Ik zat dat serieus gisteren dit te zoekenquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:47 schreef webbyplus het volgende:
Iemand goed in het devven van games? Misschien een idee om Coin Dozer (iPhone/iPod/iPad) app na te bouwen voor PC.. of in flash...
ik kwam ook nog bij een of andere "gamemaker" tool, maar toch niet helemaal wat je wil... wat voor programmeer omgeving zou je moeten gebruiken om zoiets te maken?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik zat dat serieus gisteren dit te zoeken
[ afbeelding ]
hoe random
Geen idee, ik ben geen spelletjesdeveloperquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef webbyplus het volgende:
[..]
ik kwam ook nog bij een of andere "gamemaker" tool, maar toch niet helemaal wat je wil... wat voor programmeer omgeving zou je moeten gebruiken om zoiets te maken?
misschien maken in gwbasicquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen spelletjesdeveloper.
Als je echt respect wilt hebben moet je het in HTML5 doen.
Staat allebei in de licentie: http://framework.zend.com/licensequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:28 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen
In een programmeertaal heb ik een validatie class nodig. Nu wou ik deze denk ik gedeeltelijk baseren op de Zend Validatie class. Nu heb ik twee vragen
a. Mag dit?
b. Waaraan moet ik voldoen als dit mag? Moet ik bijvoorbeeld de BSD licentie overnemen?
Ik heb een JS-versie van Snake gemaaktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen spelletjesdeveloper.
Als je echt respect wilt hebben moet je het in HTML5 doen.
Ik heb twee jaar geleden met OGRE3D gewerkt. Dat is echt een mooie gratis grafische engine. Ik zeg vooral grafische engine want voor physics en geluid moet je zelf engines zoeken. Maar OGRE integreerd goed met Newton Dynamics engine en FMOD Ex. Uiteraard allemaal in C++quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:47 schreef webbyplus het volgende:
Iemand goed in het devven van games? Misschien een idee om Coin Dozer (iPhone/iPod/iPad) app na te bouwen voor PC.. of in flash...
Twig is perfect wat mij betreft, werk er nu een half jaartje meequote:Op donderdag 2 december 2010 18:45 schreef WyriHaximus het volgende:
Ben met Twig bezig: http://www.twig-project.org/
1 | del [p\\p<-sf|p.Extension in ['.txt']] |
Zeg maar $ rm *.txt ?quote:Op donderdag 2 december 2010 21:59 schreef Core2 het volgende:
Een klein macro achtig taaltje waarmee ik snel dingetjes in windows explorer kan doen. Zijn vast zat alternatieven voor, maar is leuk als oefening voor parsing met combinators.
[ code verwijderd ]
Hiermee kan ik bijvoorbeeld alle geselecteerde bestanden in ieder verkenner-venster verwijderen die de extensie '.txt' hebben. Lijkt een beetje op functionele talen. Taaltje is ontwikkeld bovenop LINQ.
Zeker, ben met me eerste tag bezig en dat is nog best wel een werk maar het resultaat mag er wezen straks. Ben nu ook vooral bezig met het in me bestaande systeem te krijgen en dat lukt al best aardigquote:Op donderdag 2 december 2010 19:16 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Twig is perfect wat mij betreft, werk er nu een half jaartje meeIk mis alleen de mogelijkheid om bepaalde data standaard naar m'n mastertemplates te sturen, om de mastertemplate dynamisch te kunnen maken. Nu moet ik in iedere template blocks aanmaken om m'n mastertemplate van data te voorzien..
Komt het wel op neer ja. Het is misschien wel wat krachtiger omdat het types uit het .net framework kan gebruiken. P is van type FileInfo, de expressie tussen blokhaken is van type IEnumerable<FileInfo>quote:
MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:05 schreef GSMboy het volgende:
Verder werken aan mijn nieuwe CMS die MVC-based is, en super geil gaat worden.
Smarty 3 komt er o.a in. Benieuwd wat de performance vergeleken is met Smarty 2.
In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.quote:Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:
[..]
MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.
MVC is in principe een patroon voor de front-end, dus je kunt best MVC toepassen bovenop je backend. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.
ie draait em zonder problemen hier, wellicht net een tikkeltje te traag.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *
Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.
Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft(The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.
Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)
Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
Hoe bedoel je? Javascript heeft juist een goede toekomst, en de javascript-engines in browsers worden steeds sneller.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:21 schreef mschol het volgende:
maar het dit is imho wel het uiterste uit een oude techniek trekken...
maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)quote:Op donderdag 30 december 2010 00:58 schreef eleusis het volgende:
Hij doet het fucking goed. Rare opmerking over JavaScript idd, het is de taal van de (nabije) toekomst.
En MVP / MVVM / MVPVM dan?quote:Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:
[..]
MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent.
Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.quote:Op donderdag 30 december 2010 01:06 schreef kingjotte het volgende:
[..]
En MVP / MVVM / MVPVM dan?
Of die arme C programmeurs? Hoe gaan die MVC implementeren?
Ontopic:
Laatste maand bezig geweest met het integreren van de Telerik Scheduler binnen ons corporate Framework. (Silverlight) Doordat dat ding niet zomaar kan binden aan een IEnumerable<MijnAppointmentEntiteit> (wat niet heel onlogisch is) en ik in verschillende applicaties gebruik ga maken van die schedulerfunctionaliteit moest ik een generieke mapper schrijven. Leuk werk
Gelukkig is het nu af en is de eerste applicatie als beta live gegaan, kan ik tenminste van 4 dagen vrij genieten ;-)
Zeik niet, huiliequote:Op donderdag 30 december 2010 02:43 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.
Ik zeik toch nietquote:
Boeie, Perl is uit 1987 en daar doe ik nog steeds geweldige dingen mee. Als een taal oud is en nog steeds gebruikt wordt zegt dat veel over de kwaliteit van de taal. Nieuwer is niet altijd beter.quote:Op donderdag 30 december 2010 01:04 schreef mschol het volgende:
[..]
maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)
Holy shit dat is een tijd geledenquote:Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *
Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.
Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft(The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.
Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)
Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
Gaat wel ok hierquote:Op donderdag 30 december 2010 19:57 schreef WyriHaximus het volgende:
Holy shit dat is een tijd geleden! (Hoe gaat het enzo?) Ziet er tof uit en draait idd prima onder Chrome
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |