abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84415743
Kreeg trouwens een aanbod om Senior Software Engineer/ Teamlead te worden bij AKQA maar hou niet zo van amerikaanse bedrijven, iemand die ervaringen heeft met deze club? Qua portfolio wel erg cool...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_84530361
Ben met van alles tegelijk bezig op dit moment, namelijk een hele waslijst aan uitbreidingen voor een webwinkel (PHP / MySQL), een intranet applicatie voor de urenregistratie van een middelgroot bedrijf (C# / MSSQL), een kleine website van een fotograaf "ajaxify`en" en de codebase van m'n CMS (PHP / Meerdere DB platformen d.m.v. PDO) aan het verbeteren. Dat laatste ben ik altijd wel mee bezig eigenlijk. :P Tegen de tijd dat ik denk dat ik 'klaar' ben, zie ik weer een hele hoop nieuwe dingen die ik kan verfijnen. :P

Moet eigenlijk weer eens wat meer slack-tijd hebben zodat ik op m'n gemak dat jQuery boek kan uitlezen. :P En een beetje meer Visual Studio 2010 kan ontdekken, want tot nu toe gebruik ik eigenlijk alleen nog maar functionaliteit die ook in 2008 zat.

Iemand trouwens ervaring met die VS.PHP IDE voor Visual Studio? Ik gebruik momenteel VS voor te dotnetten, en Zend Studio voor de PHP`en. Visual Studio werkt echter lekker soepel (2010 O+), maar vind Zend maar een groot, log, traag beessie eigenlijk. :{w
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 16:27:32 #153
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_84942809
Bezig met Wordpress / Thematic en het maken van een child theme.

Wat zijn de hooks en actions in Wordpress toch heerlijk O+
pi_84968259
Vandaag de laatste zaken voor een woningcorporatie afmaken, is echt super vet geworden, zeg maar een soort van mini funda, het is plan is dat men donderdag life gaat. Voorts Fase 2 van een grote Payment provider, niet super spannende site, maar toch anderhalve week werk. Laatste is EPI server, woningcorporatie is Umbraco.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_85597431
Even TVP voor later...
  maandag 23 augustus 2010 @ 12:19:42 #156
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_85601967
Ben van het weekend weer lekker bezig geweest met me wow kaart nieuwe features inbouwen die al een tijdje aan het wachten waren. Wat is http://spoon.net/browsers/ toch lekker met testen daarvan *O*.
phluphy for president!
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:00:42 #157
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_85603575
IRC bot gemaakt, nieuwe aanval methodes ontworpen en uitgetest, werkt nog niet heel super.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:18:54 #158
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_85638111
Bezig met manpages in een Ubuntu package te hangen (docbook formaat) - tis niet echt development, maar houd je bezig :P
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_85677399
een uploadsysteem gemaakt die ook foto's kan resizen en watermerken _O_.
Die gaat mijn CMS is binnenkort.
pi_85677808
Mijn echte klussen die 'moeten' zijn zo goed als af. De anderhalve maand die ik nu nog heb voordat ik héél lang met vakantie ga, ga ik gebruiken om de codebase en het object model van mijn CMS eens goed te herschrijven. :) Na een jaar met deze codebase gewerkt te hebben heb ik zoals altijd uiteraard weer dingetjes gevonden die beter kunnen, classes e.d. die ik kan uniformeren d.m.v. ze aan een interface te hangen, enzovoorts. :)
pi_85728512
Ben een scriptje aan het maken waarmee ik in combinatie met de NowPlaying plugin voor Winamp met 1 klik een track (huidige of reeds gedraaide) op Twitter/Facebook kan plaatsen.
pi_85739817
Iemand goed in het devven van games? Misschien een idee om Coin Dozer (iPhone/iPod/iPad) app na te bouwen voor PC.. of in flash...
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:13:15 #163
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85740839
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:47 schreef webbyplus het volgende:
Iemand goed in het devven van games? Misschien een idee om Coin Dozer (iPhone/iPod/iPad) app na te bouwen voor PC.. of in flash...
Ik zat dat serieus gisteren dit te zoeken :o

hoe random :+
pi_85740867
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:13 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik zat dat serieus gisteren dit te zoeken :o

[ afbeelding ]

hoe random :+
ik kwam ook nog bij een of andere "gamemaker" tool, maar toch niet helemaal wat je wil... wat voor programmeer omgeving zou je moeten gebruiken om zoiets te maken?
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:15:13 #165
136730 PiRANiA
pi_85740908
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:14 schreef webbyplus het volgende:

