Inderdaad. Daarom moest Wilson weg, omdat het team alleen de McDonald's auto heeft voor Rahal.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:15 schreef kriele het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moet Robert bij N/H/L zelf de auto bekostigten. Het team heeft slechts geld voor 1 auto.
Heb ik weer zitten slapen ergensquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Bourdais blijft bij STR, dus die is ook geen concurrent meer.
Nog niet bevestigd, maar dat was Buemi tot voor kort ook niet, terwijl het al lang zeker was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:30 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Heb ik weer zitten slapen ergensHeb je linkje ergens? Zou ik wel top vinden voor m...
quote:Rahal Letterman Racing neemt komend seizoen geen deel aan de IndyCar Series. Het team is de dupe van de wereldwijde financiėle crisis en kan geen sponsoren vinden voor het komende jaar. RLR is niet het enige team met problemen, zo stopte eerder het Honda F1 Team met al haar activiteiten, evenals rallyfabrikanten Subaru en Suzuki. Het team won in 2004 de Indianapolis 500 met Buddy Rice en liet Danica Patrick debuteren in de IndyCar.
"Op dit moment neemt Rahal Letterman geen deel aan de IRL in 2009", verklaarde mede-eigenaar Bobby Rahal. Het team kwam afgelopen seizoen uit met Ryan Hunter-Reay en won de race op Watkins Glen.
Ja en nee. Als je nu naar de Motogp ontwikkelingen kijkt zie je toch dat er wat hervormingen gaan plaatsvinden om eea toegangkelijker en goedkoper te maken. Dat zal over 2a3 jaar dan uitwerking gaan hebben voor ons als publiek in positieve zinquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Crisis zuigt..
quote:
Ik heb maanden geleden een keer gelezen dat men met een compleet nieuw pakket bezig was.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat was het in de Champcars ja. Nu een middenmoter. Hopen dat ze een inhaalslag kunnen maken omdat ze nu een jaar ervaring op hebben gedaan in de IRL. Komt de organisatie nu wel met een nieuw chassis? Dat zou de voormalige CC teams wat meer kans geven t.o.v. de teams die al jaren IRL rijden.
Zeker op de Road/Street course zullen ze sterk zijn en Bobby heeft bewezen dat die goed overweg kan met de amerikaanse baantjes.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:47 schreef Migue het volgende:
Newman/Haas is gewoon een topteam, ongeacht of ze nieuw zijn in de IRL IndyCars of niet. Vorig jaar wonnen ze al twee races, puur op eigen kracht, en met de test die aanstaanden zijn plus de infrastructuur van het team worden dat volgend jaar nog veel meer overwinningen, zeker als ze met twee wagens rijden met Graham Rahal en Roberto Doornbos.
Maar Doornbos heeft vorige maand natuurlijk ook al getekend bij Newman/Haas...
quote:Question: Is Milko Duno and her Citgo sponsorship going to be in the mix for 2009? If they are, what team would you hazard to guess they would end up with? (Gregg, Eden Prairie, Minn.)
Answer: The rumor mill has her heading to Newman Haas in a third car of the team, but there has been no independent confirmation of this.
Kijk n's: http://www.openwheelworld.net/pages/goSticky.php?id=34quote:
Bekijk het van deze kant:quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:47 schreef m1155 het volgende:
[..]
Zonde dat ze haar laten meerijden...
Wordt waarschijnlijk verschoven naar 2012 met de nieuwe turbo-motor. Er blijken 5 gegadigden te zijn om de motor te bouwen. Honda, Porsche, Volkswagen, Fiat en Audi.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:47 schreef Migue het volgende:
2011, en als de economie dan nog zo kut is kan je een halvering van het veld verwachten met de investeringen die gemaakt moeten worden. Daar tegenover staan wel een aantal teams die (terug) naar de IndyCars willen, zoals Sam Schmidt, Bryan Herta Racing en Davey Hamilton's team.
