuurlijk wel behouden blijven en daarom wordt deze kennis ook onderwezen. Mutatis mutantis besteed het universitaire personeel ongeveer 70% van de tijd aan onderzoek en 30% aan onderwijs. (Ondersteunend personeel zoals: catering, ict, administratie etc uiteraard niet meegerekend).
Een hbo heeft als primair doel het geven van onderwijs. Daarom noemt men een hbo een school.
Tevens staat de afkorting hbo voor: hogere beroepsopleiding. Men wordt aldus klaargestoomd voor een bepaald beroep.
Bovenstaande doet niets af aan de vraag met welk soort instelling de maatschappij het meest geboden is. Dat is een heel andere discussie en hoort derhalve niet thuis in dit topic.

Conclusie: de TS heeft geen gelijk. De universiteit is geen school.
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
  zaterdag 13 september 2008 @ 11:16:57 #128
197271 hacker08
the one you\'ll never exp
pi_61596826
Het hbo heeft een ander doel voor ogen dan alleen maar die 30% onderwijs. Bij de opleiding management waar ik mijn Propedeuse hebt behaald, was het ook 70 of zelfs 90% onderzoek, dus met andere woorden, voorbereiding op de universiteit. In mijn ogen is de universiteit nog steeds een school. Er is echt geen verschil tussen het HBO en de Uni. Tis daarom dat je zo makkelijk kan overstappen, anders zou dat niet kunnen.
Ik ben dus niet alleen klaargestoomd voor een bepaald beroep, maar juist klaargestoomd om hogerop te komen.
Jammer dat je dat verschil niet ziet, schadowlyse....haha
  zaterdag 13 september 2008 @ 11:25:56 #129
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_61596944
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:16 schreef hacker08 het volgende:
Het hbo heeft een ander doel voor ogen dan alleen maar die 30% onderwijs. Bij de opleiding management waar ik mijn Propedeuse hebt behaald, was het ook 70 of zelfs 90% onderzoek, dus met andere woorden, voorbereiding op de universiteit. In mijn ogen is de universiteit nog steeds een school. Er is echt geen verschil tussen het HBO en de Uni. Tis daarom dat je zo makkelijk kan overstappen, anders zou dat niet kunnen.
Ik ben dus niet alleen klaargestoomd voor een bepaald beroep, maar juist klaargestoomd om hogerop te komen.
Jammer dat je dat verschil niet ziet, schadowlyse....haha
Het is best moeilijk he lezen. Ik doel niet op het feit dat je als student dingen moet onderzoeken maar op het feit dat het instelling zelf de meeste tijd spendeert aan onderzoek.
pi_61597120
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:15 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Een gebouw waar je les in krijgt heet toch gewoon een school? Als ik met vakantie naar Afrika ga, dan vlieg ik ook gewoon met een vliegtuig en niet met een Airbus A380.
En als je met een boot naar Afrika vertrekt, vaar je met een boot, niet met een vliegtuig.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_61597275
TS is niet universiteitswaardig. Derhalve: suf topic.
pi_61597327
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden mensen met een zachte g überhaupt toegelaten op de universiteit?
Ho ho, is me dit even een dijenkletser!!

pi_61597401
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:18 schreef hacker08 het volgende:
Nou je hebt helemaal gelijk hoor! Een universiteit is een school, niet meer en niet minder. Iedereen die zegt dat hij of zij naar de universiteit gaat, is inderdaad omhoog gevallen. En ik kan het weten, want zit sinds twee weken ook weer op school. ( op de uni in tilburg). Dat is gewoon school hoor en we krijgen gewoon les. Wat nou colleges? Ga toch lopen man en als iemand zo stoer wil doen dat hij of zo " naar college gaat" dan moeten ze maar verhuizen naar leiden, het gooi e.d. want daar praat iedereen zo bekakt en horen ze daarbij. Tilburg en Eindhoven liggen nog steeds in BRABANT, dus ik moet die rare studenten niet dat omhooggevallen zijn, je praat brabants of dialect van welke streek dan ook, maar ga niet bekakt praten, want dan ben je zoooo omhooggevallen.... Bij deze swiffmeister, ik ben het met je eens hoor!!!!!!!!!!
Jij bent gewoon een boerse mongool die waarschijnlijk zijn eerste jaar niet eens gaat halen. Blijf het dus ook vooral lekker 'les' en 'school' noemen, dan is de overgang voor volgend jaar hbo niet zo groot.

Ik ben ook Brabants en studeer aan een Brabantse universiteit en ik begrijp niet hoe een inteeltproduct als jij is toegelaten op de UvT.

Onwijze prutser.
pi_61597412
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:37 schreef trancethrust het volgende:

En als je met een boot naar Afrika vertrekt, vaar je met een boot, niet met een vliegtuig.
Ja, want anders zeg ik iets dat feitelijk onjuist is. In tegenstelling tot het verschil universiteit/school, wat gewoon gevoelsmatig onjuist wordt gevonden door een stel eigengeilers. De definitie van school is namelijk gewoon een instelling waar onderwijs wordt gegeven. Of zijn jullie de hele dag aan het frisbeeën?

En ik noem een universiteit normaal gesproken ook gewoon een universiteit. Maar als ik vraag hoe het met je studie gaat, hoe laat je les hebt, of hoe laat je morgen op school moet zijn (oh, de lastering!), vind ik je gewoon een dikke nerd als je me gaat verbeteren.
pi_61597523
Popcorn topic !
pi_61598402
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:27 schreef Gekanteldinhettegenlicht het volgende:

[..]

Ja maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sadly that hasn't changed.

On topic: Klacht ongegrond, slotje.
Toegang is geen open deur.
  zaterdag 13 september 2008 @ 13:06:48 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61598427
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
en ik irriteer me behoorlijk
Figures.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61598550
Volkomen mee eens!! Komproenen zijn veel lekkerder als er naast zout ook peper op zit! We gaan iedereen slaan.

Fuck de teletubbies!
- AFCA -
pi_61598895
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 19:18 schreef Space-Chinees het volgende:
En uiteraard is het wezenlijke verschil tussen een universiteit en bijvoorbeeld een hogeschool is dat er op de universiteit onderzoek wordt gedaan.
Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.

Het is wel weer duidelijk dat bepaalde mensen hier nog erg veel moeite hebben met mensen die een andere opleiding doen. Als je jezelf nou zoveel beter voelt; waarom moet je dat dan steeds benadrukken? Maken WO'ers zich daar toch een beetje zorgen over ofzo?
pi_61599777
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:01 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ja, want anders zeg ik iets dat feitelijk onjuist is. In tegenstelling tot het verschil universiteit/school, wat gewoon gevoelsmatig onjuist wordt gevonden door een stel eigengeilers. De definitie van school is namelijk gewoon een instelling waar onderwijs wordt gegeven. Of zijn jullie de hele dag aan het frisbeeën?
...
Nee, maar we zijn zeker niet de hele dag bezig met onderwijzen. Dat maakt het verschil. Hoe studenten refereren aan de manier hen iets tracht geleerd te krijgen, kan mij niet boeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door trancethrust op 13-09-2008 14:34:07 ]
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:27:12 #141
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_61599875
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:36 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Ik heb anders 4 jaar onderzoek gedaan vriend. En d'r zullen vast nog veel meer HBO-opleidingen zijn waar eigen onderzoek het belangrijkste onderdeel van je studie is.

Het is wel weer duidelijk dat bepaalde mensen hier nog erg veel moeite hebben met mensen die een andere opleiding doen. Als je jezelf nou zoveel beter voelt; waarom moet je dat dan steeds benadrukken? Maken WO'ers zich daar toch een beetje zorgen over ofzo?
Blijkbaar kun je na 4 jaar onderzoek (!) nog steeds niet de kern uit een simpel stukje tekst halen.
Ik stel hierboven dat het gaat over tijd die de instelling besteed aan onderzoek, niet de student.......

[ Bericht 0% gewijzigd door Shadowlyse op 13-09-2008 14:52:48 ]
pi_61600032
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:27 schreef Shadowlyse het volgende:

[..]

Blijkbaar kun je naar 4 jaar onderzoek (!) nog steeds niet de kern uit een simpel stukje tekst halen.
Ik stel hierboven dat het gaat over tijd die de instelling besteed aan onderzoek, niet de student.......
OMG HAHAHAhahahAHAHahaa!!11! ;d
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:44:10 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_61600225
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:54 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ho ho, is me dit even een dijenkletser!!

Jup.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 13 september 2008 @ 14:52:26 #144
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_61600382
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:34 schreef Beauregard het volgende:

[..]

OMG HAHAHAhahahAHAHahaa!!11! ;d

omg een typefout Wanneer word ik geëxecuteerd?
pi_61600437
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 13:36 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Het is best aandoenlijk om te lezen dat mensen denken dat ze op het HBO onderzoek doen.

Wanneer is je promotie?
pi_61600591
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 14:55 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Het is best aandoenlijk om te lezen dat mensen denken dat ze op het HBO onderzoek doen.

Wanneer is je promotie?
Inderdaad. Veel verder dan proefjes/experimentjes in een of ander schraal lab zal die vrolijke vriend niet gekomen zijn. Dat zoiets eigenlijk de naam 'onderzoek' niet verdient heeft helaas niemand hem toendertijd durven te vertellen.
pi_61600751
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 18:05 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik zit nu sinds de zomervakantie op de TU Eindhoven en ik irriteer me behoorlijk aan al die omhooggevallen studenten die lopen te zeiken dat ze naar de universiteit gaan, en niet naar school... Dat ze college volgen, en geen les en dat ze naar een faculteit gaan ipv naar 1 of ander gebouw.

Ik had al een hekel aan dit soort types toen ik nog hbo'er was, daar liepen ook van dit soort omhoog gevallenen rond, maar nu is het toch wel heel erg...

Het ergste is dat als ik dan begin te praten waar hun bij zijn dat ik naar school ga en les heb in een lokaal in een gebouw ze net doen of ik ze omlaag wil halen ofzo, want het is volgens hen zo dat ik hoorcollege heb in een collegezaal aan een faculteit van de universiteit.

Flikker toch op met je dure gedoe, ik zie het verschil niet.
Ten eerste erger je je ergens aan, niet irriteren.

Je klacht is niet terecht volgens mij. Het punt is dat op een universiteit die dingen nu eenmaal anders heten. Je gaat niet naar school want het is geen school, maar een universiteit. Dit i.t.t. een hogeSCHOOL. Elitair woord trouwens om een HBO-instelling een hogeschool te noemen, zeker om die MBO-ers lekker op hun nummer te zetten, en duidelijk te maken dat jouw school hoger is dan de hunne.

Je andere voorbeelden kloppen niet. Een collegezaal is niet een elitair word voor lokaal. Een collegezaal is groter, heeft een podium, en is opgebouwd als een soort bioscoopzaal met klaptafeltjes. Bij een lokaal is dit niet het geval.

Ook is een faculteit geen gebouw. Een faculteit kan een eigen gebouw hebben, maar dat is wat anders.

Of bleef jij na de basisschool de leraren op de middelbare nog steeds met meester of juf aanspreken?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_61601084
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ten eerste erger je je ergens aan, niet irriteren.

Je klacht is niet terecht volgens mij. Het punt is dat op een universiteit die dingen nu eenmaal anders heten. Je gaat niet naar school want het is geen school, maar een universiteit. Dit i.t.t. een hogeSCHOOL. Elitair woord trouwens om een HBO-instelling een hogeschool te noemen, zeker om die MBO-ers lekker op hun nummer te zetten, en duidelijk te maken dat jouw school hoger is dan de hunne.

Je andere voorbeelden kloppen niet. Een collegezaal is niet een elitair word voor lokaal. Een collegezaal is groter, heeft een podium, en is opgebouwd als een soort bioscoopzaal met klaptafeltjes. Bij een lokaal is dit niet het geval.

Ook is een faculteit geen gebouw. Een faculteit kan een eigen gebouw hebben, maar dat is wat anders.

Of bleef jij na de basisschool de leraren op de middelbare nog steeds met meester of juf aanspreken?
TS spreekt waarschijnlijk ook nog van 'speelkwartier' als hij tussen twee college's lessen in een poosje vrij heeft.
pi_61601177
Jammer dat die nerds van de uni steeds de essentie van het topic missen. Het gaat er om hoe je in een informele sfeer (met vrienden) over je opleiding praat. En als ik vraag naar welk gebouw we moeten, of zeg dat ik morgenochtend les heb, dan is het echt royale treurnis als je daar over gaat vallen.
pi_61603927
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 15:35 schreef BertMaalderink het volgende:
Jammer dat die nerds van de uni steeds de essentie van het topic missen. Het gaat er om hoe je in een informele sfeer (met vrienden) over je opleiding praat. En als ik vraag naar welk gebouw we moeten, of zeg dat ik morgenochtend les heb, dan is het echt royale treurnis als je daar over gaat vallen.
Dat bedoel ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')