abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:24:24 #1
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_61408611
quote:
dag.nl
05-09-2008 | Door: NOVUM

(Novum) - De moslimfundamentalist en advocaat Mohammed Enait hoeft niet meer op te staan als de rechters de zaal binnenkomen. Enait stelt dat opstaan in strijd is met zijn geloof. De rechtbank in Rotterdam heeft hem gelijk gegeven, meldt NRC Handelsblad vrijdag.
Volgens Enait, onlangs beëdigd als advocaat, stelt de islam dat alle mensen gelijk zijn. Daarom kan hij niet voor anderen kan opstaan, vindt hijzelf. Het openbaar ministerie heeft daar bezwaar tegen, zegt een woordvoerster. Het OM heeft de zaak aangekaart bij de Orde van Advocaten en de Raad voor de Rechtspraak. "Het is gangbare praktijk om voor de rechter te gaan staan."
Enait kwam eerder in het nieuws nadat de Sociale Dienst hem een baan had geweigerd omdat hij vrouwen geen hand wil schudden. De Rotterdamse rechtbank wees het bezwaar van Enait daartegen vorige maand af.

VVD-Kamerlid Henk Kamp reageert furieus op het nieuws dat Enait niet meer hoeft op te staan voor de rechters. "Dit is cultuurrelativisme ten top. Het is ontoelaatbaar om dit in een rechtsstaat toe te laten. Iedereen moet gewoon opstaan voor de rechter. Punt." Kamp heeft minister van Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) om opheldering gevraagd.

De rechtbank in Rotterdam was vrijdag niet direct bereikbaar voor commentaar.
Niet meer handenschudden, niet meer opstaan, geen elementaire uitingen van beleefdheid meer.
Maar 1 troost: Nederland wordt verrijkt met al die prachtige, vreemde culturen.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_61408653
Het is me toch wat.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_61408667
Ze vinden straks ook wat op het feit dat ze geen belasting mogen betalen van hun geloof
Mocht die dag komen dan ben ik moslim
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:39:25 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_61409042
Ik weet niet goed of ik hierom nu zal gaan lachen of huilen. Ik weet wel dat ik die hele islam steeds meer ga verafschuwen, 't brengt walgelijke volgelingen voort.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:40:32 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_61409082
Oh dear. How sad. Never mind.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:41:01 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61409097
quote:
Het is ontoelaatbaar om dit in een rechtsstaat toe te laten. Iedereen moet gewoon opstaan voor de rechter. Punt."
Waarom!? Welke meerwaarde heeft het voor het rechtsproces om een zinloze daad als 'opstaan' te doen!?

Mr. kamp kan zich liever druk gaan maken over al die pedo's en gangbangers en pooiers etc etc die steeds met zulke lichte straffen weer buitenstaan.
pi_61409327
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom!? Welke meerwaarde heeft het voor het rechtsproces om een zinloze daad als 'opstaan' te doen!?

Mr. kamp kan zich liever druk gaan maken over al die pedo's en gangbangers en pooiers etc etc die steeds met zulke lichte straffen weer buitenstaan.
Stel je niet zo aan. Een klein beetje aanpassen kan toch ook geen kwaad? Het is gewoon standaard dat je dat doet in de rechtszaal, het zal symbolisch staan voor het accepteren en respecteren van de rechterlijke macht.

Stel dat een man en vrouw gaan trouwen, de man is een moslim maar ze besluiten toch om een westers huwelijk te voltrekken. Als de ring eenmaal om de vinger van de man moet, roept hij: ''Nee nee, ik wil geen ring dragen, ik ben jouw eigendom niet, andersom wel.''

Dat lijkt me net zo absurd en valt prima in dezelfde categorie. Je hebt je maar aan te passen aan de regels in de rechtbank. Zo niet, dan kom je er gewoon helemaal niet binnen als je er zo tegen bent.
Ron Paul 2012
pi_61409618
De zweep erover, dan staat ie vanzelf wel op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:02:02 #9
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_61409671
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:50 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Een klein beetje aanpassen kan toch ook geen kwaad? Het is gewoon standaard dat je dat doet in de rechtszaal, het zal symbolisch staan voor het accepteren en respecteren van de rechterlijke macht.

Stel dat een man en vrouw gaan trouwen, de man is een moslim maar ze besluiten toch om een westers huwelijk te voltrekken. Als de ring eenmaal om de vinger van de man moet, roept hij: ''Nee nee, ik wil geen ring dragen, ik ben jouw eigendom niet, andersom wel.''

Dat lijkt me net zo absurd en valt prima in dezelfde categorie. Je hebt je maar aan te passen aan de regels in de rechtbank. Zo niet, dan kom je er gewoon helemaal niet binnen als je er zo tegen bent.
... dan kan die vrouw gewoon weer scheiden.
Dit soort discussies gaat alleen maar om gebruiken, gewoontes, tradities, etc etc... en dat is eigenlijk gewoon ONZIN. We hechten er waarde aan omdat we er een waarde op hebben geplakt. Opgelegd worden om op te staan is geen 'respect' tonen, maar gewoon 'gewoonte'. Daar mag je je best tegen verzetten, als je gewoon uitgaat van gelijkheid en je geen zin hebt om aan dit soort onzin mee te doen.
pi_61409771
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:24 schreef ES57 het volgende:

[..]

Niet meer handenschudden, niet meer opstaan, geen elementaire uitingen van beleefdheid meer.
Maar 1 troost: Nederland wordt verrijkt met al die prachtige, vreemde culturen.

Wat is jou probleem hier tegenover ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_61409820
In deze zin heeft Mohammed helemaal gelijk

waarom opstaan voor iemand die hetzelfde is als jou ??
pi_61409978
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:07 schreef Meki het volgende:

Bijvoorbeeld uit fatsoen, uit respect. Respect, je weet wel dat woord waar jullie altijd de mond vol van hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_61410002
Het is bullshit.

Het idee dat iedereen gelijk is gaat hier ook helemaal niet op. Alleen als persoon is een rechter gelijk aan ieder ander, in zijn funtie niet.
pi_61410012
quote:

Zijn er geen grenzen aan jouw domheid?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_61410026
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld uit fatsoen, uit respect. Respect, je weet wel dat woord waar jullie altijd de mond vol van hebben.
Hoeft niet hoor, luisteren is al respect
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:16:10 #16
17205 Profesor
I have a dream!
pi_61410052
In Frankrijk hoef je als Moslim geeneens naar de rechtbank tijdens Ramadan, waar zeuren we over..
Je staat op niet alleen uit respect voor de Rechter, maar ook uit respect voor de Rechtstaat.
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:17:53 #17
17205 Profesor
I have a dream!
pi_61410117
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb hem een paar keer op TV gezien en luisteren was nu niet zijn beste kant..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_61410129
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:17 schreef Profesor het volgende:

[..]

Ik heb hem een paar keer op TV gezien en luisteren was nu niet zijn beste kant..
1-0
A murky, forgotten land.
pi_61410134
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:16 schreef Profesor het volgende:
In Frankrijk hoef je als Moslim geeneens naar de rechtbank tijdens Ramadan, waar zeuren we over..
Je staat op niet alleen uit respect voor de Rechter, maar ook uit respect voor de Rechtstaat.
en als de rechtstaat 3 jaar gevangenis geeft aan een zinloze moord
moet je dan ook opstaan voor een rechter ??
pi_61410193
quote:

De rechter komt binnen in functie en daar zijn ze zeker niet gelijk.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:20:41 #21
17205 Profesor
I have a dream!
pi_61410202
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja, want als je niet mee eens bent, dan kun je de politiek (zij maken de wet) in of wordt zelf rechter.
Zo regelen we dat hiero.
pi_61410203
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:15 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen deuren open te houden voor vrouwen; ik hoef vrouwen ook niet voor te laten gaan. Maar toch doe ik het. Waarom? Dat is gewoon een uiting van fatsoen en respect. Simpel. Net als jij.
A murky, forgotten land.
pi_61410246
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Een rechter maakt de wet niet; hij voert hem slechts uit.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:22:33 #24
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_61410266
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:24 schreef ES57 het volgende:
"Het is ontoelaatbaar om dit in een rechtsstaat toe te laten. Iedereen moet gewoon opstaan voor de rechter. Punt."
En wat gebeurt er normaal gesproken met mensen die niet opstaan voor de rechter? Krijgen die een boete?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_61410292
Ik ga met schoenen in de moskee lopen, mijn overtuiging, en vooral mijn omgeving, verbieden mij, mijn schoenen uit te doen

Net zo'n domme redenatie als die achterlijke baardaap heeft
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')