abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61425093
T schept wel een leuk precedent...
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_61425173
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als die relmocro's ouder worden en het dus vanzelf is over gegaan, is er weer een hele nieuwe generatie rel-islamieten die de boel loopt te verstieren en zo wordt de cyclus in stand gehouden.

Ik zou dus liever zien dat die rellieden zich gingen gedragen zoals die Einat.
eeuh, en ik vind 1 van die gasten al ruim voldoende, ik moet er toch niet aan denken dat je daar nu 1000 van hebt, en als de nieuwe generatie erbij komt nog eens 1000 erbij .. als dat de realiteit zou zijn zou ik voor Wilders gaan stemmen
pleased to meet you
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:25:42 #128
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61425223
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

eeuh, en ik vind 1 van die gasten al ruim voldoende, ik moet er toch niet aan denken dat je daar nu 1000 van hebt, en als de nieuwe generatie erbij komt nog eens 1000 erbij .. als dat de realiteit zou zijn zou ik voor Wilders gaan stemmen
Heb geen angst; met die taalachterstand die de jeugd nu al heeft zullen er maar weiningen het schoppen tot de advocatuur
Wat je vindt, ...
pi_61425275
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:23 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je denkt dat die Einat de enige is, heb je een vertekend beeld.

En als die Einat een baan kan vinden waarbij het niet nodig is om handen te schudden, dan is dat toch gewoon prima.
Het is een beschaafde man die zich keurig gedraagt en waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_61425433
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:25 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Heb geen angst; met die taalachterstand die de jeugd nu al heeft zullen er maar weiningen het schoppen tot de advocatuur
daarom juist, wat dit soort fundamentalisme wakker kan maken in de minder geschoolden is nou juist datgene wat het zo eng maakt
pleased to meet you
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:38:21 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61425439
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je denkt dat die Einat de enige is, heb je een vertekend beeld.

En als die Einat een baan kan vinden waarbij het niet nodig is om handen te schudden, dan is dat toch gewoon prima.
Het is een beschaafde man die zich keurig gedraagt en waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Prima, maar laat hij dan ook een baan zoeken waarbij hij geen handen hoeft te schudden of op hoeft te staan voor (vrouwelijke) rechters.

Op dit moment kost hij de staat keer op keer een vermogen met z'n dwarsliggen en rechtzaken die vooral gevoerd worden omdat hij uit religieuze overwegingen weigert zich aan te passen aan de normen, waarden en regels zoals die in dit land gelden.
We hebben hier nog altijd een scheiding van kerk en staat, en dat moet vooral zo blijven.

Dus meneer Enait mag banen zoeken wat hij wil, maar verwacht niet dat overheidsinstanties of andere organisaties de geldende regels omgooien omdat iemand daar uit geloofsovertuiging niet mee om kan gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:40:08 #132
136 V.
Like tears in rain...
pi_61425467
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 00:32 schreef snakelady het volgende:
Dat is ZO'N kromme gedachtengang .

" Volgens Enait, onlangs beëdigd als advocaat, stelt de islam dat alle mensen gelijk zijn."

"Enait kwam eerder in het nieuws nadat de Sociale Dienst hem een baan had geweigerd omdat hij vrouwen geen hand wil schudden."
Dat viel mij ook al op. Volgens mij is het niet dat in zijn ogen, of in die van de islam, alle mensen gelijk zijn. Het is gewoon een kwestie van: niemand is beter dan ik, maar ik wel dan anderen.

Ik zeg: ophoeren met die lul en naar een sharialand. Mag hij daar advocaatje gaan spelen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:40:37 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61425478
ik vrees zelfs dat meneer enait niet echt meer serieus wordt genomen door justitie en men denkt, oh god daar komt die vreemdbespraakte varkenskop weer aan. ik denk daarom ook dat het lastig wordt voor meneer enait om cliënten te krijgen, laat staan een zaak te winnen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_61425502
Wat een sensatie titel weer.

Verder moet die clown gewoon zijn mond houden.
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:43:58 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61425546
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
ik vrees zelfs dat meneer enait niet echt meer serieus wordt genomen door justitie en men denkt, oh god daar komt die vreemdbespraakte varkenskop weer aan. ik denk daarom ook dat het lastig wordt voor meneer enait om cliënten te krijgen, laat staan een zaak te winnen.
Vooralsnog heeft hij deze zaak al gewonnen, en er zijn zat conservatieve religeuzen die in hem dus een uitstekende vertegenwoordiger zullen zien.
Hij heeft iig al dezelfde achterhaalde ideeen, en lijkt er in het NL rechtssysteem nog mee weg te komen ook
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:44:34 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61425557
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:42 schreef IHVK het volgende:
Wat een sensatie titel weer.

Verder moet die clown gewoon zijn mond houden.
sensatietitel? nou nee, dit keer nou eens niet. die man doet toch alles vanuit de islam, als moslim zijnde.
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:45:11 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61425572
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooralsnog heeft hij deze zaak al gewonnen, en er zijn zat conservatieve religeuzen die in hem dus een uitstekende vertegenwoordiger zullen zien.
Hij heeft iig al dezelfde achterhaalde ideeen, en lijkt er in het NL rechtssysteem nog mee weg te komen ook
hij heeft nog niet gewonnen, wees daar maar niet al te zeker van. dit krijgt nog wel een staartje.
pi_61425601
wat een gozer
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:48:19 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_61425622
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij heeft nog niet gewonnen, wees daar maar niet al te zeker van. dit krijgt nog wel een staartje.
Daarom begon mijn zin ook met "vooralsnog"

Maar ik denk niet dat meneer Enait echt een probleem heeft met klantenwerving, hij weet zich iig al meer dan voldoende in de kijker te spelen, en wellicht nog beter als hij een ander vertegenwoordigt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 6 september 2008 @ 13:50:48 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_61425665
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ik denk niet dat meneer Enait echt een probleem heeft met klantenwerving, hij weet zich iig al meer dan voldoende in de kijker te spelen, en wellicht nog beter als hij een ander vertegenwoordigt.
je moet wel heel erg debiel zijn om je zaak in handen van deze clown te leggen.

is er eigenlijk iets bekend over de gewonnen zaken van deze meneer? hij heeft zijn eigen zaak (handjesschudden) niet eens gewonnen.
pi_61425785
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar krijgt hij ook betalende klanten? Dat waag ik te betwijfelen.
pi_61425924
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Prima, maar laat hij dan ook een baan zoeken waarbij hij geen handen hoeft te schudden of op hoeft te staan voor (vrouwelijke) rechters.
De enige reden waarom je moet opstaan voor de rechtbank en die lieden een beetje moet laten lachen is om een lagere straf te krijgen.
Dus als hij blijft zitten is zijn cliënt in het nadeel.
quote:
Op dit moment kost hij de staat keer op keer een vermogen met z'n dwarsliggen en rechtzaken die vooral gevoerd worden omdat hij uit religieuze overwegingen weigert zich aan te passen aan de normen, waarden en regels zoals die in dit land gelden.
We hebben hier nog altijd een scheiding van kerk en staat, en dat moet vooral zo blijven.
Als de staat niet zo makkelijk was geweest met buitenlanders binnen laten, had deze rechtszaak nooit gevoerd hoeven worden.
quote:
Dus meneer Enait mag banen zoeken wat hij wil, maar verwacht niet dat overheidsinstanties of andere organisaties de geldende regels omgooien omdat iemand daar uit geloofsovertuiging niet mee om kan gaan.
Dat is logisch.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 6 september 2008 @ 14:11:16 #143
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_61425971
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is geen rechterlijke uitspraak volgens mij. Meer een intern dingetje.
... waar dus die kamerleden met goede reden vragen over kunne stellen
zonnig Brasil
pi_61426031
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 13:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sensatietitel? nou nee, dit keer nou eens niet. die man doet toch alles vanuit de islam, als moslim zijnde.
Nee, vanuit zijn interpretatie van de islam, dat is het ergste. Daarmee kaapt hij -en hij is niet de eerste, die andere handenschuddende idioten als El Moumni waren ook al zo- een complete wereldreligie en doet alsof het normaal is dat moslims niet opstaan of handenschudden.

De moslims die ik ken (en dat zijn er een hoop) schudden allemaal handen van vrouwen en staan ook op uit respect voor anderen (bijvoorbeeld voor een bejaarde in de tram ofzo).

Het erge is wel inderdaad dat Nederland die claim op religie erkent. Sowieso wordt religie en in het bijzonder de islam veel teveel op een voetstuk geplaatst. Het betekent de schending van kerk en staat, waarbij religie net zo goed (of kwaad) behandeld dient te worden als welke overtuiging dan ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_61426054
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:11 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

... waar dus die kamerleden met goede reden vragen over kunne stellen
Kamerleden hebben de taak om de samenleving te controleren. Er is geen enkel controle-orgaan op de rechterlijke macht en uitspraken en dat gebied is een smerig zooitje van maatschappelijk belangeloze fascisten. Met waarheidsvinding of het beschermen van de maatschappij tegen criminelen heeft de Nederlandse rechtspraak niets te maken.

Goed dus dat politieke partijen daar iets aan doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_61426115
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, vanuit zijn interpretatie van de islam, dat is het ergste.
Zijn interpretatie is de enige juiste interpretatie van de islam.
pi_61426129
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

alle andere moslims moeten ook dood waarschijnlijk, hij is zelf de profeet is het niet

Nou mesjokke issie zeker
een gevaarlijke gek
  zaterdag 6 september 2008 @ 15:01:21 #148
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61426885
quote:

[..]

Haha! Opletten mensen. JohnDope is vandaag grapjes aan het maken! Hij zegt precies het tegenoverstelde van wat hij bedoelt. Sarcasme heet dat. Allemaal uitkijken hoor!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61426931
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:24 schreef ES57 het volgende:

[..]

Niet meer handenschudden, niet meer opstaan, geen elementaire uitingen van beleefdheid meer.
Maar 1 troost: Nederland wordt verrijkt met al die prachtige, vreemde culturen.
Die man is gewoon niet goed bij z'n hoofd.

Aan de andere kant laat 'ie wel zien hoe raar de Nederlandse rechtstaat eigenlijk werkt. De rechtstaat bevat regels, maar ook andere regels die die regels weer kan omzeilen. In een rechtbank behoor je op te staan voor de rechter (regel), maar hij beroept zich op de vrijheid van godsdienst (regel) om dat niet te doen.

Zo kan ik er namelijk ook wel één: "Mijn geloof zegt dat, zodra de rechter binnenkomt, ik op mijn hoofd moet gaan staan." Klinkt heel absurd, dat weet ik, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Nog een voorbeeld: "Als ik nieuwe mensen ontmoet geef ik hand, omdat mijn geloofsovertuiging dat niet toelaat. Ik ga begin altijd te springen." Klinkt ook heel absurd, maar komt eigenlijk ook op hetzelfde neer.

Eigenlijk laat meneer Enait dus zien dat de de hele rechtstaat gewoon absurd in elkaar zit. Immers, waarom zou ik iemand aan moeten nemen als zijn gedrag mij niet bevalt (hij schudt namelijk niemand de hand). Waarom zou ik iemand moeten aannemen als zijn gedrag mij niet bevalt (ik spring altijd als ik mensen ontmoet).

Mijns inziens heeft een bedrijf het volledige recht iemand niet aan te nemen, wanneer zijn of haar gedrag niet binnen het bedrijf wordt getolereerd. Mijns inziens heeft meneer Enait het alle recht om vervolgens een andere baan te zoeken, bij een bedrijf dat wél zijn gedrag tolereert. Echter, maakt meneer Enait zichzelf een beetje belachelijk door hier zo'n ophef over te maken. Maar weinige mensen zullen hem meer serieus nemen en hij riskeert hiermee zijn eigen positie in de maatschappij. Dat is zijn eigen probleem. Als je afwijkt van een groep val je er nu eenmaal buiten. Helaas...

Wat mij betreft heeft meneer Enait dus ook alle recht om niet op de staan voor een rechter. In de Nederlandse cultuur is het zo dat, wanneer je opstaat voor een rechter, je dan respect toont. Als hij dat dus niet doet, kan de rechter dat als respectloos interpreteren. Dat weet meneer Enait ook (ja, het is een slimme man). Echter, denk ik niet dat het helemaal in z'n voordeel werkt als hij niet opstaat.

Ergo, het staat meneer Enait helemaal vrij om te doen en laten wat hij wil (wat mij betreft dan, helaas niet volgens de rechtstaat), echter zal hij dan wel de gevolgen daarvan moeten accepteren; niet aangenomen worden, de rechter die nu al een vooroordeel over hem heeft, de samenleving die hem inmiddels ook niet serieus neemt.

Waar beroept meneer Enait zich dan op? Op het verbod op discriminatie en vrijheid van godsdienst. Vrijheid van godsdienst, prima. Alhoewel ik denk dat je dat ook makkelijk kunt vervangen door vrijheid van levensovertuiging. Mijns inziens denkt deze term veel meer, maar goed. Het verbod op discriminatie dan. Waarom zouden wij geen onderscheid mogen maken tussen verschillende mensen? Een neger is nu eenmaal een neger, een marokkaan is nu eenmaal een marokkaan, een homo is nu eenmaal een homo, een vrouw is een vrouw, een man is een man. Dit is ook onderscheiden.
pi_61426981
quote:

[..]

Dat denkt hij inderdaad wel. Gelukkig voor ons zijn de meeste moslims niet zo idioot.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')