abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61447782
Welkom in het negende Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8

Laatste bericht:
[me=Mr.G]
quote:
Ik heb gisteren mijn sample van Frederic Malle's Carnal Flower opgemaakt. Deze parfum blijft toch langer hangen dan ik aanvankelijk had opgemerkt, de longetivity is toch gewoon goed. De belangrijkste noot is ' Tuberose' en aangezien ik geen idee heb hoe dit zou moeten ruiken in haar pure vorm heb ik even wat gegoogled en ik kwam deze recensie tegen op 'nowsmellthis'.

Conclusie:
[quote]Carnal Flower makes less of a statement. Although it is not a light perfume by any means, it is rather quiet for a tuberose. It is not quite bright, not quite warm, but somewhere in between. It smells lush (and yes, rather sexy), but it doesn't scream about it the way that some white florals can. It is stunningly beautiful, and another impressive release from a line that has yet to release a boring fragrance. It has not, so far, inspired in me the same kind of fanatical devotion that I feel towards Fracas or Tubéreuse Criminelle, but I imagine I will end up with a bottle eventually.

Ik sluit me aan bij deze beste man, wat een bijzondere geur. [/me]
  zondag 7 september 2008 @ 14:34:42 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_61447870
Oe, IX alweer
Confidence through competence
pi_61447961
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:26 schreef Mr.G het volgende:
Ik heb gisteren mijn sample van Frederic Malle's Carnal Flower opgemaakt. Deze parfum blijft toch langer hangen dan ik aanvankelijk had opgemerkt, de longetivity is toch gewoon goed. De belangrijkste noot is ' Tuberose' en aangezien ik geen idee heb hoe dit zou moeten ruiken in haar pure vorm heb ik even wat gegoogled en ik kwam deze recensie tegen op 'nowsmellthis'.

Conclusie:
[..]

Ik sluit me aan bij deze beste man, wat een bijzondere geur.
Maar nu is me nog niet helemaal duidelijk hoe Tuberose ruikt normaal gesproken. Een beetje een white floral dus? Het enige wat ik vaak lees is dat het een overstemmende en sterke geur is.
pi_61448635
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Maar nu is me nog niet helemaal duidelijk hoe Tuberose ruikt normaal gesproken. Een beetje een white floral dus? Het enige wat ik vaak lees is dat het een overstemmende en sterke geur is.
Dat komt in de recensie inderdaad ook naar voren. Het is constant aanwezig. Naar mijn mening heeft het meer iets hout-achtigs dan bloemig. In elk geval een erg warme noot.

Heeft iemand trouwens ervaring met Boucheron pour homme? Daar heb ik inmiddels aardig wat positieve verhalen over gelezen die mij benieuwd hebben gemaakt.
  zondag 7 september 2008 @ 15:38:39 #5
55709 Stereotomy
pi_61449310
Boucheron Jaipur PH? Vaniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiille.
pi_61453979
Neen:

Boucheron Pour Homme contains verbena, orange, basil, coriander, bergamot, juniper, ylang-ylang, iris, citrus, rose, sage, geranium, patchouli, sandalwood, vetiver, moss, amber, and benzoin.

pi_61456048
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:38 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Heel erg sterk en heel erg bloemig. Beetje zoals anjers maar dan minder kruidig/vlezig, zoetiger.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 7 september 2008 @ 20:07:50 #8
55709 Stereotomy
pi_61456099
quote:
Op zondag 7 september 2008 18:44 schreef Mr.G het volgende:
Neen:

Boucheron Pour Homme contains verbena, orange, basil, coriander, bergamot, juniper, ylang-ylang, iris, citrus, rose, sage, geranium, patchouli, sandalwood, vetiver, moss, amber, and benzoin.

[ afbeelding ]
Benzoiiiiiine
pi_61540573
De dollarkoers...
  donderdag 11 september 2008 @ 00:00:49 #10
55709 Stereotomy
pi_61540584
^^

I feel yer pain.
pi_61541723
What about it? Heb net vandaag een Comme des Garcons jas gekocht op ebay voor een goede prijs in $$...
pi_61542060
Nou hij keldert aardig rap de laatste tijd. 1 euro is nog maar 1,39 dollar waard terwijl dit ongeveer 1 maand terug nog 1,70 was.
pi_61543448
Mochten jullie geïnteresseerd zijn in Czech & Speake, na een mailtje stuurden ze mij zonder pardon een paar samples op (van No.88 en Cuba).
  donderdag 11 september 2008 @ 11:09:14 #14
55709 Stereotomy
pi_61545804
Stuur maar door.

Of als je het eerlijker wil delen, dan alleen de No. 88
pi_61548040
Ja doei, stuur zelf maar een mailtje naar ze!

(ik moet ze ook nog ontvangen, heb alleen een mailtje van ze gekregen dat ze ze op de bus hebben gedaan)
  donderdag 11 september 2008 @ 12:46:02 #16
55709 Stereotomy
pi_61548098
Ah, nu snap ik je mededeling
  donderdag 11 september 2008 @ 15:15:57 #17
55709 Stereotomy
pi_61551800
Ik heb nu Tauer's L'air du désert Marocain op, en het valt me wederom op hoe erg deze lijkt op Gucci PH in de drydown. De topnotes zijn anders: L'Air heeft een ietwat zure topnote door de incense heen, terwijl Gucci PH's topnote voornamelijk pencil shavings zijn.

Maar de drydown is voor mij bijna hetzelfde: classy cederhout en incense (wierrook). Ik vind het een erg volwassen, mannelijke, formele geur. Voor mij heeft L'Air, zeker voor die prijs, dus geen pluspunten ten opzichte van Gucci PH, behalve dat L'Air volgens mij een stukje langer te ruiken is dan Gucci PH, die nogal snel bij mij vervliegt....
pi_61554131
Ik zal straks in de winkel Gucci PH nog eens proberen, kijken of ik het met je eens ben. Heb trouwens net met een BN'er mijn Royal Delight voor zijn Virgin Island Water geswapped.
pi_61556037
Vandaag nieuwe burberry Brit gehaald Geweldig geurtje!
Ja... echt!
pi_61558192
Stereo: ik denk dat je de amber in Gucci PH verwart met cederhout. Ik heb 'm nu een uurtje op en in het begin krijg ik wel de pencil shavings note maar daarna vind ik het vooral een pijnlijke combo van amber en leer. Pijnlijk aan m'n keel als ik het ruik dan dus. Natuurlijk zitten air du désert marocain en deze in dezelfde categorie maar ik zou no way deze kopen wetende dat ik voor dat geld ook AdDM had kunnen krijgen.
pi_61559747
Is het waar dat ze zijn gestopt met Yves Saint Laurents M7 te produceren ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_61561748
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:50 schreef KopieerMachine het volgende:
Vandaag nieuwe burberry Brit gehaald Geweldig geurtje!
Ik word daar spontaan misselijk van.
pi_61564530
Ik heb gisteren een geurtje geroken bij een vriend van mij maar ik ben vergeten te vragen wat het is.
Ik zou het hem wel kunnen vragen maar het duurt nog twee weken voordat ik hem weer zie dus dat schiet niet op daarom wend ik mij tot de kenners hier.

Het was een donkerrode fles met een soort van cirkel met speerpunten eraan en daar midden stond een wapen.
Daaronder stond in strakke letters iets wat moet doorgaan voor frans.
De dop was zwart maar kweet niet meer precies hoe die eruit zag.

Het rook in eerste instantie een beetje naar lemoen en nog iets wat ik niet weet thuis te brengen.
Aardig wat later rook het wat houtiger en een beetje naar vanille.
Het was niet een hele sterke geur maar wel heel subtiel op de achtergrond.

Wie oh wie weet waar ik het over hebt.
pi_61567129
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:17 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Is het waar dat ze zijn gestopt met Yves Saint Laurents M7 te produceren ?
Betrof dat niet M7 Fresh? Volgens mij is M7 here to stay, ik hoop 't tenminste, had 'm v/d week nog op
  vrijdag 12 september 2008 @ 01:44:22 #25
55709 Stereotomy
pi_61567522
Zou me niet verbazen, M7 (Fresh) verkocht voor geen meter.
quote:
Op donderdag 11 september 2008 19:21 schreef W1ZZ het volgende:
Stereo: ik denk dat je de amber in Gucci PH verwart met cederhout. Ik heb 'm nu een uurtje op en in het begin krijg ik wel de pencil shavings note maar daarna vind ik het vooral een pijnlijke combo van amber en leer. Pijnlijk aan m'n keel als ik het ruik dan dus. Natuurlijk zitten air du désert marocain en deze in dezelfde categorie maar ik zou no way deze kopen wetende dat ik voor dat geld ook AdDM had kunnen krijgen.
Nee, hij is wel erg droog, Gucci PH, maar ik kan amber nog wel van ceder onderscheiden. Nou, ik vind hem iig te erg in dezelfde categorie als L'Air, alhoewel de longevity van L'Air duidelijk beter is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')