abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61512844
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:00 schreef Yildiz het volgende:
Privacy, vrijheid en mensenrechten beschermen is een, ja, is dat een woord? Nee, en dat geeft al bijna te denken.. overheidsplicht.
[..]

Trek wel een wijze les uit G8 demonstraties. Het plein hangt vol met camera's. Op de dag van de demonstratie zullen er zeer waarschijnlijk meer zijn, en mogelijk fotografen. Draag dus een zwarte zonnebril, (evt. petje) capuchontrui/jas en een sjaaltje.
Komt zo leuk over
  dinsdag 9 september 2008 @ 23:17:25 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61512941
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Komt zo leuk over
Tsja. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61513112
En kun je nagaan, dat de VADER van Hirsch Ballin in de oorlog is gevlucht voor de Nazi's. Zoonlief is nu zelf bezig aan een nazistaat. Zijn vader zal trots zijn geweest op dat smerige nazi-nageslacht
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_61513965
Doet me toch weer denken aan de heer Lentz: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobus_Lambertus_Lentz

Enkele quotes:
quote:
Lentz vormt een treffende illustratie van de door Hannah Arendt ontwikkelde theorie van de Banaliteit van het kwaad. Het kwaad heeft iets banaals (iets gewoons en toch plat; onbegrijpelijk eigenlijk). De banaliteit van het kwaad betekent ook dat het kwaad zijn kans krijgt omdat mensen weigeren na te denken over de gevolgen van hun daden. Een man als Lentz had door lichte tegenwerking, zonder noemenswaardig gevaar voor hemzelf, duizenden het leven kunnen redden. Hij deed het niet en leverde daarmee een forse bijdrage aan de gruwelen van het nazi-regime, zonder dat hij ooit zelf daadwerkelijk iemand heeft vermoord
quote:
Lentz' catastrofale gedrag is een voorbeeld van wat gewone mensen kunnen doen als ze niet goed blijven nadenken in bijzondere omstandigheden. Ook vele ambtenaren van de burgerlijke stand hebben in WO II soortgelijk gedrag vertoond
quote:
De Rijksinspectie was zijn leven, het bevolkingsregister zijn lust. Daar speelde Lentz, zonder verder na te denken, als een kind met zijn speelgoed, aldus een typering van Loe de Jong. In de bezettingstijd bleek hoe gevaarlijk dergelijke mensen kunnen zijn. Lentz was een uiterst ijverige en consciëntieuze ambtenaar. Hij realiseerde zich echter niet dat een kwaadwillige bezetter zijn arbeid heeft gebruikt voor zeer kwade doeleinden.
Overigens meld Wiki wel netjes dat je hem oa niet kan vergelijken met een Anton Mussert die moedwillig 'fout' was.

Overigens heb ik hier ook twee delen thuis liggen van 'Nederland in de Tweede Wereldoorlog' (Readers Digest, mits gewenst kan ik ISBN nummers geven) waarin een stuk besteed werd aan deze man. Daar werd onder andere ook beschreven hoe verrukt Lentz was dat je nu met zijn PB (persoonsbewijs) verloren familieleden kon terugvinden aangezien zijn systeem 'perfect' was, aan de andere kant wreven de Duitsers in de handen na het zien van dit systeem, aangezien dit voor hun doeleinden ook erg behulpzaam was.
pi_61514176
Onschuldig totdat het tegendeel is bewezen is als het aan de minister ligt binnenkort blijkbaar verleden tijd. Abjecte gedachtegang die ons op een hellend vlak plaats richting een staat waarvan ik dacht dat de 20ste eeuw heeft bewezen dat het alleen maar tot ellende lijdt.

Politici moeten nogal een hekel hebben aan het woord vrijheid en privacy aangezien aan de lopende band die fundamentele waarden worden geëlimineerd. Met welk doel? Om schijnveiligheid te creëren.
pi_61514296
Want natuurlijk wordt al dat afgenomen DNA niet meteen vernietigd nadat het onderzoek naar die verkrachting is afgerond.

Nee, als je het eenmaal hebt, kan het mooi voor 20 jaar de DNA-databank in. Daarin sparen we nu al DNA van kinderen trouwens.
Voor het eerst in m'n leven geen CDA meer stemmen .
pi_61514949
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:22 schreef OldJeller het volgende:
Dan kan je dus geen identiteitsbewijs krijgen en kan je dus een boete krijgen als je wordt aangehouden en er geen kan tonen. Kan je ook niet meer met het vliegtuig reizen en naar bepaalde landen waar altijd grenscontrole is.
Als alle mensen die gaan protesteren op 11 oktober zich met dit soort acties zou gaan bezighouden heeft dat denk ik een groter effect. Ieder bezwaarschrift moet gelezen worden en beantwoord worden, tegen ieder bezwaarschrift kan men in beroep gaan enzovoort. Stel dat er 20000 man naar de demonstratie komt, dan denk ik dat BiZa wel een extra vleugel kan gaan bouwen.

Ik twijfel nu overigens wel een beetje over die demonstratie, op zich kan het nuttig zijn, maar dan in het licht van een gezamenlijk startsein voor algeheel verzet tegen dit soort maatregelen. Aan de site te zien gaat dit echter een keurig gepolderde linkse actiemiddag worden, met koffie, muziek en koek, en politici die even komen praten. Daar heb ik zelf weinig trek in, omdat het langer termijn effect nihil is.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:40 schreef Repeat het volgende:
Tja, wat moet je dan stemmen? VInd het maar lastig, wat je ook stemt altijd is er wel een partij die voor een of andere kutwet is.
Een partij die toch meer op de privacyhand is en op economische gebied ook niet echt stomme dingen zegt is D66, maar ik geef inderdaad toe dat het niet echt een denderende keus is. Blanco stemmen kan ook. Jammer dat de Libertarische Partij niet meer mee doet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bolkesteijn op 10-09-2008 01:32:52 ]
  woensdag 10 september 2008 @ 07:50:55 #48
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61515795
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:23 schreef DennisMoore het volgende:
Want natuurlijk wordt al dat afgenomen DNA niet meteen vernietigd nadat het onderzoek naar die verkrachting is afgerond.

Nee, als je het eenmaal hebt, kan het mooi voor 20 jaar de DNA-databank in. Daarin sparen we nu al DNA van kinderen trouwens.
Voor het eerst in m'n leven geen CDA meer stemmen .
In Groot-Brittannië wordt DNA van verdachten die onterecht verdacht bleken inderdaad niet vernietigd. Word jij daar opgepakt vanwege ‘ordeverstoring’, dan kan je DNA afgenomen worden, ook al word je later naar huis gestuurd. In Nederland gaat het ook hard die kant op.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_61515804
Het gekke is dat je er gewoon niet meer van opkijkt. Het zat er gewoon aan te komen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61515837
Hele enge ontwikkeling.

Voor de mensen die denken dat de overheid te vertrouwen is: Hoeveel usb-schijfjes en IT systeem missers hebben jullie nog nodig om te beseffen dat die informatie hoe dan ook op straat komt te liggen?
pi_61515841
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:56 schreef Wokkel het volgende:

Voor de mensen die denken dat de overheid te vertrouwen is
Bestaan die nog?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 10 september 2008 @ 07:58:12 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_61515853
Eigenlijk vraagt deze demonstratie op 11 oktober om een Guy Fawkes masker.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_61515892
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:52 schreef Jarno het volgende:
Het gekke is dat je er gewoon niet meer van opkijkt. Het zat er gewoon aan te komen.
En de argumentatie voor al dit soort onzin kun je ook al opdreunen:

"Als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen"
"Het is voor je eigen veiligheid"

En, om het af te toppen:
"Denk aan de kinderen!"

Gezien hoe betrouwbaar de overheid is gebleken bij het nakomen van beloftes over het gebruik van data, en het beveiligen van data tegen toegang voor onbevoegden denk ik zelf dat het het allerbeste voor mijn veiligheid is om de overheid over zo min mogelijk gegevens te laten beschikken.

Daarnaast heb ik wel degelijk iets te verbergen: NIet iedereen hoeft namelijk (bijvoorbeeld) mijn banksaldo te weten, of met wie en hoe vaak ik neuk. En maak ik er een principieel bezwaar van dat het feit dat ik bepaalde zaken privé wil houden mij met dit soort achterlijke redenaties 'verdacht' maakt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61515955
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

En, om het af te toppen:
"Denk aan de kinderen!"
Vergeet de pedo's niet JMG! Hiermee gaan we alle pedo's van Nederland vangen!!
pi_61516002
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vergeet de pedo's niet JMG! Hiermee gaan we alle pedo's van Nederland vangen!!
Nou, ik ben overtuigd hoor!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2008 @ 08:16:15 #56
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61516013
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
Eigenlijk vraagt deze demonstratie op 11 oktober om een Guy Fawkes masker.
Dat is zo'n door Hollywood bedachte gimick.

Hebben we geen eigen en origineel vrijheidssymbool?

Onze lotgenoten aan de andere kant van de oceaan willen nog wel eens met deze flag zwaaien.

Bij ons is de NSB met de prinsenvlag aan de haal gegaan dus dat is bezoedeld helaas.
  woensdag 10 september 2008 @ 08:19:02 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_61516045
Ja laten we een symbool gebruiken waarvan niemand enig idee heeft wat het betekent. Dat is een veel beter idee

Tenzij je er echt even 1 ontwerpt en die introduceert. Met een beetje geluk wordt ie overgenomen door de gemeenschap.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 10 september 2008 @ 09:04:23 #58
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61516616
Nou ja, een goede opkomst op 11 oktober zou al iets zijn, denk ik zo, laat staan dat je 1 of ander symbool wilt introduceren.

Wat me trouwens opvalt is dat er geen enkele partij deze absurde uitspraak van Ballin keihard aanvalt, het is toch om heel diep triest van te worden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61516859
Wat zijn de voornaamste argumenten tegen DNA-opslag?
  woensdag 10 september 2008 @ 09:20:09 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61516914
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:04 schreef Semisane het volgende:
Wat me trouwens opvalt is dat er geen enkele partij deze absurde uitspraak van Ballin keihard aanvalt, het is toch om heel diep triest van te worden.
Het is inderdaad ongelooflijk. En het bezwaar van de Christenunie is blijkbaar de lichamelijke integriteit. Als het afnemen zo gemakkelijk zou gaan als een pasfoto maken vermoed ik dat ze er geen problemen mee zouden hebben.

Maar er is geen enkeling die fundamenteel bezwaar op grond van het al genoemde nemo tenetur of privacy maakt; ook worden er geen kritische vragen gesteld wat er met die gegevens zou moeten gebeuren. Is iedereen dan echt zó onder de indruk van de terroristen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')