abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61444946

De OP

Rover 600-serie aandachtstrekker

01 Januari 1997 12:00

Rover schuift met de 600-serie genoeglijk aan tafel bij Audi 80 en Alfa 164, gedrieën dulden ze de BMW 3-serie aan het hoofd.

door Siem Leeuwenkamp
De respectievelijke marktaandelen zijn 3,5 procent voor Rover, 4,2 procent voor Audi, 1,9 procent voor Alfa en BMW haalt 5,6 procent. In deze klasse van 40-50 mille zit Rover met zijn 600-modellen vooral in de zakelijke markt waar ze vorig jaar ruim 1500 stuks verkochten.
Rover blijkt de laatste tijd voor een brede klantenkring van de 200- tot en met de 800-serie een zeer interessant aanbod te hebben. Gezien de groeipercentages alle reden voor de importeur om met hand en tand het marktaandeel in ieder geval vast te houden. Probleem was een tijdje de zakelijke markt, dat is opgelost door nadrukkelijk de 'English style' te propageren. Naast de gebleken kwaliteit van de auto's en het concurrerende ROB-cijfer (reparatie, onderhoud & brandstof), scoort de 600-serie ook goed met een complete 'rijke' uitrusting.

Kennelijk slaagt Rover er in om oudere kopers in jeugdige auto's te krijgen. Een voorbeeld daarvan is het topmodel 623 Si dat aangedreven door een 2.3 ltr/158 pk Honda-motor een bijzonder actief speeltje van f 69.900,- blijkt.

Bedaard tuffend op een landweggetje kàn, maar deze gedistingeerde Rover 623 Si op de snelweg even flink de sporen geven is toch wel sensationeler. De dynamiek straalt dan mogelijk niet van de zeer Britse stijl af, de auto bezit het wel degelijk. Wie nog wat meer te besteden heeft kan voor 6 mille een verlagingsset, vier lichtmetalen wielen (bandenmaat 205/50), mistlampen en een achterspoiler kopen

Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden
pi_61444964
Ik heb op goed geluk maar wat gedaan met de OP
pi_61445573
gezien het merk in de auto in de OP geloof ik dat direct
V10
pi_61445607
Ik vind de Rover 600-serie leuk
pi_61446114
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 21:28 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

netjes de goede kant opgestuurd
veel schade aan die SZ overigens???
Ja die reed met de linkerkant van zijn neus in de 33, aangezien het plastic is spatte het uitelkaar. Zonde
pi_61446520
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:17 schreef BoJo het volgende:

[..]

Ja die reed met de linkerkant van zijn neus in de 33, aangezien het plastic is spatte het uitelkaar. Zonde
Je hebt hem er netjes langsgestuurd
pi_61446750
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:38 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Je hebt hem er netjes langsgestuurd
Ja was geen rocket science hoor, je ziet 2 naar rechts gaan dan ga je zelf toch ook niet die kant op.
Maar aan de andere kant waren het dan wel spectaculairdere beelden geweest als ik ook vol op beide was geklapt... gemiste kans
pi_61447145
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:48 schreef Dingest het volgende:
Ik vind de Rover 600-serie leuk
Voor al onder de motorkap
pi_61449099
En niet eens een OP van mij
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_61449170
quote:
Op zondag 7 september 2008 13:49 schreef BoJo het volgende:

[..]

Ja was geen rocket science hoor, je ziet 2 naar rechts gaan dan ga je zelf toch ook niet die kant op.
Maar aan de andere kant waren het dan wel spectaculairdere beelden geweest als ik ook vol op beide was geklapt... gemiste kans
Pfff, niet te bescheiden jij
Nette lijnen in het begin van't filmpje en zodra je achter die moeilijk rijdende 33 zit neem je wat gepaste afstand... met kofferbakrijden hadden we wel een spectaculair filmpje gehad
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_61449359
Oh, en.
Kimi
Heidi
pi_61452459
Wat een finale .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_61453286
Op die plek waar kimi eraf tetste heb ik vanuit Lotus Exige een keer een BMW X3 tegen de muur zien klappen Auto van de zaak ook toen was het nat. Erg tricky die bocht.

Die vent vroeg nog aan de marshals of ze hem buiten de baan konden slepen tegen vergoeding.
Nee dus
pi_61456167
Welke droeftoeter rijdt nu Rover
pi_61461395
  zondag 7 september 2008 @ 23:02:18 #16
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_61462427
Ik ben net terug van vakantie en ga morgen weer
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  maandag 8 september 2008 @ 00:30:03 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_61464781
quote:
en dan nog mierennuecken over 6km/h ook hehehe

"nee joh, hij reed écht geen 800. hij hield gas ín en ging maar 794. een fucking slakkengangetje was het

pi_61465977
Even een verhaal hoe ontzettend vet de ANWB toch is.
Dag ervoor 500 km gereden, en s' avonds bij de vriendin gecrashed. kHeb nu 110.000 km erop zitten zelf.
Ze had super gekookt overigens

Boodschappen za morgen 'we zijn met de auto' en oplopende temp. Meteen zeiken: 'het is altijd wat'.
En idd 'kuhlwasser'' melding. Liter water erin, ik helemaal shift F-7.

Scheurtje in de radiateursteun was al snel vastgesteld.
Maten gebelt of ze wisten of er pasta was, etc, 'ja jij hebt als enige koperen, moet gesoldeerd worden'.

Technische dienst ANWB gebelt, ja plastic is makkelijker, blahdieblah, nee man, wordt nooit slechter, zal ik je ff terugschakelen, laat langskomen zat de eigen ANWB TD.

Binnen 20 minuten was de ANWB er. Bleek echt een held. Een instructeur.
'wow een gesoldeerde radiator, ja die is te solderen':

Gasbrander opstart:

Erna lekten we toch nog iets. Ik zat over natrium gevulde kleppen, hij had een soort vloeibaar metaal.

ANWB is zo TOP ! Effe on the fly je radiateur solderen + incoaten met 'vloeibaar' metaal.

Echt kanjers.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_61468781
PNG, heb jij een ringstickertje achterop? zag laatst in Fryslân een zwarte Astra GSi met zo'n stickertje staan.
pi_61470350
Hai .
pi_61470574
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:57 schreef PNG het volgende:
verhaal
Ik ben blij dat je zelf weet waar het over gaat
pi_61471550
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:11 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je zelf weet waar het over gaat
Ik ben dus niet de enige
pi_61472711
Prison Break seizoen 4 is weer begonnen
pi_61475542
quote:
Op maandag 8 september 2008 02:57 schreef PNG het volgende:

verhaal
Drugs are bad mmmkay .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')