Newman/Haas is gewoon een topteam, ongeacht of ze nieuw zijn in de IRL IndyCars of niet. Vorig jaar wonnen ze al twee races, puur op eigen kracht, en met de test die aanstaanden zijn plus de infrastructuur van het team worden dat volgend jaar nog veel meer overwinningen, zeker als ze met twee wagens rijden met Graham Rahal en Roberto Doornbos.
Maar Doornbos heeft vorige maand natuurlijk ook al getekend bij Newman/Haas...
Een van m'n favorieten. Altijd zo lekker droogquote:Op woensdag 4 februari 2009 08:59 schreef Migue het volgende:
[..]
Buddy Rice bevestigd bij Rubicon/Pacific Coast MotorsportsWordt waarschijnlijk ook een volledig seizoen. Te focking cool!
Zou niet de eerste keer zijn. Heeft hij ook al gedaan met z'n Euro Racing in de jaren '90. Voor dat sportscar team hebben b.v. Frentzen en Euser nog gereden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:50 schreef Atreidez het volgende:
Net op t nieuws geruchten over t witwassen van geld door papa Zwolsman via een raceteam in de USA waar zoontje gereden zou hebbenNouja nieuws, RTL Boulevard..
Beter of niet, SF moet eerst maar eens aan de resultaten van DP komen. Voorlopig zie ik dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:43 schreef Migue het volgende:
Ooh dat is niks vergeleken met de rest wat Zwolsman sr. op zijn contostrafblad heeft staanVerbaast mij verder dan ook niets.
Speaking of Charles Zwolsman jr., eeuwige zonde dat hij geen eerlijke kans in de Champ-/IndyCars heeft gehad, een van de grootste Nederlandse talenten de laatste vijf jaar.
Maar in other news, Sarah Fisher maakt vrijdag een nieuwe sponsor bekend. Het schijnt AAA te zijn, die waren al aan boord, dus zou heel goed kunnen dat zij de rest van de races in gaan vullen als hoofdsponsor waardoor we een extra fulltime entry erbij hebbenAmerikaans met talent, vrouw + beter dan Mrs. Hospenthal, ik hou ervan!
Volgens mij zijn alle wagens en motoren gelijk, dus daar ligt het niet aan. Wel kan het aan de afstelling van de wagen liggen, wat AGR blijkbaar beter voor elkaar heeft dan SFR, dus voor een deel heb je gelijk. Maar voor een objectief oordeel zouden ze voor hetzelfde team moeten gaan rijden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:39 schreef Migue het volgende:
Logisch als ze geen wagen krijgt waar ze een kampioenschap mee kan winnen, of op zijn minst meerdere races. En ja, dat is ook kritiek op Marco Andretti, die ook maar eens moet laten zien waarom hij Andretti heet en voor papa rijdt.
quote:Robert is op dit moment onderweg naar de USA voor een medische en fysieke test. Op zeer korte termijn verwachten wij bekend te maken wat Robert in 2009 gaat doen naast zijn verplichtingen voor A1 Team Nederland.
bron: www.robertdoornbos.com
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:23 schreef Migue het volgende:
Voor de fetisjisten onder ons: http://sportsillustrated.(...)dels/danica-patrick/
Ze heb wel haar op d'r ...tanden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:13 schreef Atreidez het volgende:
Toch wel de lekkerste indycar coureur![]()
niet dat dat een moeilijke competitie is
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:23 schreef Migue het volgende:
Voor de fetisjisten onder ons: http://sportsillustrated.(...)dels/danica-patrick/
quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:24 schreef vosss het volgende:
Ow, Robert is glansrijk door de keuringen heen gekomen en kennelijk heeft ie ook een crashtest gedaan.
Ik denk dat we nog voordat de week om is goed nieuws horen
quote:Robert Doornbos naar Indycar met vier miljoen van ING
- Datum: 12-feb-2009 01:26
Voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos (foto) gaat dit jaar in de Indycar Racing League rijden in de Verenigde Staten voor het team van Newman Haas. De 27-jarige Doornbos reed eerder voor voor Team Minardi USA in de Champ Car World Series en afgelopen jaar in de Superleague Formula voor AC Milan en als coureur van A1 GP team Nederland.
Op de dag dat door bank- en verzekeraar ING bekend werd gemaakt dat het concern 2700 arbeidsplaatsen gaat schrappen, meldt Het Parool dat Doornbos vier miljoen dollar inbrengt, als sponsorgeld van ING, bij team Newman Haas. (MB)
quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:15 schreef Migue het volgende:
Lodewijk Varossieau heeft al gezegd dat drie miljoen schromelijk overdreven is, Het Parool is dus lekker aan het zwetsen.
Misschien dat Milka Duno en haar sponsr Citgo wat meer meeneemt om Doornbos auot mede te financieren?quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:25 schreef kriele het volgende:
[..]
Zou het? Bekend is dat N/H/L geld heeft voor 1 auto, wat betekent dat Bobby D de tweede helemaal zelf moet betalen.
Bekend is dat Newman/Haas uit eigen budget geen tweede auto kan betalen, maar dat betekent niet dat Roberto Doornbos het gehele budget zelf op moet hoesten. Ik ga nogsteeds van een bedrag onder het miljoen uit, want ik denk dat Milka Duno inderdaad Roberto's auto medefinanciert, en dat Newman/Haas geen volledig budget heeft voor een tweede auto, maar wel om, laten we zeggen, 50% te financieren. Tel daar ING/RedBull en wat ander spul dat Roberto zelf meebrengt, en Milka Duno's Citgo (want Newman/Haas gaat haar echt niet voor minder dan een paar miljoen in die auto zetten), en je zit zo aan een volledig budget.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:25 schreef kriele het volgende:
[..]
Zou het? Bekend is dat N/H/L geld heeft voor 1 auto, wat betekent dat Bobby D de tweede helemaal zelf moet betalen.
Dan zou het zomaar kunnen zijn dat RedBull zijn sponsorship in IndyCars weer op Eddie Cheever Jr. niveau brengt.quote:My information about Bobby D's sponsorship is incorrect, as I will share a letter I received this week.
“Dear Robin, can I clarify that your assertion in the below speedtv article that Robert Doornbos is bring ING sponsorship money with him to the US is entirely incorrect in all aspects. We are not entering IRL, and we do not sponsor Robert Doornbos.
Our work with Robert was limited to driver appearances during the Bavaria City race held in Rotterdam in 2007 and 2008. I would be very grateful is you could remove this inaccuracy from the article.
Jon Tracey
Director, Press & PR ING Formula 1 Programme.”
Press en PR gast van ING en dan een dergelijk mailtje sturen.quote:“Dear Robin, can I clarify that your assertion in the below speedtv article that Robert Doornbos is bring ING sponsorship money with him to the US is entirely incorrect in all aspects. We are not entering IRL, and we do not sponsor Robert Doornbos.
Our work with Robert was limited to driver appearances during the Bavaria City race held in Rotterdam in 2007 and 2008. I would be very grateful is you could remove this inaccuracy from the article.
Jon Tracey
Director, Press & PR ING Formula 1 Programme.”
bringINGquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Press en PR gast van ING en dan een dergelijk mailtje sturen.
Sure
Ik twijfel of ie het opzettelijk heeft gedaan. Misschien had ie wel haast met tikken, er zijn nogal wat ING mensen gewipt de afgelopen 2 dagen natuurlijkquote:
quote:
Het zal allemaal wel, ik geloof er niet zo in.quote:I would be very grateful is you could remove this inaccuracy from the article.
Dat valt best wel mee hoor. Er zijn in Nederland ook genoeg mensen die Verstappen destijds finaal de grond in boorde tegenover amerikanen, terwijl Verstappen nog altijd een van de grootste fanbases heeft.quote:Zo word er dus gedacht over Doornbos
quote:A news item that doesn't assure anything: Conquest Racing announced today that it will have Jaime Camara in its car during next week's IndyCar Series test at Homestead-Miami Speedway. The team has not set its plans for the upcoming season, including the status of Camara, but it's a good sign that the team will be in the field somehow given it's testing. Dale Coyne Racing also plans to participate in the test, although it has not announced a driver or drivers.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:49 schreef vosss het volgende:
Hmmmz, het zou gisteren bekend gemaakt moeten worden voor Doornbos.
Dat is echter niet gebeurd vanwege " organisatorische redenen" .
ING wil stoppen met de F1 te spnosoren. Ik hoop wel dat ze evengoed Doornbos nog willen sponsoren, of dat Doornbos een andere sponsor weet te vinden op zeer korte termijn.
Anders ziet het er slecht uit voor Bobby D ben ik bang![]()
quote:Doornbos maakt komende week debuut op oval
Robert Doornbos moet nog even wachten op zijn definitieve aankondiging als coureur in de IndyCar Series. De snelle Nederlander was in 2008 succesvol in de Superleague Formula en overwintert nu in de A1GP Powered by Ferrari. Eerder werd al bekend dat hij in de Amerikaanse topklasse gaat rijden, echter was het team nog niet definitief bekend. Gisteren zou de presentatie plaatsvinden maar organisatorische redenen stonden dit in de weg. De site maakte vandaag wel bekend dat Doornbos komende week gaat testen op een oval.
"Hoewel de bekendmaking van Bobby D’s plannen voor 2009 even is uitgesteld, kunnen we al wel melden dat hij aanstaande maandag, dinsdag en woensdag voor het eerst op een oval gaat testen voor de Indycar Series in Homestead (Amerika). Bobby D wordt hierbij begeleid door een Nederlandse oud-winnaar van de Indy 500", zo meldde de website van Robert Doornbos.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Veel kilometers maken en ervaring opdoen op ovals is het enige dat nu telt voor Doornbos.
En dan hopen dat de achterstand op de anderen snel ingelopen kan worden.
Ik dacht dat ik Barrichello zag op die hoofdpagina fotoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:14 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is officieel Doornbos naar NHL![]()
![]()
http://www.robertdoornbos.com/
Anders had je geen biertje opengetrokken?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:52 schreef vosss het volgende:
Ik las het net al! Super nieuws!!!!
Ik ga hier bier op drinken!!!!![]()
![]()
Alles behalve SBS6 graagquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:56 schreef Atreidez het volgende:
En nu de grote spanning of we t live kunnen zien met een beetje redelijk tv pakket.
RTL GP had altijd de rechten voor de Indy 500 (behalve dit jaar danquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:12 schreef Migue het volgende:
[..]
Alles behalve SBS6 graagLiveuitzendingen zullen wel tegen gaan vallen, ik verwacht niet meer dan een uitgebreidde samenvatting een week later eigenlijk...
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:14 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
Het is officieel Doornbos naar NHL![]()
![]()
http://www.robertdoornbos.com/
quote:Op maandag 23 februari 2009 23:14 schreef Migue het volgende:
Ik zit eens de fotos van de Homestead test te bekijken, lijkt erop dat Roberto zijn eigen auto betaalt. En Milka Duno rijdt ook zeker voor Newman/Haas.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | 1. Scott Dixon Ganassi 211.372 2. Ryan Briscoe Penske 210.793 3. Dario Franchitti Ganassi 210.603 4. Mario Moraes KV 210.151 5. Will Power Penske 210.138 6. Marco Andretti Andretti Green 209.696 7. Robert Doornbos Newman/Haas/Lanigan 209.584 8. Tony Kanaan Andretti Green 209.067 9. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 208.802 10. Danica Patrick Andretti Green 208.720 11. Raphael Matos Luczo Dragon 208.694 12. Ed Carpenter Vision 208.672 13. EJ Viso HVM 208.637 14. Mike Conway Dreyer & Reinbold 208.568 15. Hideki Mutoh Andretti Green 208.029 16. Milka Duno Newman/Haas/Lanigan 207.403 17. Jaime Camara Conquest 207.378 18. Vitor Meira Foyt 207.184 19. Justin Wilson Dale Coyne 206.843 20. Stanton Barrett 3G 205.834 |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |