Leek behoorlijk veel op geflame, sorry. Leuk dat je er ook mee bezig bentquote:Op donderdag 30 december 2010 12:43 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Ik zeik toch niet. Wij werken ook met Telerik Rad controls voor onze applicaties. En in een van de applicaties zit de Silverlight RadScheduler.
De grootste valkuilen hadden vreemd genoeg niet met het programmeren te maken. De Silverlight applicatie moest in een bestaande applicatie geïntegreerd worden. Ik moest dus de XAML code aanpassen aan onze look-and-feel.quote:Op maandag 3 januari 2011 11:21 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Leek behoorlijk veel op geflame, sorry. Leuk dat je er ook mee bezig bentIk ben erg benieuwd wanneer ze de nieuwe features eindelijk gaan releasen. Trouwens erg irritant dat ze nergens vertellen dat je beter van hun AppointmentBase kunt erven dan van de IAppointment. Wat zijn jouw valkuilen?
leuk conceptquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:28 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Naast m'n Mario spelletje ben ik met een ander spelletje begonnen...
Het <canvas> element van HTML5 is erg leuk.. dat wist ik al, maar ik heb nog nooit echt mee gewerkt. Dus wat doe je dan? Juist: je ript wat leuke sprites van een bestaand spel, en je gaat prutsen
Ik heb de basis van een top-down space shooter gemaakt... Zie http://www.developersonly.nl/canvas_test/
Je kan bewegen (cursor toetsen) en schieten (spatie inhouden). Nu is er alleen collision detection tussen je kogels en de vijanden.
En probeer de knop onder het spel voor de grap eens
IE 7/8 gaan niet werken trouwens.. die ondersteunen het canvas-element niet.
Ik hoor graag of het soepel loopt bij jullie...
Ik heb het zelf nog eens getest in FF 3.6.8, maar daar loopt het toch soepel.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:55 schreef totalvamp het volgende:
leuk concept
Werkt alleen heel erg traag hier in FF 3.6.13
I feel your pain. De ontwikkelaar die ik verving was duidelijk op latere leeftijd omgeschoold tot IT-er. Alle RS rapporten waren met een SELECT * opgebouwd om er vervolgens een filter overheen te gooien...de horror...quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:18 schreef TallMan het volgende:
Rapporten voor Reporting Services door een ander gemaakt corrigeren. IPV queries met where trekt het rapport gewoon alles in en wordt het met filters in het rapport beperkt.
Leuk met wat testdata maar de bewuste tabel zal na een jaar alweer een half miljoen records bevatten waarbij je er hooguit een paar duizend nodig hebt.
*Zucht*
Andermans code overnemen is altijd een vak apart. Gelukkig ging het hier om 2 bijna identieke rapporten waarbij hij een deel van de vereisten gelukkig niet had geïmplementeerd waardoor ik gelukkig ook niet door een vage implementatie hoevde heen te worstelen. Enige gekke dat er sowieso uitmoest was een gemiddelde lijn op een chart. Hij had vrolijk De tabel met zichzelf gejoined voor een leuke berekening.quote:Op maandag 10 januari 2011 17:27 schreef IDisposable het volgende:
[..]
I feel your pain. De ontwikkelaar die ik verving was duidelijk op latere leeftijd omgeschoold tot IT-er. Alle RS rapporten waren met een SELECT * opgebouwd om er vervolgens een filter overheen te gooien...de horror...
1 2 3 4 5 6 7 8 | Select t1.DatumTijd, t1.Order, t1.GewichtA, t2.GewichtB, Sum(t2.GewichtA)/Sum(t2.GewichtB) as gemiddelde FROM tabel t1 INNER JOIN tabel t2 on t1.Order=t2.Order and t2.DatumTijd<=t1.DatumTijd GROUP BY -- Hier laat mijn geheugen me in de steek |
rond de 16-18 fpsquote:Op maandag 10 januari 2011 17:10 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog eens getest in FF 3.6.8, maar daar loopt het toch soepel.
Zou je hier eens willen testen welke framerate te haalt? (bij 20 vissen), en graag je resolutie vermelden.
http://www.ean-search.org/perl/ean-search.pl ?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:09 schreef Cryothic het volgende:
Even een algemeen vraagje.
Weet iemand hier een online database/webservice waar je EAN codes van dvd's kan opzoeken?
Ik wil de barcodescanner gebruiken op m'n telefoon (heb de vraag ook in een android specifiek topic geplaatst) om m'n dvd collectie te beheren.
Maar ik kom eigenlijk niks zinnigs tegen.
Er zijn wel diensten die zouden kunnen werken.
Zo zijn er UPCdatabase.com, of Google Product Search.
Maar die kennen eigenlijk geen nederlandse EAN/streepjes-codes.
Een optie die ik zou hebben, is bol.com.
Maar die hebben denk ik (vraag gesteld, maar nog geen antwoord) geen webservice.
En om daar nou te gaan screenscrapen, is ook niet ideaal.
Gewoon de hoorn ernaast leggen en je mail op out-of-office zetten?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:40 schreef kingjotte het volgende:
Vandaag devven we niks want heel de wereld denkt dat ik 3e lijns support ben
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:27 schreef JoshuaL het volgende:
[..]
Gewoon de hoorn ernaast leggen en je mail op out-of-office zetten?
Persoonlijk zou ik voor de uitdaging gaan en dat bouwenquote:Op maandag 21 februari 2011 13:11 schreef Semoi het volgende:
• Systeempje om met m'n telefoon de mediaspeler op m'n server te besturen (C#)
Importeren is ook leuk ja. Bij mijn vorige werk moest er bij een klant elke maand een import gedraaid worden. De eerste versie had zo'n 16 uur nodig en dat was een beetje te veel omdat het 's nachts moest gebeuren en het systeem slechts 6 uur niet gebruikt werd (ze werken van 6:00 tot 24:00). Uiteindelijk heb ik het terug kunnen brengen naar zo'n anderhalf uur, dankzij wat slimmere algoritmes en de taken expliciet verdelen over alle vier de cores.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:27 schreef Intrepidity het volgende:
Een webapplicatie aan het onbouwen van ASP.net naar PHP. Systeem viel in de categorie rampprojecten. De dagelijkse import van gegevens uit hun CRM (via CSV-bestanden for crying out loud) duurde 12 uur. Met de vernieuwde koppeling op basis van XML is dit teruggebracht tot 2 minutenBehoorlijke performanceoptimalisatie al zeg ik het zelf!
De uitdaging zit dan vooral in het lezen van mijn drie jaar oude codequote:Op maandag 21 februari 2011 14:21 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik voor de uitdaging gaan en dat bouwen.
En dan later laat je het door een fatsoenlijke Asp.net dev terugbouwen naar .Net zodat het nog wat performanter is?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:27 schreef Intrepidity het volgende:
Een webapplicatie aan het onbouwen van ASP.net naar PHP. Systeem viel in de categorie rampprojecten. De dagelijkse import van gegevens uit hun CRM (via CSV-bestanden for crying out loud) duurde 12 uur. Met de vernieuwde koppeling op basis van XML is dit teruggebracht tot 2 minutenBehoorlijke performanceoptimalisatie al zeg ik het zelf!
Mwoah, PHP is behoorlijk wat performanter dan ASP.net anders. Plus cross-platform, uitbreidbaarder, etcetera. Voor enterpriseoplossingen snap ik best dat mensen naar ASP.net grijpen (hoewel dat verschil ook steeds kleiner wordt), maar voor de rest, nee dank jequote:Op maandag 21 februari 2011 15:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
En dan later laat je het door een fatsoenlijke Asp.net dev terugbouwen naar .Net zodat het nog wat performanter is?
Bron? Behoorlijk ongefundeerd allemaal.quote:Op maandag 21 februari 2011 16:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Mwoah, PHP is behoorlijk wat performanter dan ASP.net anders. Plus cross-platform, uitbreidbaarder, etcetera. Voor enterpriseoplossingen snap ik best dat mensen naar ASP.net grijpen (hoewel dat verschil ook steeds kleiner wordt), maar voor de rest, nee dank je
Ok dan is mijn projectje in java leuker, moet het 1 en ander gaan reverse engineeren er voorquote:Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef Semoi het volgende:
[..]
De uitdaging zit dan vooral in het lezen van mijn drie jaar oude code
Nou nee, maar geeft niet verder hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 16:39 schreef Intrepidity het volgende:
Mwoah, PHP is behoorlijk wat performanter dan ASP.net anders.
Joh, dat zie je bij zoveel mensen die zichzelf een beetje PHP aanleren. Bij grote projecten is het Java en .Net wat de klok slaat, waar .Net terrein aan 't winnen is op Java. PHP wordt bij een aantal grote sites gebruikt maar dat zijn vaak sites die als hobbyproject zijn begonnen. Grote integrators als IBM, Logica, Accenture of Ordina komen echt niet met PHP aanzetten.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:33 schreef Core2 het volgende:
Bron? Behoorlijk ongefundeerd allemaal.
Je zit voor minstens 25% verkeerd.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Catbert het volgende:
Grote integrators als IBM, Logica, Accenture of Ordina komen echt niet met PHP aanzetten.
Vertel? We werken namelijk met alle 4 samen, en ik weet wat ze in typische enterprise-offers aanbieden.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:38 schreef rekenwonder het volgende:
Je zit voor minstens 25% verkeerd.
IBMquote:Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Vertel? We werken namelijk met alle 4 samen, en ik weet wat ze in typische enterprise-offers aanbieden.
Goh, waarom zitten we dan in een Java project met IBM?quote:
Het een sluit het ander toch niet uit? Ik denk overigens wel dat ze voor grotere projecten voor java/.net kiezen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:07 schreef Catbert het volgende:
[..]
Goh, waarom zitten we dan in een Java project met IBM?
Dat was m'n punt. Ik geloof best dat ze voor een simpele intranet flatfilebased kamerreserveer-app wel eens PHP gebruiken hoorquote:Op maandag 21 februari 2011 20:10 schreef Core2 het volgende:
Het een sluit het ander toch niet uit? Ik denk overigens wel dat ze voor grotere projecten voor java/.net kiezen.
Je hebt er 10 jaar niet naar omgekeken maar hebt toch een uitgesproken mening over de huidige staat van PHP?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:04 schreef IDisposable het volgende:
PHP is gewoon een ramp om te onderhouden. Toen ik 10 jaar geleden begon met PHP was er nog geen fatsoenlijke IDE beschikbaar en was het vooral een beetje rotzooien in kladblok. Het zal nu wel iets beter zijn geworden, maar ik blijf het een waardeloze knutsel-programmeertaal vinden.
Waar zeg ik dat ik er 10 jaar niet naar gekeken heb?! Ik zeg dat ik er 10 jaar geleden mee begonnen ben. Ik ben er nu inderdaad niet serieus meer mee bezig. Dat is wat anders.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:26 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Je hebt er 10 jaar niet naar omgekeken maar hebt toch een uitgesproken mening over de huidige staat van PHP?
Ja, je kunt gedrochten van applicaties in PHP maken, maar ondanks het striktere karakter van ASP.net kan dat daarin ook echt wel. Goede programmeurs met kennis van zaken kunnen pareltjes van apps maken in PHP. Het gaat niet om de taal, maar om de programmeur. En die programmeur moet kunnen gebruiken waar hij zich het prettigste en productiefste bij voelt.
Maargoed, het gaat behoorlijk off-topic
Het "het zal wel iets beter geworden zijn", met de nadruk op "het zal wel" doet mij vermoeden dat je er niet echt meer mee bezig bent.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik er 10 jaar niet naar gekeken heb?! Ik zeg dat ik er 10 jaar geleden mee begonnen ben. Ik ben er nu inderdaad niet serieus meer mee bezig. Dat is wat anders.
Dat zeg ik toch ookquote:Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het "het zal wel iets beter geworden zijn", met de nadruk op "het zal wel" doet mij vermoeden dat je er niet echt meer mee bezig bent.
Owja want een IDE is een voorwaarde voor een serieuze programmeertaalquote:Op maandag 21 februari 2011 20:04 schreef IDisposable het volgende:
PHP is gewoon een ramp om te onderhouden. Toen ik 10 jaar geleden begon met PHP was er nog geen fatsoenlijke IDE beschikbaar en was het vooral een beetje rotzooien in kladblok. Het zal nu wel iets beter zijn geworden, maar ik blijf het een waardeloze knutsel-programmeertaal vinden.
Dat komt volgens mij ook alleen maar omdat bedrijven dikke contracten en licenties hebben lopen bij Microsoft en SUN.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou nee, maar geeft niet verder hoorHet klopt trouwens ook absoluut niet dat mensen voor enterprisey stuff vaker naar PHP grijpen.
[..]
Joh, dat zie je bij zoveel mensen die zichzelf een beetje PHP aanleren. Bij grote projecten is het Java en .Net wat de klok slaat, waar .Net terrein aan 't winnen is op Java. PHP wordt bij een aantal grote sites gebruikt maar dat zijn vaak sites die als hobbyproject zijn begonnen. Grote integrators als IBM, Logica, Accenture of Ordina komen echt niet met PHP aanzetten.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het is mijn 1e implementatie en het is gewoon ontzettend zoeken naar zelfs de simpelste dingen. Ik vind het persoonlijk erg omslachtig in elkaar zitten. Wellicht dat het logisch wordt als je er langer mee werkt, maar ik kan er na 1,5 maand nog niet echt heel goed mee uit de voeten.
Vooral het enorme gebrek aan goede documentatie is een hel.
Waarom zou je dit willen doen ?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:49 schreef Bigs het volgende:
Vandaag ben ik een oud PHP project (zeer simpele website) aan het omzetten naar Sinatra, zodat ik hem met minder tegenzin kan onderhouden
Omdat ik er goed voor betaald wordquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:52 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Waarom zou je dit willen doen ?
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:56 schreef Bigs het volgende:
[..]
Omdat ik er goed voor betaald wordmaar m'n tijd wel leuk wil besteden (dus aan Ruby code, niet aan PHP code)
Kan inderdaad niet meer zonder.quote:
Ik kan allebei, pm als je design nodig hebtquote:Op vrijdag 11 maart 2011 13:02 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Bedankt. Vooral die stukjes in 'bold', daar heb ik echt úren over nagedacht!
Ik kan het ook allebei, maar het is voor dit projectje totaal niet belangrijk, dus ik ga daar geen tijd in investeren. Bovendien is degene voor wie het is zélf grafisch vormgever, dus als hij heel graag een mooi design wil voor z'n rekenmachine, dan mag hij dat zelf maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:05 schreef shintek het volgende:
Ik kan allebei, pm als je design nodig hebt
1 2 3 | <?php include('lastvisit.php' , 'banner.php'); ?> |
quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:47 schreef shintek het volgende:
Vraagje aan PHP dev's
Hoe seperate ik 2 php bestanden die ik samen wil includen -.-
[ code verwijderd ]
Maar dat werkt niet.
1 2 3 | <?php include('banner.php'); ?> |
1 2 3 | <?php include('lastvisit.php') ?> |
Dat kan maar, ik wil straks de php includes groeperen op categoriequote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:56 schreef mschol het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
banner.php
[ code verwijderd ]
is niet gewoon een optie?
Volgens mij kan dat ook niet zomaar. Als ze in dezelfde map staan en er staan geen andere .php-bestanden in de map, zou je dit kunnen proberen:quote:Op vrijdag 11 maart 2011 14:47 schreef shintek het volgende:
Vraagje aan PHP dev's
Hoe seperate ik 2 php bestanden die ik samen wil includen -.-
[ code verwijderd ]
Maar dat werkt niet.
1 2 3 4 5 6 | <?php foreach (glob("je-map-naam/*.php") as $bestanden) { include $bestanden; } ?> |
wat is precies de meerwaarde van ajax in dit geheel? refreshen hoeft toch sowieso niet eens als je javascript op de juiste manier inzet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:32 schreef Yu-Kee het volgende:
Screenshotje (het gaat hier niet om vormgeving)!
[ afbeelding ]
Rechtsonder komt de uiteindelijke tabel (die niet helemaal op het screenshot staat) met berekening die gekopieerd kan worden om via e-mail naar de klant te sturen. Alles werkt d.m.v. AJAX, dus er wordt niks gefreshed.
De offertes worden opgeslagen.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 21:30 schreef warezguy05 het volgende:
wat is precies de meerwaarde van ajax in dit geheel? refreshen hoeft toch sowieso niet eens als je javascript op de juiste manier inzet?
Die tag stond niet in de PHP tutorial o_oquote:Op vrijdag 11 maart 2011 16:48 schreef Yu-Kee het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat ook niet zomaar. Als ze in dezelfde map staan en er staan geen andere .php-bestanden in de map, zou je dit kunnen proberen:
[ code verwijderd ]
glob?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:49 schreef shintek het volgende:
[..]
Die tag stond niet in de PHP tutorial o_o
Welke taal?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:47 schreef Bigs het volgende:
Lekker een applicatie aan het verbeteren met de Redis in-memory key-value store
Voor historische programma's is niet zo'n uitdagingquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Algoritmes schrijven voor toekomstige computerprogramma's.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |