zo meteenquote:Op donderdag 11 september 2008 22:12 schreef Detroit het volgende:
Jaaaa Re, laat ons niet langer in spanning wachten.... Posten, posten!!
erg leuk hoe je een topic hebt verwerkt in het verhaaltjequote:Op vrijdag 12 september 2008 09:11 schreef Re het volgende:
Mandag 15 september (Detroit)
Lief dagboek,
“Wat een dag om jarig op te zijn!” dacht ik bij mezelf toen ik om tien over half tien de wekker uitdrukte, nog enigszins bedwelmd door de wijntjes die ik gisteren op heb.
Het valt ook niet mee, opstaan op een dag waarop je geforceerd sociaal en vrolijk moet doen, terwijl ik gisteren nog met Lotte op het terras zat en we onder andere spraken over wat voor gevolgen het voor een jongere heeft als vader of moeder wegvalt.
Het gesprek was nog in een onschuldig stadium terwijl ik opmerkte dat vocht dat zich in mijn ooghoeken verzameld had zich een weg naar buiten baande. Het liefste had ik op dat moment even alleen in mijn pijn willen wegkwijnen, maar Lotte had inmiddels gezien dat tranen volop over mijn wangen biggelden en het gesprek dat wij deelden een grote impact op mij had.
Ja, ik mis pappa, overduidelijk! Dat gevoel is zo aanwezig, terwijl er ook zoveel gevoelens zijn in mij waarvan ik niet weet waarom ze er zijn, waarom ze mij parten spelen. Het feit dat ik hem verbaal zou willen pijnigen, hem de pijn wil laten voelen die ik heb gevoeld. De haat uiten die ik nog steeds voor hem voel, en hem sadistisch uitlachen terwijl hij huilt. Hoe kan ik deze gevoelens van wrok koesteren voor iemand die niet meer in leven is en zich niet meer kan verweren?
Zouden meer mensen van zulke wraakzuchtige gedachten als ik hebben? Ik moet er niet aan denken dat hoe dan ook iemand deze openbaringen in mijn dagboek leest.
Zo'n avond als gisteren is echter zo dubbel, het ene moment krijg je een zakdoekje aangereikt, en daarna komt Lotte met zulke droge anekdotes waardoor ik gewoon moet lachen. Zo had ze bijvoorbeeld verleden week een jongen leren kennen waarvan ze zeker wist dat hij meer dan vriendschappelijke interesse in haar had. Hij vroeg of zij wat met hem wilde drinken zodat ze elkaar beter konden leren kennen. Ze zag het totaal niet zitten en zei dat dan ook tegen hem. Vervolgens antwoord hij de uitnodiging ook totaal niet anders dan vriendschappelijk bedoeld te hebben (ze probeerde zijn stem na te doen met de voor Lotte zo kenmerkende hese stem: “Nee joh, ik wil alleen maar vriendschappelijk wat drinken! Whehehe, gekkie.”). Vraagt ze mij ineens met een hoog stemmetje hoe dat zo komt met deze jongen, of hij zo zijn gezicht wil redden, of om vanuit de friendzone alsnog te kunnen neuken. Hoe ze op dat verhaal komt zeg, en dat ze dan ook nog tips vraagt aan een plattelandsdame uit Losser zoals ik!
Toen ik in het begin van de avond in Losser aankwam zag ik mijn moeder met laatste restjes van het avondmaal stuntelen, maar dat is niet meer dan logisch als er ineens een mond minder te voeden is. Dat zelfs zoiets basaals als eten mij al aan mijn vader laat denken, wat zegt dat over mijn gevoel? Het gaat hoe dan ook een lange avond worden, zoveel is duidelijk.
Nadat de tafel opgeruimd is, bied ik mijn moeder aan mee te helpen met afwassen. Ongemakkelijk staan we naast elkaar, allebei ons deel van het aanrecht geconfisqueerd, als twee zielen die alleen de pijn het hoofd proberen te bieden. Het liefst zou ik haar omhelzen, maar mijn vader heeft mij vroeger zo vaak duidelijk gemaakt dat ik mijn gevoelens voor mij moet houden dat ik moeite heb daadwerkelijk die stap naar links te zetten en mijn hoofd op haar schouder te leggen.
Ik zet mijn mobiele telefoon nu uit ook. Ik wil niet omgehaald worden vanavond tóch mee te gaan om mijn verjaardag te vieren in Utrecht. Sorry Karin, vanavond niet. Vanavond wil ik thuis zijn bij de mensen van wie ik houd, en mezelf niet verliezen in drank en slechte vriendjes.