[..]

ik kwam ook nog bij een of andere "gamemaker" tool, maar toch niet helemaal wat je wil... wat voor programmeer omgeving zou je moeten gebruiken om zoiets te maken?
Geen idee, ik ben geen spelletjesdeveloper :P.
Als je echt respect wilt hebben moet je het in HTML5 doen :Y.
pi_85741027
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

misschien maken in gwbasic :')
pi_85794397
Vraagje mensen

In een programmeertaal heb ik een validatie class nodig. Nu wou ik deze denk ik gedeeltelijk baseren op de Zend Validatie class. Nu heb ik twee vragen

a. Mag dit?
b. Waaraan moet ik voldoen als dit mag? Moet ik bijvoorbeeld de BSD licentie overnemen?
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:53:54 #168
84926 WyriHaximus
pi_85901840
Ben vandaag begonnen met een REST API voor een nieuwe website waar ik mee bezig ben :).
phluphy for president!
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:51:21 #169
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_85925282
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:28 schreef ReWout het volgende:
Vraagje mensen

In een programmeertaal heb ik een validatie class nodig. Nu wou ik deze denk ik gedeeltelijk baseren op de Zend Validatie class. Nu heb ik twee vragen

a. Mag dit?
b. Waaraan moet ik voldoen als dit mag? Moet ik bijvoorbeeld de BSD licentie overnemen?
Staat allebei in de licentie: http://framework.zend.com/license :)

Overigens niet echt een vraag voor in dit topic... :)
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_86298594
Zo, al het werk dat ik 'moest' doen is af. Nieuwe opdrachten neem ik ook even niet aan, gezien ik volgende maand voor minimaal 3 maanden naar Australië ben. Heb afgelopen dagen fijn kunnen werken aan een heerlijk simpel blogje dat gaat dienen als dumpplaats voor reisverslagen en foto's die mijn vriendin en ik gaan maken. :)

www.dunja-and-leroy-down-under.com

Heb alleen enorm lopen pielen met die animerende header-plaatjes in Internet Explorer. Die plaatjes waren eerst mooie PNGs, maar ik heb er uiteindelijk gifs van moeten maken omdat vervagende transities en Internet Explorer niet samen door één deur kunnen.
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:32:02 #171
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_86299472
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 19:15 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik heb een JS-versie van Snake gemaakt :P: http://got-root.org/snake.html
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
  vrijdag 10 september 2010 @ 23:36:26 #172
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_86299639
Een bot voor StarCraft om mee te doen in een competitie, nog een paar dagen om hem af te maken :X http://eis.ucsc.edu/StarCraftAICompetition

Geschreven in C++. Het enige C++ dat ik hiervoor heb geschreven waren 4 huiswerkopdrachtjes voor een keuzevak, vorig jaar. Toch best aardig aardig gelukt tot zo ver al zeg ik het zelf.

[ Bericht 24% gewijzigd door R-Mon op 10-09-2010 23:59:52 ]
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_86309886
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:47 schreef webbyplus het volgende:
Ik heb twee jaar geleden met OGRE3D gewerkt. Dat is echt een mooie gratis grafische engine. Ik zeg vooral grafische engine want voor physics en geluid moet je zelf engines zoeken. Maar OGRE integreerd goed met Newton Dynamics engine en FMOD Ex. Uiteraard allemaal in C++ ;) maar er zijn zat tutorials en code snippets te vinden.
En ze hebben inmiddels zelfs OGRE wrappers voor .NET, Java en Python :) .
Jeffster! _O_
  woensdag 1 december 2010 @ 15:00:39 #174
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 1 december 2010 @ 15:03:51 #175
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_89386719
Ik zit ruzie te zoeken met een SMTP/PHP koppeling
pi_89403864
Ben nu o.a. in .NET/WPF extensies voor Visual Studio 2010 aan het ontwikkelen.
Jeffster! _O_
  donderdag 2 december 2010 @ 18:45:22 #177
84926 WyriHaximus
pi_89440767
Ben met Twig bezig: http://www.twig-project.org/
phluphy for president!
pi_89442191
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:45 schreef WyriHaximus het volgende:
Ben met Twig bezig: http://www.twig-project.org/
Twig is perfect wat mij betreft, werk er nu een half jaartje mee :) Ik mis alleen de mogelijkheid om bepaalde data standaard naar m'n mastertemplates te sturen, om de mastertemplate dynamisch te kunnen maken. Nu moet ik in iedere template blocks aanmaken om m'n mastertemplate van data te voorzien..
  donderdag 2 december 2010 @ 21:59:59 #179
192481 Core2
Happiness is the road
pi_89451603
Een klein macro achtig taaltje waarmee ik snel dingetjes in windows explorer kan doen. Zijn vast zat alternatieven voor, maar is leuk als oefening voor parsing met combinators.

