Op het HBO hebben we ook hoorcolleges, praktijkgroepen, consulturen, werkcolleges, het benoemen daarvan kan inderdaad best handig zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gebruik van de term hoorcollege kan in sommige gevallen wel degelijk toegevoegde waarde hebben tov het gebruik van de term 'les'. Op de uni heb je namelijk hoorcolleges, werkcolleges/werkgroepen, practica, etc.
Door te spreken over 'les' kun je niet duidelijk aangeven op welk type les je precies doelt. Hoeft ook niet altijd, maar soms wel handig.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:06 schreef -0- het volgende:
Op het HBO hebben we ook hoorcolleges, praktijkgroepen, consulturen, werkcolleges, het benoemen daarvan kan inderdaad best handig zijn.
Achja, begrijpend lezen is zo te zien geen 'vak' op de uni.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:16 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Onderwijs genoten hebbende op zowel het HBO als WO kan ik je verzekeren dat de lessen op het HBO niet te vergelijken zijn met werkcolleges.
Ik dacht dat jullie op dat beroeps onderwijs Nederlands kregenquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:22 schreef -0- het volgende:
[..]
Achja, begrijpend lezen is zo te zien geen 'vak' op de uni.![]()
Ik heb nergens gezegd dat het beiden hetzelfde inhoud, enkel dat je wanneer dat onderscheid in namen dan toch gemaakt wordt je daar best over kan spreken.
En wat is dan het grote verschil tussen een werkcollege op het HBO of op de uni?
Waarom zou je daar niet wat status aan mogen ontlenenquote:Op zaterdag 13 september 2008 22:26 schreef Sowflow het volgende:
Maar komaan mensen! We leren een vak! En voor het ene vak volg je een studie X en voor het andere een studie Y. Ook het wetenschappelijk gedreutel is een vak, net als leren brood bakken. Ieder zijn vaardigheid, maar ontleen daar niet je status aan.
Dan heb je dat verkeerd gedacht.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:26 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie op dat beroeps onderwijs Nederlands kregen
The cry-baby aint goin'quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Waarom zou je daar niet wat status aan mogen ontlenen
Ik noem het beestje bij de naam. Een college is een college en geen les, een universteit is een universiteit en geen school. Jij noemt een auto toch ook geen fiets?quote:Op zaterdag 13 september 2008 15:35 schreef BertMaalderink het volgende:
Jammer dat die nerds van de uni steeds de essentie van het topic missen. Het gaat er om hoe je in een informele sfeer (met vrienden) over je opleiding praat. En als ik vraag naar welk gebouw we moeten, of zeg dat ik morgenochtend les heb, dan is het echt royale treurnis als je daar over gaat vallen.
En daar heb ik niet Natuurkunde op W.O. niveau voor hoeven te studeren.quote:Op zondag 14 september 2008 03:32 schreef stbabylon het volgende:
Elke verdediging hier ten opzichte van universiteit ipv school of wat er dan ook mee gerelateerd is, is bewijs dat mensen omhoog kunnen vallen (ondanks wat Newton heeft gezegd).
quote:Op zondag 14 september 2008 03:32 schreef stbabylon het volgende:
Elke verdediging hier ten opzichte van universiteit ipv school of wat er dan ook mee gerelateerd is, is bewijs dat mensen omhoog kunnen vallen (ondanks wat Newton heeft gezegd).
Het is wel grappig dat jij een jaar geleden nog fel op de hand van HBO'ers wasquote:Op zaterdag 13 september 2008 21:48 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, joepie! Weer een HBO-bash-topic!
Wow, het niveau ookquote:Op zondag 14 september 2008 11:43 schreef mercurial3 het volgende:
Ik denk serieus dat TS niet thuis hoort in een Universiteit,
rot toch op man ,HBO ploert.
het was opzich ook niet echt serieus bedoeld hoorquote:Op zondag 14 september 2008 12:38 schreef Biels het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat jij een jaar geleden nog fel op de hand van HBO'ers was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |