abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61802747
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:00 schreef k_i_m het volgende:
Wat bijzonder. Ik had me gisteren aangemeld op dat forum om me aan te melden als fan van de groene doek, heb keurig mail terug gekregen dat mijn account geregistreerd én geactiveerd was, maar ik kan niet inloggen. En ik sta ook niet in de rij met users.
Hier precies hetzelfde. Dan maar niet het hele forum kunnen lezen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 21 september 2008 @ 18:14:28 #202
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61804438
Ow Freecell wat een lieve foto's van Taraboem met Leander!

Ik hoop echt dat ik over een tijdje ook een keer een doek+baby omgeknoopt krijg.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  Jubileum moderator zondag 21 september 2008 @ 18:23:53 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61804644
*kuch* Eh dames, hoe naar ik het verhaal ook vind voor Icicle, zullen we de problemen met en over andere fora hier niet bespreken? Dit is FOK, en dit is het FOK draagdoekentopic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 21 september 2008 @ 18:29:25 #204
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_61804774
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:54 schreef beefcake het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde. Dan maar niet het hele forum kunnen lezen
Heb je ook al gelezen waarom? We zijn een beetje dom geweest .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_61806356
quote:
Op zondag 21 september 2008 18:29 schreef k_i_m het volgende:
Heb je ook al gelezen waarom? We zijn een beetje dom geweest .
Ja ik ben ook van het eerst registreren en dan verder lezen. Ik had dus ook niets ingevuld behalve username en wachtwoord.

Maar goed, nu weer ontopic, ik heb vandaag een Yamo van Macka uitgeprobeerd en ik vond hem fijn! Ik denk dat dat wel mijn kerstkado gaat worden dit jaar

[ Bericht 5% gewijzigd door beefcake op 21-09-2008 19:46:53 ]
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_61806674
Ik heb iets gewonnen op eBay, dus er moest een doek weg. Auw!
Het is een van de Zara's geworden. Zie onder spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 21 september 2008 @ 20:02:01 #207
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_61806851
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:54 schreef Webkim het volgende:
Ik heb iets gewonnen op eBay, dus er moest een doek weg. Auw!
Het is een van de Zara's geworden. Zie onder spoiler.
Gelukkig maar dat je de andere houdt, die staat jullie zo goed
Ik heb vandaag Sjak d'r Zara Earth in het echie gezien, prachtig!
en wat is er dan nog mooier dan die Zara, Wrapkim?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_61806931
Oh, er komt een silver waves 7 hierheen, want ik had na het wegdoen van Inka geen maat 7 meer. En er moet toch iets over een jas dalijk. Met een 6 red ik dat voorlopig echt nog niet, als ooit...
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 21 september 2008 @ 20:25:33 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_61807621
Ik begin een beetje 'moeite' te krijgen met wat ik Nienke aan moet trekken in de doek. ZE zit nog steeds in een FWCC onder m'n vest (die niet dichtkan, maar wel lekker over d'r benen dicht zit) en ik had wel al bedacht dat ze vanaf nu maar een sjaal om moet (ze is ook nog snipverkouden). Zeker 's morgens als ik naar school loop is het best fris.
Wat doen jullie? (en is er iets van een leidraad ofzo voor te bedenken? ik vind dit maar moeilijk nu) En straks als het echt koud is?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61807733
quote:
De draagdoek is als het ware een extra laag kleding. Sommige doeken (tricot) zijn extra warm. Maar bij geweven doeken hangt de temperatuur ook af van het aantal lagen stof dat je om je kindje heen wikkelt.
Als het bijvoorbeeld winderig is, dan is de gevoelstemperatuur buiten juist weer kouder dan de thermometer aangeeft.

Hieronder een lijstje met een indicatie:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Als het warm aanvoelt, kies dan een draagwijze waarbij er maar een laag stof over je kindje heengaat, bijvoorbeeld de kangoeroe carry of de rugzak. Als het koud aanvoelt kun je een draagmethode kiezen met meerdere lagen stof, bijvoorbeeld de FWCC of BWCC. Let in alle gevallen goed op je kindje en pas zonodig de kleertjes of draagwijze aan.
Voor Thomas gebruik ik babylegs: vermaakte kniekousen, volgens het principe van een maillot, maar dan zonder het kruis. Zo heeft hij ook warme benen als zijn broek opkruipt in de doek.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 21 september 2008 @ 20:29:57 #211
108648 cattie
lieve moeder
pi_61807801
ET, ik heb Ive altijd gewoon aangekleed en dan in de doek en doek over mijn jas. Dus Ive met jas. Nou heeft Ive ook nooit echt dikke jassen of truien aan, dat scheelt denk ik wel. (Toen hij een jaar oud was, had hij als herfstjas een gebreid vest aan.)

De Yamo bevalt goed! Vandaag de eerste echte "testrit" van een uur, en mijn mannen vonden het beiden heerlijk!

[ Bericht 6% gewijzigd door cattie op 22-09-2008 13:03:59 (foto weg, manlief houdt van privacy) ]
  † In Memoriam † zondag 21 september 2008 @ 20:33:36 #212
141844 Macka66
pi_61807931
Een kleine waarschuwing over verkooptrucs op ebay:
Ik keek vandaag op ebay.de en het valt me op dat er wat doeken op staan die gepresenteerd worden op een manier die de schijn wekt dat het om een Didymos zou gaan. Bijvoorbeeld doordat op de foto duidelijk zichtbaar een Didymos handleiding op de doek ligt. Of door te stellen 'ik heb deze doek gekregen en het zou een Didymos zijn'. De doeken zijn echter geen Didymos doeken, maar korte doeken zoals de Wereldwinkel ze verkoopt. Totaal anders geweven dan Didymos, met franjes en met een heel ander design, dragen dus ook heel anders en zijn veeeeel goedkoper dan Didymos:
deze bijvoorbeeld
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 21 september 2008 @ 20:46:19 #213
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61808337
Zo'n yamo ziet er goed uit! Zit het echter niet vervelend in je oksels?
Dat lijkt mij namelijk best onprettig, ik draag Simon altijd op mijn rug met een chestbelt, om geen gefrot in mijn oksels te hebben.

Leuk om Ive te zien trouwens! En Beef, wat ziet Quinten (en jij ook) er ontspannen uit!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61808677
Ive

Stom is dat idd, van die didymosdoeken. Volgens mij is het lang niet altijd opzet maar ook vaak een beetje hetzelfde als hier met maxicosi's. Maar wel oppassen dus!

edit: die link die Macka geeft is wel heel erg zeg. Da's geen vergissing meer maar gewoon opzet

Mijn hopp komt een dezer dagen aan. Weet iemand hier of DPD zelfstandig als koeriersdienst in Nederland levert of dat ze bij de grens overdragen aan TNT?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 21 september 2008 @ 20:57:40 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61808697
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:56 schreef owlet het volgende:
Ive

Stom is dat idd, van die didymosdoeken. Volgens mij is het lang niet altijd opzet maar ook vaak een beetje hetzelfde als hier met maxicosi's. Maar wel oppassen dus!

edit: die link die Macka geeft is wel heel erg zeg. Da's geen vergissing meer maar gewoon opzet

Mijn hopp komt een dezer dagen aan. Weet iemand hier of DPD zelfstandig als koeriersdienst in Nederland levert of dat ze bij de grens overdragen aan TNT?
DPD levert zelf aan huis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61808825
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:46 schreef PM-girl het volgende:
Zo'n yamo ziet er goed uit! Zit het echter niet vervelend in je oksels?
Dat lijkt mij namelijk best onprettig, ik draag Simon altijd op mijn rug met een chestbelt, om geen gefrot in mijn oksels te hebben.

Leuk om Ive te zien trouwens! En Beef, wat ziet Quinten (en jij ook) er ontspannen uit!

ik heb ook een hekel aan het gevoel in mijn oksels maar bij de ergo heb ik er geen last van eigenlijk. Nou heb ik hem zelf meestal wel een stuk strakker zitten dan de Yamo waar Ive in zit, als ik hem te los doe dan vallen de smalle bandjes onder mijn oksels en dat voelt niet prettig.
Als de dikke, gevoerde banden onder mijn oksels lopen merk ik het niet.

Vandaag Ronja nog van en naar twee stations gedragen in de storch. Ik blijf me er over verbazen hoe je bepaalde spieren blijkbaar zo traint dat je zelfs met 31 weken zwangerschap, een ischias en een verminderde conditie nog zonder al te veel moeite 15 kilo peuter kan dragen als je maar een goede doek hebt.
pi_61808842
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

DPD levert zelf aan huis
Merci! Dan hoop ik dat ze komen als ik thuis ben
  zondag 21 september 2008 @ 21:06:21 #218
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61808942
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:02 schreef owlet het volgende:

[..]

ik heb ook een hekel aan het gevoel in mijn oksels maar bij de ergo heb ik er geen last van eigenlijk. Nou heb ik hem zelf meestal wel een stuk strakker zitten dan de Yamo waar Ive in zit, als ik hem te los doe dan vallen de smalle bandjes onder mijn oksels en dat voelt niet prettig.
Als de dikke, gevoerde banden onder mijn oksels lopen merk ik het niet.
Nou, mocht ik dan ooit iemand treffen met een Yamo, dan probeer ik hem eens!

Het moet er wel bijzonder uitzien, bijna hoogzwanger en dragend met een doek, of niet?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61809074
Vandaag redelijk endje gelopen door de bossen van schoorl;

Drinkpauze bij de berenkuil

Zo'n doek is ook lekker om in te liggen (en verschonen)

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_61809323
quote:
Op zondag 21 september 2008 21:06 schreef PM-girl het volgende:

Het moet er wel bijzonder uitzien, bijna hoogzwanger en dragend met een doek, of niet?
Nouhou.... het ziet er in mijn ogen eerder uit alsof je de doek zo strak hebt geknoopt dat je van nature niet zo slanke buik lekker uitpuilt
Ik vind het sowieso een apart gezicht om zo'n groot kind op je rug gebonden te zien. Mijn eerste gedachte is dan dat ze wel erg laag hangt maar inmiddels is ze zo lang dat hoger eigenlijk niet mogelijk is. Het moet wel heel anders voelen straks, met zo'n kleintje.

