abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93119460
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:29 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik er 10 jaar niet naar gekeken heb?! Ik zeg dat ik er 10 jaar geleden mee begonnen ben. Ik ben er nu inderdaad niet serieus meer mee bezig. Dat is wat anders.
Het "het zal wel iets beter geworden zijn", met de nadruk op "het zal wel" doet mij vermoeden dat je er niet echt meer mee bezig bent.
pi_93119580
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:31 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het "het zal wel iets beter geworden zijn", met de nadruk op "het zal wel" doet mij vermoeden dat je er niet echt meer mee bezig bent.
Dat zeg ik toch ook :') . Als ik nu sporadisch wat moet aanpassen in PHP (ja, wij ondersteunen nog oude webapplicaties in PHP) dan doe ik dat even snel in kladblok. Ik zal zeker geen moeite nemen om een IDE te zoeken. Ik ben er dus inderdaad niet echt meer mee bezig.
Jeffster! _O_
pi_93120393
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:04 schreef IDisposable het volgende:
PHP is gewoon een ramp om te onderhouden. Toen ik 10 jaar geleden begon met PHP was er nog geen fatsoenlijke IDE beschikbaar en was het vooral een beetje rotzooien in kladblok. Het zal nu wel iets beter zijn geworden, maar ik blijf het een waardeloze knutsel-programmeertaal vinden.
Owja want een IDE is een voorwaarde voor een serieuze programmeertaal :') maar idd PHP is wel een rommeltaaltje.

Als Vim in deze context als IDE gezien wordt trek ik mijn woorden terug ;)
pi_93139747
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nou nee, maar geeft niet verder hoor :) Het klopt trouwens ook absoluut niet dat mensen voor enterprisey stuff vaker naar PHP grijpen.

[..]

Joh, dat zie je bij zoveel mensen die zichzelf een beetje PHP aanleren. Bij grote projecten is het Java en .Net wat de klok slaat, waar .Net terrein aan 't winnen is op Java. PHP wordt bij een aantal grote sites gebruikt maar dat zijn vaak sites die als hobbyproject zijn begonnen. Grote integrators als IBM, Logica, Accenture of Ordina komen echt niet met PHP aanzetten.
Dat komt volgens mij ook alleen maar omdat bedrijven dikke contracten en licenties hebben lopen bij Microsoft en SUN.

Ik ben zelf voor het werk wel bezig met PHP (icm MySQL/HTML/CSS/JS, uiteraard). Van de meest simpele websites tot relatief ingewikkelde webapplicaties met collegadevelopers. Daarnaast doe ik serveronderhoud.

Hobbymatig ben ik al zo'n 2 jaar bezig met een PC spel te maken in C++ (eerder in BlitzMax). 't Is eigenlijk een remake van een oude SNES-game voor de PC, maar met extra toevoegingen.

Tevens eindelijk maar een OpenPandora gekocht gisteren. Ik ben al een paar jaar een trouwe bezitter van z'n voorganger (GP2x), alleen die begint na al die jaren aardig wat kuren te vertonen.

Misschien voor de garp binnenkort m'n game maar ff branchen naar SDL en compilen voor de Pandora. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Wavehack op 22-02-2011 09:41:41 ]
pi_93140294
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2010 14:05 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Het is mijn 1e implementatie en het is gewoon ontzettend zoeken naar zelfs de simpelste dingen. Ik vind het persoonlijk erg omslachtig in elkaar zitten. Wellicht dat het logisch wordt als je er langer mee werkt, maar ik kan er na 1,5 maand nog niet echt heel goed mee uit de voeten.
Vooral het enorme gebrek aan goede documentatie is een hel.
_O_ Eer, heb zelf ook mee gewerkt en dacht eigenlijk precies hetzelfde :{

Bezig met C# documentatie doornemen en kijken wat ik er mee kan :P
MSDN de visual studio 2010 downloaden.
Redacted
pi_93140330
Vandaag ben ik een oud PHP project (zeer simpele website) aan het omzetten naar Sinatra + HAML, zodat ik hem met minder tegenzin kan onderhouden :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bigs op 22-02-2011 09:56:41 ]
pi_93140413
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:49 schreef Bigs het volgende:
Vandaag ben ik een oud PHP project (zeer simpele website) aan het omzetten naar Sinatra, zodat ik hem met minder tegenzin kan onderhouden :)
Waarom zou je dit willen doen ? :P
Redacted
pi_93140526
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:52 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Waarom zou je dit willen doen ? :P
Omdat ik er goed voor betaald word :Y maar m'n tijd wel leuk wil besteden (dus aan Ruby code, niet aan PHP code)
pi_93140542
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 09:56 schreef Bigs het volgende:

[..]

Omdat ik er goed voor betaald word :Y maar m'n tijd wel leuk wil besteden (dus aan Ruby code, niet aan PHP code)
^O^ dan waarom niet O+

Stiekem de hele dag besteed aan ruby. Zombies :D maf maar misschien bruikbaar.
PHP heeft een grotere library maar als oefening niet verkeerd :Y)

[ Bericht 12% gewijzigd door cablegunmaster op 22-02-2011 16:49:31 ]
Redacted
pi_93421084
Ik zit ondanks dat ik maandenlang in Australië voor 'vakantie' zit toch tussendoor stiekem te werken. :P Ik ben van alles van plan zodra ik terug thuis ben wat betreft nieuwe webapplicaties (.NET), en ik ben inmiddels al zo veel mogelijk aan 't voorbereiden, voornamelijk in de vorm van Web User Controls. Ik ben aan een paar (grafische) opzoekscherm-controls bezig die veel gebruik maken van jQuery, en ik ben een eigen Chart / Gauge User Control aan 't maken waarmee ik dynamische grafieken kan genereren met minimale code. Vooral aan dat laatste ben ik veel bezig; normaliter gebruik ik Dundas voor charts maar als ik m'n charts met een eigen User Control kan genereren scheelt me dat weer behoorlijk in licenties. :)
  maandag 28 februari 2011 @ 07:24:01 #261
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_93428508
Jquery <3.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:31:12 #262
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_93429865
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:24 schreef GI het volgende:
Jquery <3.
QFT
phluphy for president!
  maandag 28 februari 2011 @ 09:34:26 #263
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_93429925
Terwijl ik ondertussen bezig ben met een spreadsheet invoer van bepaalde gegevens (mede door jquery, validatie met ajax en jquery <3)

ben ik diep aan het nadenken over een rapportgenerator die met grafische weergave zou moeten gaan werken. Stuurtabellen heb ik al in mijn hoofd, nu de werking op het scherm nog.
pi_93442093
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:24 schreef GI het volgende:
Jquery <3.
Kan inderdaad niet meer zonder. :) Mijn Javascript files zien er tegenwoordig klein, compact en netjes uit en ik zit niet meer urenland te pielen met verschillende code voor verschillende browsers.
pi_93443627
Voor vanavond staat er Google Maps op de planning. Bedoeling is dat ik wat markers aan en uit kan zetten aan de hand van checkboxes die een gebruiker kan aanvinken.
Opzich niet zo heel moeilijk maar wel leuk om te doen.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:01:40 #266
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_93449410
server detectie en rapportering voor berekening SLA rapporten. Serverpark 2600 servers 1 maal per dag volledig scannen. 13 domeinen met trusts en variabele users. Ondertussen al paar maanden aan bezig :)
- frontend ASP.net
- Backend VB.net
- WMI
- Metabase reading
- XML web config import
- SQL server 2800 db

Nja ... tussendoor project.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 1 maart 2011 @ 10:00:58 #267
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_93479831
Ik kende http://api.jquery.com/live/ nog niet. Maar dat maakt dingen NOG! makkelijker dan ik ze al vond!
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:16:38 #268
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:50:03 #269
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93860207
Ik ben sinds maandag ziek, maar heb ook geen zin om de hele tijd naar het plafond te staren en ben op dit moment een AJAX-rekenmachine aan het maken met vaste bedragen.

Een vriend van mij verkoopt een bepaald product en die dingen hebben vaste prijzen, maar soms komt er nog iets extra's bij of gaat er korting af. En ik heb nu toch niks te doen, dus vind ik het leuk om dat voor hem te maken. Het wordt dus een rekenmachine met (o.a.) een aantal knoppen met vaste bedragen, verzendkosten, btw, % korting invoeren, korting invoeren als bedrag, eventuele extra kosten, enzovoort.

Het grootste gedeelte heb ik al af. Soms doet hij wel een uur over het maken van één of meerdere offertes voor een klant, maar met mijn rekenmachine lukt dat binnen een minuut! :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 11:32:38 #270
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93949527
Screenshotje (het gaat hier niet om vormgeving ;))!

Links staan de producten die aangeklikt kunnen worden (2 keer aanklikken of 2 keer op het 'plusje' drukken geeft 2 keer het product. Als er op het 'minnetje' gedrukt wordt gaat er een product af). Rechtsboven staat de berekening (waarbij ook op de 'plusjes' en 'minnetjes' gedrukt kan worden). Rechtsonder komt de uiteindelijke tabel (die niet helemaal op het screenshot staat) met berekening die gekopieerd kan worden om via e-mail naar de klant te sturen. Alles werkt d.m.v. AJAX, dus er wordt niks gefreshed.

Ik moet alleen nog het stukje 'kortingen' en 'eventuele extra kosten' maken, maar ik ben ondertussen weer beter, dus dat komt wel een andere keer. ;)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 12:52:08 #271
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_93952264
GENIALE VORMGEVING!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 11 maart 2011 @ 13:02:25 #272
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93952621
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:52 schreef eleusis het volgende:
GENIALE VORMGEVING!
Bedankt. Vooral die stukjes in 'bold', daar heb ik echt úren over nagedacht!
pi_93955482
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 13:02 schreef Yu-Kee het volgende:

[..]

Bedankt. Vooral die stukjes in 'bold', daar heb ik echt úren over nagedacht!
Ik kan allebei, pm als je design nodig hebt :)
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:10:01 #274
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_93955705
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:05 schreef shintek het volgende:
Ik kan allebei, pm als je design nodig hebt :)
Ik kan het ook allebei, maar het is voor dit projectje totaal niet belangrijk, dus ik ga daar geen tijd in investeren. Bovendien is degene voor wie het is zélf grafisch vormgever, dus als hij heel graag een mooi design wil voor z'n rekenmachine, dan mag hij dat zelf maken. ;)
pi_93957626
Vraagje aan PHP dev's

Hoe seperate ik 2 php bestanden die ik samen wil includen -.-

1
2
3
<?php
include('lastvisit.php' 'banner.php');
?>

Maar dat werkt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties