abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65452724
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:15 schreef kriele het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moet Robert bij N/H/L zelf de auto bekostigten. Het team heeft slechts geld voor 1 auto.
Inderdaad. Daarom moest Wilson weg, omdat het team alleen de McDonald's auto heeft voor Rahal.

En ik denk dat de bedragen die Doornbos moet meenemen bij NHL of HVM niet ver uit elkaar liggen. De kosten voor een auto zullen bij beide teams min of meer gelijk zijn.

Maar als Doornbos nog steeds de steun heeft van ING (en Red Bull ?), zie ik het wel zitten. ING beperkt (voor zover ik gelezen heb) alleen de extra uitgaven in de F1. Dus niet de steun voor Renault en de GP's. Alleen voor het meenemen van gasten naar een GP en dat soort zaken. Daarmee zouden ze al een flink bedrag besparen.

Bourdais blijft bij STR, dus die is ook geen concurrent meer. Doornbos bij NHL en dan kan Dan Clarke naar HVM.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_65455369
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Bourdais blijft bij STR, dus die is ook geen concurrent meer.
Heb ik weer zitten slapen ergens Heb je linkje ergens? Zou ik wel top vinden voor m...
Where facts are few, experts are many.
pi_65463634
Die blijft. Jezus Atreidez, neem toch een iets aan als mensen wat zeggen !!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65464069
Als jij wat roept heb ik dat niet hoor! Alleen Sasquatch he
pi_65464231

Nouja, om je gerust te stellen: hij blijft
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_65466218
Zal Massa blij mee zijn
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:04:52 #107
184465 Migue
Sensuele man
pi_65467153
Uiteraard moet Doornbos een groot bedrag ophoesten, maar echt geen miljoenen hoor, ze hebben bij Newman/Haas nog wel wat meer sponsoren en McDonald's is ook sponsor van de tweede auto, alleen geen hoofdsponsor
pi_65471770
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:30 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Heb ik weer zitten slapen ergens Heb je linkje ergens? Zou ik wel top vinden voor m...
Nog niet bevestigd, maar dat was Buemi tot voor kort ook niet, terwijl het al lang zeker was.

Bourdais to secure second Toro Rosso seat
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:51:58 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_65471810
Tvp.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_65543058
quote:
Rahal Letterman Racing neemt komend seizoen geen deel aan de IndyCar Series. Het team is de dupe van de wereldwijde financiële crisis en kan geen sponsoren vinden voor het komende jaar. RLR is niet het enige team met problemen, zo stopte eerder het Honda F1 Team met al haar activiteiten, evenals rallyfabrikanten Subaru en Suzuki. Het team won in 2004 de Indianapolis 500 met Buddy Rice en liet Danica Patrick debuteren in de IndyCar.

"Op dit moment neemt Rahal Letterman geen deel aan de IRL in 2009", verklaarde mede-eigenaar Bobby Rahal. Het team kwam afgelopen seizoen uit met Ryan Hunter-Reay en won de race op Watkins Glen.

Overigens neemt RLR wel deel aan het ALMS met 2 fabrieks BMW's.
pi_65557341
Crisis zuigt..
pi_65558279
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:56 schreef Atreidez het volgende:
Crisis zuigt..
Ja en nee. Als je nu naar de Motogp ontwikkelingen kijkt zie je toch dat er wat hervormingen gaan plaatsvinden om eea toegangkelijker en goedkoper te maken. Dat zal over 2a3 jaar dan uitwerking gaan hebben voor ons als publiek in positieve zin
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:25:28 #113
184465 Migue
Sensuele man
pi_65560447
"As of now" is the keyword, en er zijn nog twee maanden te gaan tot de seizoensopening. Niets om je zorgen over te maken dus.
pi_65562898
Volgens mij wordt het weer niks met doornbos
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 januari 2009 @ 13:05:45 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65563842
tvp
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65683869
Robert Doornbos rijdt komend seizoen bij Newman/Haas/Lanigan in de Indy Racing League meldt het Algemeen Dagblad. Het team wil de komst van de Nederlander nog niet bevestigen.
Contract
Na een jaartje noodgedwongen afwezigheid keert Robert Doornbos terug naar de Verenigde Staten om zijn carriére voort te zetten. De Rotterdammer zou zijn handtekening hebben gezet onder een contract bij het toonaangevende Newman/Haas/Lanigan Racing. Het team dat jarenlang met Sebastien Bourdais het Champ Car-kampioenschap domineerde

Sponsorgeld
Bobby D. is in Amerika al een gevestigde naam. In zijn eerste seizoen Champ Car won hij twee races en werd hij derde in het kampioenschap. Toch moet Doornbos flink wat sponsorgeld meenemen om een seizoen te kunnen rijden in de IRL. Naar verluidt gaat het om een bedrag van 3 miljoen euro.

St. Petersburg
De openingsrace van het IRL-seizoen is op 5 april op het stratencircuit van St.Petersburg in Florida.
http://www.rtl.nl/(/sport(...)doornbos_amerika.xml
pi_65684389
CHAMP CAR: Rentree Doornbos in Amerika aanstaande
Robert Doornbos keert dit jaar zo goed als zeker terug in de Amerikaanse racerij. De beste nieuwkomer van het Champ Car-seizoen 2007 heeft volgens AD Sportwereld een contract getekend bij Newman/Haas/Lanigan. Een officiële bevestiging van het nieuws laat nog op zich wachten.

Newman/Haas/Lanigan was in de Champ Car altijd een topteam, maar draaide vorig jaar moeizaam in de vernieuwde IRL IndyCars. Justin Wilson werd al aan de kant geschoven en de geruchten over de komst van Doornbos gingen al een tijdje. AD Sportwereld meldt dat de Nederlander nu definitief is gecontracteerd en voor zijn stoeltje drie miljoen euro aan sponsorgeld moet meenemen.
http://www.f1today.nl/nieuws/2009/02/03/rentree-doornbos-in-amerika-aanstaande/

Drie miljoen dus. Mag hij ING wel heeeeel dankbaar zijn!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:48:27 #118
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65688581
Top!
Hopelijk krijgen we meer IRL te zien hier.
pi_65689286
Toppie. Goed team iig !!
pi_65689497
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:11 schreef m1155 het volgende:
Toppie. Goed team iig !!

Dat was het in de Champcars ja. Nu een middenmoter. Hopen dat ze een inhaalslag kunnen maken omdat ze nu een jaar ervaring op hebben gedaan in de IRL. Komt de organisatie nu wel met een nieuw chassis? Dat zou de voormalige CC teams wat meer kans geven t.o.v. de teams die al jaren IRL rijden.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:20:38 #121
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65689566
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:18 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat was het in de Champcars ja. Nu een middenmoter. Hopen dat ze een inhaalslag kunnen maken omdat ze nu een jaar ervaring op hebben gedaan in de IRL. Komt de organisatie nu wel met een nieuw chassis? Dat zou de voormalige CC teams wat meer kans geven t.o.v. de teams die al jaren IRL rijden.
Ik heb maanden geleden een keer gelezen dat men met een compleet nieuw pakket bezig was.
Maar dat ging volgens mij pas over 2010 of 2011.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:47:52 #122
184465 Migue
Sensuele man
pi_65699302
2011, en als de economie dan nog zo kut is kan je een halvering van het veld verwachten met de investeringen die gemaakt moeten worden. Daar tegenover staan wel een aantal teams die (terug) naar de IndyCars willen, zoals Sam Schmidt, Bryan Herta Racing en Davey Hamilton's team.

Newman/Haas is gewoon een topteam, ongeacht of ze nieuw zijn in de IRL IndyCars of niet. Vorig jaar wonnen ze al twee races, puur op eigen kracht, en met de test die aanstaanden zijn plus de infrastructuur van het team worden dat volgend jaar nog veel meer overwinningen, zeker als ze met twee wagens rijden met Graham Rahal en Roberto Doornbos.
Maar Doornbos heeft vorige maand natuurlijk ook al getekend bij Newman/Haas...
pi_65701404
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:47 schreef Migue het volgende:
Newman/Haas is gewoon een topteam, ongeacht of ze nieuw zijn in de IRL IndyCars of niet. Vorig jaar wonnen ze al twee races, puur op eigen kracht, en met de test die aanstaanden zijn plus de infrastructuur van het team worden dat volgend jaar nog veel meer overwinningen, zeker als ze met twee wagens rijden met Graham Rahal en Roberto Doornbos.
Maar Doornbos heeft vorige maand natuurlijk ook al getekend bij Newman/Haas...
Zeker op de Road/Street course zullen ze sterk zijn en Bobby heeft bewezen dat die goed overweg kan met de amerikaanse baantjes.

Zaten er nou minder Ovals in dit jaar ??
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:00:07 #124
184465 Migue
Sensuele man
pi_65702370
Nashville is pleiten, maar dat was toch al een kutbaan en niet ovalwaardig. Long Beach en Toronto zijn erbij gekomen, bekend terrein voor de ChampCar-teams en rijders dus.
pi_65705596
Jammer dat ze Montreal er niet bij hebben, aangezien er nu ook al geen F1 is... Vind t een gaaf circuit

Wel goed nieuws van Doornbos, net op t moment dat we de hoop aan t verliezen waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')