abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 22:21:51 #181
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_89452890
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:16 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Twig is perfect wat mij betreft, werk er nu een half jaartje mee :) Ik mis alleen de mogelijkheid om bepaalde data standaard naar m'n mastertemplates te sturen, om de mastertemplate dynamisch te kunnen maken. Nu moet ik in iedere template blocks aanmaken om m'n mastertemplate van data te voorzien..
Zeker, ben met me eerste tag bezig en dat is nog best wel een werk maar het resultaat mag er wezen straks. Ben nu ook vooral bezig met het in me bestaande systeem te krijgen en dat lukt al best aardig :).

Pre-Post-Edit: Eigen tag werkt nu net :D!
phluphy for president!
pi_89467368
Verder werken aan mijn nieuwe CMS die MVC-based is, en super geil gaat worden :P.
Smarty 3 komt er o.a in. Benieuwd wat de performance vergeleken is met Smarty 2.
  vrijdag 3 december 2010 @ 22:08:45 #183
192481 Core2
Happiness is the road
pi_89497276
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Zeg maar $ rm *.txt ?
Komt het wel op neer ja. Het is misschien wel wat krachtiger omdat het types uit het .net framework kan gebruiken. P is van type FileInfo, de expressie tussen blokhaken is van type IEnumerable<FileInfo> :). Kan me wel voorstellen dat het er niet zo handig (kort) uitziet, maar het is een leuk hobbyprojectje.
  zondag 5 december 2010 @ 15:30:10 #184
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_89552182
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:05 schreef GSMboy het volgende:
Verder werken aan mijn nieuwe CMS die MVC-based is, en super geil gaat worden :P.
Smarty 3 komt er o.a in. Benieuwd wat de performance vergeleken is met Smarty 2.
MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.
Jeffster! _O_
pi_89552469
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent. Het maakt het onderhoud zo veel makkelijker. En ik vind het er code technisch ook mooier uitzien.
In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.
  maandag 6 december 2010 @ 12:12:45 #186
192481 Core2
Happiness is the road
pi_89581902
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In projecten met veel back-end en weinig front-end processen is MVC natuurlijk niet de beste keuze. Het gaat er om dat je de goede methodiek en architectuur bij een bepaald project kunt kiezen.
MVC is in principe een patroon voor de front-end, dus je kunt best MVC toepassen bovenop je backend. Het een sluit het ander niet uit.
pi_90607356
* Kick *

Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.

Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft :) (The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.

Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)

Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
pi_90610230
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *

Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.

Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft :) (The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.

Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)

Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
ie draait em zonder problemen hier, wellicht net een tikkeltje te traag.
overigens doet hij het helemaal bagger onder IE9 :P, traag en poppetje verplaatst maar beeld schuift niet mee...
maar het dit is imho wel het uiterste uit een oude techniek trekken...
pi_90611466
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:21 schreef mschol het volgende:
maar het dit is imho wel het uiterste uit een oude techniek trekken...
Hoe bedoel je? Javascript heeft juist een goede toekomst, en de javascript-engines in browsers worden steeds sneller.
  donderdag 30 december 2010 @ 00:52:00 #190
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_90611566
Ik daht : waarom doet mario het niet, even iframes aanzetten i
  donderdag 30 december 2010 @ 00:58:24 #191
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90611794
Hij doet het fucking goed. Rare opmerking over JavaScript idd, het is de taal van de (nabije) toekomst.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90612009
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:58 schreef eleusis het volgende:
Hij doet het fucking goed. Rare opmerking over JavaScript idd, het is de taal van de (nabije) toekomst.
maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)
pi_90612089
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:30 schreef IDisposable het volgende:

[..]

MVC-pattern zou eigenlijk verplicht gesteld moeten worden, ongeacht in welke taal je aan het ontwikkelen bent.
En MVP / MVVM / MVPVM dan?
Of die arme C programmeurs? Hoe gaan die MVC implementeren?

Ontopic:

Laatste maand bezig geweest met het integreren van de Telerik Scheduler binnen ons corporate Framework. (Silverlight :D) Doordat dat ding niet zomaar kan binden aan een IEnumerable<MijnAppointmentEntiteit> (wat niet heel onlogisch is) en ik in verschillende applicaties gebruik ga maken van die schedulerfunctionaliteit moest ik een generieke mapper schrijven. Leuk werk :) Gelukkig is het nu af en is de eerste applicatie als beta live gegaan, kan ik tenminste van 4 dagen vrij genieten ;-)
pi_90614649
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:06 schreef kingjotte het volgende:

[..]

En MVP / MVVM / MVPVM dan?
Of die arme C programmeurs? Hoe gaan die MVC implementeren?

Ontopic:

Laatste maand bezig geweest met het integreren van de Telerik Scheduler binnen ons corporate Framework. (Silverlight :D) Doordat dat ding niet zomaar kan binden aan een IEnumerable<MijnAppointmentEntiteit> (wat niet heel onlogisch is) en ik in verschillende applicaties gebruik ga maken van die schedulerfunctionaliteit moest ik een generieke mapper schrijven. Leuk werk :) Gelukkig is het nu af en is de eerste applicatie als beta live gegaan, kan ik tenminste van 4 dagen vrij genieten ;-)
Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.
Jeffster! _O_
pi_90622012
quote:
10s.gif Op donderdag 30 december 2010 02:43 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Wtf gast, ik heb precies hetzelfde gedaan. Ik moest de Telerik scheduler integreren met een van onze applicaties...in Silverlight! Dikke shit ouwe.
Zeik niet, huilie
pi_90623509
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:04 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Zeik niet, huilie
Ik zeik toch niet :? . Wij werken ook met Telerik Rad controls voor onze applicaties. En in een van de applicaties zit de Silverlight RadScheduler.
Jeffster! _O_
pi_90625057
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 01:04 schreef mschol het volgende:

[..]

maar wel eent taal die stokoud is (in IT termen), hij verscheen nml voor het eerst in 1995 en is eigenlijk pas echt gebruikt sinds een paar jaar (sinds AJAX populair werd)
Boeie, Perl is uit 1987 en daar doe ik nog steeds geweldige dingen mee. Als een taal oud is en nog steeds gebruikt wordt zegt dat veel over de kwaliteit van de taal. Nieuwer is niet altijd beter.

Maar on topic: ik programmeer al een maand of drie helemaal niks. Heerlijk! 8-)
  donderdag 30 december 2010 @ 13:46:09 #198
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_90626011
Vandaag niks bijzonders, zit weer in de Linux kernel te rommelen (low level drivers). Een collega bij RedHat vroeg me ook om ff naar een patch te kijken die hij had ingediend maar die door onze "grote god" Torvalds was afgewezen. Wat een ego heeft die vent soms.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 30 december 2010 @ 19:57:45 #199
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_90643792
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 23:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
* Kick *

Ik ben al langere tijd bezig met een spelletje in javascript.. namelijk Super Mario Bros 1.

Gisteren heb ik 'm eens online gezet (op een domein wat ik al een paar jaar had, maar niks mee deed).
Mocht je je afvragen: hoe kom je er op... Het is allemaal begonnen op een development forum waar WyriHaximus ook nog op gezeten heeft :) (The-Forums). In een script contest heb ik eens een simpele mario game opgezet. Dit is de opvolger er van.

Kijk op www.developersonly.nl voor het spel (nee, niet bedoeld als spam)

Je hoeft het niet met IE te proberen trouwens.. die kan het echt spel niet aan. Chrome is het beste hiervoor.
Holy shit dat is een tijd geleden :D! (Hoe gaat het enzo?) Ziet er tof uit en draait idd prima onder Chrome :).

Ben zelf bezig met de html_cache plugin in combinatie met twig voor cakephp verschillende de content op verschillende manieren te laten cachen afhankelijk of je een achter een desktop zit, een iOS/Android mobieltje gebruik of een oud en brak mobieltje. Leuke uitdagend iets om het zo te doen dat er geen php tussen komt om te kijken waar iemand onder valt om een zo snel mogenlijke site te kunnen weergeven. (Data URI's voor ondersteunende browsers zijn een volgende stap maar daar heb ik dit wel voor nodig.)
phluphy for president!
pi_90655549
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:57 schreef WyriHaximus het volgende:
Holy shit dat is een tijd geleden :D! (Hoe gaat het enzo?) Ziet er tof uit en draait idd prima onder Chrome :).
Gaat wel ok hier :)
Het is nog steeds jammer dat dat The-Forums clubje uit elkaar gegaan is.. 't was altijd wel een leuk groepje mensen :)

ontopic: M'n Mario spelletje is geupdate.. wat kleine bugfixes, en nu ga je echt dood als je in een gat valt.
pi_90784657
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:43 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ik zeik toch niet :? . Wij werken ook met Telerik Rad controls voor onze applicaties. En in een van de applicaties zit de Silverlight RadScheduler.
Leek behoorlijk veel op geflame, sorry. Leuk dat je er ook mee bezig bent :) Ik ben erg benieuwd wanneer ze de nieuwe features eindelijk gaan releasen. Trouwens erg irritant dat ze nergens vertellen dat je beter van hun AppointmentBase kunt erven dan van de IAppointment. Wat zijn jouw valkuilen?
pi_90848285
Naast m'n Mario spelletje ben ik met een ander spelletje begonnen...

Het <canvas> element van HTML5 is erg leuk.. dat wist ik al, maar ik heb nog nooit echt mee gewerkt. Dus wat doe je dan? Juist: je ript wat leuke sprites van een bestaand spel, en je gaat prutsen :)

Ik heb de basis van een top-down space shooter gemaakt... Zie http://www.developersonly.nl/canvas_test/

Je kan bewegen (cursor toetsen) en schieten (spatie inhouden). Nu is er alleen collision detection tussen je kogels en de vijanden.
En probeer de knop onder het spel voor de grap eens :)

IE 7/8 gaan niet werken trouwens.. die ondersteunen het canvas-element niet.
Ik hoor graag of het soepel loopt bij jullie...
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:59:39 #203
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 6 januari 2011 @ 15:18:37 #204
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_90933525
Rapporten voor Reporting Services door een ander gemaakt corrigeren. IPV queries met where trekt het rapport gewoon alles in en wordt het met filters in het rapport beperkt.
Leuk met wat testdata maar de bewuste tabel zal na een jaar alweer een half miljoen records bevatten waarbij je er hooguit een paar duizend nodig hebt.

*Zucht*
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:13:16 #205
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_91103241
quote:
Op maandag 3 januari 2011 11:21 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Leek behoorlijk veel op geflame, sorry. Leuk dat je er ook mee bezig bent :) Ik ben erg benieuwd wanneer ze de nieuwe features eindelijk gaan releasen. Trouwens erg irritant dat ze nergens vertellen dat je beter van hun AppointmentBase kunt erven dan van de IAppointment. Wat zijn jouw valkuilen?
De grootste valkuilen hadden vreemd genoeg niet met het programmeren te maken. De Silverlight applicatie moest in een bestaande applicatie geïntegreerd worden. Ik moest dus de XAML code aanpassen aan onze look-and-feel.
Jeffster! _O_
  maandag 10 januari 2011 @ 09:50:40 #206
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_91106240
Voor school moeten we wat leuke dingen onderzoeken. Hierbij moeten we gebruik maken van Google Apps.
Ben benieuwd hoe het allemaal werkt.
pi_91106538
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:28 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Naast m'n Mario spelletje ben ik met een ander spelletje begonnen...

Het <canvas> element van HTML5 is erg leuk.. dat wist ik al, maar ik heb nog nooit echt mee gewerkt. Dus wat doe je dan? Juist: je ript wat leuke sprites van een bestaand spel, en je gaat prutsen :)

Ik heb de basis van een top-down space shooter gemaakt... Zie http://www.developersonly.nl/canvas_test/

Je kan bewegen (cursor toetsen) en schieten (spatie inhouden). Nu is er alleen collision detection tussen je kogels en de vijanden.
En probeer de knop onder het spel voor de grap eens :)

IE 7/8 gaan niet werken trouwens.. die ondersteunen het canvas-element niet.
Ik hoor graag of het soepel loopt bij jullie...
leuk concept :)
Werkt alleen heel erg traag hier in FF 3.6.13
pi_91121669
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:55 schreef totalvamp het volgende:
leuk concept :)
Werkt alleen heel erg traag hier in FF 3.6.13
Ik heb het zelf nog eens getest in FF 3.6.8, maar daar loopt het toch soepel.
Zou je hier eens willen testen welke framerate te haalt? (bij 20 vissen), en graag je resolutie vermelden.

Er ben trouwens al wat verder met dat spel/concept.. ik heb 'm alleen nog niet geupload.. zal ik van de week doen.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:27:05 #210
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_91122448
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 15:18 schreef TallMan het volgende:
Rapporten voor Reporting Services door een ander gemaakt corrigeren. IPV queries met where trekt het rapport gewoon alles in en wordt het met filters in het rapport beperkt.
Leuk met wat testdata maar de bewuste tabel zal na een jaar alweer een half miljoen records bevatten waarbij je er hooguit een paar duizend nodig hebt.

*Zucht*
I feel your pain. De ontwikkelaar die ik verving was duidelijk op latere leeftijd omgeschoold tot IT-er. Alle RS rapporten waren met een SELECT * opgebouwd om er vervolgens een filter overheen te gooien...de horror...
Jeffster! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')