abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 september 2008 @ 07:45:22 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61392669
Lijkt me best lastig om vegetarisch te worden, PF .
Bij mij is het vegetarisme erin geslopen. Weliswaar ben ik een part-time vleeseter (dwz: ik eet veel vaker niet dan wel vlees, meestal alleen als ik uit eten ga), maar ik mis het vlees verder ook helemaal niet. Gehakt vind ik niet lekker, kip vind ik saai (behalve kippenbouten ) en ik neem liever extra groenten ipv vlees .
Niet meer actief op Fok!
pi_61392824
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 07:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Sorry maar het is echt één van mijn grootste irritaties dus neem het me vooral niet kwalijk maar je eet vegetarisch en bent/wordt vegetariër.
argh
ik verbeter mensen daar altijd op
ik was vast heel moe
pi_61392834
Ik vind zelfgemaakte dingen veel lekkerder dan voorgebrouwen supermarkt spul. En daar komt nog eens bij dat het ontzettend leuk is om zelf taart te bakken enzo.
Idem voor soep maken enzo.
pi_61392838
Ik ga thee zetten voor mijn mama
ze is 364 dagen per jaar eerder wakker dan ik
Nu slaapt ze nog
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:16:22 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61392928
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:03 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind zelfgemaakte dingen veel lekkerder dan voorgebrouwen supermarkt spul. En daar komt nog eens bij dat het ontzettend leuk is om zelf taart te bakken enzo.
Idem voor soep maken enzo.
Ik dus ook.
Mark en ik eten nog zelden samen, omdat hij altijd pakjesmeuk klaarmaakt, terwijl ik daar tegenwoordig een naar gevoel bij krijg, omdat er zoveel rommel aan wordt toegevoegd. Als ik zelf tomatensaus maak, kan ik tenminste zelf bepalen wat ik erin gooi.
Niet meer actief op Fok!
pi_61392938
Jullie babbelen echt veel te snel voor mij .

Isegrim, ik heb ooit sterilisatie overwogen, en me door de gyeacoloog ervan af laten praten omdat het nog onbetrouwbaarder is dan de pil . In kinderpreventie dan he.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 september 2008 @ 08:33:58 #107
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61393089
goeiemorgen!

nou een deel is er alweer af: stand vancohtend was 82.9 (typte eerst 92.9...dat doe ik nog heel vaak fout) dus die vemaledijde 83 is weer weeg.

ik kon zó mn bed niet uit komen vanochtend. straks om 10 uur vergadering dus moest wel beetje op tijd eruit. gelukkig is t gelukt, heb ik alweer gefokt/ valtaf bijgewerkt en ga ik nu lekker douchen. dagdag!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_61393537
Ik dacht dat ik 64-65 kilo woog, blijkt het 65,8 te zijn!

Vanavond moet ik onderweg eten, dus ik ga zometeen een maaltijdsalade inelkaar knutselen om onderweg op te eten: krieltjes, gerookte kip, eitje, sla, paprika, komkommer, tomaat en een beetje dressing.

Iemand nog ideeën lekkere maaltijdsalades? Zelfgemaakt is toch veel lekkerder dan van de AH....
pi_61393548
jeetje, 0.8 kilo meer,
anders ga je even naar dr wc
pi_61393552
Goedemorgen
Pasje laten maken hoefde niet, ik had er al een (Waarom krijg ik dan zo'n oproep ). Voordeel: ik hoefde niet een nieuwe foto te laten maken. Nadeel: De oude is verschrikkelijk en varkentje.

Vegetarisch eten doe ik ook regelmatig, maar vooral omdat ik dan geen vlees of vis in huis heb en geen zin heb om het te halen . Maar dan laat ik dus het vlees gewoon weg en doe wat meer van de overige ingredienten. Het lijkt me wel lastig om elke keer een goede vleesvervanger uit te zoeken (die dingen die in het vegetarische schap van de supermarkt liggen lijken me niet lekker....)
Het mooi kotsende meisje.
pi_61393639
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:01 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

Vegetarisch eten doe ik ook regelmatig, maar vooral omdat ik dan geen vlees of vis in huis heb en geen zin heb om het te halen . Maar dan laat ik dus het vlees gewoon weg en doe wat meer van de overige ingredienten. Het lijkt me wel lastig om elke keer een goede vleesvervanger uit te zoeken (die dingen die in het vegetarische schap van de supermarkt liggen lijken me niet lekker....)
Die van Valess vind ik wel lekker, alhoewel ik nu een beetje uitgegeten ben op de gewone variant. Die met kaas was idd vies. Ik heb nu de hawai-smaak in de diepvries liggen, ik zal volgende week eens kijken of die eetbaar zijn.
Van die tofu reepjes vind ik inderdaad niet te eten, net karton.
pi_61393730
vales met tomaat is lekker!
  vrijdag 5 september 2008 @ 09:17:30 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61393810
quote:
Het lijkt me wel lastig om elke keer een goede vleesvervanger uit te zoeken (die dingen die in het vegetarische schap van de supermarkt liggen lijken me niet lekker....)
Je hoeft geen nepvlees te eten hoor! Belangrijk is dat je veel afwisseling brengt in je voedselpatroon, daarnaast eieren eten (als je niet veganistisch eet), bonen, zaden, linzen, kiemen en noten op het menu zetten. Soja kan natuurlijk ook, maar dan moet je goed opletten dat het wel echte biosoja is. Eventueel kun je nog wat extra vitaminen slikken, waarbij vooral 1 bepaalde vitamine/enzym belangrijk is. Weet even niet welke.
Maar als je deeltijdvegetarier bent hoef je je zeker niet druk te maken. Als je normaal eet krijg je waarschijnlijk meer dan genoeg vitaminen/enzymen binnen volgens mij. Mensen eten tegenwoordig eerder teveel vlees.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_61393877
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:17 schreef Tinkepink het volgende:
Mensen eten tegenwoordig eerder teveel vlees.
Ik geloof ook best dat dat zo is. Ik ben gek op vlees en zal dan ook noooooit vegetariër worden, maar ik eet ook absoluut geen 7 dagen in de week vlees. Eerder 5 dagen per week. Ter vervanging eet ik soms een ei of wat nootjes, en ik geloof niet echt dat ik nu zware tekorten heb aan bepaalde voedingsstoffen.
pi_61395179
quote:
Op donderdag 4 september 2008 21:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ik viel er op het laatst in. Ongelooflijk dat zij zich lelijk voelt.Ze heeft een prachtlichaam en een mooi koppie.

Nog even over de pildiscussie: Zelf zal ik niet snel weer aan de pil gaan, maar er schijnt een nieuwe pil op de markt te zijn:
[..]
Die nieuwe pil klinkt als een droom. Ik ben voor het eerst sinds tijden weer ongesteld (ik slik meestal enkele maanden achter elkaar de pil door) en ik voel me werkelijk vreselijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:43:13 #116
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61395695
Ohja, mijn weegschaal is van slag. Vanmorgen woog ik 61,8 kg (!) terwijl ik gisteren nog 62,8 kg woog en een paar dagen geleden nog 63,5 kg. Lijkt me sterk dat ik in een paar dagen zoveel afval, zeker omdat ik juist wat meer aan het eten ben om het afvallen wat af te remmen (ik ga te snel vind ik).
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:50:37 #117
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61395888
quote:
Goedemorgen
Pasje laten maken hoefde niet, ik had er al een (Waarom krijg ik dan zo'n oproep ). Voordeel: ik hoefde niet een nieuwe foto te laten maken. Nadeel: De oude is verschrikkelijk en varkentje.

Veel vleesvervangers smaken idd nergens naar. Vallen bovendien snel uiteen in je mond enzo, branden snel aan in de pan...
Maar de kaasschnitzel (met Milner ) van Valess is verrukkelijk! .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:54:35 #118
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61395999
Aangezien ik volgende week superdruk ben en eigenlijk alleen morgen tijd heb om langs de italiaan te gaan, wil ik vandaag de mandjes verloten.
Stuur ff een sms met yummy ON naar 0900-SHE

grappie, PM even een ja naar mij, dan stop ik je op een lootje. Mijn lief is erbij, dus alles gaat eerlijk.
Daarbij heb ik een hekel aan iedereen dus maakt u geen zorgen om voorkeur

(grappie he! )

Dan verstuur ik morgen de mandjes
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:58:09 #119
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61396107
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 09:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hoeft geen nepvlees te eten hoor! Belangrijk is dat je veel afwisseling brengt in je voedselpatroon, daarnaast eieren eten (als je niet veganistisch eet), bonen, zaden, linzen, kiemen en noten op het menu zetten. Soja kan natuurlijk ook, maar dan moet je goed opletten dat het wel echte biosoja is. Eventueel kun je nog wat extra vitaminen slikken, waarbij vooral 1 bepaalde vitamine/enzym belangrijk is. Weet even niet welke.
Maar als je deeltijdvegetarier bent hoef je je zeker niet druk te maken. Als je normaal eet krijg je waarschijnlijk meer dan genoeg vitaminen/enzymen binnen volgens mij. Mensen eten tegenwoordig eerder teveel vlees.
Dat is B12 en B12 kun je nergens anders uit halen dan vlees. Daarnaast is B12 nogal essentieel.

Overigens is fulltime, strikt vegetarisme en ook veganisme niet zo goed voor je.
Tijdelijk kan geen kwaad, maar niet iets wat je een leven lang vol wil houden.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:05:46 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_61396307
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:54 schreef SHE het volgende:
Aangezien ik volgende week superdruk ben en eigenlijk alleen morgen tijd heb om langs de italiaan te gaan, wil ik vandaag de mandjes verloten.
Stuur ff een sms met yummy ON naar 0900-SHE

grappie, PM even een ja naar mij, dan stop ik je op een lootje. Mijn lief is erbij, dus alles gaat eerlijk.
Daarbij heb ik een hekel aan iedereen dus maakt u geen zorgen om voorkeur

(grappie he! )

Dan verstuur ik morgen de mandjes
Wat voor mandjes? Heb ik iets gemist?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:08:34 #121
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61396386
Oh wacht; niet iedereen heeft dat meegekregen.

Er zit een nieuwe italiaanse traitteur in mijn straat die zo zaligmakend is, dat ik het wilde delen.
In het kader van teambuilding had ik besloten dat ik 2 mandjes met lekkers zou verloten onder de brave slank-tjiks.

Uiteraard met de reden dat ik dan in ieder geval 2 dames weer uit hun dieet haal , muhahahahaha.
( grappie! )

Ik ben zo grappig vandaag. Ongelofeloos.
pi_61396463
Momenteel zit ik ook niet in m'n dieet. Nog geen antwoord op (naar ik hoop) definitieve versie van onderzoek, mail van manager dat ik blijkbaar iets lulligs deed en deze maand vrij weinig om handen (misschien nog minder dus)...
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:10:57 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61396473
@She, ik geloof dat ik iets gemist heb??? mandjes? waar gaat dat over????

@PF: wilhelminapepermuntjes zijn idd verslavend. Wij hebben ze ook eigenlijk altijd in huis... maar probeer de inname wat te beperken (tot maximaal 5 op een dag)

@MoBlo en Yashaa, de nijmegenmeet was dus gezellig?

@Kwak, ik snap je punt. Ik eet ook liever iets wat ik lekker vind, ipv met tegenzin iets wat (qua voedingswaarde) hetzelfde is, maar veel minder lekker. Je moet wel een beetje plezier houden in het eten. En vooral als je aan het dieeten bent is dat belangrijk. (en smaken verschillen nou eenmaal)

@de rest:
drukke week. Ben vandaag 1 dagje vrij en moet dan weer 6 diensten achter mekaar werken. Druk hoor. Ben mijn vakantie alweer bijna vergeten
vandaag dus alle was draaien, boodschappen doen etc...

eetlijstje van gister:
o: niets, late dienst, dus uitgeslapen
L: optimel met special K
T: koekje
T: plakje kaas
D: optimel met special K
T: kiwis
T; een paar dropjes

vandaag maar eens ff lekker veel groente eten. want dat mis ik altijd een beetje als ik late diensten heb.
Trouwens wel volledig vegetarisch zulke dagen voor mij. (zie ik nu tot mijn verbazing)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:12:32 #124
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61396526
@She, wat lieeeeeffffff... en gaat dat alleen om de she-eters of ook om de rest
pi_61396722
Ik wil ook een mandje Verstuur je ook naar Belgie?
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:29:24 #126
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61397083
nee hoor, iedereen is welkom.

En shipping gaat ook naar buitenland natuurlijk.
pi_61397135
Nou, bij deze dan mijn inschrijving
pi_61397246
BJ: ik moet je nu toch echt vermanend toespreken: je eet veuls te weinig. Ik dacht laatst dat het 1 dagje was, maar nu is het weer zo. Nog geen 500 cal. jouw lijstje!! Whazzup??
pi_61397289
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:35 schreef conleche het volgende:
BJ: ik moet je nu toch echt vermanend toespreken: je eet veuls te weinig. Ik dacht laatst dat het 1 dagje was, maar nu is het weer zo. Nog geen 500 cal. jouw lijstje!! Whazzup??
Zeker als je zulk verantwoordelijk werk doet!
* ik kan me voorstellen dat nachtdienst geen wonderen doet voor je eetpatroon, maar een warme maaltijd kan er toch wel af?
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:41:00 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_61397382
Je moet er alleen geen mandjes van 75 euro van maken hoor SHE....
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_61397402
Ik heb SHE ook gePMd.

Nog even over de pasfoto, dank voor de complimenten, maar ik ben dus in het eggie niet zo hè. Niks te klagen hoor, ik ben prima, maar irl zie ik er dus niet uit alsof ik met m'n hoofd in een porceleinbadje heb gelegen. Dat jullie niet schrikken van mijn wel degelijk aanwezige wallen en rimpels (anders durf ik niet meer naar de meet.)
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:42:46 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61397437
ik had late diensten .. en dan eet ik idd te weinig.... maar tussen de middag totaal geen zin in warm eten. En op mijn werk is er geen warm eten. (ja alleen als dr wat van pten over is).
dus vandaar de optimel met special K.
Maar vandaag ga ik dus weer flink aan de groente en een lekker stukje vlees hoor.
no need 2 be worried. Heb de rest van de week gewoon normaal gegeten
pi_61397469
dat heb ik ook al even gepm-ed met een yummie on

goedemorgen allen

Net heerlijk uitgeslapen maar helaas nog steeds niet helemaal fit
Wel spierpijn van het kickboksen dus heb iig wel iets gedaan waar ik de hele dag aan herinnerd word wat goed voor me is
Ja doei.
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:43:55 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61397472
en het is wel meer dan 500 calorieen hoor
pi_61397571
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
Maar het is optimel, een koekje, een fruit en een plakje kaas!
Ga je daar niet trillerig en chagrijnig van worden?
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:48:56 #136
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61397608
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:41 schreef Vivi het volgende:
Je moet er alleen geen mandjes van 75 euro van maken hoor SHE....
We houden het beschaafd
  vrijdag 5 september 2008 @ 11:52:23 #137
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61397684
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
Niet om lullig te zijn, maar ik heb het net even uitgerekend en kom op 571 kcal. Met volvette kaas, 2 kiwi's, 2 koppen Kellogs, 3 dropjes, een grote koek en 2 schaaltjes optimel.

Ik eet vandaag trouwens kiptandoori met sperziebonen die nog knappen in plaats van buigen (en weetabix, eieren, rijst, appels en vanavond alcohol en popcorn)

Edit: mijn lunch wordt gegrilde aubergine met kaas, kwark, knoflook en tomaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tinkepink op 05-09-2008 12:07:25 ]
pi_61398021
Goedemiddag allemaal.
Avondeten ging hier gister fout, maar herkansing vandaag,

Ik heb ook een PM gestuurd voor zo'n leuk mandje. <3 Nu eerst kijken of ik het stageverslag voor 80% ofzo afkrijg.

Fijne dag gewenst allemaal.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:08:24 #139
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61398116
helleu! nou met vergaderingen en een verjaardag op de opleiding is mn ochtend hier echt heeeeeel nuttig geweest, not!

zometeen lunchen met een vriendinnetje en vanmiddag thuis verder puinruimen, boek voor mn werk lezen enz. enz.

even een zwaai dus
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:12:26 #140
331 Merel
Be here now.
pi_61398219
Dit zijn trouwens ook heeeeeeerlijke Italiaanse producten En ze sturen je een geweldige catalogus met een leuk kaartje en een CD'rommetje met een rondleiding over het landgoed. Superschattig. En zo lekker dat ik er álles wel van wil eten en dat is natuurlijk absoluut niet goed voor de lijn
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61398256
wow
Ja doei.
pi_61398280
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 10:58 schreef SHE het volgende:

Dat is B12 en B12 kun je nergens anders uit halen dan vlees. Daarnaast is B12 nogal essentieel.
Zit toch ook in melk en eieren?
quote:
Overigens is fulltime, strikt vegetarisme en ook veganisme niet zo goed voor je.
Tijdelijk kan geen kwaad, maar niet iets wat je een leven lang vol wil houden.
Waar baseer je dat op?
Ik ben het grootste gedeelte van mijn leven al vegetarier en zo gezond als een vis.
Ik wil trouwens wel een paar kilo afvallen omdat ik binnenkort wil stoppen met roken, vandaar dat ik hier al een tijdje meelees.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:15:05 #143
331 Merel
Be here now.
pi_61398282
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:12 schreef Merel het volgende:
Dit zijn trouwens ook heeeeeeerlijke Italiaanse producten En ze sturen je een geweldige catalogus met een leuk kaartje en een CD'rommetje met een rondleiding over het landgoed. Superschattig. En zo lekker dat ik er álles wel van wil eten en dat is natuurlijk absoluut niet goed voor de lijn
En helemaal biologisch verantwoord en onbespoten en alles M'n vader is er geweest en het is er écht zoals op de plaatjes
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_61398299
Wat een mooi huis en je kan er komen werken!
pi_61398326
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:15 schreef conleche het volgende:
Wat een mooi huis en je kan er komen werken!
Volgens mij zat er ooit een foldertje voor een vakantie daarheen bij de arts & auto
Niet dat het er niet mooi uitziet ofzo hoor...
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:20:38 #146
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61398412
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Maar het is optimel, een koekje, een fruit en een plakje kaas!
Ga je daar niet trillerig en chagrijnig van worden?
neej eigenlijk niet maar ik zal er wel op letten en de volgende keer nog wat extra meenemen ....
had er zelf ook niet echt bij stil gestaan dat het zo weinig was... pas toen ik die lijstjes aan het maken was.
thuis eet ik ook veel meer en heb ik ook veel meer trek.
(en tja als het druk is, dan vergeet je al snel dat je zelf ook moet eten)

maar bedankt voor het meedenken hoor dames
pi_61398456
zo kan ik ook afvallen
Ja doei.
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:25:33 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61398547
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:21 schreef motorbloempje het volgende:
zo kan ik ook afvallen
heb jij zeker mijn vakantietoetjes enzo niet gezien
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:40:31 #149
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61398990
ik heb een boodschappenlijstje vol gezonde shit waar ik vanaf maandag mijn lunches mee ga vullen:
makreelfiletjes, kip om in reepjes te grillen, salade/rauwkostspul, verschillende soorten crackers, volkoren en boekweite meel en eieren en melk om pannenkoekjes en drop scones mee te maken, etc. etc.

ik zoek nog een recept om zelf volkoren pittabrood te bakken. heeft iemand dat toevallig?

voortaan eet ik gevarieerde, en grotere lunches, en dan hopelijk s avonds makkelijker wat minder.

in mn lieve roze bento box natuurlijk
pi_61399632
Woei net op de weegschaal 69.5 met broek aan ik zit weer onder de 70 nu even doorzetten..

Heb vandaag verjaardag van mijn moeder en morgen en zondag een bbq
pi_61399746
@Kwak, wat is een Bento Box? speciaal soort broodtrommel of zo?

Ik ben vandaag weer bij mijn grote vriend de orthodontist geweest, dus ik mag weer een paar dagen aan vloeibaar voedsel Of iig zacht zoals puree of pudding, zolang ik niet hoef te kauwen. Zo maar eens boodschappen doen.
pi_61399761
zie CUL --> Meet mr. Bento
Ja doei.
  vrijdag 5 september 2008 @ 13:27:18 #153
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61400374
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 12:14 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zit toch ook in melk en eieren?
[..]

Waar baseer je dat op?
Ik ben het grootste gedeelte van mijn leven al vegetarier en zo gezond als een vis.
Ik wil trouwens wel een paar kilo afvallen omdat ik binnenkort wil stoppen met roken, vandaar dat ik hier al een tijdje meelees.
klpot, het kan gewonnen worden uit melk, eieren en zelfs vis. Alleen is de aanwezigheid zo laag, dat het weinig zoden aan de dijk zet. De enige goede bron is helaas vlees.

Overigens heb ik in mijn reply bewust 'strikt vegetarisme' genoemd. Dan worden er zelfs geen eieren en melk geconsumeerd en al helemaal geen vis.
Wil je weten wat strikt vegetarisme en veganisme met je lijf doet, dan moet ik je even verwijzen naar bv pubmed, waar je een keur aan wetenschappelijke studies kunt vinden die duidelijk aangeven dat wij mensen niet zonder problemen een leven kunnen leiden zonder dierlijke producten.
Ik ben vandaag niet zo in de mood om alles te verzamelen
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:17:39 #154
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61401747
ik ben net ff naar de supermarkt geweest en heb lekker verse gamba's meegenomen
ga ik vanavond maken denk ik.
Met lekker veel groente erbij.
nog even kijken hoe ik ze het lekkerst klaar kan maken.
Ik heb knoflook en knoflookolie en een knoflook/ tomaatmix speciaal voor gamba's
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:22:40 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_61401921
Hebben jullie dat ook? Er is nu ongeveer 5 kg af en ik was niet dik ofzo, maar ik zit nu zoveel lekkerder in mijn vel! Mijn spieren lijken meer ontspannen te zijn, ik loop makkelijker, voel me fitter, ik zit echt anders in mijn lijf....
Het zal wel door het samenspel van gezond eten, bewegen én afvallen komen, maar het verschil is echt opvallend. Fijn, maar.....

Nu mijn tweede doel in beeld komt (60 kg) denk ik na over hoe verder te gaan. Wanneer besluit je dat het genoeg is? Met 60 kg ben ik waarschijnlijk over mijn hele lichaam wel wat slanker, maar zal ik nog steeds wat spekjes hebben op bepaalde plaatsen. En die spekjes wil ik eigenlijk ook weg hebben. Maar dan wordt ik waarschijnlijk op andere plaatsen weer te dun (begin al aardig op bambi te lijken bijvoorbeeld: slanke benen en grote ogen in een smal koppie). Dan doorgaan met afvallen of beter gericht trainen? Helpt dat? Volgens mij namelijk niet (tenminste, tot dusver wordt ik gewoon over mijn hele lichaam slanker). Het lijkt me ook een beetje "eng" om onder de 60 te komen. Nu ben ik gewoon slank, dan word ik voor mijn gevoel skinny en dat vind ik niet mooi.

Ter info: met 60 kg heb ik een bmi van 22,04, waarschijnlijk cup c en draag ik spijkerbroeken maat 28-29. Bovenwijdte is dan 38-40.
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:25:27 #156
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61402010
Gewicht zegt niets, ik weet niet hoe lang je bent.
met 60 kilo ben ik echt een magere lat.

Je ziet zelf wel of je nu een goed gewicht hebt. Eventueel kan je nu de boel nog wat straktrekken met sporten.
Word je op de weegschaal wel zwaarder, maar zoals je weet moet die weegschaal sowieso dood.
Waarom zou gericht trainen niet helpen denk je? Doet wonderen voor je verkregen figuurtje en Bambi was ook sportief!
pi_61402057
Foto?

Ik denk dat je wel degelijk met bepaalde oefeningen het plaatselijk strakker kan krijgen. Dus als je denkt dat je met 60 goed zit qua gewicht, zou ik proberen dat te stabiliseren, wat ook nog een kunst op zich is natuurlijk en dan gaan trainen op de probleemzones.

Ik voel me ook fijner nu ik ben afgevallen, maar ben er ook alweer aan gewend. Kan me niet meer voorstellen dat ik boven de 70 woog. Hoe heb ik het ooit zover kunnen laten komen vraag ik me dan af!
  vrijdag 5 september 2008 @ 14:31:11 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61402190
Oh ja, het eetlijstje.

Ik ben vandaag engelenbraaf!

O: gekookte mosselen + vitalinea yoghurt ( ja, ik krijg vis weg s' ochtends )
T: bakje blauwe bessen
T: cracker met suikervrije jam
L: Preisoepje
T: bakje blauwe bessen
D: Een stoommaaltijd,. want ik kan niet koken vandaag. Ik heb iets met groene asperges, peultjes en gamba's
Voor zover ik kon zien geen rare toevoegingen, dus ik hoop dat het ook eetbaar is

Enneh, schouderklopje voor mij; ik heb sinds afgelopen zaterdag geen druppie alcohol gehad. *trots is*

Ga ik volgende week wel goedmaken met een lekker wijntje. Ik mis het toch best
pi_61402744
dubbel
pi_61402780
Zowel de weegschaal als de centimeter zijn al de hele week lief voor me.
En 't belangrijkste: ik eet lekker en heb geen honger.

Lijstje van vandaag:
O: magere kwark, noten-muesli zonder suiker, aardbeien
T: 2 x cracotte met rosbief
L: salade van plakjes gegrilde kip, rucola, paprika en tomaat. Met een likje Mayonaise de Dijon

Avondeten: gegrilde groente (courgette, aubergine, tomaat, ui) en een gegrilde tonijnmoot.
Ik heb ook nog courgette-soep voor tussendoor en een rood wijntje lust ik ook best.

Oh en ik vind de mandjes-actie van SHE haske leuk, maar ik post nog maar net mee en vind 't raar om mee te doen, Dus dat doe ik dan ook niet.
pi_61403170
zow, even een tussendoorpost uit huize MoBlo

We zijn nu even lekker aan het verderklussen en/want mn hoofdpijn is even weg

zijn nu de mediacentre-meuk (radio/cd/tv/dvd) aan het aansluiten, evenals de Wii

daarna even gordijnen ophangen en zorgen dat de wasmachine het gaat doen, wánt: mn kleren raken op
Ja doei.
pi_61403297
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
zow, even een tussendoorpost uit huize MoBlo

We zijn nu even lekker aan het verderklussen en/want mn hoofdpijn is even weg

zijn nu de mediacentre-meuk (radio/cd/tv/dvd) aan het aansluiten, evenals de Wii

daarna even gordijnen ophangen en zorgen dat de wasmachine het gaat doen, wánt: mn kleren raken op
Ja fdomme nu ben ik niet meer in Nijmegen.
pi_61403418
René is uit zichzelf de wasmachinemeuk gaan regelen *puik*

zo maar 's even naar de winkels voor avondboodschapjes (eten en wat te knabbelen voor vanavond) maar weet nog niet wat ik voor lekkers zal maken vanavond
Ja doei.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:14:35 #164
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61403419
Ik ben ook aan het verhuizen tussen alle drukte door... Ik ga bij mijn vriend wonen
Morgen begint de werkweek weer dus we zijn nu druk bezig geweest.
Ook nog deze hele week de 10 km gewandeld, vanavond de laatste dag en dan krijgen we een medaille
Vanavond gebakken aard. uit de oven met heerlijke botersla en versche sperzieboontjes en gegrilde kalkoenfilet, ik heb mijn grillpan eindelijk meegenomen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_61403432
wat leuk uniekhoorn
Ja doei.
pi_61404433
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 08:17 schreef sigme het volgende:
Jullie babbelen echt veel te snel voor mij .

Isegrim, ik heb ooit sterilisatie overwogen, en me door de gyeacoloog ervan af laten praten omdat het nog onbetrouwbaarder is dan de pil . In kinderpreventie dan he.
Tja, heb ik ook wel eens gelezen, maar het scheelt net niks. En ik hoor weinig verhalen van vrouwen die ondanks sterilisatie zwanger worden en veel verhalen van vrouwen die ondanks de pil zwanger worden. Dat komt natuurlijk deels doordat je de pil kunt vergeten / diarree kunt krijgen e.d.
pi_61404439
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:27 schreef SHE het volgende:

Wil je weten wat strikt vegetarisme en veganisme met je lijf doet, dan moet ik je even verwijzen naar bv pubmed, waar je een keur aan wetenschappelijke studies kunt vinden die duidelijk aangeven dat wij mensen niet zonder problemen een leven kunnen leiden zonder dierlijke producten.
Dan ga ik daar eens even rondneuzen.
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:53:40 #168
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_61404563
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 15:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja, heb ik ook wel eens gelezen, maar het scheelt net niks. En ik hoor weinig verhalen van vrouwen die ondanks sterilisatie zwanger worden en veel verhalen van vrouwen die ondanks de pil zwanger worden. Dat komt natuurlijk deels doordat je de pil kunt vergeten / diarree kunt krijgen e.d.
Zowel mijn ex als huidig zijn gesteriliseerd gelukkig! Toch blijf ik aan de pil anders ben ik 3 van de 4 weken aan het bloeden
Maar die nieuwe pil lijkt me wel wat want ik ik kan niet eens met Marvelon 4 weken zonder tussenbloedingen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_61404628
Ik heb vooral altijd heftige buikkrampen. En vreselijke zweetaanvallen 's nachts...
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:54:26 #170
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_61406250
oh ik heb net echt heeeeerlijk lunchgerechtje gemaakt voor de komende twee weken: scotch pancakes/drop scones...(lijken wel wat op american pancakes)

had ze nog nooit gemaakt, wel gegeten, maar t receptje stond op de zijkant van mn potje cream of tartar (wijsteenzuur). ik ga ze voortaan van volkorenmeel maken, en ik eet ze dan ipv brood, met salade erbij, of een stukje makreel, of een stukje kip...

receptje voor wei van american pancakes houdt, deze zijn echt net zo luchtig!:
225 gram zelfrijzend bakmeel (of (volkoren)meel met 4 theelepels bakpoeder)
275 ml melk
2 eieren
snufje zout
50 gram suiker
1 theelepel cream of tartar (wijnsteenzuur - verkrijgbaar bij de bakshop, en engelse winkels enzo)

eieren en melk door elkaar kloppen, dit door de suiker met meel mengen. schepje cream of tartar erbij, goed kloppen tot t een dik beslag is.

in een pan met beetje boter of olie eetlepels beslag (los van ekaar) scheppen, omdraaien als t gaat bubbelen bovenop. als ze aan twee kanten bruin zijn zijn ze klaar.

lekker met boter en zuiker maar ook zonder.

er gaan bij mij 25 uit dit mengsel. portie van 5 is dan 220 ckal incl. bereidingsvet.
  vrijdag 5 september 2008 @ 16:56:28 #171
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61406330
God damnit.

Ik ben geen choco liefhebber, maar er komt net iemand binnen zetten met Hershey's Dark

Rrrrrroooarrrrrrrrrr
pi_61407425
Hershey's vind ik echt niet te vreten eerlijk gezegd. Dat is geen chocola. Althans de Hershey's die ik in de VS heb gehad.
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:42:01 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61407557
Deze is yummie
Komt uit Isla Margarita
pi_61408018
Isla Margarita! Daar heb ik géén goede herinneringen aan! (vieze rotzooi, vieze zee, gezakkenrolt van 300 dollar en m'n paspoort.) Het enige goeie was dat de sigaretten er maar 50 guldencent waren (ze smaakten wel anders, net als in Turkije.)

Which reminds me: SHE ben je je mentaal aan het voorbereiden op 21 september???

Lijstje:

O: gekookt ei
L: bakje cocktailgarnalen met lightmayo en peper
T: wodka en katjangnootjes
D: weet nog niet. Kan kiezen uit: uiteten (niet zo'n zin), ribeye of ribkarbonade.
pi_61408188
Ik ben moet echt minder eigenwijs worden. Ik dacht zelf wel even het Leidse Plein te kunnen vinden, door 1 blik op de kaart te werpen. Totaal verdwaald in de Jordaan dus. En het regent. En de tram reed voor mijn neus weg, ik stond zelfs al te wachten bij de halte, omdat ik dacht dat je perse achterin moest instappen. Toen was ik een heel zielig vogeltje, daar verregend bij de halte . Uiteindelijk winkel gevonden (na anderhalf uur lopen dus toch een tram gevonden), hadden ze mijn spullen gewoon helemaal niet. Nee, dat kwam pas over een paar weken, daar was nu het seizoen nog niet voor (winterspullen). Terwijl op de site staat dat er sale is van die spullen.

Ga ook maar niet meer trainen, heb mijn portie beweging en vermoeidheid wel weer gehad ... lekker op de bank met een burrito (geen pakjesmeuk) en de afstandsbediening dan maar .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 5 september 2008 @ 18:34:53 #176
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_61408918
mijn lijstje van vandaag:

L: optimel met special K, gekookt eitje
T: aarbeien, 2 gold-kiwis
L: gambas (5), aardappeltjes en sperzieboontje (+ paar zwarte olijven)
T: ????? (nog geen idee)
pi_61408958
oh ja, lijstjes

O: 2 knackebrod kaas
L: 2 knackebrod kaas
D: lasagne met spinazie, champignons, courgette en zalm

en vanavond nog een melbaatje brie met een glaasje wijn als we eraan toe komen
Ja doei.
pi_61409092
Lijstje:

O: gojimuseli met yoghurt & zoetstof
T: VitaLinea
L: twee zuurdesemboterhammen met daarover verdeeld één kalfskroket ( )
T: ananas
D: kip met paprika en kerrie, rijst

Vanavond neem ik wat gerookte kip met tahu telor-saus. Voor mijn lief heb ik kruidnoten gekocht. Misschien dat ik er daar ook wel één van neem voor de smaak.
pi_61409156
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 18:09 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben moet echt minder eigenwijs worden. Ik dacht zelf wel even het Leidse Plein te kunnen vinden, door 1 blik op de kaart te werpen. Totaal verdwaald in de Jordaan dus. En het regent. En de tram reed voor mijn neus weg, ik stond zelfs al te wachten bij de halte, omdat ik dacht dat je perse achterin moest instappen. Toen was ik een heel zielig vogeltje, daar verregend bij de halte . Uiteindelijk winkel gevonden (na anderhalf uur lopen dus toch een tram gevonden), hadden ze mijn spullen gewoon helemaal niet. Nee, dat kwam pas over een paar weken, daar was nu het seizoen nog niet voor (winterspullen). Terwijl op de site staat dat er sale is van die spullen.

Ga ook maar niet meer trainen, heb mijn portie beweging en vermoeidheid wel weer gehad ... lekker op de bank met een burrito (geen pakjesmeuk) en de afstandsbediening dan maar .
Aaahw! We hadden ook gewoon naar conleche moeten gaan
Mijn mama was mee naar college !

( )
pi_61409869
Je mama was mee naar college? Leg uit.
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:10:28 #181
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61409894
Ik ga nu loten met de aanmeldingen via PM
pi_61409900
Nou, ik had maar kort college, zij was vrij, en we zouden winkelen. Ze wist niet waar ik naar school ging, wou het wel eens zien, en ach, ze wou ook best mee naar 't hoorcollege
pi_61409905
Oh fuck ik heb me niet aangemeld WACHT!!!
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:16:22 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61410062
Loting uitslag:

Beessie-Jen
Chicolate

graag PM's met adressen
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:16:46 #185
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61410075
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:10 schreef Isegrim het volgende:
Oh fuck ik heb me niet aangemeld WACHT!!!
Te laat
pi_61410091
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:16 schreef SHE het volgende:
Loting uitslag:

Beessie-Jen
Chicolate

graag PM's met adressen
Feli
Chico mag vast niet alles, ik help wel
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:17:25 #187
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61410095
@ Co: wats 21 sept??
pi_61410110
Toen ging je stoppen met roken
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:19:56 #189
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61410169
Ik heb voor de overigen trouwens een schattig troostprijsje, dus als alle Pm-ers ( jij ook Ise ) even adres vermelden, dan komt er een envefloppie je kant op.

En maakt u geen zorgen om de portokosten, die betaalt mijn baas ( muahahahaha )
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:20:25 #190
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_61410192
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:17 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Toen ging je stoppen met roken
kuttttttt

ik ben nu al chagerijnig
pi_61410491
ja zeg ik heb het hele loting gebeuren, pm sturen gemist
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_61410677
wat leuk gefeliciteerd dames
Ja doei.
pi_61410975
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:16 schreef SHE het volgende:
Loting uitslag:

Beessie-Jen
Chicolate

graag PM's met adressen

OOOOOOH Dankje

En ik heb tegenwoordig pillen . Dus dan mag ik alles eten. Maar PF, je mag rustig een keer langskomen om te proeven hoor .

Edit: die pillen zijn voor 'speciale gelegenheden', omdat ik ze niet iedere dag wil slikken. Medicijnen zijn in mijn ogen voor mensen die ziek zijn, en pijn is in wezen een nuttige waarschuwing van je lichaam. Ik heb liever dat mijn lichaam me waarschuwt als ik ergens een (darm-)ontsteking ofzo heb. Daarbij, de pijn is meestal te vermijden met het juiste dieet. Maar superlekkere dingen maak ik wel een ontzondering, dan gaat er met gemak een pilletje in .

[ Bericht 23% gewijzigd door Chicolate op 05-09-2008 19:57:57 ]
pi_61411188
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

OOOOOOH Dankje

En ik heb tegenwoordig pillen . Dus dan mag ik alles eten.
grbml
quote:
Maar PF, je mag rustig een keer langskomen om te proeven hoor .
Ah, gaaf
pi_61411220
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

grbml
[..]

Ah, gaaf
Hey doe jij eens niet mijn post quoten als ik aan het editten ben .
pi_61411228
Ja moet je maar sneller zijn
pi_61411260
Stom kutweer
pi_61411296
Ik zat even blij te wezen ja. Mijn verregende avonturen in Amsterdam zijn nu al wel vergeten. Maar gaan we dan volgende week ofzo bij Conleche langs? (die hier helemaal geen stem in heeft, maar gewoon maar bij de gallerij moet zijn als wij langs willen komen )
pi_61411328
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:01 schreef Chicolate het volgende:
Ik zat even blij te wezen ja. Mijn verregende avonturen in Amsterdam zijn nu al wel vergeten. Maar gaan we dan volgende week ofzo bij Conleche langs? (die hier helemaal geen stem in heeft, maar gewoon maar bij de gallerij moet zijn als wij langs willen komen )
Ja eigenlijk moeten we even smsen zo van ik ben nu uit heb je zin?
Of zo
pi_61411330
ik vind 't wel gezellig

en onze dolbysurroundhippemediacentreshizzle is bijna aangesloten, idem voor de wasmachine, dus kan morgen schone kleren aan doen

dan de gordijntjes ophangen en dan met een wijntje met mijn lief op de bank ploffen
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')