abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72703050
Vensterbank is netjes geworden man! En op die zetel kan je je mooi te ruste leggen zo lijkt het
I once was king of Spain, now I eat humble pie.
pi_72703172
Awel, daar kunnen 2 personen zicht prima ten ruste leggen kameraad.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 13 september 2009 @ 17:46:29 #103
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_72703849
Leuk project! Mooi spul heb je gekozen als schakelmateriaal. Had ik nog niet eerder gezien. Erg leuk dat de knoppen een verlicht randje krijgen. Handig als je in het donker thuiskomt

En die vloer Gaaf!

Succes verder
pi_72704595
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:37 schreef junkiexp het volgende:
Verder hebben we een nieuwe bank omdat de oude ''op'' was.
De hocker die nu in het midden staat willen we misschien als tafeltje gebruiken door er een glasplaat overheen te leggen, zoveel ruimte hebben we namelijk niet nodig met z'n 2-en :

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat deze bank ? In dat geval: had je een bruine of een grijze besteld ?
zelf 4x een bruine geleverd gekregen bij het bestellen van de grijze en nu is het plaatje op de website dan ook maar aangepast.
pi_72704916
Ziet er erg mooi uit!
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_72705246
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is dat deze bank ? In dat geval: had je een bruine of een grijze besteld ?
zelf 4x een bruine geleverd gekregen bij het bestellen van de grijze en nu is het plaatje op de website dan ook maar aangepast.
Klopt, dat is onze bank.
Ik had een grijze besteld, maar de kleur die we hebben gekregen ben ik nog niet echt overuit.
Het is grijs/paars achtig, maar we zijn er tevreden over.
Het hele set was in de aanbieding voor maar 600 euro.
pi_72706373
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:27 schreef junkiexp het volgende:
Het hele set was in de aanbieding voor maar 600 euro.
Dat was precies de aanbieding die ik begin juni ook besteld had... in de hoop dat ie echt grijs zou zij als op het plaatje. Na vier keer deze bruinig/paarse kleur gekregen te hebben en met het magazijn gebeld te hebben, heb ik het maar opgegeven. Bij jullie staat het nog wel goed bij de vloer
Moet je nu voor de grap eens de kleur tussen de 'links' en 'rechts' variant op de website vergelijken... op mijn aanraden hebben ze een nieuwe foto gemaakt.

Het goede is, dat ze 'm gratis weer op komen halen binnen 14 dagen
pi_77889578
En nu? Al klaar?
pi_77890198
Haha, nog lang niet ik zal binnenkort eens een update plaatsen.
  Moderator zondag 21 februari 2010 @ 13:33:30 #110
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78261380
Leuvenhaven is wel een leuke buurt.
pi_78261859
tvptje voor de foto's
begint super mooi te worden
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_78266970

Handig die keukenrol bij de pc.
pi_78271639
tvp
  maandag 22 februari 2010 @ 03:08:35 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78292018
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:10 schreef yvonne1980 het volgende:
[ afbeelding ]

En hij is al bijna leeg

Ik vind het echt tof, ook dat je zoveel zelf doet, TS
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78427519
Zou je nog eens een foto kunnen plaatsen van die venserbank en de balkjes die je voor de radioator heb gemaakt. Zoiets wil ik hier ook gaan doen en dit ziet er goed uit, maar van de foto kan ik niet helemaal opmaken hoe je het gedaan hebt.
pi_87921263
Binnenkort weer een update heb een oldtimer en boot dus houd te weinig tijd over voor het huis :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:08:30 #118
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87921490
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:10 schreef yvonne1980 het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
pi_87922018
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:08 schreef martinus- het volgende:

[..]

_O-
Ja ik eet daar soms en ben netjes ;(
pi_87922310
Noemen ze dat tegenwoordig eten? :D
pi_87922347
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 00:28 schreef Isegrim het volgende:
Noemen ze dat tegenwoordig eten? :D
als jij het doet heet het drinken ~O>
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:05:18 #122
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_92040617
Dan beweer jij wel dat jouw appartement mooier is dan dat van Shanna, maar je plaatst helemaal geen foto's van het eindresultaat junkie ;) . Hup!
pi_92041761
Toffe stek!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_92048565
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 15:05 schreef twentemeisje het volgende:
Dan beweer jij wel dat jouw appartement mooier is dan dat van Shanna, maar je plaatst helemaal geen foto's van het eindresultaat junkie ;) . Hup!
Haha just kidding, het wordt steeds mooier ;)
Binnenkort zal ik eens een flinke update doen.

Druk met werk, andere baan en een flinke klusdip :P
pi_99878995
We zijn weer begonnen *O* *O* *O*

Ik heb ook weer een telefoon met een goede camera waarmee ik makkelijk kan updaten, dus we gaan dit weer bijhouden :)

Momenteel bezig in het 2de toilet boven :

Voor :

Work in progress :

pi_99879400
Ondertussen op het dakterras gaasschermen gemaakt en tussen palen geplaatst :

De druiven groeien lekker door dus het was echt nodig !
pi_99885919
Ben nu bezig in de hal bij de voordeur, eerst het plafond weggesloopt :

Het toilet zit hier boven, met een gietijzeren afvoer tot in de vloer.
De bocht heb ik weggehaald, ik heb het gietijzer afgezaagd en daarna een nieuwe verbinding gemaakt naar het inbouwreservoir.
Gelijk maar een t-stuk van gemaakt voor de fontein ^O^ :

pi_99888221

Ben bezig om de meterkast die ik vernieuwd heb af te timmeren.
pi_99943939
Wow super mooi geworden, respect TS dat je zoveel zelf doet! Super gaaf!
Of niet dan?
pi_99962487
Indd tot op heden ziet het er super uit! Mooie stad en een mooi uitzicht ^O^
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
pi_99975215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 00:01 schreef Letstalk het volgende:
Wow super mooi geworden, respect TS dat je zoveel zelf doet! Super gaaf!
ja echt, je haalt me de woorden uit mijn mond. Stoer dat je dat kan en ook zo netjes.
pi_99979742
Thanks allen !

Dit huis is 1953 en had toen uiteraard geen ventilatie en enkel glas en houten kozijnen.
Een hoop is nu geïsoleerd, en er zit overal hr (+) glas, dus nu moet er ventilatie komen.

Ik heb gekozen voor een Itho box die op afstand bedienbaar is.
Ik ga dus mechanische ventilatie aanleggen.

Een deel van de kanalen ligt er al, en morgen komt de laatste rol slang binnen.
Die komt over het plafond van de badkamer te liggen en ga ik doorvoeren vanaf het opengewerkte plafond hierboven op de foto.

Wordt vervolgd dus....
  woensdag 27 juli 2011 @ 10:14:13 #133
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_99994268
Goed bezig JXP
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_100023416
Vanavond verder gegaan met de mechanische ventilatie.
Ik heb een slang tussen het verlaagde plafon kunnen krijgen en doorgetrokken naar de voormalige doucheruimte.

Hier komt de slang uit :

Links in het hogere gedeelte komt dan de MV Box te hangen.

Dit is de toekomstige doucheruimte (spots zijn 12 volt), ik heb het ventiiel aangesloten op de slang door middel van een 100mm 45 graden HWA bocht voor betere doorstroming, en het ventiel is regelbaar zodat ik kan bepalen hoeveel er wordt afgezogen.

Dit is het eindresultaat :

Weer iets klaar ^O^
pi_100114237
Je bent ook al een een tijd bezig, heeft de klusdip al gehad, maar je bent weer op de goede weg terug! Lekker bezig, en zeg nou zelf als je een eigen huis hebt ben je nooit "klaar"toch?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_100332928
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 01:27 schreef Cybersijp het volgende:
Je bent ook al een een tijd bezig, heeft de klusdip al gehad, maar je bent weer op de goede weg terug! Lekker bezig, en zeg nou zelf als je een eigen huis hebt ben je nooit "klaar"toch?
Idd, er is altijd wel wat.
Van de week nog even bezig geweest, alle ventilatiekanalen, waterleidingen, afvoerleidingen en elektra is nu klaar.
Ben net klaar met het maken van het raamwerk voor het plafond :

De oude latjes zijn de draaglatten van het oude stuc op riet plafond.
Die heb ik deels weggesloopt voor het leidingwerk, maar de rest blijft lekker zitten.
Ga ook niks isoleren, want er wordt toch niet gestookt en het is de entree.
Moet van metalstud over op hout, maar met een laser was dat geen probleem.
Hier komen gipsplaten tegen aan en dan ga ik het stuccen.

Ventilatie en elektra voor de MV box zitten nu in het trapgat :

pi_100403935
Vandaag weer verder gegaan met plafond, even het rasterwerk afgemaakt en daarna de gipsplaten er tegen aan, ziet er gelijk een stuk beter uit :

Waar de draad voor de verlichting aan hangt heb ik een houten plaat met een gat erin boven op de gipsplaat gemonteerd dmv de schroeven die je ziet.
Als ik dan mijn lamp monteer hoef ik niet met die klote gipspluggen te werken, maar kan ik gewoon lekker in het hout schroeven ^O^

Morgen even verder afschroeven en dan nog een klein koofje bij de slangen hierboven, en dan ga ik maar eens stuccen denk ik.
pi_100404401
Slimme oplossing. Ik ben dol op slimme klusoplossingen. :Y Zo heb ik mijn MDF-plintjes aan de muur bevestigd met dubbelzijdig tapijttape. Werkt snel, netjes en schoon en is indien nodig redelijk makkelijk te verwijderen. :)
pi_100404512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:20 schreef Isegrim het volgende:
Slimme oplossing. Ik ben dol op slimme klusoplossingen. :Y Zo heb ik mijn MDF-plintjes aan de muur bevestigd met dubbelzijdig tapijttape. Werkt snel, netjes en schoon en is indien nodig redelijk makkelijk te verwijderen. :)
Ook een goede oplossing, maar dan moet je wel rechte muren, of heule flexibele plinten ;)
pi_100404573
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ook een goede oplossing, maar dan moet je wel rechte muren, of heule flexibele plinten ;)
Ja, dat wel. Mijn muren zijn recht genoeg. Er zijn wel een paar plekjes waar af en toe een kiertje ontstaat, maar da's even opnieuw aandrukken en klaar. :)
pi_100406897
Nice! En Itho ^O^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100407156
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:29 schreef Ml-etje het volgende:
Nice! En Itho ^O^
Goed merk, ik verkoop het bijna dagelijks, zowel de boxen als de cv ketels.
pi_100407209
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:36 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Goed merk, ik verkoop het bijna dagelijks, zowel de boxen als de cv ketels.
Afzuigkap hier :) mijn Mr is er als Installateur ook gek van.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:22:57 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100418057
Hoi, leuk topic!

Wij hebben een huis gekocht vlakbij jullie op het Noordereiland. We moeten er een nieuwe CV ketel in plaatsen en ook een nieuwe groepenkast waarschijnlijk. Heb je nog een tip voor me voor een offerte? We kunnen een hoop zelf maar CV en elektra aansluiten laat ik liever aan een professional over.
pi_100419096
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi, leuk topic!

Wij hebben een huis gekocht vlakbij jullie op het Noordereiland. We moeten er een nieuwe CV ketel in plaatsen en ook een nieuwe groepenkast waarschijnlijk. Heb je nog een tip voor me voor een offerte? We kunnen een hoop zelf maar CV en elektra aansluiten laat ik liever aan een professional over.
Zit er nu al een ketel in, of een moederhaard ?
Als er nu al een hr ketel hangt dan is het ophangen en aansluiten niet spannend, wil ik je zelfs wel mee helpen.
Kijk eens op www.warmteservice.nl / www.siwako.nl.
Heb er verder zelf geen belangen bij, maar dit zijn klanten van ons waar je goed geholpen kan worden als particulier.

Als je het wilt laten doen door een installateur moet je me even een PM sturen, ik ken een aantal ZZP-ers die goed werk afleveren maar die gooi ik niet zomaar op internet.
pi_100419121
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Afzuigkap hier :) mijn Mr is er als Installateur ook gek van.
Leuk, ik zit ook volop in branche, de handel dan welteverstaan ;)
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:22:13 #147
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100422268
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:57 schreef junkiexp het volgende:

Zit er nu al een ketel in, of een moederhaard ?
Als er nu al een hr ketel hangt dan is het ophangen en aansluiten niet spannend, wil ik je zelfs wel mee helpen.
Kijk eens op www.warmteservice.nl / www.siwako.nl.
Heb er verder zelf geen belangen bij, maar dit zijn klanten van ons waar je goed geholpen kan worden als particulier.

Als je het wilt laten doen door een installateur moet je me even een PM sturen, ik ken een aantal ZZP-ers die goed werk afleveren maar die gooi ik niet zomaar op internet.
Er zit een moederhaard met ringleidingen in de woning. En een huurboilert, maar die gaat eruit voordat we de sleutel krijgen. 1 September that is.
pi_100422628
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Er zit een moederhaard met ringleidingen in de woning. En een huurboilert, maar die gaat eruit voordat we de sleutel krijgen. 1 September that is.
Aha, waar wil je de ketel gaan hangen, en zitten daar ook alle leidingen in de buurt ?
Best nog wel een werk want je moet dan ook een nieuwe rookgasdoorvoer e.d.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:47:09 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_100423240
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef junkiexp het volgende:

Aha, waar wil je de ketel gaan hangen, en zitten daar ook alle leidingen in de buurt ?
Best nog wel een werk want je moet dan ook een nieuwe rookgasdoorvoer e.d.
Geen idee, ik moet ook zeggen dat ik er weinig verstand van heb. Ik neem aan dat er nieuwe leidingen gelegd moeten worden en wij waarschijnlijk de oude radiatoren nog kunnen gebruiken.

Ik moet even kijken wat de meest logische plaats is om de ketel op te hangen. In de keuken zou kunnen bijvoorbeeld. Maar daar heb ik tzt ook een beetje advies voor nodig. Ik ben vd week bij WASCO geweest in de spaanse polder. Zij konden wel iemand die goed werk afleverde. Ook wilde ik een offerte laten maken door Kaal&Co.
pi_100488401
Vandaag nog even bezig geweest, ik heb een MV box in bezit en heb even een proefopstelling gemaakt om te kijken of alles een beetje uitkomt zoals ik in gedachten had :

Ziet er nu nog allemaal heel ruw uit, maar dat komt goed, het is puur om even te testen ;)

Vanaf de box ga ik dan met vaste spiralobuis omhoog, ik heb een onwijs hoog trapgat van meer dan 6 meter hoog.
Hier sta ik op de eerste woonlaag en neem ik een foto naar boven :

Flink stuk, en er moet ook nog een verlaagd plafond gemaakt worden + stuccen, wordt niet echt arbo technisch verantwoord ben ik bang :P

Dit is de toplaag waar de doorvoer moet komen :

Hier moet ik dan een gat laten boren van 128mm, en daarna brand ik er een plakplaat in om de doorvoer in te kunnen hangen.

Wordt weer vervolgd dus ..... :)
pi_102849244
Kut, weer 2 maanden verder :P.
Druk geweest @ work en genoten van de vakantie dus vandaag weer verder met goede moed ^O^.

Toestemming van VVE is nog niet binnen dus heb de MV noodgedwongen even moeten laten rusten.

Wel ben ik met de CV bezig geweest, deze is niet centraal te regelen.
Nu heb je daar mooi 2e weg setjes voor :

Alleen die zijn uitsluiten te krijgen in 22 mm knel of 3/4'' binnendraad.
Ik heb de bovenste 2 lagen van het complex en hier komt 1'' dikwandig binnen en ik wilde niet te veel vernauwen voor een optimale flow.

Dit was de oude situatie :

Bovenste leiding is aanvoer, onderste retour.
De meter is nergens goed meer voor, en de afsluiter rechtsboven lekte een klein beetje via de spindel.
Alles is 58 jaar oud dus tijd voor vernieuwing :

De buizen doorgezaagd en gekoppeld naar dunwandig met een speciale koppeling.
De rest aangesloten met 28mm, de binnendiameter is ongeveer gelijk aan 1'' zodat de doorstroming ideaal blijft.

Afsluiter heb ik samen met de watermeter laten vervallen (die heeft geen nut meer)
Ik heb een thermostaat kraan gebruikt met een thermische kop die wordt aangestuurd door deze thermostaat :

Zo kan ik alles centraal regelen op de tijden die ik wil.

Ook heb ik t-stukken met kogelafsluiters geplaatst voor de vloerverwarming in de badkamer in de toekomst.
Die loopt onafhankelijk van het geregelde circuit en wordt aangestuurd door een zone regelaar icm
een klokthermostaat in de badkamer.
Zo kan ik dus kiezen om in de winter de badkamer warm te stoken tussen 07:00-08:00 uur en de rest van het huis blijft dan ''koud''.

Voor de rest nog een extra radiator gemonteerd en aangesloten in de woonkamer, dat hoekje bleef altijd iets te koud naar ons zin.
Niet gek, want er zit alleen glas in van 2.10 x 2.60.

Hier moest ik bij het plafond ook weer een overgang maken van dikwandig naar dunwandig, dit heb ik tevens met een speciale koppeling gedaan :

Ik kon niet alles erin buigen dus heb helaas een koppeling gebruiken, het is een zilveren VSH sok geworden die ik met deze tang heb geperst :

Nu moet alleen de warmteleverancier een registratiekastje op de nieuwe radiator monteren en dan is het cv gedeelte klaar.
pi_102860528
Mijn vader heeft het 2de toilet voor een groot deel betegeld :

Het hobbelt hier en daar nog wel wat, opzicht baal ik daar wel van maar de wanden zijn erg scheef en het is het 2de toilet dus ik kan er vrede mee hebben.
pi_102862660
Mooi werk !, en de pijpen bij de extra radiator zijn extra netjes gebogen :) Ziet er weer prima uit, ook prima oplossing om zo de verwarming te regelen middels elektrische klep ook
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_102870227
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 01:11 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi werk !, en de pijpen bij de extra radiator zijn extra netjes gebogen :) Ziet er weer prima uit, ook prima oplossing om zo de verwarming te regelen middels elektrische klep ook
Thanks, die radiator was best lastig omdat de aanvoer achteraan zat, en die moest dus met een kattenrug over de retour heen.
pi_104330814
Ondertussen weer wat tussendoor geklust, moest nog een oplossing bedenken om een badkamerradiator onafhankelijk te laten draaien zonder dat de rest van installatie en dat is gelukt :

Zie ook : CV experts die even mee willen denken ?

Verder heb ik een handdoekradiator van Vasco gescoord en heb ik een wasmandkast en een algemene kast gekocht en hangend gemonteerd :

Moet nog even opruimen en dan is de badkamer definitief klaar.
Die gaan we over een jaar of 2 wel verbouwen, maar voor nu is het af !
pi_104604265
Even een kleine update :

Ben wel veel bezig, maar het is een hoop leidingwerk en weinig zichtwerk eigenlijk.
Ik ben bezig om een inbouwkast van 1x2 klaar te maken om voor een wasmachine en een droger.
Die staan nu nog in de keuken maar als de nieuwe keuken komt dan is dat imo geen optie meer.

Dit waren oorspronkelijk 2 inbouwkasten met de ingangen haaks op elkaar.
De rode leiding die midden door het hok loopt is een gasleiding :').
Deze is helaas voor de meter, dus ik ben met Stedin bezig om te kijken wat het kost om deze te verleggen.

Die haakse leiding dus.
Op de achtergrond zie je ook de stadsverwarmingsleidingen + de aanvoer warm water lopen.
Die zijn nu naakt omdat ik de originele isolatie eraf heb gehaald.
Dit isoleer ik zelf op een nette manier opnieuw.

Aanvoer en retour van de handdoekradiator in de badkamer.
Deze moet ik nog even aansluiten zodra ik een perstang van een klant leen.

Wasmachine aansluiting + afvoer aangelegd.
Soldeerwerk en het beugelen had iets netter gekund, maar dat verdwijnt straks voor eeuwig in de wand ;)
De stalen profielen zijn metalstud en daar komt een nette plaat hout op nadat ik het geïsoleerd heb.

Die 2 x wicu 15 die je onderin de wand ziet verdwijnen komen hier weer tevoorschijn :

Dit zijn de warm en koud water leidingen voor de toekomstige nieuwe badkamer ^O^
Hoop werk nu, maar dan is het alleen dopjes eraf solderen en sokjes er weer op.

De ruimte die je hier ziet wordt de toekomstige inloop douche.

[ Bericht 9% gewijzigd door junkiexp op 20-11-2011 21:24:05 ]
  maandag 26 december 2011 @ 23:30:02 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106072255
Leuk hoor :Y Maar hoeveel van je Eur 227.500,- zou je nog terugkrijgen voor je huis denk je? Je hebt hem net op het hoogtepunt gekocht... :{
pi_106072466
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Leuk hoor :Y Maar hoeveel van je Eur 227.500,- zou je nog terugkrijgen voor je huis denk je? Je hebt hem net op het hoogtepunt gekocht... :{
Geen idee, daar heb ik ook geen seconde aan gedacht toen ik dit huis kocht.
Een huis koop je om in te wonen, niet om eraan te verdienen.

Stel dat ik over 10 jaar voor 30K de boot inga dan heb ik nog geen 300 euro per maand aan huur betaald.
We hebben een volledige spaarhypotheek.

Huizen die netjes zijn opgeknapt gaan tussen de 240.000-260.000 weg op het moment.
Vergeet niet dat het vrij unieke huizen op een toplocatie zijn.
Dit is slechts een paar honderd meter van de Coolsingel.

Zulke huizen zijn toch wat meer waardevast dan een standaard appartement.
  maandag 26 december 2011 @ 23:38:30 #159
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106072588
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2011 23:35 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Geen idee, daar heb ik ook geen seconde aan gedacht toen ik dit huis kocht.
Een huis koop je om in te wonen, niet om eraan te verdienen.

Stel dat ik over 10 jaar voor 30K de boot inga dan heb ik nog geen 300 euro per maand aan huur betaald.
We hebben een volledige spaarhypotheek.

Huizen die netjes zijn opgeknapt gaan tussen de 240.000-260.000 weg op het moment.
Vergeet niet dat het vrij unieke huizen op een toplocatie zijn.
Dit is slechts een paar honderd meter van de Coolsingel.

Zulke huizen zijn toch wat meer waardevast dan een standaard appartement.
Tuurlijk, heb je wel geluk mee :) Locatie is inderdaad super lijkt me!

Je berekening klopt trouwens voor geen meter toch? Jij betaalt ook gewoon hypotheekrente neem ik aan :{ En in die 'spaarpot' zal de komende jaren nog niet zo'n groot bedrag zitten.

Maar goed, bijzaken. Mooi huis ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 26-12-2011 23:43:50 ]
pi_106074106
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tuurlijk, heb je wel geluk mee :) Locatie is inderdaad super lijkt me!

Je berekening klopt trouwens voor geen meter toch? Jij betaalt ook gewoon hypotheekrente neem ik aan :{ En in die 'spaarpot' zal de komende jaren nog niet zo'n groot bedrag zitten.

Maar goed, bijzaken. Mooi huis ^O^
Je hebt gelijk, ik betaal idd 1300 euro rente per maand, daar krijg ik weer 500 euro van terug.
Die spaarpot zit nu 10K in, dus het schiet wel lekker op ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 00:26:03 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106074576
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik betaal idd 1300 euro rente per maand, daar krijg ik weer 500 euro van terug.
Die spaarpot zit nu 10K in, dus het schiet wel lekker op ^O^
Nou zo bedoel ik het niet, meer dat de rente op die spaarpot in het niet valt bij de rente die je moet betalen. In absolute zin dan, procentueel is dat volgens mij gelijk. Hoe voller die pot zit hoe gunstiger het wordt zeg maar. Maar dat zul je allemaal wel weten neem ik aan ;)
pi_106074657
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 00:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nou zo bedoel ik het niet, meer dat de rente op die spaarpot in het niet valt bij de rente die je moet betalen. In absolute zin dan, procentueel is dat volgens mij gelijk. Hoe voller die pot zit hoe gunstiger het wordt zeg maar. Maar dat zul je allemaal wel weten neem ik aan ;)
Maar je hebt gelijk dat ik vergeten was de rente mee te rekenen :o
Dat bedoelde ik dus weer :P
pi_106721796
Momenteel even uit running door een griepje.
Van het weekend hopelijk de meterkast aftimmeren en daarna de vloer in de hal afleggen.

Daarna de inbouwkast aftimmeren en dan gaan we eindelijk aan de keuken beginnen :D
pi_106780105
De meterkast is weer een stuk verder, de betimmering is in principe klaar:

Het is allemaal niet superstrak maar het zijn stukken resthout + het is de meterkast.
En als je kijkt hoe het was:

Ik wil hier mijn gereedschapskast van maken, ik heb al 1 plank gemaakt voor al het elektrische gereedschap:

Beneden komt nog een andere plank, ik wil natuurlijk wel dat de groepenkast goed bereikbaar blijft dus die plank blijft vrij laag.
pi_106783736
Dát vind ik een goed plan, de meterkast gebruiken als gereedschapskast! Ga ik ook doen! ^O^
pi_106785209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:47 schreef Isegrim het volgende:
Dát vind ik een goed plan, de meterkast gebruiken als gereedschapskast! Ga ik ook doen! ^O^
Ja toch? Voor de rest gebeurd er niet zoveel mee en mijn gereedschap ligt ook overal en nergens.
Ik heb de koffers van de boormachine e.d. ook verbannen, die zijn binnenshuis eigenlijk nergens goed voor.
pi_106785455
Ik hoor net van LHO dat het van Vonkenboer waarschijnlijk niet mag. :+
pi_106785631
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoor net van LHO dat het van Vonkenboer waarschijnlijk niet mag. :+
Haha, dat zal wel meevallen.
Vonkenboer is streng maar denkt ook praktisch.
Als de groepenkast bereikbaar blijft dan zal het wel mee vallen, zal het eens aan hem vragen.
  Moderator zaterdag 14 januari 2012 @ 08:23:24 #169
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106794701
In principe is de meterkast geen opbergkast; vaak wordt er wel de stofzuiger of de extra rollen wc papier opgeslagen :P

Zolang je niet heel erg overdrijft en de meterkast gewoon bereikbaar blijft en je er geen brandbare stoffen in gaat opslaan. Zie ik er niet zo'n probleem in ;)

Dit is dus niet de bedoeling :P
  zaterdag 14 januari 2012 @ 08:45:24 #170
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_106794781
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:
In principe is de meterkast geen opbergkast; vaak wordt er wel de stofzuiger of de extra rollen wc papier opgeslagen :P

Zolang je niet heel erg overdrijft en de meterkast gewoon bereikbaar blijft en je er geen brandbare stoffen in gaat opslaan. Zie ik er niet zo'n probleem in ;)

en de meters hun warmte kwijtkunnen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 14 januari 2012 @ 08:46:15 #171
132767 lipje
pi_106794783
@JunkieXP:

Ga je de wasmachine en droger op 1 groep zetten?
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_106797053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[ afbeelding ]
Dit is dus niet de bedoeling :P
Die meterkast :o
Handig ook als je bij de gaskraan moet :P

Oke bedankt, behalve de gastmeter heb ik verder geen brandbare stoffen ;)
pi_106797131
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:46 schreef lipje het volgende:
@JunkieXP:

Ga je de wasmachine en droger op 1 groep zetten?
Nee zeker niet, ik heb 12 groepen beschikbaar dus ik heb het zo aangelegd dat ik voor beide een aparte groep heb.

De wasmachine en droger kan ik trouwens niet in die inbouwkast kwijt, het nutsbedrijf durft het niet aan om de gasleiding te verleggen.
Althans, dat durven ze wel aan maar de hele straat , +/- 150 woningen staat op 1 hoofdafsluiter 8)7 |:( .
Dat is opzicht het probleem niet, alleen de straat zit dan even een uur zonder gas.

Alles is hier fitwerk en ze zijn bang als ze het gas eraf halen en opnieuw er weer opzetten lekkages kunnen gaan krijgen.
Leek me in eerste instantie onzin, maar navraag bij mijn vader en wat installateurs leerde dat dit wel degelijk kon.
Dus ik ga weer terug naar het oorspronkelijke idee om de wasmachine en droger in de keuken in te bouwen.
Dus ik heb dadelijk een inbouwkast met koudwateraansluiting en afvoer :P

Jammer maar niks aan te doen.
pi_106797175
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 08:45 schreef lipje het volgende:

[..]

en de meters hun warmte kwijtkunnen
Ik houd de voorkant bij de schakelaars vrij, dat zijn ook de enige openingen dus dan zit het wel goed :)
pi_106807737
:P
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:04 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Dus ik ga weer terug naar het oorspronkelijke idee om de wasmachine en droger in de keuken in te bouwen.
Dus ik heb dadelijk een inbouwkast met koudwateraansluiting en afvoer :P

Jammer maar niks aan te doen.
Kan je nog een toilet maken :P

Ziet er allemaal goed uit!!

Aardig wat werk aan gehad zo te zien. Vooral de laatste dingen kosten meestal een hoop tijd :D
pi_106811238
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 18:02 schreef P-tree het volgende:
:P

[..]

Kan je nog een toilet maken :P

Ziet er allemaal goed uit!!

Aardig wat werk aan gehad zo te zien. Vooral de laatste dingen kosten meestal een hoop tijd :D
Ja dat zou kunnen met een sanibroyeur, maar 3 wc's in 1 huis is misschien een beetje onzin :P
pi_106811422
Vandaag weer lekker bezig geweest, De meterkast is helemaal af nu:

Op de vloer van de meterkast komen stapelkisten met electraspullen, loodgieters spullen e.d. te staan.
Morgen gaat een deel van de vloer eruit omdat er delen onder het bureau schade hebben opgelopen door bureaustoelen.
Dat hebben we vandaag opgelost door andere wielen die geen krassen meer maken.
Gelukkig is het aan een muur waar we zijn gestopt met leggen dus dat is geen groot isseu.
Ik leg ook gelijk laminaat door in de meterkast en werk het daar af met plakplintjes.
De originele dorpel laten we dan vervallen, ik vind een doorlopende vloer strakker.

Ik had gelukkig de radiator ook voorzien van een voetventiel dus ik hoefde niet heel de stadsverwarming installatie te laten leeglopen 8-) :

Morgen weer een update :D
pi_106813130
Ideaal zo'n grote meterkast!!! lekkere opslag ruimte
  zaterdag 14 januari 2012 @ 22:50:31 #179
132767 lipje
pi_106817147
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 12:06 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik houd de voorkant bij de schakelaars vrij, dat zijn ook de enige openingen dus dan zit het wel goed :)
dus ook door de kast heen :Y)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_106828989
Nog even aan het wakker worden dus even aan het spelen geweest met de keukenplanner.
Dit gaat het toch ongeveer wel worden:

Tegen de wand staan 4 hoge kasten, wij nemen poten van 21cm, die kasten worden in totaal dan 2.39 meter hoog en dan kan ook makkelijk met het hoge plafond ^O^
De meest linker kast is voorzien van een uittrekbare inrichtingen en de kast daarnaast heeft planken.
Daarnaast komt dan de koelkast/vriezer combi met bovenin nog een kastje.
Daarnaast een combioven met voor de rest planken.

Die 2 apparaten zijn een wasmachine en droger in ons geval, daar neem ik een blad van 70 diep.
Voor de wasmachine wil ik een deurtje maken van 60x70 (vaatwasserfront) en in het midden zal dan een passtuk komen van 30cm daarnaast komt dan wederom een deurtje van 60x70.
Die totale ruimte is 150cm breed.
Ik moet even creattief zijn want ik wil de wasmachine en droger absoluut niet in het zicht, en verder is er geen plaats voor in huis.

Hier bovenop komt het blad met een kookplaat (gas-op-glas).

Helemaal rechts komt dan de vaatwasser.
De onderkasten komen ook op poten van 21 cm te staan, de werkhoogte vanaf de grond met een blad van 4cm komt dan op 95cm.
Bijkomen voordeel met die hoge poten is dat ik een maxiline vaatwasser kan nemen :)
pi_106829282
Ziet er goed uit!!!!!! ook een mooie ruime keuken!

hou er wel rekening mee dat een vaatwasser altijd tussen 2 kasten in geplaatst moet worden zodat deze klem staat tussen de 2 kasten. de vaatwasser zelf staat namelijk altijd los zodat als deze problemen geeft naar voren getrokken kan worden. dus een vaatwasser kan je nooit op de hoek plaatsen anders staat in no-time midden in de woonkamer te dansen. ;)
pi_106829540
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:54 schreef P-tree het volgende:

hou er wel rekening mee dat een vaatwasser altijd tussen 2 kasten in geplaatst moet worden zodat deze klem staat tussen de 2 kasten. de vaatwasser zelf staat namelijk altijd los zodat als deze problemen geeft naar voren getrokken kan worden. dus een vaatwasser kan je nooit op de hoek plaatsen anders staat in no-time midden in de woonkamer te dansen. ;)
Meen je dat?

Ik heb hier een inbouw vaatwasser staan van een jaar of 10 oud en die staat ook gewoon los.
Mijn ouders hebben onlangs een nieuwe keuken geplaatst en bij hun nieuwe vaatwasser zat een systeem zodat je de pootjes op de vloer kan verankeren.
Ik zie hier voor de rest niet echt problemen eigenlijk ;)

Edit, er komt natuurlijk een paneel aan de rechterkant
pi_106829681
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:02 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Meen je dat?

Ik heb hier een inbouw vaatwasser staan van een jaar of 10 oud en die staat ook gewoon los.
Mijn ouders hebben onlangs een nieuwe keuken geplaatst en bij hun nieuwe vaatwasser zat een systeem zodat je de pootjes op de vloer kan verankeren.
Ik zie hier voor de rest niet echt problemen eigenlijk ;)

Edit, er komt natuurlijk een paneel aan de rechterkant
vraag maar eens na bij een keukenboer maar ook bij de ikea zullen ze dat zeggen dat het niet mogelijk is om een vaatwasser op een hoek te plaatsen. ook ivm de bevestiging van je aanrechtblad. met een beetje creativiteit zal het zeker wel lukken.
pi_106830351
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:07 schreef P-tree het volgende:

[..]

vraag maar eens na bij een keukenboer maar ook bij de ikea zullen ze dat zeggen dat het niet mogelijk is om een vaatwasser op een hoek te plaatsen. ook ivm de bevestiging van je aanrechtblad. met een beetje creativiteit zal het zeker wel lukken.
Ze hebben ook kastjes van 30cm breed, die pas er precies naast:

Altijd handig en opgelost, ik ben niet zo moeilijk *)
pi_106841122
Vandaag nog even lekker bezig geweest, de vloer er een deel uitgehaald en de beschadigde delen vervangen.
Die beschadigde delen kan ik straks mooi gebruiken voor een inbouwkast dus er is niks verloren gegaan.
Ik had nu ook de mogelijkheid om de vloer in de meterkast door te leggen dus dat heb ik gelijk gedaan.
Nu alleen nog even plakplintjes in de meterkast en dan is er weer wat klaar :)

[ Bericht 0% gewijzigd door junkiexp op 15-01-2012 19:19:03 ]
pi_107092120
Plakplintjes is niet aan mij besteed, dat gaat dus iemand anders doen :')

Nu gaan we verder naar het volgende project:

Dit is een inbouwkast van circa 1500 x 800
Deze wil netjes gaan afwerken, aanvankelijk wilde ik de wanden gaan bekleden met hout maar ik vind hout vrij duur en ik kan best een beetje smeren dus ik ga toch voor stuccen met roodband.
Eerst een de osb vloer erin leggen, daarna plafond met gipslaat en vervolgens alles afsmeren en latexen.
Daarna net zoals de meterkast de vloer doortrekken, hiervoor gebruik ik de licht beschadigde vloerdelen die ik eerder onder het bureau heb weggehaald.
In het plafond komen 2 ledspotjes met een schakelaar op de deur, dus als de deur opgengaat wordt het licht geactiveerd en zodra de deur weer sluit gaat deze weer uit.

Daarna netjes planken erin en dan komen er zaken als de stofzuiger, toiletpapier en meer van dat soort zaken te staan.

I will keep you posted ;)
pi_107093306
Een vaatwasser is toch geen wasmachine? :') Onze vaatwasser (niet-inbouw) staat gewoon los en is nog nooit een mm verschoven hoor. :D
pi_107094188
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:12 schreef Isegrim het volgende:
Een vaatwasser is toch geen wasmachine? :') Onze vaatwasser (niet-inbouw) staat gewoon los en is nog nooit een mm verschoven hoor. :D
Een inbouw vaatwasser staat op vrij dunne pootjes gemonteerd omdat de vaatwasser normaal klem tussen kasten komt te staan is dat geen probleem. maar als deze los neer gezet zal worden zal die toch heel snel scheef staan. en dit is niet door het programma wat gedraaid wordt, maar doordat de klep meestal vrij zwaar open gaat en dicht 'gegooid' wordt en de rekken worden nog weleens met een snelheid er in geschoven.

en een inbouw vaatwasser en een vrijstaande vaatwasser kan je qua poten en montage niet met elkaar vergelijken
pi_107094337
Ah, op die manier. :) Zou je 'm misschien nog aan de muur kunnen verankeren op eoa manier.
pi_107123096
quote:
2s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:12 schreef junkiexp het volgende:
Vandaag nog even lekker bezig geweest, de vloer er een deel uitgehaald en de beschadigde delen vervangen.
Die beschadigde delen kan ik straks mooi gebruiken voor een inbouwkast dus er is niks verloren gegaan.
Ik had nu ook de mogelijkheid om de vloer in de meterkast door te leggen dus dat heb ik gelijk gedaan.
Nu alleen nog even plakplintjes in de meterkast en dan is er weer wat klaar :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoor je niet ruimte tussen de muur en je vloer te laten? Wel knap hoe je de overgang naar de meterkast er op deze manier hebt weten in te krijgen :D
pi_107153111
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:23 schreef rolfson het volgende:

[..]

Hoor je niet ruimte tussen de muur en je vloer te laten? Wel knap hoe je de overgang naar de meterkast er op deze manier hebt weten in te krijgen :D
Ja, maar dat heb ik ook gedaan hoor.
Dat kan je niet goed zien omdat de foto schuin is genomen.
pi_107237485
Vandaag met mijn vader het 2de toilet afgetelgd, nu alleen nog ff voegen en kitten.

pi_107237689
Wandcloset kom trouwens nog een nieuwe voor, en uiteraard komt er ook een mooi fonteintje met kraan ;)
pi_107244097
Ahhh leuk die kleine mozaïektegeltjes. O+
pi_107369361
Vandaag nog even bezig geweest, van allemaal afvalstukjes OSB plaat de ondervloer doorgetrokken voor de inbouwkast.
Hier komt toch laminaat in, dus dat is niet zo spannend.
Verder de electra afgemaakt, vervolg is nu om de wanden netjes te krijgen en dan te sauzen en een plafond erin.

pi_107369434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 00:28 schreef Isegrim het volgende:
Ahhh leuk die kleine mozaïektegeltjes. O+
Leuk om te zien jah, niet om te doen :N
  zondag 29 januari 2012 @ 18:53:08 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_107370607
quote:
2s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:10 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Leuk om te zien jah, niet om te doen :N
Het zijn toch van die matjes?
Wel heel hip nu, je ziet ´t overal in showrooms
pi_107373241
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Het zijn toch van die matjes?
Wel heel hip nu, je ziet ´t overal in showrooms
Klopt, maar dit zijn steentjes van 8mm dik, dat is nogal wat gewicht dus het was best moeilijk om dit verticaal te bevestigingen.
pi_107513124
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:54 schreef P-tree het volgende:

In onze keuken van 1,5 jaar oud, staat de vaatwasser gewoon op de hoek zonder problemen. Aan de rechterkant uiteraard wel een stolwand waar ook het blad op rust. Gaat prima.
pi_107513296
Vaatwasser in onze keuken ook op de hoek, nooit probleem. Een vaatwasser is geen wasmachine.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')