Llewella, wat een prachtfoto's. De doek staat zowel jou als je dochter echt heel mooi!
  † In Memoriam † zondag 21 september 2008 @ 21:20:26 #221
141844 Macka66
pi_61809432
Silver waves Ben benieuwd hoe íe je staat, Wrapkim!

PM, we moeten maar eens een draagdoekmeet organiseren waar jij naar toe kan komen. Dan is er vast wel iemand met een Yamo
  † In Memoriam † zondag 21 september 2008 @ 21:36:24 #222
141844 Macka66
pi_61810048
Amber
En idd een heel mooi passende doek, Llewella!
  zondag 21 september 2008 @ 21:39:38 #223
108648 cattie
lieve moeder
pi_61810164
Mijn man had geen last van zijn oksels, die vond het prima dragen.

Mooie foto's LLewella!
  zondag 21 september 2008 @ 21:49:41 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_61810498
echt mooi die Yamo zeg!
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 september 2008 @ 22:26:20 #225
3011 E.T.
pi_61811730
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:28 schreef Webkim het volgende:

[..]

Voor Thomas gebruik ik babylegs: vermaakte kniekousen, volgens het principe van een maillot, maar dan zonder het kruis. Zo heeft hij ook warme benen als zijn broek opkruipt in de doek.
das een mooi lijstje! Die moet ik bewaren

en idd, die babylegs... die had ik laatst gezien en toen dacht ik 'die moet ik hebben!'

Llewella ik vind je doek prachtig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_61812189
Je kan ze ook heel gemakkelijk zelf maken als je een beetje met de naaimasjien overweg kan.
En voor wie dan kan: ik wil nog wel een reservepaar.
patroontje!

[ Bericht 38% gewijzigd door Webkim op 21-09-2008 22:53:58 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_61812773
Hee da`s handig!
Saartje
  maandag 22 september 2008 @ 08:00:55 #228
3011 E.T.
pi_61817189
Ik zal eerst eens kijken of m'n kortingsbon van Prettymum nog geldig is
Ik vind zulke dingen nooit leuk om te maken (dingen die 'moeten') en dan moet ik weer op jacht naar kniekousen..
pi_61818411
Ze zijn van gewone sokkken gemaakt, toch? Of kijk ik nou scheel?
Saartje
pi_61818594
Ja, volgens mij wel. Ik heb ze voor Ronja ook wel eens gemaakt door gewoon de voet van een kinderkniekous af te knippen. Dan zit er geen rekbaar boord in de bovenkant maar op zich voldoen ze prima.
Maar ik vind een maillot eigenlijk net zo makkelijk.
pi_61818721
Verrek, sinds ik alweer een tijdje papa ben vind ik ineens allemaal interresante topics hier

Een heleboel maandjes geleden (ze wordt zaterdag 1) liep ik met onze dochter rond in zo eentje:

Daarbij had ik nogal eens het idee dat het voor haar wat strak zat allemaal omdat dat ding nogal hangt.
Dwz, als hij losser zit, dan hangt hij gewoon lager en zit ze even strak tegen je aan, ik moest behoorlijk wat geweld gebruiken om ze 'goed' te laten hangen en was dan ook bang dat ze klem zat ofzo

Heeft iemand daar ervaring mee? (typisch vrouwentopic als ik zo eens naar bovenstaande posts kijk maar de mijne ligt te slapen en heeft geen FOK!account ).

En zoja, wat kan ik beter nemen? In december komt de volgende dus dan kan ik daar vast rekening mee houden.
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_61818979
Dat soort dragers zijn over het algemeen inderdaad niet zo comfortabel, zowel voor ouder als kind

Een doek is natuurlijk een optie. Daar zijn talloze varianten voor met elk eigen voor- en nadelen.
Als je liever iets hebt wat je niet hoeft te knopen dan zou een drager zoals de yamo die je op de foto van Cattie hierboven kan zien een optie kunnen zijn.
Je hebt dan wel het voordeel van de ergonomisch goede pasvorm zonder dat je een enorme lap stof hebt en zonder dat je moet knopen.
Voor een pasgeborene zijn ze niet het meest ideaal (al zou het op deze manier moeten kunnen, hier gedemonstreerd met een ergo carrier).

Maar al na een maand of drie kan een baby rechtop gedragen worden en dan kunnen ze tot zeker de peuterleeftijd in een yamo (of ergo, beco of andere vergelijkbare drager), zowel op de borst als op de rug
pi_61819081
Tnx, wat kost zoiets ongeveer?
Deze hebben we eens van iemand kado gekregen, een hele stoere van Nijntje maar hij is inderdaad niet erg comfortabel
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_61819365
papa's kunnen ook heel goed dragen met een doek hoor

hier op mijn werkplek even geen mooiere foto bij de hand.
pi_61819454
Ik heb een Hoppediz overgekocht van iemand
Ben benieuwd

Nog iemand een goede site met knoopmethodes of gaat het net zo als bij de tricotslen?
pi_61819586
vragen of die persoon er ook nog de hoppediz handleiding bij heeft, die is erg goed.
pi_61819627
Wat leuk freecell! Wat voor kleur heeft hij?

in de openingspost staan wat links naar sites met foto's, filmpjes en uitleg. De manier waarop je knoopt met de tricotslen zou je heel goed kunnen gebruiken. Je zal waarschijnlijk een beetje moeten uitvinden of je het prettiger vind om eerst de doek om te doen en dan Leander er in te zetten of dat je knoopt om jou en hem heen. Ook zal je misschien nog een keer de doek strakker moeten trekken als hij eenmaal om zit omdat hij niet meerekt. Maar dat zijn dingen die je snel genoeg door hebt.
Succes, ik ben benieuwd naar de foto's!

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 22-09-2008 10:50:26 ]
  maandag 22 september 2008 @ 10:42:31 #238
3011 E.T.
pi_61819667
nog een papa met draagdoek
pi_61819918
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:38 schreef p_iglet het volgende:
vragen of die persoon er ook nog de hoppediz handleiding bij heeft, die is erg goed.
Nope, zit er niet meer bij, maar staat die ook ergens online of heeft iemand hier hem toevallig ingescand?
quote:
Op maandag 22 september 2008 10:40 schreef owlet het volgende:
Wat leuk freecell! Wat voor kleur heeft hij?

in de openingspost staan wat links naar sites met foto's, filmpjes en uitleg. De manier waarop je knoopt met de tricotslen zou je heel goed kunnen gebruiken. Je zal waarschijnlijk een beetje moeten uitvinden of je het prettiger vind om eerst de doek om te doen en dan Leander er in te zetten of dat je knoopt om jou en hem heen. Ook zal je misschien nog een keer de doek strakker moeten trekken als hij eenmaal om zit omdat hij niet meerekt. Maar dat zijn dingen die je snel genoeg door hebt.
Succes, ik ben benieuwd naar de foto's!
Hij is blauw
Hmm, tot nu toe knoop ik eerst de doek en dan Leander er in, maar met een niet-rekkende doek is dat dus anders?
pi_61820265
Het kan allebei. Net wat je prettiger vindt.
Ik knoop liever de doek om mij en het kind heen, omdat ik het fijn vind om de doek meteen zo strak mogelijk te kunnen trekken.
Maar je kan ook eerst de doek omknopen en dan Leander er in leggen. Er is dan een kans dat je nog wat moet aanpassen aan de strakheid van de doek maar je zal ook wel snel genoeg weten hoe strak je hem van te voren moet doen.
pi_61820748
Ik ga er lekker mee oefenen als ik hem binnen heb

Ik kreeg trouwens wel commentaar van een andere draagster dat ik de tricotslen niet strak genoeg knoop. Maar ik knoop hem zo dat Leander er als een strak bolletje in zit en zo hoog dat ik hem met gemak een kusje op zijn hoofd kan geven. Ik heb hem wel eens nog strakker geknoopt, maar dat vond hij hélemaal niet leuk.

Dus nu twijfel ik een beetje
pi_61821678
Ik moet nog even jubelen over vrijdag
Oefening baart inderdaad kunst.

Ik het Pepijn vrijdag midden op de albert cuyp in een BWCC zonder chestbelt geknoopt. En hij zat in 1x perfect goed ondanks allemaal op mijn vingers kijkende mensen.
  maandag 22 september 2008 @ 13:04:55 #243
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61822854
Oeh Piglet, wat knap. Ik word al nerveus als mensen kijken en ik maak gewoon een FWCC

Mooie Yamo Cattie!
Lekker douchen!
pi_61822975
Zo'n draagdoek ziet er ook wel stoer uit ja maar ik ben niet zo handig met knopen
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 13:24:28 #245
141844 Macka66
pi_61823293
JapyDooge, dat knopen is echt te leren, als je een sjaal kunt omdoen en je veters kunt strikken dan heb je al een groot deel van de basics onder de knie
prijzen van goede nieuwe doeken gaan van zo'n 45 tot 100 euro, van ergonomisch goede dragers gaan ze van zo'n 70 tot 120 euro. En de BabyBjorn hoort niet bij de ergonomisch goede dragers.
pi_61823469
* JapyDooge heeft schoenen zonder veters en nooit een sjaal

Maar ik zal eens kijken of ik iemand ken die zoiets heeft en daar wat pogingen mee wagen
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 13:45:13 #247
141844 Macka66
pi_61823820
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:31 schreef JapyDooge het volgende:
* JapyDooge heeft schoenen zonder veters en nooit een sjaal

Maar ik zal eens kijken of ik iemand ken die zoiets heeft en daar wat pogingen mee wagen
Mooi, dan heb je er daarna maar liefst drie vaardigheden bijgeleerd
hulp van iemand die er al wat mee kan is fijn, zeker als je met een echt kindje gaat oefenen
pi_61823822
P_iglet

Freecell, zolang Leander er niet uit valt en jullie geen rugpijn krijgen zal het wel goed zitten lijkt me
pi_61823893
quote:
Op maandag 22 september 2008 13:45 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mooi, dan heb je er daarna maar liefst drie vaardigheden bijgeleerd
hulp van iemand die er al wat mee kan is fijn, zeker als je met een echt kindje gaat oefenen
Mja de oudste is nu zowat een jaar dus misschien al wat te groot/ondernemend om mee te oefenen half december komt de 2e maar het komt misschien wel goed het die draagdoek
  maandag 22 september 2008 @ 14:06:58 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61824334
Japy, ik ben begonnen met mijn kind te dragen toen hij 11 mnd was. niet te laat dus
Voor mij was een tijdlang het ingewikkelst aan het dragen het vinden van het midden van die ellenlange doek. Was langer bezig met dat middenlabeltje te vinden dan om zoonlief in de doek te hangen.

(Al heb strik ik wel regelmatig schoenveters )

P_iglet, wat goed!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61824388
haha mooi dan toch maar eens kijken, het is vooral ideaal met winkelen, strand, enz aangezien zo'n ding met wieltjes niet al te handig is (behalve als tassendrager ).
We hebben we zo'n kinderwagen inmiddels waar er voorin een kan zitten en achterin een kan zitten/liggen zodat ze alletwee meekunnen maar dat ding is onhandig groot
pi_61824679
* LovelyLady is verliefd op een hoppediz geworden......

Durf em alleen nog niet te bestellen....
  maandag 22 september 2008 @ 14:24:19 #253
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61824722
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:21 schreef LovelyLady het volgende:
* LovelyLady is verliefd op een hoppediz geworden......

Durf em alleen nog niet te bestellen....
welke?
Lekker douchen!
pi_61824902
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:24 schreef sjak het volgende:
welke?
De Montreal
  maandag 22 september 2008 @ 14:40:25 #255
593 sjak
Juffie Bloem
pi_61825026
Die is Leuk ! Wat een lieve foto ook! Ik vind Hoppedizzen mooi maar ook wat stug. Gisteren zei ik nog tegen iemand op de meet dat als mijn allereerste doek een Didymos was ik nooit meer andere merken had gewild. Die ene die ik heb is zoooooo zacht Mijn Hopp gaat er binnenkort uit, dat is een Havana, echt zo'n doek waar je van moet houden.
Lekker douchen!
pi_61825112
Ik weet het ook echt niet meer hahahaha
ik vind deze gewoon mooi...
en didymos is idd erg zacht
*zucht*
* LovelyLady gaat weer brainstormen.....
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 14:56:47 #257
141844 Macka66
pi_61825405
Niet iedere Hoppediz voelt hetzelfde! De Osaka die ik had is heel anders dan de Rio's van p_iglet en Chacama (allebei boterzacht) en de Costa Rica van Beefcake (dunner en soepeler dan Osaka). Sjak was die van jou nieuw? (Ik heb het idee dat Hoppediz op een gegeven moment een ander soort garen is gaan gebruiken...)
Osaka is wel een heel erg fijne stevige doek, zeker als je lang gaat wandelen!
De Rio gaat eruit bij Hoppediz, die staat nu op hun site in de koopjeshoek
En LovelyLady, op ebay.de staat een sofort kaufen Montreal, misschien dat de verkoopster ook wel naar Nederland wil versturen...
  maandag 22 september 2008 @ 15:05:31 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61825589
Lovely, en de milliefiorie?
Ben verliefd! Maar hij is zo duuuuhuuuur!!!
En mn medley komt binnkort.
Ha, nog een optie.

Of een girasol. had je nou mijn girasol nog gezien / gevoeld?
ik vind hem erg fijn.
pi_61826568
quote:
Op maandag 22 september 2008 14:56 schreef Macka66 het volgende:
Niet iedere Hoppediz voelt hetzelfde! De Osaka die ik had is heel anders dan de Rio's van p_iglet en Chacama (allebei boterzacht) en de Costa Rica van Beefcake (dunner en soepeler dan Osaka). Sjak was die van jou nieuw? (Ik heb het idee dat Hoppediz op een gegeven moment een ander soort garen is gaan gebruiken...)
Osaka is wel een heel erg fijne stevige doek, zeker als je lang gaat wandelen!
De Rio gaat eruit bij Hoppediz, die staat nu op hun site in de koopjeshoek
En LovelyLady, op ebay.de staat een sofort kaufen Montreal, misschien dat de verkoopster ook wel naar Nederland wil versturen...
ebay ik durf dat nie aan hoor
Ik koop liever iets nieuws dan de gebreken van een ander (noem het boers maar zo ben ik nou eenmaal, en ik heb altijd pech met dat soort dingen)

Daarbij komt ook nog eens dat ik geen hol deutsch verstehen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2008 15:54:22 ]
pi_61826618
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:05 schreef DaviniaHR het volgende:
En mn medley komt binnkort.
Ha, nog een optie.

Of een girasol. had je nou mijn girasol nog gezien / gevoeld?
ik vind hem erg fijn.
Ja die millefiorie is ook mooi en superzacht maar naar mijn inziens aan de prijzige kant?
Jij had je doek toch mee, die met die mooie streepjes
pi_61827581
Ik zit te twijfelen of als ik zo thuis kom een uurtje te gaan liggen of dat ik Jen op mn rug bind en lekker een stuk te gaan lopen.... Ik neig naar het laatste.

Ik wil ook best nog een doek erbij. Maar de sites waar je ze kan bestellen zijn allemaal in een taal die ik echt niet begrijp. En dat vind ik dus supereng. Op MP worden alleen rekbare doeken aangeboden. Waarom zijn de draagdoeken nog niet ingeburgerd??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61827616
ticootje, welke site zou je willen bestellen dan?
de meeste sites zijn ook wel in het engels, en met de duitse Ebay zijn ook genoeg mensen die je kunnen helpen.
pi_61827627
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit te twijfelen of als ik zo thuis kom een uurtje te gaan liggen of dat ik Jen op mn rug bind en lekker een stuk te gaan lopen.... Ik neig naar het laatste.

Ik wil ook best nog een doek erbij. Maar de sites waar je ze kan bestellen zijn allemaal in een taal die ik echt niet begrijp. En dat vind ik dus supereng. Op MP worden alleen rekbare doeken aangeboden. Waarom zijn de draagdoeken nog niet ingeburgerd??
Iemand op TBW had haar Vicky geverfd en die was ZO mooi geworden!
Hardloper.
IG @webkim
pi_61827668
Nee, Vicky is mooi! Die blijft geel..

Ik zit erover te denken om zelf een doek te maken.
  maandag 22 september 2008 @ 16:28:38 #265
14746 k_i_m
pi_61827748
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 21:29 schreef k_i_m het volgende:
Zijn alle Girasols even zacht? Ik heb toch stiekem Lilah even in de Lampo geknoopt om te oefenen voor morgen en hij knoopt superfijn! Heel anders dan mijn eigen doek en ik vind dat groene voorbeeld van hierboven wel heel mooi .
Ik quote mezelf nog maar even .
In my life
Why do I smile
pi_61827865
quote:
Op maandag 22 september 2008 16:25 schreef p_iglet het volgende:
ticootje, welke site zou je willen bestellen dan?
de meeste sites zijn ook wel in het engels, en met de duitse Ebay zijn ook genoeg mensen die je kunnen helpen.
Ik wil een girasol... welke weet ik nog niet precies... Maar ik heb gister ook lekker mogen voelen... En ze zijn zo lekker zacht.
pi_61828019
Oh en voor in de OP:

Je ziet dat het de Vicky-doek is.
  maandag 22 september 2008 @ 17:26:51 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_61829436
quote:
Op maandag 22 september 2008 15:05 schreef DaviniaHR het volgende:

Hij staat nog in de uitverkoop hoek (met kleine weeffout, maar in de mijne heb ik geen fout kunnen ontdekken).
  maandag 22 september 2008 @ 17:32:03 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_61829567
Op de Duitse Didymos site staan meer doeken te koop dan op de Engelse versie van dezelfde site!
  maandag 22 september 2008 @ 18:36:10 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61831063
Draagdoek-papa.

† In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 18:52:55 #271
141844 Macka66
pi_61831519
quote:
Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef cattie het volgende:

[..]

Hij staat nog in de uitverkoop hoek (met kleine weeffout, maar in de mijne heb ik geen fout kunnen ontdekken).
Groen-groen en groen-wit in maatje 5 (4.20). Davinia past die maat volgens mij heel goed
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 18:56:29 #272
141844 Macka66
pi_61831601
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:36 schreef Brighteyes het volgende:
Draagdoek-papa.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat lieeeef! Stinkie dan he, Sasha is gewoon hartstikke stoer zo
pi_61832129
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 21:29 schreef k_i_m het volgende:
Zijn alle Girasols even zacht? Ik heb toch stiekem Lilah even in de Lampo geknoopt om te oefenen voor morgen en hij knoopt superfijn! Heel anders dan mijn eigen doek en ik vind dat groene voorbeeld van hierboven wel heel mooi .
Er zijn old weave en new weave Girasols. De old weave is een beetje flanellig en boter-boterzacht. De new weave is iets steviger; niet jummiezacht vanuit de doos, maar ook heel lekker knuffelig te krijgen.

En BE: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijne wil er niet aan, maar het is zo
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 september 2008 @ 19:33:24 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61832729
Eigenlijk zonder moeite, het ging ongeveer zo: Wil jij ook eens? Ja hoor, kom maar op.
Wel jammer dat de jouwe niet wil...
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 19:34:14 #275
141844 Macka66
pi_61832759
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Er zijn old weave en new weave Girasols. De old weave is een beetje flanellig en boter-boterzacht. De new weave is iets steviger; niet jummiezacht vanuit de doos, maar ook heel lekker knuffelig te krijgen.

En BE: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijne wil er niet aan, maar het is zo
Old weave = keper (schuine lijnen), met een andere achterkant dan voorkant (er loopt een rode of blauwe 'waas' over de achterkant)
New weave = kruiskeper (kleine verspringende v'tjes) waarbij achterkant en voorkant gelijk zijn.
Girasols die je nu nieuw koopt zijn new weave (tenzij het er een is die erg lang op de plank gelegen heeft).
  maandag 22 september 2008 @ 19:35:50 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_61832810
Draagdoekpapa's zijn stoerrrr!
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 19:48:29 #277
141844 Macka66
pi_61833181
Zojuist geveild op Ebay: een Didymos Indio Cashmere Nature maat 4 voor het leuke prijsje van ¤ 213,56
mijn tweedehands Bugaboo met kiddyboard was goedkoper
pi_61833891
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:48 schreef Macka66 het volgende:
Zojuist geveild op Ebay: een Didymos Indio Cashmere Nature maat 4 voor het leuke prijsje van ¤ 213,56
mijn tweedehands Bugaboo met kiddyboard was goedkoper
Niet normaal he, waar cashmier, zijde en Pamirs voor weggaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61833935
Op de weegschaal:

Een Girasol Chococobana of een Hoppediz Montreal

(van de montreal is er ook een eco-katoen versie van, zou dat nog uitmaken voor het "gevoel" ?)
pi_61834053
Lovely, just my 2 cents:

Voordelen Hoppediz:
- breder dan Girasol
- steviger dan Girasol (om de bovenste 2 redenen kan je er een kind van 2 nog in dragen als je zou willen)
- dikker dan Girasol (lekker in de winter)

Voordelen Girasol:
- dunner dan Hoppediz (prettig als je warmbloedig bent en snel zweet)
- zachter dan Hopp (lekker voor kleine kindjes)
- mooiere kleurtjes dan Hopp (het oog wil ook wat)
- unieker dan Hopp (dit is weer een limited lijn, voor wat het je waard is)
Hardloper.
IG @webkim
pi_61834057
Chococabana enorm mooie doek!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 22 september 2008 @ 20:19:38 #282
35189 Troel
scherp en bot
pi_61834110
Ik vind de Montreal mooier
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 september 2008 @ 20:27:24 #283
3011 E.T.
pi_61834318
macka, je site is down!
  maandag 22 september 2008 @ 20:28:57 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_61834365
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:27 schreef E.T. het volgende:
macka, je site is down!
Hier werkt ie gewoon?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator maandag 22 september 2008 @ 20:29:17 #285
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61834377
Hier niet hoor ET.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61834439
En hier werkt hij wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 20:33:41 #287
141844 Macka66
pi_61834528
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:27 schreef E.T. het volgende:
macka, je site is down!
bij mij doet 'ie het gewoon, maar thnx voor de waarschuwing!
en voor het opkrikken van m'n bezoekersaantal
pi_61834536
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:17 schreef TearSong het volgende:
Chococabana enorm mooie doek!
Ik heb er een shortie van en vind die niet zo mooi als -ie op de Liinalapsi-foto is helaas. Maar hij is wel heul fijn (als je even buiten beschouwing laat dat slipknots en girasols imo niet zule goeie vriendjes zijn; gaat veel te vast zitten en dan kan je niet meer verstellen).
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 20:41:18 #289
141844 Macka66
pi_61834727
Wbt Girasol en slipknot, mijn Girasol Tuulipani maakt juist een te losse schuifknoop naar mijn zin! M'n Bara's hebben veel meer grip, dus die gebruik ik als enige voor rebozo.
(Tuulipani hou ik voor heupkruis, en voor rucksack en buidel.)

LovelyLady, ik denk dat je Chocobana sneller weer kwijt kunt als je het geen fijne doek vindt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Macka66 op 22-09-2008 20:47:49 ]
pi_61834983
Wat leuk zeg, dit topic is zo levendig geworden!
Allemaal nieuwe draag-enthousiastelingen, en dan ook nog eens al die leuke foto's erbij

Ik vond de doek van Beefcake (Costa Rica?) zo mooi vallen en hij voelde ook nog eens heerlijk aan. Ben een beetje aan het rondsnuffelen geweest hier en daar en eigenlijk wil ik er ook weer een doek bij. Maar ja, ik wil zo veel
Meezwijmelen in dit topic volstaat gelukkig ook even voor nu. En... ik wacht nog op mijn Yamo lang verhaal, komt uit Israel, deels kado van aldaar woonachtige tante, verkeerd besteld, gedoegedoe en ik heb nu nog niks...
.... met gevoel voor drama....
  maandag 22 september 2008 @ 20:55:13 #291
14746 k_i_m
pi_61835089
quote:
Op maandag 22 september 2008 19:13 schreef Webkim het volgende:

[..]

Is jouw Lampo oud of nieuw?
In my life
Why do I smile
pi_61835139
quote:
Op maandag 22 september 2008 20:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Is jouw Lampo oud of nieuw?
Dat weet ik niet: ik denk oud, maar er zwerven verschillende versies van Lampo rond, waarvan sommigen een 'verkeerde kant' hebben: een ongestreepte achterkant. Maar hij voelt wel hetzelfde als de nieuwere Girasols die ik heb.

En ik zat net vanmorgen te bedenken: bijna elke verse OUD-mama draagt tegenwoordig! Goed promo-topic dit.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 22 september 2008 @ 21:05:57 #293
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_61835405
Ik heb een 'oude' met gewone keperweving.
Dus scheve lijnen en een blanco achterkant.

Jouw Lampo is een kruiskeper Webkim.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † maandag 22 september 2008 @ 21:23:25 #294
141844 Macka66
pi_61835893
Nog even ter vergelijk een hele lieve foto uit het Lampo topic:
pi_61835990
Amber vind het heerlijk om lekker te bungelen afentoe.
Een tante van m'n vriend droeg haar al op de arm zodat ze lekker hing en rond kan kijken in de kamer (dus gezicht van de persoon af), en ook m'n stiefmoeder doet dit.
Amber is dan echt lekker op d'r gemakkie; maar ze is ook erg nieuwsgierig naar wat er om zich heen gebeurd; in huis rondkijken.
Vandaar dat m'n stiefmoeder me vanavond vroeg of ik ook een draagzak had; nee alleen een premaxx; ringslings en lange doek. Maar zij wilt graag een draagzak; zodat amber lekker met het gezicht naar voren kan kijken.
Op de arm ziet het er comfortabel uit; maar in een zak lijkt me nog niet geschikt zo jong (11 weken).
Amber is gewoon een klein nieuwsgierig meisje die overal met d'r neus bovenop wilt zitten en niet alleen dicht tegen mama aan (wat ze absoluut ook fijn vind, maar ze is ook een stevige meid die wilt gaan ontdekken).

Overigens heb ik d'r zelf nog niet zo op de arm rondgedragen, maar wel typisch dat zowel een tante van niels als m'n stiefmoeder dit meteen deden. Ik heb d'r juist met d'r gezicht naar me toe altijd.

Iemand die advies kan geven? M'n stiefmoeder wilt dus nu een draagzak kopen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 22 september 2008 @ 21:28:17 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61836010
quote:
Op maandag 22 september 2008 18:52 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Groen-groen en groen-wit in maatje 5 (4.20). Davinia past die maat volgens mij heel goed
Welke uitverkoop hoek? hoeveel dan?

Ik wil he tniet weten, i kwil het niet weten! Mag niet, mag niet... Ahum

* DaviniaHR herpakt zichzelf

Lief Sasha met Stinkie!

Llewella, waarom zou ze geen draagzak mogen gebruiken? Ik zou dan een yamo of zo'n andere soft structured carrier aanraden. dan kan ze ook vi de zijkant naar buiten kijken.
ik denk dat als je uitlegt over de hoeveeheid prikkels voor zo'n kleine dat de meeste mensen daar wel vatbaar voor zijn.
ja, het is leuk, maar voor heel eventjes, anders wordt het teveel.
pi_61836100
Jaaaa, nog meer draagfoto's:

Een onder de billen geknoopte rugzak met m'n chococabana shortie.

Pink Tom 2.7 in actie.

En een blauw/witte indio die ik te leen heb, maar die ik binnenkort ook zelf heb wegens geruild voor Zara Ocean.
Hardloper.
IG @webkim
pi_61836290
Vriendlief gaat even met de persoon in kwestie (van ebay) mailen of deze ook naar nederland wil verzenden...
Hij heeft al een account en kan dus evt ook bieden
  maandag 22 september 2008 @ 21:42:21 #299
3011 E.T.
pi_61836447
ziggo had problemen met DNS'en..

inmiddels doet ie 't wel
pi_61836537
Llewella zover ik weet draag je je kindje in een doek altijd met het gezicht naar je toe. Als je kindje andersom in de doekzit dan zit de rug in een omgekkerde kronkel - niet goed dus.

En dan, ik wil wel graag een Yamo en manlief lijkt wel nut ervan in te zien,maar die kan pas vanaf een maand of drie en voor de eerste maanden wil ik ook wat hebben om onsje in te doen, is een tricotdoek dan een goede oplossing en kan dat dan een tweedehands zijn of zijn die al 'uitgelubberd'?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')