abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61515841
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:56 schreef Wokkel het volgende:

Voor de mensen die denken dat de overheid te vertrouwen is
Bestaan die nog?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 10 september 2008 @ 07:58:12 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_61515853
Eigenlijk vraagt deze demonstratie op 11 oktober om een Guy Fawkes masker.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_61515892
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:52 schreef Jarno het volgende:
Het gekke is dat je er gewoon niet meer van opkijkt. Het zat er gewoon aan te komen.
En de argumentatie voor al dit soort onzin kun je ook al opdreunen:

"Als je niks te verbergen hebt, heb je niks te vrezen"
"Het is voor je eigen veiligheid"

En, om het af te toppen:
"Denk aan de kinderen!"

Gezien hoe betrouwbaar de overheid is gebleken bij het nakomen van beloftes over het gebruik van data, en het beveiligen van data tegen toegang voor onbevoegden denk ik zelf dat het het allerbeste voor mijn veiligheid is om de overheid over zo min mogelijk gegevens te laten beschikken.

Daarnaast heb ik wel degelijk iets te verbergen: NIet iedereen hoeft namelijk (bijvoorbeeld) mijn banksaldo te weten, of met wie en hoe vaak ik neuk. En maak ik er een principieel bezwaar van dat het feit dat ik bepaalde zaken privé wil houden mij met dit soort achterlijke redenaties 'verdacht' maakt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_61515955
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

En, om het af te toppen:
"Denk aan de kinderen!"
Vergeet de pedo's niet JMG! Hiermee gaan we alle pedo's van Nederland vangen!!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61516002
quote:
Op woensdag 10 september 2008 08:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Vergeet de pedo's niet JMG! Hiermee gaan we alle pedo's van Nederland vangen!!
Nou, ik ben overtuigd hoor!
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2008 @ 08:16:15 #56
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_61516013
quote:
Op woensdag 10 september 2008 07:58 schreef DustPuppy het volgende:
Eigenlijk vraagt deze demonstratie op 11 oktober om een Guy Fawkes masker.
Dat is zo'n door Hollywood bedachte gimick.

Hebben we geen eigen en origineel vrijheidssymbool?

Onze lotgenoten aan de andere kant van de oceaan willen nog wel eens met deze flag zwaaien.

Bij ons is de NSB met de prinsenvlag aan de haal gegaan dus dat is bezoedeld helaas.
  woensdag 10 september 2008 @ 08:19:02 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_61516045
Ja laten we een symbool gebruiken waarvan niemand enig idee heeft wat het betekent. Dat is een veel beter idee

Tenzij je er echt even 1 ontwerpt en die introduceert. Met een beetje geluk wordt ie overgenomen door de gemeenschap.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 10 september 2008 @ 09:04:23 #58
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61516616
Nou ja, een goede opkomst op 11 oktober zou al iets zijn, denk ik zo, laat staan dat je 1 of ander symbool wilt introduceren.

Wat me trouwens opvalt is dat er geen enkele partij deze absurde uitspraak van Ballin keihard aanvalt, het is toch om heel diep triest van te worden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_61516859
Wat zijn de voornaamste argumenten tegen DNA-opslag?
  woensdag 10 september 2008 @ 09:20:09 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61516914
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:04 schreef Semisane het volgende:
Wat me trouwens opvalt is dat er geen enkele partij deze absurde uitspraak van Ballin keihard aanvalt, het is toch om heel diep triest van te worden.
Het is inderdaad ongelooflijk. En het bezwaar van de Christenunie is blijkbaar de lichamelijke integriteit. Als het afnemen zo gemakkelijk zou gaan als een pasfoto maken vermoed ik dat ze er geen problemen mee zouden hebben.

Maar er is geen enkeling die fundamenteel bezwaar op grond van het al genoemde nemo tenetur of privacy maakt; ook worden er geen kritische vragen gesteld wat er met die gegevens zou moeten gebeuren. Is iedereen dan echt zó onder de indruk van de terroristen?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:23:29 #61
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61516997
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:17 schreef DennisMoore het volgende:
Het maakt mensen, m.i., bij voorbaat al verdachte. De ervaring leert dat zulk soort mechanismen stap voor stap uitgebreid worden (heeft het CPB ook terecht opgemerkt). Het is niet ondenkbaar dat er ooit een soort van preventieve scan uitgevoerd wordt om mensen met een genetische predispositie te vinden.

Voorts is altijd onduidelijk hoe de toegang geregeld is tot zulke databanken, en niet zelden is dit niet al te strikt. Als laatste verhoogt het aantal DNA-profielen de kans op false-positives ontzettend.

En dan is er nog het idee van DNA-als-panacee-tegen-elke-misdaad. Een DNA-bewijs alleen kan nooit voldoende bewijs zijn. Zeker niet als het om b.v. haren gaat. Je verliest continu haren, die kunnen neergelegd worden, of ergens achterblijven van een eerder bezoek. De politie zal altijd meer bewijs moeten hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:26:40 #62
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61517060
quote:
Misbruik.

Door de overheid of door derde, daar de overheid aangetoont heeft niet bepaald goed met vertrouwde gegevens om kan gaan.

Daarbij, de overheid dient mij, als burger, ik behoor in z'n geheel de overheid niet te dienen. En zo'n klimaat schep je natuurlijk wel met dit soort absurde politiestaatachtige maatregelen.

Oh ja...ook is er natuurlijk totaal nul bewijs dat al de privacyschendende maatregelen die de laatste jaren zijn doorgevoerd ook maar iets hebben geholpen wbt veiligheid van de bevolken én staat. Sterker nog die van de bevolking is alleen maar kleiner geworden, want wat heeft jou ooit het idee gegeven dat een centrale overheid wel te vertrouwen is?

Hoe dan ook, het risico van misbruik van gegevens wordt altijd groter op het moment dat men gegevens gaat opslaan en stukken groter wanneer dit centraal gebeurt.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 10 september 2008 @ 09:31:25 #63
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_61517138
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:20 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is inderdaad ongelooflijk. En het bezwaar van de Christenunie is blijkbaar de lichamelijke integriteit. Als het afnemen zo gemakkelijk zou gaan als een pasfoto maken vermoed ik dat ze er geen problemen mee zouden hebben.

Maar er is geen enkeling die fundamenteel bezwaar op grond van het al genoemde nemo tenetur of privacy maakt; ook worden er geen kritische vragen gesteld wat er met die gegevens zou moeten gebeuren. Is iedereen dan echt zó onder de indruk van de terroristen?
Nou ik denk dat de politiek nog steeds het idee heeft dat de bevolking van Nederland onder de indruk is van terroristen en dan men daardoor geen kritiek durft te geven op dit soort idiote uitspraken, omdat men bang is de kiezer van zich te vervreemden.

Al had ik eigenlijk gehoopt dat de D66 vel van leer zou zijn getrokken naar aanleiding van deze uitspraken. Valt me vies tegen van ze. Of ze hebben nog niet kunnen reageren wellicht of ik heb het nog niet gelezen.
  woensdag 10 september 2008 @ 09:40:13 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61517308
quote:
Voor mij de heksenjacht en de 'magie' in de vorm van onfeilbaarheid die er bij velen omheen hangt. Nog steeds is er, denk ik, een meerderheid die denkt dat als er DNA van persoon X is gevonden op plaats delict, dat persoon X, die toevallig toch al niet zo'n sterk verhaal had, schuldig is.

Daarnaast kunnen er natuurlijk ook fouten gemaakt worden in het onderzoek, maar daarvoor is er gelukkig contra-expertise. Wel heb ik mijn bedenkingen bij de false positives, waarvan de waarschijnlijkheid groter wordt naarmate de database groeit, ofwel, 'vervuild' wordt.

Daarnaast wordt imo het hele stelsel 'onschuldig, tenzij schuldig bewezen' volledig omgedraaid. Maar dat lichtte een user hierboven al toe.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_61517324
quote:
Op woensdag 10 september 2008 09:31 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou ik denk dat de politiek nog steeds het idee heeft dat de bevolking van Nederland onder de indruk is van terroristen en dan men daardoor geen kritiek durft te geven op dit soort idiote uitspraken, omdat men bang is de kiezer van zich te vervreemden.
Precies, over het algemeen maken we ons drukker om de uitslagen in de Eredivisie dan om een stel terroristen. En die figuren hebben dan het predikaat 'terrorist' gekregen door de overheid, niet eens door de burgers.

Zou je op Fok een poll houden wie er daadwerkelijk bang is voor een terroristische actie what so ever denk ik dat er maar weinig zijn die bang zijn. Er zit nogal een verschil tussen dat er een mogelijkheid is dat het ooit zal gebeuren (stoppen doe je het toch niet) en je dat ook wel weet of dat je jezelf ingraaft en isoleert door enkel de dreiging van.

Helaas is die dreiging 10x zo groot gemaakt door de overheid dan deze in werkelijkheid is. Procentueel gezien kan je 's nachts nog beter wakker liggen en dubben over de kans dat je morgen op het zebrapad geschept wordt door Maikuuul en z'n brommer.
  woensdag 10 september 2008 @ 10:21:52 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61518169
Ik kan er trouwens niet bij dat 'liberaal' VVD dit steunt. , .
pi_61518566
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan er trouwens niet bij dat 'liberaal' VVD dit steunt. [ afbeelding ], [ afbeelding ].
De VVD heeft mijn stem verloren op het moment dat ze accoord gingen met het invoeren van de algehele legitimatieplicht in Nederland. En ze maken pas kans mijn stem weer terug te krijgen wanneer ze zich actief hard maken om die onzin terug te draaien.
pi_61519713
http://frontpage.fok.nl/column/7833

Overigens stelt men dat men de verkregen DNA profielen niet wil bewaren.

Maar ja... in de UK is dit dus wel gebeurd zonder toestemming van de mensen. De beloftes van dit soort lieden lijken doorgaans weinig waard, maar het is het vermelden wel waard.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 10 september 2008 @ 11:41:38 #69
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61520054
quote:
Op woensdag 10 september 2008 10:21 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan er trouwens niet bij dat 'liberaal' VVD dit steunt. [ afbeelding ], [ afbeelding ].
De vvd is al jaren niet meer liberaal. Ik sta hier niet verbaasd van. Groen-Links is m.i. op de meeste vlakken nog liberaler dan de vvd.

*edit* lees nu pas deze uitspraak in de column van Pappie_Culo
quote:
"Iedereen vindt het een burgerplicht, behalve de mensen die wat te verbergen hebben," voegt Syb daar aan toe,
hoe kan je zoiets over je strot krijgen. Politici zijn allang gestopt het land te dien, het land dient de politici.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 10 september 2008 @ 11:45:41 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_61520164
Welkom in Nederland, waar zichzelf links noemende partijen, die voor terughoudend toezicht op de burger zijn, communistisch genoemd worden, en waar zichzelf rechts noemende, liberale partijen een grotere, machtigere overheid willen.

Best verwarrend, als je zoiets niet gewend ben. .
  woensdag 10 september 2008 @ 11:47:21 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61520199
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:45 schreef Yildiz het volgende:
Welkom in Nederland, waar zichzelf links noemende partijen, die voor terughoudend toezicht op de burger zijn, communistisch genoemd worden, en waar zichzelf rechts noemende, liberale partijen een grotere, machtigere overheid willen.

Best verwarrend, als je zoiets niet gewend ben. .
Ja, want links wil de belastingen verhogen en geld aan beestjes geven!111! communistisch!11! Dat rechtse partijen voorstander zijn van gigantische inbreuken op de privacy en het onschuldprincipe omdraaien maakt niks uit, want rechts belooft dat je als burger elke maand wat meer geld overhoudt. Mensen denken niet verder dan hun portemonnee helaas.

oh ja en natuurlijk TERRORISTEN
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 10 september 2008 @ 12:35:23 #72
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61521343
dan moet mn reactie natuurlijk ook hier..
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:23 schreef Da_Ripper het volgende:
Verrekte vieze Adolf

Burgerplicht m'n ass
Weer een zood aan de dijk/indamming van onze privacy
Wat je vindt, ...
  woensdag 10 september 2008 @ 12:50:34 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61521710
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 23:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tsja. .
och je zit toch al in het systeem als terrorist
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 september 2008 @ 12:51:50 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_61521743
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/7833

Overigens stelt men dat men de verkregen DNA profielen niet wil bewaren.

Maar ja... in de UK is dit dus wel gebeurd zonder toestemming van de mensen. De beloftes van dit soort lieden lijken doorgaans weinig waard, maar het is het vermelden wel waard.
zolang de zaak openblijft zeker... met een verjarings totaal van 25 jaar ongeveer...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_61521758
Zware misdrijven?

voor verkrachting krijg je een taakstraf, dat is toch geen zwaar misdrijf?
Built for Speed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')