1del [p\\p<-sf|p.Extension in ['.txt']]

Hiermee kan ik bijvoorbeeld alle geselecteerde bestanden in ieder verkenner-venster verwijderen die de extensie '.txt' hebben. Lijkt een beetje op functionele talen. Taaltje is ontwikkeld bovenop LINQ.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:08:24 #180
136730 PiRANiA
pi_89452131
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:59 schreef Core2 het volgende:
Een klein macro achtig taaltje waarmee ik snel dingetjes in windows explorer kan doen. Zijn vast zat alternatieven voor, maar is leuk als oefening voor parsing met combinators.

[ code verwijderd ]

Hiermee kan ik bijvoorbeeld alle geselecteerde bestanden in ieder verkenner-venster verwijderen die de extensie '.txt' hebben. Lijkt een beetje op functionele talen. Taaltje is ontwikkeld bovenop LINQ.
Zeg maar $ rm *.txt ?
  donderdag 2 december 2010 @ 22:21:51 #181
84926 WyriHaximus
pi_89452890
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Twig is perfect wat mij betreft, werk er nu een half jaartje mee :) Ik mis alleen de mogelijkheid om bepaalde data standaard naar m'n mastertemplates te sturen, om de mastertemplate dynamisch te kunnen maken. Nu moet ik in iedere template blocks aanmaken om m'n mastertemplate van data te voorzien..
Zeker, ben met me eerste tag bezig en dat is nog best wel een werk maar het resultaat mag er wezen straks. Ben nu ook vooral bezig met het in me bestaande systeem te krijgen en dat lukt al best aardig :).

Pre-Post-Edit: Eigen tag werkt nu net :D!
phluphy for president!
pi_89467368
Verder werken aan mijn nieuwe CMS die MVC-based is, en super geil gaat worden :P.
Smarty 3 komt er o.a in. Benieuwd wat de performance vergeleken is met Smarty 2.
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:08:45 #183
192481 Core2
Happiness is the road
pi_89497276
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zeg maar $ rm *.txt ?
Komt het wel op neer ja. Het is misschien wel wat krachtiger omdat het types uit het .net framework kan gebruiken. P is van type FileInfo, de expressie tussen blokhaken is van type IEnumerable<FileInfo> :). Kan me wel voorstellen dat het er niet zo handig (kort) uitziet, maar het is een leuk hobbyprojectje.
  zondag 5 december 2010 @ 15:30:10 #184
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_89552182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:05 schreef GSMboy het volgende:
Verder werken aan mijn nieuwe CMS die MVC-based is, en super geil gaat worden :P.
Smarty 3 komt er o.a in. Benieuwd wat de performance vergeleken is met Smarty 2.
MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.
Jeffster! _O_
pi_89552469
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.
In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.
  maandag 6 december 2010 @ 12:12:45 #186
192481 Core2
Happiness is the road
pi_89581902
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.
MVC is in principe een patroon voor de front-end, dus je kunt best MVC toepassen bovenop je backend. Het een sluit het ander niet uit.
pi_90607356
* Kick *

Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.

Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft :) (The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.

Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)

Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
pi_90610230
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *

Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.

Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft :) (The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.

Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
ie draait em zonder problemen hier, wellicht net een tikkeltje te traag.
overigens doet hij het helemaal bagger onder IE9 :P, traag en poppetje verplaatst maar beeld schuift niet mee...
maar het dit is imho wel het uiterste uit een oude techniek trekken...
pi_90611466
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:21 schreef mschol het volgende:
maar het dit is imho wel het uiterste uit een oude techniek trekken...
Hoe bedoel je? Javascript heeft juist een goede toekomst, en de javascript-engines in browsers worden steeds sneller.
  donderdag 30 december 2010 @ 00:52:00 #190
136730 PiRANiA
pi_90611566
Ik daht : waarom doet mario het niet, even iframes aanzetten i
  donderdag 30 december 2010 @ 00:58:24 #191
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90611794
Hij doet het fucking goed. Rare opmerking over JavaScript idd, het is de taal van de (nabije) toekomst.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90612009
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:58 schreef eleusis het volgende:
Hij doet het fucking goed. Rare opmerking over JavaScript idd, het is de taal van de (nabije) toekomst.
maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)
pi_90612089
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent.
En MVP / MVVM / MVPVM dan?
Of die arme C programmeurs? Hoe gaan die MVC implementeren?

Ontopic:

Laatste maand bezig geweest met het integreren van de Telerik Scheduler binnen ons corporate Framework. (Silverlight :D) Doordat dat ding niet zomaar kan binden aan een IEnumerable<MijnAppointmentEntiteit> (wat niet heel onlogisch is) en ik in verschillende applicaties gebruik ga maken van die schedulerfunctionaliteit moest ik een generieke mapper schrijven. Leuk werk :) Gelukkig is het nu af en is de eerste applicatie als beta live gegaan, kan ik tenminste van 4 dagen vrij genieten ;-)
pi_90614649
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:06 schreef kingjotte het volgende:

[..]

En MVP / MVVM / MVPVM dan?
Of die arme C programmeurs? Hoe gaan die MVC implementeren?

Ontopic:

Laatste maand bezig geweest met het integreren van de Telerik Scheduler binnen ons corporate Framework. (Silverlight :D) Doordat dat ding niet zomaar kan binden aan een IEnumerable<MijnAppointmentEntiteit> (wat niet heel onlogisch is) en ik in verschillende applicaties gebruik ga maken van die schedulerfunctionaliteit moest ik een generieke mapper schrijven. Leuk werk :) Gelukkig is het nu af en is de eerste applicatie als beta live gegaan, kan ik tenminste van 4 dagen vrij genieten ;-)
Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.
Jeffster! _O_
pi_90622012
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2010 02:43 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.
Zeik niet, huilie
pi_90623509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:04 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Zeik niet, huilie
Ik zeik toch niet :? . Wij werken ook met Telerik Rad controls voor onze applicaties. En in een van de applicaties zit de Silverlight RadScheduler.
Jeffster! _O_
pi_90625057
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:04 schreef mschol het volgende:

[..]

maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)
Boeie, Perl is uit 1987 en daar doe ik nog steeds geweldige dingen mee. Als een taal oud is en nog steeds gebruikt wordt zegt dat veel over de kwaliteit van de taal. Nieuwer is niet altijd beter.

Maar on topic: ik programmeer al een maand of drie helemaal niks. Heerlijk! 8-)
  donderdag 30 december 2010 @ 13:46:09 #198
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_90626011
Vandaag niks bijzonders, zit weer in de Linux kernel te rommelen (low level drivers). Een collega bij RedHat vroeg me ook om ff naar een patch te kijken die hij had ingediend maar die door onze "grote god" Torvalds was afgewezen. Wat een ego heeft die vent soms.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 30 december 2010 @ 19:57:45 #199
84926 WyriHaximus
pi_90643792
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *

Holy shit dat is een tijd geleden :D! (Hoe gaat het enzo?) Ziet er tof uit en draait idd prima onder Chrome :).

Ben zelf bezig met de html_cache plugin in combinatie met twig voor cakephp verschillende de content op verschillende manieren te laten cachen afhankelijk of je een achter een desktop zit, een iOS/Android mobieltje gebruik of een oud en brak mobieltje. Leuke uitdagend iets om het zo te doen dat er geen php tussen komt om te kijken waar iemand onder valt om een zo snel mogenlijke site te kunnen weergeven. (Data URI's voor ondersteunende browsers zijn een volgende stap maar daar heb ik dit wel voor nodig.)
phluphy for president!
pi_90655549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:57 schreef WyriHaximus het volgende:
Holy shit dat is een tijd geleden :D! (Hoe gaat het enzo?) Ziet er tof uit en draait idd prima onder Chrome :).
Gaat wel ok hier :)
Het is nog steeds jammer dat dat The-Forums clubje uit elkaar gegaan is.. 't was altijd wel een leuk groepje mensen :)

ontopic: M'n Mario spelletje is geupdate.. wat kleine bugfixes, en nu ga je echt dood als je in een gat valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')