abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 september 2008 @ 14:55:51 #181
3542 Gia
User under construction
pi_61524450
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:41 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Afschaffen van de heffingskorting wanneer je niet werkt. Die wordt nu overgedragen aan de werkende partner en wordt door sommigen gezien als aanrecht-subsidie.
Tja, die heeft ook niet altijd bestaan. Je kunt geen rechten laten gelden op iets wat ooit is ingevoerd. Elke regeling kan zomaar afgeschaft worden. Zo kunnen ze de kinderbijslag afschaffen, de HRA, inderdaad de heffingskorting, de huurtoeslag, de zorgtoeslag enz...... Dat kan zomaar. Allemaal dingen waar je nu gebruik van kan maken, maar waar je alleen recht op hebt bij gratie van het blijven bestaan van die regeling.

Mensen die erop rekenen dat al die regelingen altijd maar blijven bestaan en daar de aankoop van hun zo duur mogelijke woning op baseren, zijn zelf fout bezig.
pi_61553594
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, die heeft ook niet altijd bestaan. Je kunt geen rechten laten gelden op iets wat ooit is ingevoerd. Elke regeling kan zomaar afgeschaft worden. Zo kunnen ze de kinderbijslag afschaffen, de HRA, inderdaad de heffingskorting, de huurtoeslag, de zorgtoeslag enz...... Dat kan zomaar. Allemaal dingen waar je nu gebruik van kan maken, maar waar je alleen recht op hebt bij gratie van het blijven bestaan van die regeling.

Mensen die erop rekenen dat al die regelingen altijd maar blijven bestaan en daar de aankoop van hun zo duur mogelijke woning op baseren, zijn zelf fout bezig.
Als je niet uit kan gaan van regelingen zoals HRA. Dan kun je nergens meer vanuit gaan.
Dan kunnen we de overheid beter meteen bij het grofvuil zetten. Maar dan wens ik ook geen belasting meer te betalen.

Als burger mag je bepaalde dingen van de overheid verwachten, je betaalt er immers zelf voor.
Daarom heeft iedereen die nu een hypotheek heeft met HRA ook gewoon zijn volledige looptijd recht op HRA. De overheid heeft immers de plicht om voor zijn burgers te zorgen.
  donderdag 11 september 2008 @ 18:38:19 #183
3542 Gia
User under construction
pi_61557152
quote:
Op donderdag 11 september 2008 16:22 schreef HarryP het volgende:

[..]

Als je niet uit kan gaan van regelingen zoals HRA. Dan kun je nergens meer vanuit gaan.
Dan kunnen we de overheid beter meteen bij het grofvuil zetten. Maar dan wens ik ook geen belasting meer te betalen.

Als burger mag je bepaalde dingen van de overheid verwachten, je betaalt er immers zelf voor.
Daarom heeft iedereen die nu een hypotheek heeft met HRA ook gewoon zijn volledige looptijd recht op HRA. De overheid heeft immers de plicht om voor zijn burgers te zorgen.
Kan, dat dat voor de HRA als zodanig bepaald is. Prettig om te horen. Maar het kan dus afgeschaft worden voor nieuwe hypotheken. Dus, als iemand die nu een hypotheek heeft met HRA graag groter wil gaan wonen en de HRA is net afgeschaft, dan gaat dat alsnog moeilijk worden.

Verder geldt dit niet voor zaken als kinderbijslag, aftrekposten, toeslagen enz.... Kan allemaal gewoon afgeschaft worden. Zo ook de vergoedingen voor de kinderopvang.

En, om daar maar weer op terug te komen: Ik blijf vinden dat de kosten voor kinderopvang gewoon door de ouders zelf betaald moeten worden. Wil je blijven werken, om straks geen problemen te hebben met terugkeren in het arbeidsproces, dan hangt daar een kostenplaatje aan. Kinderopvang. Dan werk je maar de eerste 4 jaar van het leven van je kind voor de kinderopvang. Daarna ga je geld overhouden.
Of je kiest ervoor om 4 jaar thuis te blijven en zelf voor je kind te zorgen.

Overigens is het ook gebleken dat het juist netto vaak voordeliger is wanneer beide ouders parttime gaan werken, i.p.v. één fulltime en de andere 50 %. Je kunt dan met je inkomen net onder de volgende schaal blijven, waardoor je netto meer overhoudt. Dus beide 75% werken, kan voordeliger zijn. Daarbij kun je ook allebei je ATV goed afstemmen, weer een dagje gevuld! Zo kun je de kosten die je dan nog moet maken voor kinderopvang flink beperken.

En uiteraard kun je ook nog de oma's ieder een dagje laten oppassen. Met een bosje bloemen maak je ze weer heel blij.
  donderdag 11 september 2008 @ 19:20:38 #184
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61558160
Het wordt gewoon tijd voor flattax zijn we van al die toeslagen etc af
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61592674
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:38 schreef Gia het volgende:
Overigens is het ook gebleken dat het juist netto vaak voordeliger is wanneer beide ouders parttime gaan werken, i.p.v. één fulltime en de andere 50 %. Je kunt dan met je inkomen net onder de volgende schaal blijven, waardoor je netto meer overhoudt. Dus beide 75% werken, kan voordeliger zijn.
Dat kan ook zomaar afgeschaft worden.
Als de overdrachtmogelijkheid vd algemene heffingskorting wordt afgeschaft zijn eenverdienersgezinnen veel duurder uit; zij betalen dan ca 25% meer belasting dan tweeverdienersgezinnen. Vind ik ook niet zó eerlijk. Wat dat aangaat lijkt een flattax-tarief me eerlijker; bij hetzelfde bruto gezinsinkomen betaal je dan evenveel belasting.
pi_61593156
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:34 schreef Gia het volgende:
Dan moet je geen huis kopen op 2 salarissen.
Nog niet zolang geleden was het heel gebruikelijk om er rekening mee te houden dat één van beide, tijdelijk, minder zou werken of stoppen wanneer er kinderen zouden komen. Men nam dus een hypotheek die met één salaris op te brengen was.
Als je eerst een huis koopt op één salaris, vervolgens wat kinderen laat komen en als die fulltime naar school gaan (eventueel met naschoolse opvang) kan de andere partner ook weer gaan werken en DAN is het misschien tijd om eens aan een groter huis te gaan denken.
Dat doe ik ook, in bijna de goedkoopste hoek van Nederland (grens Friesland/ Groningen) en nog moet je met 1 salaris goed uitkienen hoe je het eind van de maand gaat halen.
quote:
Op maandag 8 september 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
Je hoeft niet meteen al te kopen. Wat is er mis met eerst een jaartje of 10 huren, kinderen op de wereld zetten, sparen en dan pas een huis kopen?
Ik heb 12 jaar gehuurd en dat ging prima, tot er uiteindelijk 2 kids op de wereld stonden en het huis toch ernstig te klein bleek. En dan kun je ervoor kiezen om een groter huis te huren en dan kom je er achter dat je aangewezen bent op de vrije sector... Tsja om voor 1000 euro per maand een hut te huren ging mij wat te ver.
pi_61593186
Kunnen ze gewoon weer moeder en vader zijn/spelen, niets mis mee.
pi_61593403
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:38 schreef Gia het volgende:
En uiteraard kun je ook nog de oma's ieder een dagje laten oppassen. Met een bosje bloemen maak je ze weer heel blij.
Gelukkig werken die niet he grappenmaker... Mijn beide ouders werken en de schoonouders toch wel. De tijd dat ze met 58 de vut in konden is al een tijdje geleden.

Overigens las ik ergens dat jij een jaar of 45 bent, lekker in de goeie tijd een huisje gekocht. Volgens mij heb je totaal geen benul van de tegenwoordige huur- en huizenprijzen.
pi_61593723
quote:
Op maandag 8 september 2008 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie dat echt op veel plaatsen hoor, dat kinderen mogen opblijven, omdat papa bijvoorbeeld pas om 7 uur thuis is.
Bij een kennisje van me, man heeft een winkel, eten ze pas om half 7. Tja, manlief is nu eenmaal niet eerder thuis. Pas daarna gaan de kinderen om de beurt in bad, dan nog even met papa tv kijken en om 8 uur naar bed. Die kinderen zijn 2 en 4 jaar oud.

Tja, sorry, maar dan zeg ik: Geef die kleintjes vast eerder hun bad en hun eten, dan kan papa ze om 7 uur naar bed brengen. En het tekort aan contact haalt ie op zondag maar in.
Idd een onzin verhaal, ik ben alleen de weekenden thuis, met een beetje mazzel vrijdagavond om 7 uur, dan zijn de kids (2 en 3) gedouched en klaar om in bed te gaan dan kom ik nog effe een verhaaltje vertellen en snurken met het circus.
  zaterdag 13 september 2008 @ 11:30:59 #190
3542 Gia
User under construction
pi_61597009
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:08 schreef AchJa het volgende:

Overigens las ik ergens dat jij een jaar of 45 bent, lekker in de goeie tijd een huisje gekocht. Volgens mij heb je totaal geen benul van de tegenwoordige huur- en huizenprijzen.
Wij wonen, hemelsbreed, ongeveer een kilometer van Brandevoort.
Check maar eens op funda.nl hoeveel huizen daar te koop staan en wat daar de prijzen zijn.

8 ton voor een vrijstaand huis is maar heel gewoon. Voor een gevelwoning, in een rij, zonder voortuin of zo betaal je ook al gauw 3,5 ton. En dan heb je niks bijzonders.

Maar goed, 't is dus niet voor niks dat daar zo ontzettend veel huizen te koop staan. Sommigen raken hun huizen nog niet kwijt ook. Die komen dus echt zwaar in de problemen. En waarom? Omdat ze te snel, te duur wilden.
Hier in Helmond zijn echt nog wel huizen te koop onder de 2 ton.

Je hebt wel gelijk dat huren tegenwoordig net zo duur is. Is zonder meer zo. Dus dan kan je beter kopen. Maar vooralsnog vind ik dat je de kinderopvang gewoon zelf moet betalen. Een beetje subsidie mag nog wel, maar zoals dat met die gastouderopvang geregeld was, was het niet goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')