Vriendjes zijn stom namelijk, je zou ze met stenen moeten bekogelen! Allemaal!
Ik vroeg me al af of het iemand zou opvallen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 09:13 schreef Re het volgende:
[..]
erg leuk hoe je een topic hebt verwerkt in het verhaaltje![]()
Fraubitch is next
MLI, anyone?quote:Zo had ze bijvoorbeeld verleden week een jongen leren kennen waarvan ze zeker wist dat hij meer dan vriendschappelijke interesse in haar had. Hij vroeg of zij wat met hem wilde drinken zodat ze elkaar beter konden leren kennen. Ze zag het totaal niet zitten en zei dat dan ook tegen hem. Vervolgens antwoord hij de uitnodiging ook totaal niet anders dan vriendschappelijk bedoeld te hebben (ze probeerde zijn stem na te doen met de voor Lotte zo kenmerkende hese stem: “Nee joh, ik wil alleen maar vriendschappelijk wat drinken! Whehehe, gekkie.”). Vraagt ze mij ineens met een hoog stemmetje hoe dat zo komt met deze jongen, of hij zo zijn gezicht wil redden, of om vanuit de friendzone alsnog te kunnen neuken.
Dankjequote:Op vrijdag 12 september 2008 11:28 schreef Burdie het volgende:
Erg leuk geschreven, Detroit!
Alleen... klopt het nu wel? Je schrijft op maandag over 'gisteren', terwijl ik al over zondag had geschreven, beetje verwarrend zo.
Goed stuk over die gevoelens tov Lara's papa.
BINGO!quote:
Haha ik lees het nu nog eens en zie dat het gewoon klopt. Ik had zelf alleen in gedachten dat ze zondag huilend in slaap was gevallen na dat feestje met Karinquote:Op vrijdag 12 september 2008 12:06 schreef Detroit het volgende:
[..]
DankjeBurdie
.
Ik heb het een flink aantal keer nagelezen, maar misschien dat ik wat steekjes heb laten vallen met betrekking tot waar het bij jou gestopt is.. Aan Karin heb ik iig wél gedacht.
[..]
BINGO!. Kon het niet nalaten.
.
Een lieverd als jij is het snel vergeven.quote:Op vrijdag 12 september 2008 12:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Haha ik lees het nu nog eens en zie dat het gewoon klopt. Ik had zelf alleen in gedachten dat ze zondag huilend in slaap was gevallen na dat feestje met Karin. Vandaar dat ik er even naast zat
.
Well thank u.quote:
complete instorting FTW!quote:Op donderdag 18 september 2008 07:58 schreef Re het volgende:
Dinsdag 16 september (fraubitch)
Lief dagboek,
De dag met mijn familie heeft mij goed gedaan, ik realiseer me steeds meer dat ik er niet alleen voorsta op deze wereld! Mijn moeder heeft mij op dit moment nodig net zo zoals ik haar nodig heb.
Gisteravond tijdens het afwassen begon ze te snikken, ik kon het niet toelaten om haar daar zo te laten staan, met een bord in haar ene hand en de vaatdoek in haar andere hand.. het was niet meer die sterke zelfstandige vrouw die ik kon. Dit was een gebroken persoon!
Ik ben naar haar toe gelopen en heb haar omhelsd, ze begon te huilen en liet het bord uit haar handen vallen, ik hoorde het bord kapotvallen op de keukenvloer, ik voelde de scherven tegen mijn schenen aan vliegen... Het deed me niks. Vroeger zou er paniek uitgebroken zijn! Het servies was niet meer compleet! Zouden we er met zijn allen op af gesprongen zijn om het op te ruimen...
Nu niet.. Eva en Esther stonden aan de grond genageld. De tijd stond stil. Ik hoorde mijn moeder niet eens meer huilen. Mijn leven flitste voorbij.. Waar ben ik mee bezig??? Ik ruineer mijn eigen leven en ik geef er anderen de schuld van! De mensen die juist hun leven zouden geven om mijn leven een stukje dragelijker te maken!! Vanaf nu ga ik mijn leven leiden zoals ik het wil. Fuck Bas. Fuck Marieke. Fuck school. Fuck iedereen die me in de weg staat om mijn geluk te beproeven!!
Ineens kwam ik weer bij. Mijn moeder stond al 2 meter van me af. Esther was mijn naam aan het roepen, Eva kwam aanlopen met een veger en blik... De situatie werd weer helder... En toen stortte ik in. Blijkbaar. Want ik werd wakker op de brancard net op het moment dat ik de ambulance werd ingeladen.
Ik lig nu in het ziekenhuisbed, Esther heeft mij mijn tas gebracht, gelukkig heb ik mijn notitieblokje altijd in mijn tas. Ze vertelde mij dat ik minstens 5 minuten voor me uit zat te staren voordat ik in elkaar zakte. Ze hebben mij proberen bij te brengen maar na 5 minuten toch maar 112 gebeld. Ik ben in totaal ruim 20 minuten out geweest.
Ik moet vannacht alweer hier blijven ter controle, ik heb blijkbaar een burn-out gehad. Ze denken dat ik lijd aan een depressie in combinatie met een angsstoornis en
een onderontwikkelde indentiteit realisatie. Ofzoiets. Geloof ik. Ik was niet op aan het letten want toen de dokter het vanmiddag vertelde zag ik Bas verschijnen in de deuropening.
Hij vroeg of hij binnen mocht komen. Ik deed mijn ogen dicht en keerde mijn gezicht van hem weg. Hij begon tegen mij te praten, hoeveel spijt hij had, hoeveel hij om mij gaf... Hij pakte mijn hand vast.... Toen viel ik weg.
Ik ben net weer bijgekomen. Of wakkergeworden. Ik volg het niet meer.
Ik volg mezelf niet meer.
Bas is weg. Mijn moeder slaapt op de stoel aan mijn voeteneind. Ik hoor de roemoerige stilte van het ziekenhuis...
Ik ga weer slapen. Ik ben moe.
het kan allebeiquote:Op donderdag 18 september 2008 09:35 schreef fraubitch het volgende:
nu twijfel ik of het nou burn out is of black out. ik ben niet zo medisch onderlegd
Klinkt heftigquote:Ze denken dat ik lijd aan een depressie in combinatie met een angsstoornis en
een onderontwikkelde indentiteit realisatie.
quote:Op vrijdag 19 september 2008 18:28 schreef Re het volgende:
Woensdag 17 september (Tha_Erik)
Lief dagboek,
De rust in het ziekenhuis was van korte duur. Na een nachtje ter observatie gelegen te hebben moest ik vandaag naar huis. Ze hadden het bed nodig (dat zei de dokter ook echt zo. Ik kon niet ontdekken of ie nou sarcastisch was of niet). Een recept meegekregen voor medicatie. Antidepressiva. Great.
Ik lig nu thuis in Losser op mijn eigen kamer in bed. In de afgelopen paar dagen is mijn leven zo ontzettend veranderd. Ik ben blij dat ik ergens ben waar ik vertrouwd ben. Weg van studie, weg van Bas, weg van… papa.
Het potje pillen staat naast me op het nachtkastje. De naam zegt me niks. Selective Serotonin Reuptake Inhibitor Hocus Pocus. De dokter gaf een lange uitleg over het hoe en wat. Welke stofjes het remt, welke toenemen welke bijeffecten. Het enige wat ik wilde was naar huis. Dus ik heb gezegd dat ik het snapte en toen liet hij me gaan. De weg naar huis was vreemd. Ma zei niks en probeerde zich met alle macht op de weg te concentreren. Ik zag dat ze het er moeilijk mee had. Eva staarde door het autoraam naar buiten en neuriede een vervelend liedje. Ikzelf was alleen maar blij om uit het ziekenhuis te zijn. Als er één plek is die nog depressiever is dan een begrafenis, dan is het wel een ziekenhuis.
De dosis van vandaag werkt zich al een baan door mijn lichaam. Ik merk er nog niks van. Stom. Ergens had ik gedacht dat dit een soort wondermiddel zou zijn. Een pilletje van dit, en dat dan opeens het leven zich voor mij ontvouwde, bloemetjes langs het pad dat ik zou moeten lopen op weg naar mijn geluk. Niks daarvan. Ik voel me nog net zo klote als eerst. Er is niks veranderd.
Het enige voordeel wat ik merk is dat ik nu niet hoef te doen alsof ik me goed voel. Ik hoef geen schijn meer op te houden om verplichte verjaardagsfeestjes leuk te vinden. De rol van depressievelling bevalt me wel. Ook verrekte handig dat school op pauze staat. En ik hoef me er niet eens schuldig over te voelen. In het verleden was er toch elke keer als ik een college miste dat gevoel van schuld. Tegenover de docent, tegenover papa. Dat hoeft nu niet meer.
Wil ik überhaupt wel ‘beter’ (hoe heet ‘beter’, als ‘beter’ eigenlijk veel slechter was?) worden? Zo is het ook wel prima. Lekker alleen en rustig. Alleen met mezelf en met mijn gedachten. Mijn gedachten. En zelfs daarmee zou ik zonder kunnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het idee af en toe door mijn hoofd spookt. Hoeveel extra zou er voor nodig zijn? Hoeveel dosissen? Weg zorgen. Weg verleden. Weg toekomst.
Weg… ik.
Goed, even gekeken wat nog vrij is, doe maar 18-20 oktober , in oktober heb ik tijd genoeg om een stukje te schrijven.quote:Op donderdag 18 september 2008 17:29 schreef Re het volgende:
ook zin in een stukje te schrijven kenwel... er zijn nog een paar slots open
quote:Op zaterdag 20 september 2008 16:14 schreef kenwel het volgende:
[..]
Goed, even gekeken wat nog vrij is, doe maar 18-20 oktober , in oktober heb ik tijd genoeg om een stukje te schrijven.
quote:Op zaterdag 20 september 2008 21:43 schreef Re het volgende:
Donderdag 18 september (Kugari-ken)
Lief Dagboek
Ik weet niet wat het is vandaag, maar het voelt alsof er iets mis is. Iets klopt er niet aan vandaag, de dingen zijn niet zoals ze horen te zijn. Ik voel me
Lief Dagboek
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik voel, het lijkt alsof er iets door mijn hoofd spookt en me zegt wat ik moet voelen, zonder dat ik het ook echt voel. Ik denk dat ik bang ben
Lief Dagboek
Vandaag is anders, maar niet echt anders, het is hetzelfde als altijd, maar toch ook weer niet. Ik kan er niet mijn vinger opleggen, maar het is iets dat langzaam verder kruipt, al lijkt de tijd niet sneller of trager te gaan dan anders. Alsof er
Lief Dagb
Lief Dagboek
Er is niets meer dan een leegte en ik vind het moeilijk om die leegte op te
Lief Dagboek
Ik weet het niet meer. Ik krijg mijn gedachten niet op orde. Alles vervaagt zodra ik het gedacht heb. Alsof niet kan blijven plakken in mijn hoofd. Ik voel me niet verward, ik ben niet de weg kwijt ofzo, het is gewoon
Lief Dagboek
Waarom is vandaag alles toch zo moeilijk, zonder dat het echt moeilijk is. Waarom kan ik me niet concentreren, en heb ik me tegelijkertijd nog nooit zo gericht gevoeld als nu? Waarom kan ik me niet vinden in het stellen van vragen? Waarom boeien deze vragen me niets? Waarom schrijf ik eigenlijk nog dingen op?
Lief Dagboek
Verdomme, ik wil boos worden, maar ik ben het gewoon niet. Ik wil me gelukkig voelen, maar dat lukt me niet. Ik wil dingen zonder ze te willen. Ik wil schrijven hoe ik me voel, maar de woorden blijven niet op het papier staan zoals ik wil dat ze er moeten staan.
Lief Dagboek
Ik snap het niet, ben ik nog wel mezelf? Raak ik mezelf kwijt? Is de echte ik degene die ik nu ben, of ben ik iemand anders? Waarom kan het me niets schelen. Waarom lijk ik niets af te kunnen maken vandaag, het is zo
Lief Dagboek
Ik ben alles en iedereen kwijt vandaag denk ik. Eva
Lief Dagboek
Ik heb hier nooit om gevraagd!
en komt ze al bijna weer terugquote:Op vrijdag 19 september 2008 18:37 schreef babette21 het volgende:
Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben (half oktober) is ze dood & begraven!!![]()
nee dat plekkie is nog open dus we moeten ff wat recruitenquote:Op maandag 22 september 2008 11:23 schreef Biancavia het volgende:
Hebben we al iemand gevonden die na mij is? Ik zag nogal wat lege plekken staan nog.
Ik kan mijn stukje vanavond of morgen al insturen, het is zo goed als af.
Hoe moet ik het insturen eigenlijk?
quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:11 schreef Re het volgende:
Vrijdag 19 september (biancavia)
Lief dagboek,
In de war. Ben nog steeds bij mam. Denk ik. Ze was hier net.
Weet weinig van gisteren, heb geloof ik heel de dag in bed gelegen. Net geprobeerd te lezen wat ik de vorige dag heb geschreven en doorgehaald. Begrijp er niet veel van.
Ik ben moe. Het is al laat. Nacht.
Kan niet slapen.
Zo’n vreemde dag geweest. Bas. Oh god, Bas! Wat heb ik gedaan?
Vanochtend begon zo raar. Werd wakker. Potje pillen stond naast me op mijn nachtkastje.
Kon me niet herinneren of ik gisteren al een pil had genomen, dus ik nam er twee. Ik stond op, maar het was geen ochtend. Het was al ver in de middag. Niemand thuis.
Voel me uitgeput.
Nu lig ik weer in mijn bed. Is dit wel mijn bed? Heb het gevoel dat ik iets belangrijks vergeten ben. Iets van vandaag. Wat gebeurt er toch? Alsof alles kwijtraakt. De tijd, mijn gevoel, mijn lichaam, mijn gedachten, het is niet meer van mezelf, alles is
Ik hoor mam aankomen.
Er kwam niemand. Ik weet het weer. Bas.
Waar is mam? Ze moet het me uitleggen.
Waarom heeft ze zo’n raar dekbed op mijn bed gelegd? En ik begrijp ook niet waarom mijn hele oude kamer heeft veranderd. Er is niets aan zo, zo’n kale ruimte.
Alles voelde vandaag zo onwerkelijk. Onder de douche zag ik mijn arm naar de shampoofles gaan, maar het was net of het de hand van een ander was die in de fles kneep. De shampoo belandde op de hand van een vreemde. Het was mijn hand. Mijn eigen handen die mijn haren wasten.
Zelfs als ik nu naar de hand kijk die deze letters opschrijft realiseer ik me ineens dat het mijn eigen vingers zijn die de pen vasthouden. Het is allemaal is zo verwarrend.
Vanmiddag had ik geen honger, maar had gisteren ook al niet gegeten. Boterham gepakt. Weer die onbekende handen die de boter over mijn brood uitsmeerde en er een plak kaas op legden. Toen keek ik naar de boterham, maar ik wilde helemaal geen kaas.
Zo bleef ik nog even staan, het was of mijn lijf bevroren was. Ik kon niet meer nadenken, wist niet meer wat van mij was, wat ik was, of eigenlijk wie ik was en vroeg me af wat die boterham daar eigenlijk deed.
Bas Bas Bas
b
a
s
Bas Bas bas BAS
Oh god, het mesje.
Nadat ik het brood weggegooid had pakte ik een appel en een mesje. Aan de keukentafel begon ik te schillen. Het ging niet goed, mijn vingers trilden. Met al mijn kracht klemde ik het mesje in mijn greep.
De bel ging. Ik schrok ervan.
Het mesje. In mijn hand.
Ik zweefde naar de voordeur. Mijn benen bewogen onder mijn lichaam, maar tegelijkertijd was het of de vloer tien centimeter onder mijn voeten weg was gezakt.
Toen ik mijn linkerhand op de deurknop legde keek naar mijn vingers. Ze trilden. Ik voelde mijn hele lijf beven terwijl mijn eigen onbekende hand als automatisch de deur opentrok. De tranen stroomden over mijn wangen. Het was eng, ik wist niet wat er gebeurde en ik had er totaal geen controle over. Alsof mijn lichaam was overgenomen door… iets.
Opeens stond Bas daar voor me. Was hij daar echt? Hij mocht mij zo niet zien, niet in deze hysterische toestand. Ik moest hem weg krijgen. Weg!
Hij mocht mij zo niet zien!
Ik heb gegild. Heb mijn onwillige lijf in de strijd gegooid om hem naar buiten te krijgen. Die handen, die vreemde handen die niet van mij leken, ze hebben hem geslagen. Iemand schreeuwde dat hij op moest rotten. Was ik dat?
Het mesje.
Wat is er gebeurd? Mijn herinneringen zijn zo vaag.
Ik wil het weten. Ik moet het weten!
Wat heb ik gedaan?
Ik ga mam roepen.
Dit is een te goede wending om te laten liggen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:14 schreef Re het volgende:
waar gaat dat heen
tof
wie wil het volgende stukje schrijven... iemand nieuw die hier loopt te lurken, kom op... je hebt tot 29 september, daarna is MLI. Anders zal ik nog ff een stukje schrijven of anderen die al een stukje hebben geschreven.
Nou maak je me wel erg nieuwsgierig naar wat komen gaat...quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit is een te goede wending om te laten liggen.
I'm next.
Waar vind ik ook weer de spelregels?
Tof. veertienpuntgifquote:Op dinsdag 23 september 2008 23:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit is een te goede wending om te laten liggen.
I'm next.
Waar vind ik ook weer de spelregels?
Mezelf ook. Ik heb er vannacht zelfs van gedroomdquote:Op woensdag 24 september 2008 11:20 schreef Lekiamh het volgende:
Nou maak je me wel erg nieuwsgierig naar wat komen gaat...
Er staat al het eea op papier, maar morgen ga ik er echt even goed voor zitten!quote:Op zaterdag 27 september 2008 15:07 schreef Biancavia het volgende:
Hoe staan de vorderingen, Copycat?
het wordt echt een thriller zoquote:Op zondag 28 september 2008 12:15 schreef Re het volgende:
Zaterdag 20 september (Copycat)
Ik kan het gewoon niet bevatten. Ik? Hier? Omdat ik. Omdat ik. Ik krijg het gewoon niet uit mijn pen. Ik schaam me zelfs voor jou. Ik ga naar mijn kamer, slapen en daarna moet ik het maar gewoon doen. ‘’t Is zoals het is’, zou Bas zeggen. Haha, lekker wrang, trut.
….
Nou, dan moet ‘t maar. Ik ben dus weer terug in het ziekenhuis. Het ziekenhuis waar pappa
lag en het ziekenhuis waar Bas ligt. Pappa is dood. Bas ligt op de Intensive Care en ik ben op de PAAZ-afdeling. Omdat ik Bas te lijf ben gegaan. Met een mesje. Waarmee ik hem in mijn waanzin in z’n milt heb geraakt.
Zo. Dat heb ik gezegd. Ik ben een nutcase die haar vriend vermoordt. Met een lullig aardappelschilmesje. Terwijl ze onder de tranquilizers zit en dus helemaal tot niks in staat zou moeten zijn. Maar nee! Ik niet natuurlijk. Nee, ik moet zo nodig in absurde razernij mijn vriendje neersteken.
En nu zit ik dus op de PAAZ-afdeling. In de ontspanningsruimte waar een verpleger maatje bodyguard me heel ontspannen in de gaten houdt. En gelijk heeft ie. Voor hetzelfde geld ram ik dit potlood zo door zijn oog zijn hersenen in. Ik ben verdomme net zo gek als The Joker uit de laatste Batman. Gekker!
Vanochtend leek de mist in mijn hoofd een stuk minder en toen ik nog eens goed mijn kamer rondkeek, zag ik dat dit helemaal mijn kamer niet was. Het was overduidelijk een ziekenhuiskamer. En, alsof mijn geest nog net even een beetje meer bevestiging nodig had, kwam toen de dokter binnen. Met een politieagent. De mist in mijn kop trok nog verder op en plots zag ik die handen. Mijn handen. Tegen Bas’ borst beuken. En in die handen zat dus dat mesje …
De dokter en de politieagent waren erg aardig tegen me. Geen ‘good doc, bad cop’ gedoe of zo. De agent vroeg of ik al in staat was een verklaring af te leggen en nadat ik hem wezenloos bleef aanstaren, zei de dokter dat het misschien toch beter was daar nog even mee te wachten.
En opeens zag ik alles helder. Want, als ik met dat mesje tegen Bas’ borst heb gebeukt en er nu een politieagent is, dan kan dat maar één ding betekenen. En dat moest en zou ik weten. Heel rustig kon ik vragen hoe erg ik Bas met dat mesje had verwond. Erg dus. Levensgevaarlijk erg. Hij ligt nu op de Intensive Care voor zijn leven te vechten. Hij die met mij wilde trouwen. Tot de dood ons scheidt …
De dokter vond het genoeg en zei de agent morgen terug te komen om me te ondervragen. En nu zit ik dus aan tafel in de ontspanningsruimte, tussen medegekken. Gedwongen opgenomen op de PAAZ-afdeling. Ik ben bang voor wat morgen gaat brengen en aan overmorgen durf ik al helemaal niet te denken. Hoeveel jaar staat er in Nederland voor moord?
Oh God, laat Bas alstublieft niet sterven!!! Niet door mijn handen die niet mijn handen leken maar wel mijn handen waren!
Je bedoelt MPG, neem ik aan?quote:Op zondag 28 september 2008 12:17 schreef Re het volgende:
En geplaatst
[..]
het wordt echt een thriller zo... mooi
MLI is next
quote:
quote:Op maandag 29 september 2008 10:37 schreef Copycat het volgende:
Dank.
Maar, waarom zie ik Nadine/Karin niet in het lijstje staan?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |