abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61697019
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:17 schreef Majar het volgende:

[..]

Welke restricties ?
Dat zegt die McCain-man in het Daily Show filmpje.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:37:40 #202
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_61697062
quote:
Op woensdag 17 september 2008 07:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

.
Tis jammer dat Amerika vol randdebielen is, in Nederland was ze allang ronduit uitgelachen.
Want in Nederland zijn er minder randdebielen? Wanneer ben je voor het laatst buiten geweest...
pi_61697158
In Nederland geloven meer mensen in evolutie, . Dat is al heel wat.
pi_61697202
Het lijkt er sterk op dat het effect van de Republikeinse conventie als sneeuw voor de zon wegebt. De grote voorsprong die McCain ineens had in de polls, wordt steeds kleiner. In de nieuwste polls scoort McCain hooguit nog 1 procent hoger dan Obama, terwijl er ook weer polls opduiken die Obama een voorsprong geven.

Natuurlijk zal veel afhangen van de debatten en vooral van het stemgedrag in de swing states. Het is goed denkbaar dat we een herhaling van 2000 krijgen: de kandidaat met de minste stemmen haalt toch de meeste kiesmannen...
pi_61697319
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt er sterk op dat het effect van de Republikeinse conventie als sneeuw voor de zon wegebt.
Geheel in de lijn der verwachting:

Uiteraard is Palin een factor die het een en ander verandert, maar globaal gezien verwacht. Er komen vice-president, er komen conventies. Nu ja, er was dit jaar sowieso een unieke situatie, met de conventies zo achter elkaar, met late aankondigingen van vice-presidenten, en dan was Palin zelfs nog een verrassing op zich.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:50:44 #206
136 V.
Like tears in rain...
pi_61697331
Ik kijk echt uit naar de debatten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 17 september 2008 @ 10:55:48 #207
136 V.
Like tears in rain...
pi_61697440
En ik heb op 5 november een vrije dag gepland

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61697553
Volgende keer moeten de democraten hun congres maar op 1 november plannen ofzo.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:07:30 #209
136 V.
Like tears in rain...
pi_61697692
quote:
Palin's Favorability Ratings Begin to Falter

To know her, it seems, is not necessarily to love her.

When John McCain picked Sarah Palin as his running mate late last month, the Alaska governor quickly became a media phenomenon. Largely unknown, she existed at first in something of an information vacuum, and due to the shock of her selection--everyone loves a surprise--the press rushed to fill the void with whatever data was easily available. Mostly this consisted of human interest material; Palin had plenty to go around. Mooseburgers. Float planes. Ice Fishing. Beauty pageants. Teen pregnancy. Et cetera. By the end of her first 15 minutes in the spotlight--which included her speech at the Republican National Convention in St. Paul--Palin existed mostly as an idea: a frontier supermom who'd triumphed over adversity (the Ol' Boys Club, the "liberal media"). Palin spent her first week reading from a teleprompter and avoiding questions from the press--and the public--so as not to sully this positive first impression.
Hele verhaal

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_61697738
Palin heeft twee interviews deze week en volgende week. Eerst een interview met Sean Hannity (FOX News) en daarna met Katie Couric (CBS). Verder beginnen Palin en McCain met gezamelijke town hall meetings, vandaag is de eerste.
pi_61697822
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:50 schreef Monidique het volgende:
Geheel in de lijn der verwachting:
[ link | afbeelding ]

Uiteraard is Palin een factor die het een en ander verandert, maar globaal gezien verwacht. Er komen vice-president, er komen conventies. Nu ja, er was dit jaar sowieso een unieke situatie, met de conventies zo achter elkaar, met late aankondigingen van vice-presidenten, en dan was Palin zelfs nog een verrassing op zich.
De opmars van de Republikeinen in de peilingen was volgens mij groter dan menigeen had verwacht. Ik heb wat zitten snuffelen op die website en vind het een beetje vreemd. Zo berekenen ze de kans dat Obama de popular vote wint, terwijl McCain de verkiezingen wint EN het omgekeerde, samen op zo'n 10,5 procent. Dat terwijl me zo'n scenario toch echt denkbaar lijkt. Zie de rangen en standen op RealClearPolitics.

Ik vind die FiveThirtyEight-site een wat hoog koffiedik-kijkgehalte hebben.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:15:39 #212
204113 kin238
Fother Mucker!
pi_61697879
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:42 schreef Monidique het volgende:
En toch hebben we voor de vierde keer Balkenende
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in darkrooms, munching pills and listening to repetitive music.
www.on-and-on.nl
  woensdag 17 september 2008 @ 11:17:51 #213
204113 kin238
Fother Mucker!
pi_61697920
- Edit -

[ Bericht 97% gewijzigd door kin238 op 17-09-2008 11:25:46 ]
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in darkrooms, munching pills and listening to repetitive music.
www.on-and-on.nl
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2008 @ 11:22:00 #214
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61698011
quote:
Op woensdag 17 september 2008 10:42 schreef Monidique het volgende:
En in de afgelopen Balkie's is creationisme weer ter sprake gekomen, is God weer terug in de troonrede, etc. etc.

Reli's
Carpe Libertatem
pi_61698039
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:17 schreef kin238 het volgende:
Waarom zou zo een scenario ondenkbaar zijn? Zo is Bush ook tot president verkozen.
Ik schrijf dan ook dat het scenario me denkbaar lijkt, uiteraard met de verkiezingen van 2000 nog in het achterhoofd. Als je nu op RealClearPolitics kijkt, staat McCain qua popular vote voor, maar is valt de verdeling van staten (bij no toss-ups) uit in het voordeel van Obama.
  woensdag 17 september 2008 @ 11:26:46 #216
204113 kin238
Fother Mucker!
pi_61698129
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik schrijf dan ook dat het scenario me denkbaar lijkt, uiteraard met de verkiezingen van 2000 nog in het achterhoofd. Als je nu op RealClearPolitics kijkt, staat McCain qua popular vote voor, maar is valt de verdeling van staten (bij no toss-ups) uit in het voordeel van Obama.
Excuses. Niet goed gelezen.
www.on-and-on.nl
pi_61698650
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat komt omdat staatpeilingen niet in dezelfde mate worden gedaan als nationale peilingen. Sommige staten zijn deze maand niet gepeilt en sommige zijn een week oud. We hebben echter wel dagelijkse nationale peilingen. De foutmarge in de nationale peilingen is goed voor een paar miljoen stemmen en er worden vaak in de nationale peilingen net zoveel stemmers gepeilt als in staatspeilingen. Ik zou willen zeggen dat staatspeilingen iets meer zeggen maar tegelijkertijd ook dat ze achterlopen met de nationale peilingen.
pi_61700136
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:02 schreef Argento het volgende:
Volgende keer moeten de democraten hun congres maar op 1 november plannen ofzo.
Heel vreemd inderdaad, dat de Democraten hun conventie eerder houden. Niet erg handig .
pi_61700341
quote:
Op woensdag 17 september 2008 11:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hele verhaal

V.

http://www.factcheck.org/elections-2008/energetically_wrong.html
quote:
Energetically Wrong
September 12, 2008
Palin says Alaska supplies 20 percent of U.S. energy. Not true. Not even close.
Summary
Palin claims Alaska "produces nearly 20 percent of the U.S. domestic supply of energy." That's not true.

Alaska did produce 14 percent of all the oil from U.S. wells last year, but that's a far cry from all the "energy" produced in the U.S.

Alaska's share of domestic energy production was 3.5 percent, according to the official figures kept by the U.S. Energy Information Administration.

And if by "supply" Palin meant all the energy consumed in the U.S., and not just produced here, then Alaska's production accounted for only 2.4 percent.
lollercaust....

even een factortje 5 liegen.
pi_61700426
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:09 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.factcheck.org/elections-2008/energetically_wrong.html
[..]

lollercaust....

even een factortje 5 liegen.
Ik denk eerder dat het meevalt Ze zegt 14% van de US energy maar is daarmee ambigu door niet te stellen dat ze US olieproductie bedoeld. Die factchecks gaan altijd uit van een zekere common sense die echter totaal niet impliciet in de politieke uitspraken terecht zullen komen.
pi_61702150
quote:
Op woensdag 17 september 2008 13:12 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het meevalt Ze zegt 14% van de US energy maar is daarmee ambigu door niet te stellen dat ze US olieproductie bedoeld. Die factchecks gaan altijd uit van een zekere common sense die echter totaal niet impliciet in de politieke uitspraken terecht zullen komen.

op 3.00 zegt ze duidelijk dat Alaska 20% produceert van de "Domestic energy supply".

Energy supply is uiteraard alle energie die Amerika nodig heeft. Niet olie, niet energie dat de VS in totaal produceert, maar supplyyyyyyyyyyyyyyyyy.
pi_61702883
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef pberends het volgende:

[..]

op 3.00 zegt ze duidelijk dat Alaska 20% produceert van de "Domestic energy supply".

Energy supply is uiteraard alle energie die Amerika nodig heeft. Niet olie, niet energie dat de VS in totaal produceert, maar supplyyyyyyyyyyyyyyyyy.
Dit slaat alleen aan bij ons "liberals".
pi_61703024
Reuters/Zogby poll heeft Obama nu +2 staan (P.S. dit is niet de Zogby Interactive meuk dus het heeft wel enige betekenis). Stond vorige maand nog op +5 McCain. Helaas nog steeds een likely voter model. Met Barr en Nader staat het gelijk.

http://www.zogby.com/news/ReadNews.dbm?ID=1552
pi_61704037
quote:
Op woensdag 17 september 2008 14:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik dacht dat het feit dat Alaska dicht bij Rusland ligt als grap door de media werd gebruikt, maar ze praat er nog serieus over ook
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61704264
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:35 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Ik dacht dat het feit dat Alaska dicht bij Rusland ligt als grap door de media werd gebruikt, maar ze praat er nog serieus over ook
Vergeet niet dat dit het land betreft waar het feit dat Obama op Osama lijkt voor sommige mensen van belang is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 17-09-2008 15:52:43 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')